2019-11-07, 16:57
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nej, han kallades Tappan Straffer.

Zlatan kallades “Ztraffan” i den veva i PSG då han mest förlitade sig på straffar för att göra mål. Vid nåt tillfälle hade han fler spelmål än straffmål endast eftersom ett av spelmålen var en straffretur på en straff han missat.

Aldrig någonsin hört/sett honom kallas för "Ztraffan". Inte en enda gång. Säker på att det inte bara var något du kallade honom, precis som du förgäves försökte få Flashback att kalla Alexander Isak för "Iskall"?
Citera
2019-11-07, 20:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nej, han kallades Tappan Straffer.

Zlatan kallades “Ztraffan” i den veva i PSG då han mest förlitade sig på straffar för att göra mål. Vid nåt tillfälle hade han fler spelmål än straffmål endast eftersom ett av spelmålen var en straffretur på en straff han missat.
Finns det nån annan på planeten förutom du som kalla honom Ztraffan?
Citera
2019-11-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Finns det nån annan på planeten förutom du som kalla honom Ztraffan?
Googlade 'Ztraffan'. Resultat? BarryHeros inlägg från Zlatantråden.
Citera
2019-11-08, 16:30
Medlem
Vad vill ni se för uppställning mot Färöarna om EM redan är klar efter Rumänien?

Min uppställning:

Olsen
Sema Danielsson Helander Bengtsson
Kulusevski Olsson Ekdal Svanberg
Isak Quaison

In sedan med Tankovic och Andersson.
Citera
2019-11-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vad vill ni se för uppställning mot Färöarna om EM redan är klar efter Rumänien?

Min uppställning:

Olsen
Sema Danielsson Helander Bengtsson
Kulusevski Olsson Ekdal Svanberg
Isak Quaison

In sedan med Tankovic och Andersson.
Det blir isf (långt ifrån säkert att vi vinner i Bukarest) den första "träningsmatchen" sedan oktober förra året. Tror, och hoppas, Janne tar chansen och luftar de flesta av bänkspelarna. Min elva:

Johnsson
Lindelöf, Jansson (K), Helander, Gagliolo
Kulusevski, Svensson, Svanberg, Sema
Isak, Andersson

In med Tanković i andra.
Citera
2019-11-09, 12:53
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Många andra på forumet ignorerar skribenterna man anser vara oseriösa, men inte du.

Tyvärr finns det ingen ignorera-funktion.

Men du är ju till synes seriös - i den meningen att du menar allvar med vad du säger - och ändå har du ideligen så fel!

Det är lite fascinerande faktiskt, haha.

Att du övertaget yppar ordet trebackslinje, när Janne och Wettergren jobbat minutiöst i flera år med att sätta sitt 4-4-2, är bara så oerhört bisarrt och skrattretande.

För övrigt är trebackslinjen bannlyst i landslaget ända sedan Lagerbäck fick hjärnsläpp och försökte sig på en sådan uppställning borta mot Albanien hösten 2008, i den första kvalmatchen till VM 2010. Den plattmatchen - och Källströms straffmiss mot Danmark - kostade Sverige ett VM-avancemang.

Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Och angående Kulusevski så står jag fast vid det. Det är bättre att ta ut honom för tidigt, än att låta honom ”mogna” och stå åt sidan för andra spelare samtidigt som Makedoniens tränare ringer honom med jämna mellanrum.

Janne har hittills vistas noll tendenser till att ta ut spelare i förtid, på basis av att de eventuellt skulle kunna representera något annat landslag. Det är också det enda rimliga förhållningssättet. Allt annat vore förkastligt.

I Kulusevskis fall var det ju dock inte aktuellt med spel för något annat landslag, något som han själv vid flertalet tillfällen högt och tydligt deklarerat.

Därför blev din argumentation extra märklig och världsfrånvänd.

Kulusevski blev helt enkelt uttagen av Janne när han var bra nog. Vilket också är det enda rätta och hållbara tillvägagångssättet. Att han eller någon annan skulle ha en egen jävla gräddfil till landslaget bara för att de har föräldrar från något annat land än Sverige, är ju vansinne.

Att du sedan anser att så bör vara fallet, säger ju en hel del om hur korkad du är.

