2019-11-08, 01:36
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Finns flera länkar men orkar inte leta. Här kommer en länk där det hävdas att Henrik har en föraktfull inställning till rasifierade kvinnor. Finns sen åtskilligt mer på Twitter och Insta där det hävdas att han upplevs som hotfull.
https://vardagsrasismen.com/2014/04/...er-antirasism/

Obs ,Jag tar inte ställning till om det ska ses som hotfullt eller inte. Men ett flertal kvinnor inom den antirasistiska rörelsen upplever Henrik så. Det är det som Cissi bygger sina anklagelser på + privata samtal ( igen jag vet inte om de ägt rum).

Men det var inget Cissi tog upp spontant i intervjun i podden. Det var faktiskt Henrik som frågade henne om vad hon menade med att han skulle upplevas som obehaglig och hotfull av vissa kvinnor.

Jag har ingen koll på när Cissi först tog upp detta eller hur gammal deras konflikt är men som sagt det är något som tydligen funnits med en tid innan det hela exploderade mellan dom.
Citera
2019-11-08, 01:44
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
För att han säger emot dem, trots att de är "rasifierade", och därmed behandlar dem som vuxna och tar ifrån dem det privilegium som offer, de har blivit bortskämda med i debatten.

Du förstår, en person av kvinnokön och med mörk hudfärg kan ha fel ibland. Han har ansett det och då sagt det. Visst, de känner sig hotade. Han erkänner inte deras medfödda problemformuleringsprivilegier, han säger emot dem som om de vore vuxna människor som kan svara för sig.

"Vad nu, en vit man har invändningar mot det jag hävdar, trots att jag är rasifierad? " Chocken!

Det var sådant det handlade om.

Nu var frågeställningen hurvIda Cissi talade sanning eller bara hittade på att det finns kvinnor som upplever Henrik som obehaglig och hotfull. Uppenbarligen finns de kvinnorna eller hur?

Hurvida de här kvinnornas känsla är rätt eller fel får väl diskuteras i en annan tråd än den här som behandlar Cissi Wallin.
Citera
2019-11-08, 01:53
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Nu var frågeställningen hurvIda Cissi talade sanning eller bara hittade på att det finns kvinnor som upplever Henrik som obehaglig och hotfull. Uppenbarligen finns de kvinnorna eller hur?

Hurvida de här kvinnornas känsla är rätt eller fel får väl diskuteras i en annan tråd än den här som behandlar Cissi Wallin.

Problemet är att Cissi gör saker medvetet luddiga, vilket inte Henriks konflikt med Make Equal eller "Vardagsrasismen" är. Det är (var?) en offentlig sådan så att Cissi vägrade att bekräfta att det var den hon pratade om gör delvis att det låter som om en större konflikt (är det en, fem eller hundra "rasifierade" kvinnor som anklagar Henrik för olika saker?) och gör det helt enkelt svårt att besvara. Det är en variant på "har du slutat slå din fru".

Men det är så Cissi funkar. Hon gör detta medvetet.

Se även hur Cissi ska ha haft kontakt med andra kvinnor som har blivit våldtagna av Virtanen. Känns strategin igen?
Citera
2019-11-08, 02:14
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Problemet är att Cissi gör saker medvetet luddiga, vilket inte Henriks konflikt med Make Equal eller "Vardagsrasismen" är. Det är (var?) en offentlig sådan så att Cissi vägrade att bekräfta att det var den hon pratade om gör delvis att det låter som om en större konflikt (är det en, fem eller hundra "rasifierade" kvinnor som anklagar Henrik för olika saker?) och gör det helt enkelt svårt att besvara. Det är en variant på "har du slutat slå din fru".

Men det är så Cissi funkar. Hon gör detta medvetet.

Se även hur Cissi ska ha haft kontakt med andra kvinnor som har blivit våldtagna av Virtanen. Känns strategin igen?
Japp, som "Nännies [behåller medvetet det pluralis som serverats("felaktigt", då hon bara har en i taget) genom hela samtalet]? Näe, hehehe, skulle jag ha nännies? Nej, det har jag inte."
Citera
2019-11-08, 02:17
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Det finns alltid någon som tar sig rätten att "uppleva" någonting. Det är inget argument utan ytterligare konkretion.
Citera
2019-11-08, 03:36
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Finns flera länkar men orkar inte leta. Här kommer en länk där det hävdas att Henrik har en föraktfull inställning till rasifierade kvinnor. Finns sen åtskilligt mer på Twitter och Insta där det hävdas att han upplevs som hotfull.
https://vardagsrasismen.com/2014/04/...er-antirasism/

Obs ,Jag tar inte ställning till om det ska ses som hotfullt eller inte. Men ett flertal kvinnor inom den antirasistiska rörelsen upplever Henrik så. Det är det som Cissi bygger sina anklagelser på + privata samtal ( igen jag vet inte om de ägt rum).

Men det var inget Cissi tog upp spontant i intervjun i podden. Det var faktiskt Henrik som frågade henne om vad hon menade med att han skulle upplevas som obehaglig och hotfull av vissa kvinnor.

Jag har ingen koll på när Cissi först tog upp detta eller hur gammal deras konflikt är men som sagt det är något som tydligen funnits med en tid innan det hela exploderade mellan dom.

