2019-11-06, 19:21
  #8593
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför gör du såhär? När vacklade jag i mitt resonemang, vilket inlägg? Du sitter fan och ljuger rakt upp och ner.

Frågan var: Kvinnorna röstar fram en extremt skadlig politik som sänker landet totalt, ekonomisk kollaps och en massa våld som gör att vi tappar all trygghet. Borde kvinnor omyndigförklaras och förlora rösträtten?
Citera
2019-11-06, 19:24
  #8594
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är alltså radikala lagändringar du vill få till för så här är det inte nu.

Hur ska det vara om man bara är korkad, det finns ju många personer som gör mer dumma saker pga att de bara är korkade än vad smarta personer gör när de är onyktra, ska feminister aldrig få fatta beslut?

Du kan inte hävda att feminister som grupp är korkade i den mån att de skulle ha låg begåvning. Sen kan man tycka att deras åsikter är fel, men det är en helt annan sak. För att fastställa begåvning behöver man ha tester i sådana fall. Människor med tillräckligt låg begåvning har, skulle jag tro, någon form av "god man" som hjälper dem, även om det inte är lagstadgat.

Jag personligen anser detta ja. En människa under berusning ska inte kunna spela bort sitt hus och det ska inte vara lagligt att varken köpa eller sälja sex för en människa under påverkan av heroin. Sen är det givetvis en omöjlighet att ha lagar för alla möjliga olika situationer. Och jag inser svårigheten med att verkställa denna typ av lagar, för det finns oerhört många gråzonsområden.

Till exempel har jag funderat över om inte en kvinna som bor kvar hos en man som misshandlar henne skulle tvångsomhändertas tills att hon är vid sina sinnes fulla bruk. En kuvad person tänker inte klart heller och är en fara för sig själv, vilket vi sett många exempel på. Samtidigt som mannen grips av polis bör kvinnan eventuellt omhändertas och undersökas psykiskt.
Men, här blir ju den svåra frågan: Var ska samhällets ansvar ta vid och var ska det sluta?
Problematiskt.

Men hur som, det jag från början diskuterade det var det oförsvarbara i att köpa sex av en heroinist på gatan. Någon försvarade detta, Babianen tror jag, och fick några påhejare, du själv till exempel, och därför hamnade diskussionen där den gjorde.
Citera
2019-11-06, 19:25
  #8595
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Frågan var: Kvinnorna röstar fram en extremt skadlig politik som sänker landet totalt, ekonomisk kollaps och en massa våld som gör att vi tappar all trygghet. Borde kvinnor omyndigförklaras och förlora rösträtten?

DET VAR INTE DET VI DISKUTERADE!!!!!!

ÄR DU HELT BLÅST I HUVUDET?
Citera
2019-11-06, 19:25
  #8596
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Va? Stämmer det där?
Feministerna är väl inte inlåsta?
(men bra ide där! )

I vissa länder jo.
Citera
2019-11-06, 19:26
  #8597
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
DET VAR INTE DET VI DISKUTERADE!!!!!!

ÄR DU HELT BLÅST I HUVUDET?

Svar JA.
Han tror att begåvning bygger på hans personliga uppfattning om vilka åsikter som är rätt och fel.
Citera
2019-11-06, 19:27
  #8598
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du kan inte hävda att feminister som grupp är korkade i den mån att de skulle ha låg begåvning. Sen kan man tycka att deras åsikter är fel, men det är en helt annan sak. För att fastställa begåvning behöver man ha tester i sådana fall. Människor med tillräckligt låg begåvning har, skulle jag tro, någon form av "god man" som hjälper dem, även om det inte är lagstadgat.

Argumentet som framfördes av er var ett omyndigförklarande eftersom individen inte var förmögen att fatta bra beslut. Detta gör bevisligen inte många kvinnor heller som röstar fram en politik som leder landet in i fördärvet. Om det argumentet är giltigt borde alltså kvinnor omyndigförklaras och förlora rösträtten.
Citera
2019-11-06, 19:28
  #8599
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Svar JA.
Han tror att begåvning bygger på hans personliga uppfattning om vilka åsikter som är rätt och fel.

Nej det är precis tvärtom att ni utgår från er personliga uppfattning om vilka beslut som är rätt och vill utifrån det förbjuda andra att ta sådana beslut. Men ni klarar inte av att vara konsekventa i den hållningen.
Citera
2019-11-06, 19:29
  #8600
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Argumentet som framfördes av er var ett omyndigförklarande eftersom individen inte var förmögen att fatta bra beslut. Detta gör bevisligen inte många kvinnor heller som röstar fram en politik som leder landet in i fördärvet. Om det argumentet är giltigt borde alltså kvinnor omyndigförklaras och förlora rösträtten.

