2019-11-06, 17:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag menar att det kan betyda antingen eller. Så man inte låser sig vid att Billy nödvändigtvis är en torped.

Givetvis inte men sannolikheten är ju i alla fall tämligen hög att han är lejd av någon, eller har Billy och HOL ett förflutet tillsammans, jag menar har HOL försvarat Billy tidigare med klent resultat?
Citera
2019-11-06, 17:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Givetvis inte men sannolikheten är ju i alla fall tämligen hög att han är lejd av någon, eller har Billy och HOL ett förflutet tillsammans, jag menar har HOL försvarat Billy tidigare med klent resultat?
I vilken ände av Hälsingland har hon stugan?

Skulle vara till Rotesau men du kanske vet?
Citera
2019-11-06, 17:51
Medlem
Citat:
Det tycker inte jag varit tydligt överhuvudtaget, och jag skiter högaktningsfullt om Expressen kastar in en bild på Karin igen. Antingen får du läsa igen, eller visa mig var det står att misstankar mot Karin kvarstår.

Läs innantill.
”Efter händelsen riktades misstankarna mot en kvinna – en tidigare toppjurist som befunnit sig i konflikt med Olsson Lilja. Hon anhölls misstänkt för anstiftan till mordförsök men släpptes efter häktningsförhandlingen. Misstankarna kvarstår.
Nu har ett genombrott skett i fallet.”

och

”Toppjuristen misstänks för att ha beordrat attacken men har släppts av häktningsdomare.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/just-nu-tva-gripna-efter-advokatsjuktningen/
Citera
2019-11-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det sägs kosta en hel del att anlita en torped, samtidigt som man har grävt och postat om KLs ekonomi till en fattigpensionärs nivå, om ens det?
Det kan iofs finnas jättesnälla kriminella som hjälper stackars vackra damer i nöd? (Ironi)

På pappret är hon inte jättefattig va? Tänker på delägare i lägenheten HOL sköts vid. Så har hon inte dragit på sig tio miljoner i skulder så finns nog lite utrymme för beställningsmord i hushållsbudgeten. Hur detaljerna i avtalet ser ut kan vi bara spekulera i.
Någon gentlemannatjuv a la Arsène Lupin eller Sveriges Robin Hood verkar Billy inte vara. Han behövde stålars och tackade ja till detta.

Det lilla jag vet om killar i den här kalibern är att de förr eller senare vill ha pröjs även om de sitter på kåken. Skulder är ju viktigt för kriminella att driva in. Även påhittade.
Senast redigerad av Avel 2019-11-06 kl. 17:58.
Citera
2019-11-06, 17:56
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Det tycker inte jag varit tydligt överhuvudtaget, och jag skiter högaktningsfullt om Expressen kastar in en bild på Karin igen. Antingen får du läsa igen, eller visa mig var det står att misstankar mot Karin kvarstår.
Citat:
Utöver den nu häktade mannen finns ytterligare två misstänkta personer i utredningen. Dels en tidigare toppjurist med nära kopplingar till Henrik Olsson Lilja och dels en annan, hittills okänd, person.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-54-arig-man-haktad-for-mordforsok/
Citera
2019-11-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På pappret är hon inte jättefattig va? Tänker på delägare i lägenheten HOL sköts vid. Så har hon inte dragit på sig tio miljoner i skulder så finns nog lite utrymme för beställningsmord i hushållsbudgeten. Hur detaljerna i avtalet ser ut kan vi bara spekulera i.
Någon gentlemannatjuv eller Robin Hood verkar Billy inte vara. Han behövde stålars och tackade ja till detta.
Jag tror inte att hon fått några pengar vid det laget. Det var ju bara några dagar innan som han vann hela processen. Däremot tror jag att man vid dags läge har gjort bodelningen klar. I så fall är hon nog skyldig den här torpeden hans lön. Hans konto lär väl granskas också kan jag tänka utifall hon hade pengar kvar från sitt föräldra-arv som hon delade med sig av till torpeden ifråga.
Citera
2019-11-06, 17:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I vilken ände av Hälsingland har hon stugan?

Skulle vara till Rotesau men du kanske vet?
Jag kan svara dig.
Stugan ägde dom gemensamt vid bodelningen och den ligger med postadress Enånger några mil söder om Hudiksvall.