Men du har faktiskt rätt angående en sak: jag bör ignorera dig hädanefter, och sluta rätta dig när du har fel.

Det blir för mycket att göra. Med tanke på hur mycket fel du har.

Det är helt enkelt inte lönt att ödsla fler ord på dig.

Det är som att kasta pärlor för en inavlad, utvecklingsstörd liten kulting.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-11-09 kl. 12:56.
Citera
2019-11-09, 13:15
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Oscar Hiljemark har sedan han var 16 år gammal haft problem med sin höftstruktur där benpålagringar (gissningsvis från överbelastning under puberten) har bildats på höftbenen vilket i sin tur skapar påfrestningar för mjukdelarna kring höften.

Hösten 2014 gick man in och slipade ned dessa benpålagringar och lappade förmodligen även ihop mjukdelar som har tagit stryk av denna extra benmassa som nött på höftdelarna omkring. Hiljemark var sedan tillbaka i ligaspelet med PSV cirka 4 månader efter operationen vilket får ses som en väldigt snabb återhämtning med tanke på hur komplicerade och påfrestande höftartroskopier är för kroppen.

Under början av detta år gick man återigen in i Hiljemarks höft för samma problem vilket är lite underligt med tanke på att ett sånt här ingrepp bara brukar behöva göras en gång.

Hoppas Hiljemark kan få ordning på sina höfter och komma i gammalt gott landslagsslag igen.

Tack för den intressanta infon! Jag visste att det är en höftskada som hållit Hiljemark borta i år, och att han haft höftproblem förut också. Men jag hade missat - eller i alla fall glömt - att han opererades för samma åkomma redan 2014.

Vi får väl se om Hiljemark kommer tillbaka till landslaget. Jag är tveksam. Möjligtvis att han kan återta en plats som truppspelare när Gustav Svensson lägger av, och om Jakob Johansson inte repar sig. Hiljemark har ju inga spetsegenskaper att tala om, utan är snarare slätstruken över lag. Han är för långsam i både tanke och fötter.

För övrigt tycker jag mig skönja en brist på defensiva mittfältare framöver. Det finns en uppsjö av unga, offensiva krafter på g: Isak, Svanberg, Kristoffer Olsson, Kulusevski, Jordan Larsson. Men det är sämre ställt med hårt arbetande centrala mittfältare som är jävligt jobbiga att möta. Sebastian Larsson är 34 år, och Gustav Svensson är snart 33 fyllda. Jakob Johansson har åkt på två svåra korsbandsskador. Hiljemark är skadedrabbad, och är inte så mycket att ha till att börja med. Lewicki lirar i Allsvenskan och väger för lätt.

Landslaget skulle behöva få fram en ny Stefan Schwarz, eller åtminstone en ny Tobias Linderoth, för att balansera upp all den offensiv som väller fram. Det var verkligen synd att Jakob Johansson gick sönder. Han är född 1990 och hade i alla fall kunnat fylla den rollen ett tag framöver. Han var ju formidabel i de båda matcherna mot Frankrike i VM-kvalet, då han ägde mittfältet.
Citera
2019-11-09, 13:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto

Kulusevski blev helt enkelt uttagen av Janne när han var bra nog. Vilket också är det enda rätta och hållbara tillvägagångssättet. Att han eller någon annan skulle ha en egen jävla gräddfil till landslaget bara för att de har föräldrar från något annat land än Sverige, är ju vansinne.

Att du sedan anser att så bör vara fallet, säger ju en hel del om hur korkad du är.

Ändå är det precis så som bl.a. Frankrike har gjort framför allt med unga spelare födda i Afrika, locka dem med fina förmåner och fort som satan in med dem i olika landslag för att binda upp dem (om inte alltid juridiskt bindande så åtminstone känslomässigt).

Ett slags människohandel på sitt sätt, och ser man på Frankrikes A-landslag så har det ju funkat bra. Inte lika roligt för spelarnas hemländer dock, och Afrika lär få vänta länge på VM-medaljer om den här dräneringen av dess talanger tillåts fortsätta.

