2019-11-06, 18:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag kan svara dig.
Stugan ägde dom gemensamt vid bodelningen och den ligger med postadress Enånger några mil söder om Hudiksvall.

Småhusenhet, fritidsbostad för 1-2 familjer
Fastighet: Hudiksvall Långvind 9:437
Adress: Strandstigen 8, 82596 Enånger
Jag undrar som tidigare kring hans tidigare bekantskapskrets, FFL, vars högnäste är 2 timmars bilesa från stugan och de har varit misstänkta att härja gällande rån i Hudik.
KL är i ungefär samma åldersklass som den gripne och andra medlemmar.
Funderar kring kopplingar, om det kan finnas bak i tiden på annan ort likaväl via nån medlem. Alla kanske inte var kriminella från födseln.
Nån kan väl ha rekommenderat chilenaren.
Har inte fördjupat mig men läste om flykten från Kumla och vart de då gömde sig.
Senast redigerad av develi 2019-11-06 kl. 18:23.
Citera
2019-11-06, 18:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag undrar som tidigare kring hans tidigare bekantskapskrets, FFL, vars högnäste är 2 timmars bilesa från stugan och de har varit misstänkta att härja gällande rån i Hudik.
KL är i ungefär samma åldersklass som den gripne och andra medlemmar.
Funderar kring kopplingar, om det kan finnas bak i tiden på annan ort likaväl via nån medlem. Alla kanske inte var kriminella från födseln.
Nån kan väl ha rekommenderat chilenaren.
Har inte fördjupat mig men läste om flykten från Kumla och vart de då gömde sig.
Karin Cecilia Lilja har tillbringat uppväxtåren i den stugan utanför Enånger så hon har säkert bekanta i området. Alla har väl bekanta från barndomen som har blivit kriminella... men om man umgås med dom är en helt annan sak. Men be dom om hjälp kan man ju alltid i vuxen ålder...

Men den häktade mannen är uppväxt i Växjö så det är nog inte i stugan dom har lärt känna varandra.
Har Karin suttit domare vid någon av hans rättegångar?

När den nu häktade MGM för skotten mot HOL, Billy Rieloff flydde från Kumlaanstalten fångades han in fyra dygn senare i en lägenhet i Örnsköldsvik.
Dit är det drygt 25 mil från stugan i Enånger, så det har nog inget samband.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Billy_Rieloff
Lite mer info om Billy Rieloff här.
https://books.google.se/books?id=LcN2DwAAQBAJ&pg=PT333&dq=Billy+Guillermo+ Rieloff&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwjrvoHyk9blAhVw1qYKHc tPBmgQ6AEILjAA#v=onepage&q=Billy%20Guillermo%20Rie loff&f=false
Senast redigerad av Timeout 2019-11-06 kl. 18:56.
Citera
2019-11-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På pappret är hon inte jättefattig va? Tänker på delägare i lägenheten HOL sköts vid. Så har hon inte dragit på sig tio miljoner i skulder så finns nog lite utrymme för beställningsmord i hushållsbudgeten. Hur detaljerna i avtalet ser ut kan vi bara spekulera i.
Någon gentlemannatjuv a la Arsène Lupin eller Sveriges Robin Hood verkar Billy inte vara. Han behövde stålars och tackade ja till detta.

Det lilla jag vet om killar i den här kalibern är att de förr eller senare vill ha pröjs även om de sitter på kåken. Skulder är ju viktigt för kriminella att driva in. Även påhittade.

Delägare till våningen, ja, det ger inte mycket till en torped. Tror tom. denna prfessionella kriminella "äldre" typ fattar eller åtminstone misstänker att KL inte får mer än sin mindre del, av lägenheten om HOL skulle dö. Det har antytts även att KL supit upp allt och mer hon haft?
Du tror alltså KL skulle få 10 milj. om HOL dör? Eller vill du bara att jag ska tro det? Nej, jag är helt säker på att HOL sett
till att barnen ärver allt, plus garanterat att KL inte kommer åt pengarna ens om hon fick vårdnaden, vilket inte är troligt i nuläget. (Dessutom har barnen sagt att de inte vill vara med mamman, om det nu är sanningen eller efter manipulerade barn???)
Citera
2019-11-06, 18:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-54-arig-man-haktad-for-mordforsok/

Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Läs innantill.
”Efter händelsen riktades misstankarna mot en kvinna – en tidigare toppjurist som befunnit sig i konflikt med Olsson Lilja. Hon anhölls misstänkt för anstiftan till mordförsök men släpptes efter häktningsförhandlingen. Misstankarna kvarstår.
Nu har ett genombrott skett i fallet.”

och

”Toppjuristen misstänks för att ha beordrat attacken men har släppts av häktningsdomare.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/just-nu-tva-gripna-efter-advokatsjuktningen/

Jag menar på att det saknas uppdatering om det. Färskt citat eller liknande. Media skriver såhär för dom inte hört något annat.
Ständigt återkommande i brottsrapportering är en släpande uppgift typiskt denna. Läget är detsamma som efter hon släpptes efter häktningsförhandling.
Självklart tror jag hon fortfarande är formellt misstänkt, men hade önskat se om misstankar stärkts eller försvagats efter gripanden som skett. Eller i vart fall se en journalist ställa frågan så det kan levereras ett färskt svar.
Jag tror nämligen hon är misstänkt som formalia.
Citera
2019-11-06, 19:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I vilken ände av Hälsingland har hon stugan?

Skulle vara till Rotesau men du kanske vet?

Inte en aning men som tur var så hade ju Timeout koll.

Personligen tror jag Billy är lejd, frågan är ju av vilken, KL ligger ju bra till med tanke på hennes historik.

Har lite svårt att se något personligt motiv för Chilenaren.
Citera
2019-11-06, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Karin Cecilia Lilja har tillbringat uppväxtåren i den stugan utanför Enånger så hon har säkert bekanta i området. Alla har väl bekanta från barndomen som har blivit kriminella... men om man umgås med dom är en helt annan sak. Men be dom om hjälp kan man ju alltid i vuxen ålder...

Men den häktade mannen är uppväxt i Växjö så det är nog inte i stugan dom har lärt känna varandra.
Har Karin suttit domare vid någon av hans rättegångar?

När den nu häktade MGM för skotten mot HOL, Billy Rieloff flydde från Kumlaanstalten fångades han in fyra dygn senare i en lägenhet i Örnsköldsvik.
Dit är det drygt 25 mil från stugan i Enånger, så det har nog inget samband.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Billy_Rieloff
Lite mer info om Billy Rieloff här.
https://books.google.se/books?id=LcN2DwAAQBAJ&pg=PT333&dq=Billy+Guillermo+ Rieloff&hl=sv&sa=X&ved=0ahUKEwjrvoHyk9blAhVw1qYKHc tPBmgQ6AEILjAA#v=onepage&q=Billy%20Guillermo%20Rie loff&f=false
Jag har redan skrivit att de greps de i en lgh i Ö-vik hos nån Fucked for life medlem.
Centrum för FFL verkar vara Kramfors i Ångermanland, flytten gick dit 2007.
Jag fortsätter att skriva om följande:
DM var bla med vid rymningen och därav funderingar kring det mer närliggande Kramfors. Vart den häktade är född är inte ämnet, snarare hans kretsar med koppling till Västernorrland.
Citat:
I bägge dessa rymningar var det folk från FFL som var behjälpliga med planering och genomförande."

"Kring år 2007 tycks flera medlemmar i Fucked for Life ha flyttat till Kramfors och gänget skapade sig snart en bas på orten."

2012, stölder i ö-vik:
"En av männen, en 34-åring, är skriven i Bollstabruk. Han dömdes 2004 för främjande av flykt efter att ha hjälpt till när FFL-ledaren Daniel Maiorana rymde från Kumlaanstalten."

"En 30-årig man, som också är skriven i Kramfors, är en släkting till Daniel Maiorana. Han har varit misstänkt för inblandning i ett värdetransportrån i Hallunda men kunde inte bindas till brottet."
https://blog.zaramis.se/2013/01/10/fucked-for-life-tumba-lords/
Senast redigerad av develi 2019-11-06 kl. 19:21.
Citera
2019-11-06, 19:30
Medlem
DreamTwisters avatar
nvm
Citera
2019-11-06, 19:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag menar på att det saknas uppdatering om det. Färskt citat eller liknande. Media skriver såhär för dom inte hört något annat.

