2020-01-08, 00:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tror inte Karin har skjyddad adress. Hon tog bort adressen efter 15 år. Registrera ingen ny.
Det var ju på tiden - 6 år efter separation och ständigt soffsurfande. Kontaktförbud, högsta domstolen, misstänkt för beställning mordförsök och garanterat kontaktförbud igen.

Ja, jag finner det mer intressant beträffande HOL eftersom han står som skyddad adress enligt bolagsverket.
Citera
2020-01-09, 07:39
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finner det inte minsta märkligt att han höll en viss approach inledningsvis. Vad är alternativet?
Vad vill man se? En man som gått ner för räkning, tårdrypande offerroll? Kuvad, livrädd så anstiftaren lyckats hota skiten ur honom?

Antingen är han stark i grunden, vill fortsätta i samma anda. Arbeta, försöka normalisera och komma på benen så fort som möjligt. Det kan även vara en kombination, att vilja signalera att han inte går ner för räkning - hur många försök som än sker med hot, misshandel eller till och med mordförsök.

Att vindarna sen vänder kan helt bero på ny information under pågående förundersökning, den är inte statisk. Det vore rent korkat om ÅK inte skulle informera att tex en hotbild tillkommit utan att för den skull röja vad. Han är inte varken första eller sista som behöver skyddas om det så är som brottsoffer eller vittne. En del får flyttas till annan ort, vittna via Skype.
Om nu så är fallet med skyddad adress. Det vet vi inte.

Jag begriper inte varför vissa här på FB så gärna hackar på HOL? Vad har han gjort för fel? Det är helt obegripligt. Han bryter inte ihop trots flera mordförsök? Är det anledningen? Eller är det på grund av att han med bravur lyckats i sitt liv? Han tar hand om barnen, har en lysande karriär, vänner som han umgås med. God ekonomi osv.

Jag tror att han också vill visa sig stark inför barnen. När han är stark, känner de en stor trygghet.
Anstiftaren går än så länge fri på Stockholms gator. Jag hade också velat ha skyddad adress i en sån situation. HOL är envis, det är möjligt att han blivit övertygad om att det är rätt sak att göra i dagsläget.
Citera
2020-01-09, 14:32
Medlem
Alexfoleys avatar
Jag har följt den här händelsen sedan start och blir förvånad över alla knäppa spekulationer som gjorts av personer utan vetskap om någonting egentligen!
Ni blandar och ger hej vilt och det känns ju lite märkligt om man nu letar efter sanningen så att säga!
Enligt mina kontakter så kan den misstänktes dna komma från tidigare besök i trappen så det måste nödvändigtvis inte ha hamnat där när själva brottet begicks!
Skulle kunna mata er med riktig fakta men avstår av yrkesmässiga själ!
Bild på M.R finns på linkedin om ni letar lite noggrannare!
Konsult i ajabaja står det!
Han står utanför en röd golf med en färgad tjej!
Lycka till nu alla ni privatsparare och ni andra som bara kladdar runt kan väl släcka sidan och pladdra eran skit någon annanstans!
Citera
2020-01-09, 16:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Jag har följt den här händelsen sedan start och blir förvånad över alla knäppa spekulationer som gjorts av personer utan vetskap om någonting egentligen!
Ni blandar och ger hej vilt och det känns ju lite märkligt om man nu letar efter sanningen så att säga!
Enligt mina kontakter så kan den misstänktes dna komma från tidigare besök i trappen så det måste nödvändigtvis inte ha hamnat där när själva brottet begicks!
Skulle kunna mata er med riktig fakta men avstår av yrkesmässiga själ!
Bild på M.R finns på linkedin om ni letar lite noggrannare!
Konsult i ajabaja står det!
Han står utanför en röd golf med en färgad tjej!
Lycka till nu alla ni privatsparare och ni andra som bara kladdar runt kan väl släcka sidan och pladdra eran skit någon annanstans!
Problematiskt om hans DNA, typ blodstänk, finns på en tomhylsa. Ihop med vittnen som gjort fotokonfrontation, de såg ju en blodig person ränna iväg. Vad säger dina kontakter om det?
Citera
2020-01-09, 17:24
Medlem
Alexfoleys avatar
Finns inget blod på några tomhylsor om jag ska gå på den info som jag har fått berättat för mig!
Han som sprang iväg var nog med största sannolikhet nedblodad av advokatens blod och inte sitt eget!
Man kan spekulera upp oändligt många scenarion men till slut så krävs mer än upphittat dna som kan ha blivit avsatt vid helt andra tillfällen av helt andra orsaker!
Citera
2020-01-09, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Finns inget blod på några tomhylsor om jag ska gå på den info som jag har fått berättat för mig!
Han som sprang iväg var nog med största sannolikhet nedblodad av advokatens blod och inte sitt eget!
Man kan spekulera upp oändligt många scenarion men till slut så krävs mer än upphittat dna som kan ha blivit avsatt vid helt andra tillfällen av helt andra orsaker!
Blodstänk kan innebära att hans DNA medföljer om advokatens blod skvätte, vid fight eller vid flykt och ger en blandbild. De brukar väl inte kramas. Det kan likaväl vara saliv eller hår. Förutom om han blött själv, det är inte detaljer släppta om fighten.
Avvärjning.

