2019-10-10, 05:54
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
"Ge mig kosttillskott, vill gå upp i muskler utan o öka i fett"

"NEJ!"

(Skulle kunna byta ut kosttillskott mot träningsmetod o det är samma sak där.) Svårt o förstå hur muskler fungerar när man inte är påläst liksom, men lyhörd kan man väl vara ändå
Givetvis är träningen viktig. Här efterfrågades dock tillskott och jag besvarade frågan efter det.
Citera
2019-10-10, 06:43
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Givetvis är träningen viktig. Här efterfrågades dock tillskott och jag besvarade frågan efter det.

Du missar min poäng. Jag menade att ditt svar är fakta och det är drygt med folk som ställer sånna frågor och sen inte verkar tacksamma för att svaret inte är typ det de sökte eller något. Inte som att du får betalt för att svara så tycker folk borde vara mer öppensinnade till folk som kanske vet mer, var väl därför de frågade i första läget oxå.
Citera
2019-10-10, 07:38
Medlem
Citat:
Du missar min poäng. Jag menade att ditt svar är fakta och det är drygt med folk som ställer sånna frågor och sen inte verkar tacksamma för att svaret inte är typ det de sökte eller något. Inte som att du får betalt för att svara så tycker folk borde vara mer öppensinnade till folk som kanske vet mer, var väl därför de frågade i första läget oxå.

Ja, jag tycker också det är tråkigt.
Jag upplever att människor överlag är för självgoda när det gäller träning. De vill inte börja med de rekommenderade program som finns eftersom de anser sig vara för bra för dem. Det är väl helt okey att gå den vägen och skriva egna program med hundra isolationsövningar per pass, men sen när det skiter sig så vore det ju bra att vara mer ödmjuk för svaren man får på forumet. För expertisen är hög här och i stort sett i varje tråd finns minst ett svar som är bra.

När det gäller frågor om kosttillskott så känns det som det bara blir färre och färre. Det är bra och jag hoppas det betyder att människor förlitar sig mindre på sådant. Men rent spontant så känns det inte som att jag kan dra några slutsatser.
Citera
2019-10-10, 09:32
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ber om ursäkt för missförståndet.
Citera
2019-10-10, 23:51
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ja, jag tycker också det är tråkigt.
Jag upplever att människor överlag är för självgoda när det gäller träning. De vill inte börja med de rekommenderade program som finns eftersom de anser sig vara för bra för dem. Det är väl helt okey att gå den vägen och skriva egna program med hundra isolationsövningar per pass, men sen när det skiter sig så vore det ju bra att vara mer ödmjuk för svaren man får på forumet. För expertisen är hög här och i stort sett i varje tråd finns minst ett svar som är bra.

När det gäller frågor om kosttillskott så känns det som det bara blir färre och färre. Det är bra och jag hoppas det betyder att människor förlitar sig mindre på sådant. Men rent spontant så känns det inte som att jag kan dra några slutsatser.

Verkligen, det är precis så som du säger.

Finns alldeles för mkt att lära sig på ämnet är inget någon blir på pro på över en natt eller två, är snarare än livslång utveckling.

Heja!

Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ber om ursäkt för missförståndet.

Ingen fara. Finns mkt spydiga människor här i krokarna, inte lätt o veta att man får komplemanger då inte! 😁
Citera
2019-10-13, 15:09
Medlem
Enmansdemos avatar
Någon som vet var man kan beställa röd sötpaprika som kosttillskott?
Citera
2019-11-06, 10:17
Medlem
Senaste ang tester av kosttillskott. Varje butik är ansvarig för vad de säljer och endast kommunen där butiken ligger kan förbjuda en produkt. Men många kommuner testar inte alls så var försiktig då du aldrig vet vad du köper!

Börjar rätt omgående, 2min in:

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1385817?programid=2778
Citera
2019-11-07, 19:20
Medlem
kosttillskott 2 om dagen

på några kosttillskott står det 2 tabletter om dagen. varför görs de inte så man bara tar 1 större tablett/kapsel och får i sig samma mängd?

om man nu tar 2 om dagen ska man ta en på morgonen och en på kvällen? eller tar man båda två samtidigt?
Citera
2019-11-07, 19:26
Bannlyst
Det ska stå specifikt hur det ska administreras. Är det kosttillskott så kan du köra upp det i dajmkrysset om du vill, det fungerar inte och gör ingen nytta ändå.
Citera
2019-11-07, 19:27
Medlem
Titanites avatar
Begränsad på hur stora kapslen kan vara tänker jag väll.

Sen är det också dem som fuskar så dem kan sälja dig 90st piller, men dosering är 2-3 om dagen så man måste köpa påfyllning hela tiden.

Brukar annars stå hur du ska ta grejerna. Själv kör jag allt tillsammans om inte annat sägs.
Citera
2019-11-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Det ska stå specifikt hur det ska administreras. Är det kosttillskott så kan du köra upp det i dajmkrysset om du vill, det fungerar inte och gör ingen nytta ändå.
källa på att tillexempel d vitamin /b12 kosttillskott inte funkar?
Citera
2019-11-07, 20:20
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanite
Begränsad på hur stora kapslen kan vara tänker jag väll.

Sen är det också dem som fuskar så dem kan sälja dig 90st piller, men dosering är 2-3 om dagen så man måste köpa påfyllning hela tiden.

Brukar annars stå hur du ska ta grejerna. Själv kör jag allt tillsammans om inte annat sägs.

Pratar man mineraler och vitaminer så handlar det om milligram eller Microgram som det finns I tabletterna.
Så handlar nog om att få sälja mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in