2019-11-07, 23:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du kanske kan tala om för mig vad det är som bevisats då? Inte?
Som sagt, du babblar bara i brist på något att säga.
Du är inte intresserad av några bevis. Du vill bara surra vidare fast alla här redan vet att du är emot sexköp. Du har inte riktigt visat hur du kommit fram till den positionen, för varken Amnesty eller flera feminister håller med dig om den, men du är fri att tycka som du vill.
Frågan är varför du vill förbjuda andra vuxna och samtyckande fria personer från att komma överens om villkoren för att ha sex?
Har du svarat på den?
Och är du i och med det en självutnämnd feminist, för det var dem frågan var ställd till.
Citera
2019-11-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...napalm...
varför betala när det finns gratis
Nej det gör det inte, inget sex är gratis
Citera
2019-11-07, 23:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Javisst är det så och det beror väl ofta på ett hyckleri. Man har värderingar som man fått från samhället att sex är något fult trots att man har ett stort behov av det. Den inre konflikten som de flesta har gör då att man behöver projicera skammen på den andre för att man själv skäms.

Det finns säkert andra förklaringar också men en grund tror jag är just hyckleriet som man känner att man själv har inom sig.

Om en man verkligen respekterar en prostituerad för det yrke hon har, då bör han kunna gifta sig med henne likväl som han kan tänka sig att gifta sig med en annan kvinna som aldrig varit i närheten av branschen. Dessa män är dock få, tror jag.

Så länge män själva ser på horor som något skamligt (men som de ändå använder sig av själv då och då) kommer inte detta bli bättre.
Citera
2019-11-07, 23:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Som sagt, du babblar bara i brist på något att säga.
Du är inte intresserad av några bevis. Du vill bara surra vidare fast alla här redan vet att du är emot sexköp. Du har inte riktigt visat hur du kommit fram till den positionen, för varken Amnesty eller flera feminister håller med dig om den, men du är fri att tycka som du vill.
Frågan är varför du vill förbjuda andra vuxna och samtyckande fria personer från att komma överens om villkoren för att ha sex?
Har du svarat på den?
Och är du i och med det en självutnämnd feminist, för det var dem frågan var ställd till.

Du kunde inte tala om vad som bevisats?
Citera
2019-11-07, 23:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om en man verkligen respekterar en prostituerad för det yrke hon har, då bör han kunna gifta sig med henne likväl som han kan tänka sig att gifta sig med en annan kvinna som aldrig varit i närheten av branschen. Dessa män är dock få, tror jag.

Så länge män själva ser på horor som något skamligt (men som de ändå använder sig av själv då och då) kommer inte detta bli bättre.

Det håller jag inte med om. Jag kan mycket väl respektera en flygvärdinna t.ex. men ändå inte vilja gifta mig med henne eftersom hon reser mycket i tjänsten så att vi inte kan ha det familjeliv jag vill ha.

Jag tror för övrigt att det är lika vanligt att kvinnor ser horor som något skamligt som att män gör det. Detta har vi fått från samhället, vi har växt upp med dessa värderingar. Dessutom har människan ett behov av att ha andra under sig eftersom det lindrar plågorna man själv känner i livet. Om man inte kan förbättra sin egen situation väljer många att istället trycka ned någon annan grupp. Det här kan vi förbättra oss på men i grunden kommer nog inte helt bort ifrån det.
Citera
2019-11-08, 00:05
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Nu var inte detta med bidrag riktigt på allvar.
Jag tror däremot att män och kvinnor ser väldigt olika på sex. Att en man tycker att det inte är en big deal att jobba som prostituerad utgår från hans egen värld och hans lustar. Män vill gärna ligga med många olika kvinnor, det vet vi.