Ständigt återkommande i brottsrapportering är en släpande uppgift typiskt denna. Läget är detsamma som efter hon släpptes efter häktningsförhandling.
Självklart tror jag hon fortfarande är formellt misstänkt, men hade önskat se om misstankar stärkts eller försvagats efter gripanden som skett. Eller i vart fall se en journalist ställa frågan så det kan levereras ett färskt svar.
Jag tror nämligen hon är misstänkt som formalia.
Ja självklart?
Eftersom media följer åklagarmyndighetens pressmeddelande och att;
ingen dementi skett hittills att hon är avskriven och inte längre misstänkt; att ÅK inte uttalat sig i nån enskild intervju:

Så det är väl inte värst märkligt. Hennes advokat är lika tyst. Han, om nån, borde väl vara sugen på att förmedla sådan info om sin klient.
Där rimmar det väl inte med släpande uppgifter?
Senast redigerad av develi 2019-11-06 kl. 19:40.
Citera
2019-11-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Delägare till våningen, ja, det ger inte mycket till en torped. Tror tom. denna prfessionella kriminella "äldre" typ fattar eller åtminstone misstänker att KL inte får mer än sin mindre del, av lägenheten om HOL skulle dö. Det har antytts även att KL supit upp allt och mer hon haft?
Du tror alltså KL skulle få 10 milj. om HOL dör? Eller vill du bara att jag ska tro det? Nej, jag är helt säker på att HOL sett
till att barnen ärver allt, plus garanterat att KL inte kommer åt pengarna ens om hon fick vårdnaden, vilket inte är troligt i nuläget. (Dessutom har barnen sagt att de inte vill vara med mamman, om det nu är sanningen eller efter manipulerade barn???)

Du snurrar nog till det lite i onödan här. Jag tror inte att KL får 10 milj om HOL dör. De är ju inte gifta längre om nu någon missat den biten...
Däremot vet jag att hon får ut sin del i lägenheten nu när hon efter år av tvistande äntligen har rett ut den saken med HOL. Några dagar innan han sköts blev det klart.
Citera
2019-11-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du snurrar nog till det lite i onödan här. Jag tror inte att KL får 10 milj om HOL dör. De är ju inte gifta längre om nu någon missat den biten...
Däremot vet jag att hon får ut sin del i lägenheten nu när hon efter år av tvistande äntligen har rett ut den saken med HOL. Några dagar innan han sköts blev det klart.

"....Så har hon inte dragit på sig tio miljoner i skulder så finns nog lite utrymme för beställningsmord i hushållsbudgeten. ...."
Om jag snurrar så gav du anledning till snurret. I onödan. Vad menade du då mer exakt med din mening som jag här citerat?
Citera
2019-11-06, 19:51
Medlem
Citat:

Det fetade. Jag tänker och tänker... och ärligt talat känner jag nog ingen från min barndom/ungdom som blivit yrkeskriminell eller är kriminellt belastad. Som jag vet om alltså. Jag har inte kontakt med en tiondel av dom. Däremot umgicks jag med några tungt kriminellt belastade när jag var ung - men i och med med hjärnans tillväxt och mognad (min egen hjärna alltså) så försvann dom i periferin, fängelse och senare död.
Citera
2019-11-06, 19:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte en aning men som tur var så hade ju Timeout koll.

Personligen tror jag Billy är lejd, frågan är ju av vilken, KL ligger ju bra till med tanke på hennes historik.

Har lite svårt att se något personligt motiv för Chilenaren.
Tror också han är torped, frågan är som sagt av vem.
Vem som isf skulle ha motiv att önska livet ur HOL.

Det är oavsett alldeles för tidigt och ÅK är garanterat inte värst sugen på att släppa info kring en sån skumraskperson heller i ett tidigt utredningsskede.
Vore rent korkat om de har span på fler som kan sitta på info.
Senast redigerad av develi 2019-11-06 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in