Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Du ser alltså inget som helst problem i att svenska män som inte har haft ett ekonomiskt bekymmer i sitt liv ägnar sig åt att skamlöst utnyttja fattigare människor från andra länder, här i Sverige, stöttat av staten?
Jag tycker att det ä rätt så problematiskt faktiskt.
Va? Så män ska inte få ha sex med kvinnor som inte har lika mycket pengar som de själva? Vi kanske ska förbjuda alla relationer där mannen tjänar mer än kvinnan, för han utnyttjar ju bara fattigare kvinnor? Vilket vansinnigt resonemang.
Nej, det finns inget alls problematiskt med det. Kvinnor har bytt sex mot resurser i alla tider. Det är så det fungerar. Hade inte män haft resurser hade sex knappt förekommit alls. Kvinnor är nämligen inte sexuellt attraherade av män. Visst, du är det av någon enstaka men det faktum att du har massor av hyggliga män som vill ligga med dig men som inte får visar att du saknar sexuell attraktion för de allra allra flesta män. Detta medan de flesta män gärna skulle ha sex med kanske 30-40%, åtminstone av kvinnorna i fertil ålder. Det enda sättet för de allra flesta män att få sex är med andra ord genom att byta till sig det mot resurser. Så har människor fungerat i alla tider, och så har djur fungerat i alla tider. För guds skull, säg åt kvinnor att sluta hora (på ALLA nivåer) om du tycker det är så problematiskt. Sluta klaga på männen.
"Skamlöst" -

Vad menas ens med det?
"Utnyttja" - Så horor är alltså små utsatta stackars offer? Du tror inte att de är vuxna människor som kan välja själva om de vill sälja sex eller jobba på café/matbutik/städa toaletter?
Och det ska inte STÖTTAS av staten, staten ska bara låta bli att aktivt förbjuda det.
Förresten, är det ok när jag var student för ett par år sedan och knappt hade några pengar alls, åkte och köpte sex av en rumänsk tjej som hade 200 000 kr på banken? Hon var bokstavligt talat 20 ggr rikare än vad jag var. Var det ok då? Men nu när jag har jobb och pengar så är det inte ok? När jag inte har pengar får jag köpa sex, men när jag har pengar får jag inte köpa sex? Snacka om moment22