2019-11-08, 21:12
  #9181
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du är ju bara intresserad av de allra allra snyggaste och de finns det inte speciellt många av, alldagliga som du rankar som under medel är hur genomsnittsmänniskor ser ut och som de flesta har möjlighet att attrahera.
Tror man sig om att man borde få en modellsnygg partner så lär det bli ett ensamt liv

Nej, jag kan nog tänka mig 30-40 % av kvinnor i fertil ålder. Det gäller garanterat de allra flesta män. Eller de flesta kan nog tänka sig fler än så.

På tinder t ex svepte jag höger på fler än hälften.

Men nu kan jag ligga med topp 1%-utseenden om jag vill för pengar så ser inte längre någon anledning att välja någon topp 40%. (inte för att jag skulle kunna få någon topp 40 heller utan att betala)
Citera
2019-11-08, 21:34
  #9182
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Poängen var att kvinnor generellt lätt kan få sex av män de är attraherade av, medan män generellt inte kan få sex av kvinnor de är attraherade av. Det är lätt att säga "jag kan inte fatta hur man kan vilja köpa sex av någon som egentligen inte vill bla bla", när man själv lätt kan få sex med människor man är attraherad av gratis, och alltid har haft det så.

Jo men det kan ju också spela in hur många människor som faktiskt attraherar en..
Citera
2019-11-08, 21:36
  #9183
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, jag kan nog tänka mig 30-40 % av kvinnor i fertil ålder. Det gäller garanterat de allra flesta män. Eller de flesta kan nog tänka sig fler än så.

På tinder t ex svepte jag höger på fler än hälften.

Men nu kan jag ligga med topp 1%-utseenden om jag vill för pengar så ser inte längre någon anledning att välja någon topp 40%. (inte för att jag skulle kunna få någon topp 40 heller utan att betala)

Men på vilket sätt blir sexet bättre för att det är topp 1% utseenden?
Är man attraherad så är man attraherad, oavsett om det är topp 1% eller topp 30% tänker jag.
Kanske du kan förklara detta för mig? För jag kan verkligen inte förstå det.
Citera
2019-11-08, 21:45
  #9184
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men på vilket sätt blir sexet bättre för att det är topp 1% utseenden?
Är man attraherad så är man attraherad, oavsett om det är topp 1% eller topp 30% tänker jag.
Kanske du kan förklara detta för mig? För jag kan verkligen inte förstå det.

Män påverkas nog mer av det visuella än vad kvinnor gör sedan kan vi förstås ha lite olika preferenser om vad som är vackert, sexigt osv. För mig överensstämmer det inte alltid med vad andra anser är top 1%.
Citera
2019-11-08, 21:53
  #9185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, jag kan nog tänka mig 30-40 % av kvinnor i fertil ålder. Det gäller garanterat de allra flesta män. Eller de flesta kan nog tänka sig fler än så.

På tinder t ex svepte jag höger på fler än hälften.

Men nu kan jag ligga med topp 1%-utseenden om jag vill för pengar så ser inte längre någon anledning att välja någon topp 40%. (inte för att jag skulle kunna få någon topp 40 heller utan att betala)
Då är det alltså mest synd om kvinnor för de som är alldagliga lär ju knappast ha en chans att få till det med de snyggaste männen tur då att kvinnor nöjer sig med en trevlig social man som bara ser alldaglig ut och bildar familj
Citera
2019-11-08, 21:55
  #9186
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då är det alltså mest synd om kvinnor för de som är alldagliga lär ju knappast ha en chans att få till det med de snyggaste männen tur då att kvinnor nöjer sig med en trevlig social man som bara ser alldaglig ut och bildar familj

Nej men för kvinnor är ofta andra parametrar minst lika viktiga eller viktigare så de väljer förstås efter sina preferenser som männen gör. Man kanske tvärtom kan säga att en tjej som går efter utseendet har större chans än männen att få just det eftersom andra kvinnor inte agerar så.
Citera
2019-11-08, 21:56
  #9187
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo men det kan ju också spela in hur många människor som faktiskt attraherar en..

Vilket är rätt många.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men på vilket sätt blir sexet bättre för att det är topp 1% utseenden?
Är man attraherad så är man attraherad, oavsett om det är topp 1% eller topp 30% tänker jag.
Kanske du kan förklara detta för mig? För jag kan verkligen inte förstå det.