Men jag håller med om att det är förkastligt och något jag absolut inte vill att vi ska syssla med i Sverige.
Citera
2019-11-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Tack för den intressanta infon! Jag visste att det är en höftskada som hållit Hiljemark borta i år, och att han haft höftproblem förut också. Men jag hade missat - eller i alla fall glömt - att han opererades för samma åkomma redan 2014.

Vi får väl se om Hiljemark kommer tillbaka till landslaget. Jag är tveksam. Möjligtvis att han kan återta en plats som truppspelare när Gustav Svensson lägger av, och om Jakob Johansson inte repar sig. Hiljemark har ju inga spetsegenskaper att tala om, utan är snarare slätstruken över lag. Han är för långsam i både tanke och fötter.

För övrigt tycker jag mig skönja en brist på defensiva mittfältare framöver. Det finns en uppsjö av unga, offensiva krafter på g: Isak, Svanberg, Kristoffer Olsson, Kulusevski, Jordan Larsson. Men det är sämre ställt med hårt arbetande centrala mittfältare som är jävligt jobbiga att möta. Sebastian Larsson är 34 år, och Gustav Svensson är snart 33 fyllda. Jakob Johansson har åkt på två svåra korsbandsskador. Hiljemark är skadedrabbad, och är inte så mycket att ha till att börja med. Lewicki lirar i Allsvenskan och väger för lätt.

Landslaget skulle behöva få fram en ny Stefan Schwarz, eller åtminstone en ny Tobias Linderoth, för att balansera upp all den offensiv som väller fram. Det var verkligen synd att Jakob Johansson gick sönder. Han är född 1990 och hade i alla fall kunnat fylla den rollen ett tag framöver. Han var ju formidabel i de båda matcherna mot Frankrike i VM-kvalet, då han ägde mittfältet.
Tror inte man ska ge upp Jakob Johansson än. Även om det kan bli svårt går det helt klart att komma tillbaka. Oscar Lewicki ska man inte glömma heller, är fortfarande bara 27 år. August Erlingmark har tagit en ordinarie tröja i U21 och kan absolut vara ett framtida mittfältsankare i landslaget.
Citera
2019-11-09, 20:53
Bannlyst
Inom kort kommer Guidetti försvinna från landslaget, det är många som är på gång.

Sebastian Andersson spelar mycket i tyskland och gör det bra, Guidetti kommer aldrig peta Sebbe.

Joel Asoro gjorde idag 2 mål i holländska ligan, och han är garanterat ett namn som vi kommer få se i landslaget i framtiden.

Hrgota gjorde även han mål i tyskland idag.

Sam Larsson gör det bra i holland, ska gå före Guidetti alla dagar i veckan i framtiden.

Det här var bara några exempel. Finns flera nam

Som sagt det finns flera namn som är på gång,Aldrig att John kan hålla den här platsen för alltid genom att sitta på sitt arsle på alaves bänk match efter match.
Citera
2019-11-09, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Inom kort kommer Guidetti försvinna från landslaget, det är många som är på gång.

Sebastian Andersson spelar mycket i tyskland och gör det bra, Guidetti kommer aldrig peta Sebbe.

Joel Asoro gjorde idag 2 mål i holländska ligan, och han är garanterat ett namn som vi kommer få se i landslaget i framtiden.

Sam Larsson gör det bra i holland, ska gå före Guidetti alla dagar i veckan i framtiden.

Som sagt det finns flera namn som är på gång,Aldrig att John kan hålla den här platsen för alltid genom att sitta på sitt arsle på alaves bänk match efter match.

Glömde Jordan Larsson som jag alltid har gillat. Även han ska gå före John
Citera
2019-11-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Jag håller med om att många konkurrenter är redan nu bättre och bör få platsen och att han ryker snart.

Men varken Asoro eller Samba är konkurrenter till GUidetti rollmässigt. Egentligen är inte Andersson det heller. Andersson är mer konkurrent till Berg som target & vändpunkt. Quaison/Isak/Jordan däremot. Sen har vi Kulusevski som kan ta den rollen med.

Guidetti bör inte ens va med denna samling över Jordan. Ingen av dem skulle få spela så vfr inte ta med Jordan och intergrera honom, samt belöna en in-form spelare som vart bra i ett år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in