Kvinnor vill inte, om de väljer fritt, ligga med massor av olika män. Kvinnor har en mer selektiv sexualitet. Därtill är anatomin olika.
Kvinnor får in något i kroppen och utan att hon är våt kan det kännas rätt mindre bra. Kvinnor får absolut inte alltid orgasm med främmande män, medan män får orgasm i princip alltid (min erfarenhet iallafall).
Jag tror alltså inte att du kan jämföra prostitition ur en man och kvinnas perspektiv utifrån samma ögon.

Vet att det inte var på allvar, där av den lilla smileyn. Men nu börjar vi komma någon vart, mäns och kvinnors sexualitet är olika. Vilket feminister i och för sig förnekar in absurdum. Mäns sexualitet demoniseras och ska motarbetas och kvinnors sexualitet är ren och fläckfri. Så ser inte jag på det, vi är det vi är och har den sexualitet vi har. Det är så naturen gjorde oss och en delorsak till att vi alla är här.

Nu finns det en del kvinnor som ändå har en mer manlig sexualitet och kan tänka sig många partners. Låt dom tjäna pengar på det på ett legalt sätt under kontrollerade förhållanden. Samtidigt löser man problemet med de män som inte får utlopp för sin sexualitet. Vilket ofta är att få leka av sig med olika sexpartners. Jag te.x. älskar min fru väldigt mycket. Men kan inte tänka mig ett liv med bara en sexpartner. Samtidigt vill jag inte ha flera förhållanden.

Nu har jag ju en KK också vilket är olyckligt hon kostar mig för mycket tid och pengar. Men det är lagligt i alla fall.
Citera
2019-11-08, 00:07
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Horan och madonnan. Så är det säkert mer eller mindre för de flesta män. För en man som mig, som själv sålt min kropp för en skidsemester så har jag väl inga moraliska aspekter i saken.

Nu var ju iof damen i fråga rätt så snäll och söt, men hon babblade något så gudinihelve. Jämnt, ibland även när vi knullade.
Men det var såklart kul att åka skidor och hon var faktiskt rätt gosig när hon väl höll käften.
Men du har en definitivt en poäng att en del män bör se sig i spegeln innan de dömer kvinnor.
Kvinnor kan vara både horor och madonnor, liksom män kan ha olika sidor-
Att fördöma kvinnor för deras sexuella begär är nära till hands för många män, men jag tänker på dessa män som likt munkar självspäkar sig i tron att de är bättre än andra.
Så våldtar de småpojkar, låter riset få deras syltryggar att blöda en stund, biktar sig, gör tre ave Maria och sedan börjar allt om igen
Citera
2019-11-08, 00:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, hur var det nu med de här 19-åriga prinsessorna som skulle tas ner på jorden genom att tvingas tjänstgöra ett år på bordellen.

Ja, vi får hoppas att det sker inom en snar framtid.
Citera
2019-11-08, 00:10
Avslutad
Citat:
Det är en rätt extrem handling att tvångsomhänderta personer på det sättet men det innebär just att personen åtminstone temporärt betraktas som omyndig att fatta egna beslut. Detta gäller dock inte normalt sett ens för missbrukare,

Absolut håller med och det var just det som jag skrev.

Missbrukare tog jag som exempel för att det belyser det rätt väl.

Citat:
Ni förespråkar dessutom samma synsätt för sexköp generellt sett även när det inte är missbruk med i bilden. Samtyckande vuxna ska inte få ha sex med varandra utan att ni lägger er i detta. Det ska bara få ske enligt de kriterier ni ställer upp för ni vet vad som är bäst för andra.

Nej.

Läs mina inlägg, de visar rätt väl hur jag resonerar kring frågan.

Vem är "ni" förresten?

Citat:
Om jag kör med samma tankar så ska ni inte få rösta för ni fattar dåliga beslut. Både ni själva och samhället borde skyddas från er.

Vilka "ni"? Vet du vem jag röstade på i senaste valet?