Nej din idiot, argumentet var att personen inte är tillräknelig på grund av att denne är påverkad av den mycket tunga drogen heroin. Det är välkänt att heroin sabbar hjärna och kropp enormt.
Citera
2019-11-06, 19:30
  #8601
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej din idiot, argumentet var att personen inte är tillräknelig på grund av att denne är påverkad av den mycket tunga drogen heroin. Det är välkänt att heroin sabbar hjärna och kropp enormt.

Du anser att personen inte är tillräknelig och jag anser att kvinnor som röstar på 7K är tillräkneliga. Konsekvens i argumentationen tack.
Citera
2019-11-06, 19:33
  #8602
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du anser att personen inte är tillräknelig och jag anser att kvinnor som röstar på 7K är tillräkneliga. Konsekvens i argumentationen tack.

Ja, det är inte en fråga om att anse saker och ting. Det är en fråga om att när hjärnan tillförs substanser förändras kemin i hjärnan och således människans tänkande. Personen kan bli påverkad så pass att den inte är tillräknelig.

Det du pratar om är att lågbegåvande människor inte borde få rösta och det är något helt annat. En extremt begåvad och intelligent person kan ta ett fucked up beslut hög på heroin.

Lågbegåvade och rösträtt kan vara en diskussion i sig, men det var inte det vi pratade om nu. Och för att fastställa begåvning behöver man göra tester på befolkningen, det kan inte SvenneBanan godtyckligt sitta och tro saker och ting om på flashback.
Citera
2019-11-06, 19:33
  #8603
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du kan gärna få visa dessa siffror du talar om. Vilken statistik är det som motsäger vad jag skrivit?

Besatt av frågan? Varför verkar jag det? För att jag diskuterar saken i en tråd som handlar om det?
Och varför stör det dig?

Skilsmässor i den högmoraliska stormakten samt barn födda utanför äktenskap. Antal bastarder per capita så att säga.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Marriage_and_divorce_statistics
Du måste klicka på pluset vid full artickle för att få fram de nationella skillnaderna.

Eftersom du nämnde att polisen får mer att göra

https://faktafabriken.com/2018/05/03/brottsligheten-har-en-dalig-utveckling-i-sverige-jamfort-med-grannlanderna/
Är prostitution förbjudet i Danmark? Finland?


https://www.expressen.se/kvallsposten/forskaren-sprangdaden-i-sverige-saknar-motstycke/

Så polisen får alltså mer att göra i länder där prostitution är legalt? Är det din slutsats av statistik som du förmodligen är medveten om, iaf i grova drag?

Sexualbrott, man kan liksom inte skylla på att anmälningsbenägenheten ökar under decennier eller att lagstiftningen skiljer sig eftersom den relativa sexualbrottsligheten ökar oavsett.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sexualbrott_i_Sverige
Osv, osv
Så de farhågor du har med att legalisera prostitution visar sig inte nämnvärt påverka dem, statistiskt sett. Jag kunde lika gärna påstå att ett förbud har likadan påverkan, men åt det motsatta hållet. Och då skulle jag ha statistiken på min sida.

Nä det stör mig väl egentligen inte, du är fri att nörda in dig på vilket ämne du vill. Jag bara funderar på varför just denna fråga är så viktig för dig att du postar konstant i den här tråden. Men såklart, du har dina skäl och jag ifrågasätter inte din rätt att göra det, jag bara undrar varför.
__________________
Senast redigerad av Djupfrys 2019-11-06 kl. 19:36.
Citera
2019-11-06, 19:37
  #8604
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja, det är inte en fråga om att anse saker och ting. Det är en fråga om att när hjärnan tillförs substanser förändras kemin i hjärnan och således människans tänkande. Personen kan bli påverkad så pass att den inte är tillräknelig.

Det du pratar om är att lågbegåvande människor inte borde få rösta och det är något helt annat. En extremt begåvad och intelligent person kan ta ett fucked up beslut hög på heroin.

Lågbegåvade och rösträtt kan vara en diskussion i sig, men det var inte det vi pratade om nu. Och för att fastställa begåvning behöver man göra tester på befolkningen, det kan inte SvenneBanan godtyckligt sitta och tro saker och ting om på flashback.

Det spelar väl mindre roll varför en person fattar dåliga beslut, det avgörande är väl att de gör det och borde förhindras att göra det enligt din argumentation.

Problemet med det här tankesättet är just det jag pekat på tidigare att det är ett elitistisk tankesätt som bygger på att staten vet vad som är bäst och kan rätta individer som har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in