Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Finns flera länkar men orkar inte leta. Här kommer en länk där det hävdas att Henrik har en föraktfull inställning till rasifierade kvinnor. Finns sen åtskilligt mer på Twitter och Insta där det hävdas att han upplevs som hotfull.
https://vardagsrasismen.com/2014/04/...er-antirasism/
Obs ,Jag tar inte ställning till om det ska ses som hotfullt eller inte. Men ett flertal kvinnor inom den antirasistiska rörelsen upplever Henrik så. Det är det som Cissi bygger sina anklagelser på + privata samtal ( igen jag vet inte om de ägt rum).
Men det var inget Cissi tog upp spontant i intervjun i podden. Det var faktiskt Henrik som frågade henne om vad hon menade med att han skulle upplevas som obehaglig och hotfull av vissa kvinnor.
Jag har ingen koll på när Cissi först tog upp detta eller hur gammal deras konflikt är men som sagt det är något som tydligen funnits med en tid innan det hela exploderade mellan dom.
Inte en chans att Cissi Wallin kände till det där offentliga bråket från 2014 (som till största delen handlar om IRM och deras sätt att diskutera rasism) och att det var det hon syftade på när hon kastade ur sig påståendet i podden om att Henrik skulle varit obehaglig. Det är i så fall en efterhandskonstruktion från henne eller av dig. Hade det handlat om det hade hon kunnat ge det som konkreta exempel, och än en gång varför medverkade hon i podden tillsammans med honom från början, om nu det här var så obehagligt och det finns så många andra exempel på hur obehaglig han är?
”Det är det som Cissi bygger sina anklagelser på + privata samtal”. Oj, vad du var insatt i hur hon tänker och känner, Cissi (?)
En annan rolig sak är att Paula från vardagsrasismen är en av alla som vågat kritisera Cissi och uppmuntrat folk att lyssna på Haveristerna (via sina Facebook och Instagram-konton).