Klart det kan finnas olika grader av attraktion. Har man en visuell sexualitet blir upplevelsen givetvis mer upphetsande med en topp 1%-kvinna än med en topp 30%. Därmed inte sagt att det är det enda som betyder något. I vissa fall kan man absolut föredra en topp 30 framför en topp 1. Saker som utstrålning, personlighet, personkemi, hur de är i sängen osv spelar också in.

Nu har jag haft turen att hitta en som i mina ögon är topp 1% i utseende, och 10/10 i samtliga kategorier ovan, på en bordell i Tyskland, så jag behöver inte kompromissa.
Citera
2019-11-08, 22:11
  #9188
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då är det alltså mest synd om kvinnor för de som är alldagliga lär ju knappast ha en chans att få till det med de snyggaste männen tur då att kvinnor nöjer sig med en trevlig social man som bara ser alldaglig ut och bildar familj

Nej, obalansen gör att fula kvinnor kan få helt ok eller t om rätt snygga män. Obalansen är enorm till kvinnors fördel, så att påstå att det är mest synd om kvinnorna är absurt utan dess like.

Gör två fakekonton på t ex HappyPancake, ett med en alldaglig man, och ett med en alldaglig kvinna. Vem får flest mail? Vem får flest mail från attraktiva personer av det motsatta könet?

En kvalificerad gissning av utgången (jag har gjort dessa experiment):

Mannen får på en vecka 0-1 mail, totalt, varav 0 från kvinnor som utseendemässigt spelar i en högre liga än honom.

Kvinnan får på en vecka 50-80 mail, totalt, varav 10-20 från män som utseendemässigt spelar i en högre liga än vad hon gör.

Mest synd om kvinnan?

Att påstå att kvinnor har höga krav på sig idag är skrattretande - det räcker att existera så kommer män vilja sätta på dig.

Legaliserat sexköp skulle kunna hjälpa till att jämna ut den här obalansen något.
__________________
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-11-08 kl. 22:18.
Citera
2019-11-08, 22:23
  #9189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, obalansen gör att fula kvinnor kan få helt ok eller t om rätt snygga män. Obalansen är enorm till kvinnors fördel, så att påstå att det är mest synd om kvinnorna är absurt utan dess like.

Gör två fakekonton på t ex HappyPancake, ett med en alldaglig man, och ett med en alldaglig kvinna. Vem får flest mail? Vem får flest mail från attraktiva personer av det motsatta könet?

En kvalificerad gissning av utgången (jag har gjort dessa experiment):

Mannen får på en vecka 0-1 mail, totalt, varav 0 från kvinnor som utseendemässigt spelar i en högre liga än honom.

Kvinnan får på en vecka 50-80 mail, totalt, varav 10-20 från män som utseendemässigt spelar i en högre liga än vad hon gör.

Mest synd om kvinnan?

Att påstå att kvinnor har höga krav på sig idag är skrattretande - det räcker att existera så kommer män vilja sätta på dig.

Legaliserat sexköp skulle kunna hjälpa till att jämna ut den här obalansen något.
De snygga männen finns inte på några dejtingsidor förutom de som är udda på något sätt och de är fullständigt ointressanta om de så än ser ut som en manlig modell
Citera
2019-11-08, 22:26
  #9190
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De snygga männen finns inte på några dejtingsidor förutom de som är udda på något sätt och de är fullständigt ointressanta om de så än ser ut som en manlig modell

Get with the times. Idag finns alla singlar på dejtingappar.
Citera
2019-11-08, 22:44
  #9191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Get with the times. Idag finns alla singlar på dejtingappar.
Då säger statistiken något helt annat för den säger att det är mindre än 50% av singlarna mellan 15-34 år som någon gång använt dejtingapp.
Citera
2019-11-08, 22:51
  #9192
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då säger statistiken något helt annat för den säger att det är mindre än 50% av singlarna mellan 15-34 år som någon gång använt dejtingapp.

Alltså gör nästan hälften av singlarna det. Men det kanske är den udda hälften av singlarna då...

Jo, det finns normala, snygga män på dejtingappar idag.

Herregud vad du slänger ur dig korkade och verklighetsfrånvända påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in