Via restriktioner så är nog informationen spekulationer, likt här. Men han sitter som sagt på sannolika.

Det krävs att vittnens iakttagelse, hans DNA, bortfall av alibi, väldigt kass förklaring eller frånvaro av sådan sammanfaller och bildar en röd tråd. Sen finns det kanske annat via digital media eller husrannsakan.
Det märks väl i FUP när åtal väcks.

Tack för foto btw. Vad tror du om misstänkt anstiftare då?
Senast redigerad av develi 2020-01-09 kl. 17:43.
Citera
2020-01-09, 18:04
Medlem
Alexfoleys avatar
Just precis! Vi kan spekulera hur mycket som helst utan alla fakta!
Oändligt många scenarion som kan iscensättas men saliv eller hår i en trappa räcker inte på långa vägar som bevis!
Det finns personer som suttit på sannolika för mindre bevis än så men det visar sig snart om det räcker till fällande dom för den häktade personen!
Tror ingenting och spekulerar inte om vem som kan vara skyldig och delaktig i det här morsförsöket!
De här männen är tunga rånare och är misstänkta för många ouppklarade värdetransportrån enligt vissa människor inom rättsväsendet och även journalister!
Citera
2020-01-09, 18:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Just precis! Vi kan spekulera hur mycket som helst utan alla fakta!
Oändligt många scenarion som kan iscensättas men saliv eller hår i en trappa räcker inte på långa vägar som bevis!
Det finns personer som suttit på sannolika för mindre bevis än så men det visar sig snart om det räcker till fällande dom för den häktade personen!
Tror ingenting och spekulerar inte om vem som kan vara skyldig och delaktig i det här morsförsöket!
De här männen är tunga rånare och är misstänkta för många ouppklarade värdetransportrån enligt vissa människor inom rättsväsendet och även journalister!
De är rånare och därav intressant om de växlat om till torpeder.

Fortsatt häktad på sannolika skäl sen två månader (inkl uppgift om DNA) väger nog rätt tungt i vågskålen.
Övervägande häktade sitter inte i onödan, men du får gärna spekulera att BR klarar sig galant, inte mig emot.

.Vad har du för åsikt om misstänkt anstiftare?
Citera
2020-01-09, 18:52
Medlem
Alexfoleys avatar
Jag propagerar inte för B.R eller någon annan misstänkt i den här historien då jag inte känner dem mer än yrkesmässigt!
Finns ett flertal misstänkta som blivit släppta och frikända trots blodstänk och bindande dna enligt åklagare!
Skulle bli förvånad om ett gäng tunga rånare sadlat om till torpeder!
När det gäller anstiftaren så talar väl det sitt tydliga språk MEN det kan såklart finnas andra orsaker som inte kommit fram i ljuset ännu.
Finns många advokater som pratar bredvid mun och med fel människor så det kanske skulle kunna vara något som ogillas i vissa kretsar!
Bara en spekulation såklart!
Citera
2020-01-09, 19:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag propagerar inte för B.R eller någon annan misstänkt i den här historien då jag inte känner dem mer än yrkesmässigt!
Finns ett flertal misstänkta som blivit släppta och frikända trots blodstänk och bindande dna enligt åklagare!
Skulle bli förvånad om ett gäng tunga rånare sadlat om till torpeder!
När det gäller anstiftaren så talar väl det sitt tydliga språk MEN det kan såklart finnas andra orsaker som inte kommit fram i ljuset ännu.
Finns många advokater som pratar bredvid mun och med fel människor så det kanske skulle kunna vara något som ogillas i vissa kretsar!
Bara en spekulation såklart!
Det finns en frisläppt som det inte uppgavs fortsatt misstanke om via media.
Fortsatt misstänkt är den som släpptes efter förhör senast som medhjälpare och så är det misstänkt anstiftare som också är på fri fot.
Ingen av dem har omdiskuterats gällande DNA som den häktade.
Eller teknisk bevisning som ÅK uttryckte sig.
Citera
2020-01-09, 20:07
Medlem
Alexfoleys avatar
Du kanske missförstod mig??
Jag menar misstänkta i andra brottsmål där dna funnits i form av blod som trots det blivit frikända!
Citera
2020-01-09, 20:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Du kanske missförstod mig??
Jag menar misstänkta i andra brottsmål där dna funnits i form av blod som trots det blivit frikända!
Ok. Det finns det.
Men som jag skrev är det annat som avgör likaväl och tillräckligt med vittnen, indicier och inget eller kasst alibi ökar oddsen att BR ligger väldigt brunt till.
Ihop med DNA. Eller så står DNA på stadiga ben om det återfunnits på en besvärande plats.

Jag ställer mig fortsatt frågande till (förutom viktig teknisk bevisning och troligen DNA) varför vederbörande tog så in i helvete stor risk.
I fullt dagsljus en fredag fm.
Folk i rörelse, vittnen som ser skytten (varav en fotokonfrontation kan ge DNA dignitet) och en välbmannad polisstation i närheten.
Det finns uppgift om en polisbil som var parkerad innan.
Senast redigerad av develi 2020-01-09 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in