Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Jag menar på att det saknas uppdatering om det. Färskt citat eller liknande. Media skriver såhär för dom inte hört något annat.
Ständigt återkommande i brottsrapportering är en släpande uppgift typiskt denna. Läget är detsamma som efter hon släpptes efter häktningsförhandling.
Självklart tror jag hon fortfarande är formellt misstänkt, men hade önskat se om misstankar stärkts eller försvagats efter gripanden som skett. Eller i vart fall se en journalist ställa frågan så det kan levereras ett färskt svar.
Jag tror nämligen hon är misstänkt som formalia.
Instämmer. Hon är formellt misstänkt, bara.
Så länge fallet inte är löst så finns ingen anledning att avskriva henne. Bara genom det vi vet här så finns givetvis anledning att ha henne som misstänkt. Däremot är hon med största sannolikhet inte huvudmisstänkt. Det är väsentlig skillnad.
När man läser uttalande från polisen så gäller det att försöka förstå vad som inte skrivs. Inte att försöka få det att passa ihop med det man själv redan fastnat för.
Det finns inget i polisens uttalanden som antyder ”anstiftan” och ”torped”.
Huvudspåret för polisen är just nu att hitta koppling mellan HOL och de gripna. De jobbat brett, varav KL bara är en liten del.
En mycket märklig sak i detta är hur det kan ta två månader att gripa Billy, när man dag 1 har hans DNA. Det borde media gräva i.