Småhusenhet, fritidsbostad för 1-2 familjer
Fastighet: Hudiksvall Långvind 9:437
Adress: Strandstigen 8, 82596 Enånger
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Fam Lilja har aldrig haft nåt fritidshus i Fjäle, det de har ligger på Strandstigen 8 i Långvind , inte i Fjäle. Har själv stuga där och har träffat KL vid ett tillfälle, hon + en okänd man satt vid piren nedanför deras stuga, vi talades vid och hon var som många skriver otroligt trevlig. Men något kändes skumt och efter lite googling hittade jag tråden om polismisshandeln här på Flashback.

Hennes föräldrar var för länge sedan aktiva i samfälligheten som suppleant och vice intern revisor. http://www.langvind.se/?page=32&id=360

Vad jag förstår ägs fastigheten fortfarande av familjen , eller KL. Den överläts från Advokatfirman till HOL&KL 2013 http://gastriklandstidning.se/2013/03/fastighetsaffarer-vecka-12/

Tyckte jag såg hennes bil där i området under augusti, men det kan ju vara någon annan som har likadan.
Citera
2019-11-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte att hon fått några pengar vid det laget. Det var ju bara några dagar innan som han vann hela processen. Däremot tror jag att man vid dags läge har gjort bodelningen klar. I så fall är hon nog skyldig den här torpeden hans lön. Hans konto lär väl granskas också kan jag tänka utifall hon hade pengar kvar från sitt föräldra-arv som hon delade med sig av till torpeden ifråga.

Ja om KL höjer beloppsgränsen för Swish så bör nog polisen vara på alerten.
Citera
2019-11-06, 18:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag kan svara dig.
Stugan ägde dom gemensamt vid bodelningen och den ligger med postadress Enånger några mil söder om Hudiksvall.

Småhusenhet, fritidsbostad för 1-2 familjer
Fastighet: Hudiksvall Långvind 9:437
Adress: Strandstigen 8, 82596 Enånger
Tack!
Citat:
Jag menar att det kan betyda antingen eller. Så man inte låser sig vid att Billy nödvändigtvis är en torped.
De arbetar väl förhoppningsvis öppet utifrån svaren de får via olika förhör och ev fortsatta analyser via NFC.
Har husrannsakningarna i åtanke, digital media, ev tillvaratagen flyktbil eller vad de nu än kommit över.

De är oavsett a gigant step ahead om de har DNA från denna person - mot innan.
Sen beror det givetvis på vad de kan krama ur denna OM det är nån ljusskygg bakom kulisserna som finansierat det hela - eller om skytten agerat på eget bevåg för att han är tillräckligt pissed på HOL av nån anledning.
Senast redigerad av develi 2019-11-06 kl. 18:06.
Citera
2019-11-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Ett litet förskott lär hon ha fått hosta upp annars blir priset högre i efterhand... Hon visste ju att cash var på väg så antar det landade på runt en halv mille lr mer pga högprofilerat offer. Men utan bevis håller Billy the kid käften och tar straffet. Frågan är om han lovade likvidera HOL då är kontraktet inte uppfyllt än...
Citera
2019-11-06, 18:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Någon gentlemannatjuv a la Arsène Lupin eller Sveriges Robin Hood verkar Billy inte vara. Han behövde stålars och tackade ja till detta.

Det lilla jag vet om killar i den här kalibern är att de förr eller senare vill ha pröjs även om de sitter på kåken. Skulder är ju viktigt för kriminella att driva in. Även påhittade.
Karin Cecilia Lilja skulle få ca 9,5 mille och dom pengarna är nog redan ordnade då slutet kom 3 september och det har gått över 2 månader sedan dess.

Hoppas hon fortsätter i samma stil som tidigare... inte betalar sina skulder... så den hon har lejt blir piss off och börjar prata... Ingen kriminell sitter inne utan bra betalt för ett uppdrag.
Citera
2019-11-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin Cecilia Lilja skulle få ca 9,5 mille och dom pengarna är nog redan ordnade då slutet kom 3 september och det har gått över 2 månader sedan dess.

Hoppas hon fortsätter i samma stil som tidigare... inte betalar sina skulder... så den hon har lejt blir piss off och börjar prata... Ingen kriminell sitter inne utan bra betalt för ett uppdrag.

Man vinner ingenting på att sälja uppdragsgivare enligt svenska systemet och en yrkeskriminell vet det så han kommer hålla käften tyvärr... Men skulder samlar ränta och priset kommer krävas på ett lr annat sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in