Inte en chans att Cissi Wallin kände till det där offentliga bråket från 2014 (som till största delen handlar om IRM och deras sätt att diskutera rasism) och att det var det hon syftade på när hon kastade ur sig påståendet i podden om att Henrik skulle varit obehaglig. Det är i så fall en efterhandskonstruktion från henne eller av dig. Hade det handlat om det hade hon kunnat ge det som konkreta exempel, och än en gång varför medverkade hon i podden tillsammans med honom från början, om nu det här var så obehagligt och det finns så många andra exempel på hur obehaglig han är?

”Det är det som Cissi bygger sina anklagelser på + privata samtal”. Oj, vad du var insatt i hur hon tänker och känner, Cissi (?)

En annan rolig sak är att Paula från vardagsrasismen är en av alla som vågat kritisera Cissi och uppmuntrat folk att lyssna på Haveristerna (via sina Facebook och Instagram-konton).
Citera
2019-11-08, 06:00
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Är det alltid fel att inte ta ställning?.
Det är det och fegt som fan.
Citera
2019-11-08, 06:13
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Hen gjorde en hastig sorti iaf, mission accomplished eller?

Citat:
Jag tycker Cissis hot mot Henrik är för jävligt. Men, lyssna gärna på haveristerna, läs deras fb och du kommer att bli varse att de drar in Cissis man och barn mest hela tiden. Man förlöjligar hennes man och har väldigt mycket åsikter om hur Cissi är som mamma.

Det försvarar inte hotet som Cissi publicerat men ger ändå en förklaring till bakgrunden.
Fast nja... som någon nämnde har ju hennes make själv valt att ge sig in i konflikten ibland till skillnad från Henriks sambo (som många ens inte verkar ha vetat om existerar innan detta). Sedan har det väl raljerats lite över hur Cissi ibland själv uttrycker sig om sina barn, i en bild på Instagram nyligen skrev hon att hon kanske hamnar i polskt häkte för en aktion men får då i alla fall lite extra barnfritt. Jag har aldrig sett henne utrycka något positivt om sina barn alls utan allt handlar bara om hur jobbiga de och föräldrarskapet verkar vara, trots underbetalda nannies.
Citera
2019-11-08, 07:08
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Är det alltid fel att inte ta ställning? Jag har skrivit vid ett flertal tillfällen att Cissi ofta beter sig , som Haveristerna uttrycker det, djupt klandervärt. Något som också gäller Henrik och absolut Fredrik.

Men sen är min poäng att de alla tre i sina personliga konflikter och sökandet efter hämnd ( ur deras perspektiv rättvisa) tappat bort sig själva och förlorat mycket av det credd de haft i många kretsar.

Jag försvarar inte det hot Cissi öppet lägger ut på sitt Insta. Det är ju helt galet. Men jag kan se förklaringar till varför hon hamnat där.

Jag antar att du lyssnat på Haveristernas podd och då speciellt de avsnitt som tar upp Cissi innan "intervjua snittet". Du läser väl också på deras slutna FB (Haveristerna 2.0). Kan du någonstans tycka att de gått väl långt när det gäller "granskningen " av Cissi? Vad tycker du om språkbruket? Vad ska man säga om den hatsvans som helt utan moderering får härja på deras slutna FB?

Jag tycker att både Henrik och Cissi gått över alla gränser här. . Ideologiskt står de tämligen nära varandra. Vore mera klädsamt om de riktade sin vrede mot sina ideologiska fiender vilket de båda två tidigare gjort på ett berömvärt sätt.

Det märkliga är att du känner alla tre och att ditt sätta att skriva , beskriva och argumentera är exakt likadant. Att kontentan alltid är att förmänskliga CW.

För att svara på din fråga. Jag tycker CW och hennes man får allt de förtjänar. Öga för öga tand för tand. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2019-11-08, 07:16
Medlem
Läste nyligen Virtanens bok "utan nåd" där man kunde ta del av hur CW lät under förundersökningen vid åtalet hon väckt mot V. Så YTTERLIGT pinsamt och dåligt. "Me too"-tramset har ställt till mycket elände i onödan! Jag gillar VERKLIGEN inte Virtanen och det har han nog inte gjort själv heller under delar av sitt liv MEN inte behöver han våldta.
Citera
2019-11-08, 07:25
Jag skriver samma sak här som i Haveristernas tråd för att förtydliga:

Citat:
Min uppdragsgivare är inte Cecilia Wallin.

Den här informationen har använts flera gånger mot Henrik, bland annat av folk från ytterhögern och DQ och ett par privatpersoner. Varje gång har Henrik backat och alla har nöjt sig med det.

Det är mycket riktigt inte speciellt intressant för någon att Henrik och Myra knullar. Ni överdriver sakens betydelse.

Nu har Henrik backat ytterligare en gång och dessutom berättat för sin sambo så man får man anse saken utagerad och informationen har tappat i värde.
Citera
2019-11-08, 08:07
Medlem
cleovarnamnets avatar
Men kan inte allt tjafs om Mr Henko och bla bla tas i hans tråd? Tråden blir ju oläsbar. Sida upp och sida ner med fokus på helt andra saker.

Vet någon om Cissi medicinerar mot adhd?

Hennes kommentarer om barnen (har inte läst dem i kontext själv, följer inte henne och hon har väl låst konto) är nog bara gjorda i galghumorstil. Ganska många föräldrar skämtar om hur jobbiga småbarn är. Det är de ju. Har barnen också adhd blir det ännu värre. Betyder inte att man inte älskar dem och att de inte också har mängder med positiva sidor.

Och angående att orosanmäla svågerns familj - om det finns fog för det är det korrekt, även om det är inom släkten.
Naturligtvis är det pissigt gjort om det används som hot och hämnd, dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in