Du verkar tänka väldigt kollektivistiskt när det gäller kvinnor. Men inte när det gäller dig själv och andra män? Då är det individens oinskränkta frihet som gäller? Eller så långt det går iallafall. Men kvinnor är "ni". "Ni" röstar fel, "ni" borde inte få rösta osv. Har inte "ni" rätt att rösta som "ni" vill, varför lägger du dig i det?
Citera
2019-11-08, 00:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Absolut håller med och det var just det som jag skrev.

Missbrukare tog jag som exempel för att det belyser det rätt väl.

Nej.

Läs mina inlägg, de visar rätt väl hur jag resonerar kring frågan.

Vem är "ni" förresten?

Vilka "ni"? Vet du vem jag röstade på i senaste valet?

Du verkar tänka väldigt kollektivistiskt när det gäller kvinnor. Men inte när det gäller dig själv och andra män? Då är det individens oinskränkta frihet som gäller? Eller så långt det går iallafall. Men kvinnor är "ni". "Ni" röstar fel, "ni" borde inte få rösta osv. Har inte "ni" rätt att rösta som "ni" vill, varför lägger du dig i det?

Eftersom det inte gäller den vanlige missbrukaren var det ett dåligt exempel och du röstade säkert på 7K.

Du verkar heller inte förstå att jag tar era argument och testar om ni själva står bakom samma argumentation när det går emot er agenda, Att jag gör detta test betyder alltså inte att jag har köpt er argumentation utan att jag vill se om ni har gjort det eller om ni bara tycker det är vettigt i ert specialfall.
Citera
2019-11-08, 00:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Marknaden blir större. Fler torskar innebär bättre marknad för prostituerade. Då kommer det vara lockande för kvinnor från andra länder att komma hit. Kvinnor som inte har vettiga val.
Varför ska Sverige stödja detta?

Ni här som har ett sånt enormt förtroende för Amnesty bör ju ta på allvar när de säger att många av de kvinnor som sysslar med prostitition är fattiga eller på annat sätt diskriminerade. De startar från en "låg" plats i samhället. Förvisso vill de avkriminalisera, men det är inte för torskarnas skull, utan för att de prostituerade som redan kommer från dåliga förhållanden inte ska bli helt lottlösa och falla utanför lagens ramar.

Jag tycker inte att det är vettigt att Sverige främjar en sådan marknad. Det är att främja en marknad som man bör motverka i första rummet, om man nu påstår att man arbetar för människors rättigheter.

Fast deras definition av "fattiga" är att de inte har råd med fler än en utlandsresa per år, typ.

Tjejer i Rumänien är inte fattiga. Att arbeta i en matbutik eller på café, är det inte ett "vettigt" val? Dessa horor vill kunna köpa dyra skor och/eller slippa jobba från 40 års ålder och framåt. Vill man kunna det är det sälja sex som gäller.

Man ska ge fan i att aktivt förbjuda samtyckande vuxna människor från att sälja och köpa sex. Det ska ingen jävel lägga sig i. Att straffa människor som sysslar med tvång, misshandel och annat är självklart. Det kan man göra ändå utan att också förbjuda harmlösa sexmöten på bordeller mellan samtyckande vuxna. Helt vansinnigt, att människor tar sig den rätten.

Vi måste lägga ner hela den här bisarra bilden av prostituerade som stackars utsatta små offer. Alternativt omyndigförklara dem. Det är bara att välja.
Citera
2019-11-08, 00:41
Avslutad
Citat:
Eftersom det inte gäller den vanlige missbrukaren var det ett dåligt exempel och du röstade säkert på 7K.

Du verkar heller inte förstå att jag tar era argument och testar om ni själva står bakom samma argumentation när det går emot er agenda, Att jag gör detta test betyder alltså inte att jag har köpt er argumentation utan att jag vill se om ni har gjort det eller om ni bara tycker det är vettigt i ert specialfall.

Oookeej du.

Och ja, 7K röstade jag på. Innebär ditt resonemang att alla som inte röstade på SD röstade fel och borde bli av med rösträtten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in