2019-11-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag111
Vad anser ni vara motivet för denne Billy Rieloff?

1. Ekonomisk vinning?
2. Hämnd?
3. Intern uppgörelse?
4. Annat?

Ekonomisk vinning samt möjligheten att få sätta på en tidigare anställd inom rättsväsendet tror jag...
Citera
2019-11-06, 16:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag111
Vad anser ni vara motivet för denne Billy Rieloff?

1. Ekonomisk vinning?
2. Hämnd?
3. Intern uppgörelse?
4. Annat?

Jag tror hämnd. Men han kan vara lejd, men då av någon annan än K.L.

Är denne B.R. "känd" för att hyra ut sig? har han blivit dömd för det tidigare?

Det finns ett mycket tidigt inlägg i tråden som hintade om att HOL har/hade svårt med tystnadsplikt.
Citera
2019-11-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Varför gräver du inte själv? Okej om du inte orkar eller har lust men bli inte förbannad över att inte andra gör ditt jobb åt dig.
Antagligen för att det inte funnits något annat än fördomar och åsikter att gå på, eller så har "spåret" varit väldigt diffust (t.ex. att det är en fd klient men utan att specificera vem eller ge ett motiv som inte är taget ur luften).

Ingen annan än KL har mig veterligen nämnts vid namn som anstiftare tillsammans med ett trovärdigt motiv och en tydlig koppling till fallet.
Citera
2019-11-06, 17:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Well, om det nu visar sig att K.L. faktiskt är helt oskyldig, så ser jag fram emot en hel del pudlar här i tråden.
Haha! Pudla?
För kännedom anser jag henne som mycket suspekt. För att öht kunna bedöma kapacitet bedöms hon via de allmänna handlingar som finns att tillgå och de är föga smickrande, nåt hon ställt till själv via att
fullständigt tappat kontrollen. Om det så gäller henne själv eller att hon supit bort barnen. I sig väldigt tragiskt. För barnen.
Hon verkar mer än lovligt störd i intervjuerna likaväl.

Däremot överlåter jag åt aktuell Fu att utröna om hon är inblandad och fortsättningsvis rätten om det leder till stämningsansökan.

Hon är fortsatt misstänkt och därav fortsatt på tapeten. Du är på Flashback, misstänkta brukar rannsakas på bas av det som finns att tillgå, gilla läget.
Ditt ständiga drama och gnäll tillför nada.
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Rimlig grund",
så som jag kommer ihåg Dag 1, så sa väl HOL själv att det också kunde vara någon ex-klient.

Men det eventuella spåret har slagits ner direkt av somliga här. Och det fortsätts att slå ner det.
Men vem fan har hindrat dig?
Om du arbetade mer på teserna att en fd klient är skyldig och gnällde mindre så skulle du säkert hitta nåt jättebra spår.
Lycka till.
Senast redigerad av develi 2019-11-06 kl. 17:27.
Citera
2019-11-06, 17:23
Medlem
rotesaus avatar
En sak som är värt att poängtera.

Varken polis eller åklagare tar ordet "torped" till orda, eller har lämnat någon liknande sådan förklaring vare sig tidigare eller just nu.
Det är en konstruktion av massmedia, naturligtvis sprungen ur att Karin greps för anstiftansbrott.
Men just nu ska kanske massmedia och även blandade tråddeltagare vara lite försiktiga att benämna Billy "torped".

Citat från åklagarens pressmeddelande:
Citat:
– Genombrottet i utredningen har sin grund i den tekniska utredning som utförts. Det är för tidigt att uttala sig om eventuella motiv, säger kammaråklagare Lucas Eriksson, som leder förundersökningen.

För tidigt?
Det får mig att snarare tro att man helt fått byta spår i utredningen. Hela skiten kan ha hamnat på noll igen.
Citera
2019-11-06, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En sak som är värt att poängtera.

Varken polis eller åklagare tar ordet "torped" till orda, eller har lämnat någon liknande sådan förklaring vare sig tidigare eller just nu.
Det är en konstruktion av massmedia, naturligtvis sprungen ur att Karin greps för anstiftansbrott.
Men just nu ska kanske massmedia och även blandade tråddeltagare vara lite försiktiga att benämna Billy "torped".

Citat från åklagarens pressmeddelande:

För tidigt?
Det får mig att snarare tro att man helt fått byta spår i utredningen. Hela skiten kan ha hamnat på noll igen.
Men snälla nån. De har precis hämtat in en potentiell skytt via teknisk bevisning. Vad det sen leder till lär väl fortsätta spår att gå på, husrannsakningar och förhör avgöra.
Likaså om det är ett beställningsjobb.

Nu har de iaf ett utgångsläge och står knappast och trampar vatten.
Citera
2019-11-06, 17:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men snälla nån. De har precis hämtat in en potentiell skytt via teknisk bevisning. Vad det sen leder till lär väl fortsätta spår att gå på, husrannsakningar och förhör avgöra.
Likaså om det är ett beställningsjobb.

Nu har de iaf ett utgångsläge och står knappast och trampar vatten.

Självklart, bara spånar lite. Det är intressant att åklagaren tycker det är "tidigt" när det trots allt passerat två månader i utredningen.
Citera
2019-11-06, 17:35
Medlem
Citat:
Men just nu ska kanske massmedia och även blandade tråddeltagare vara lite försiktiga att benämna Billy torped
...
För tidigt?

Polisen var i går tydliga med att misstankarna om att KL anstiftat kvarstår. Det framgår av Expressenartikeln, som också har med en maskad bild på KL av den anledningen.

Så polisen tycks inte alls ha bytt spår. Tvärtom talar häktningen av en misstänkt skytt och att de står kvar vid misstanken om anstiftan som att de är på samma spår som tidigare.

De behöver bara inte gå in på motiv för att motivera gripandena då annan bevisning räcker. Så tolkar jag det.
Citera
2019-11-06, 17:37
Medlem
Det sägs kosta en hel del att anlita en torped, samtidigt som man har grävt och postat om KLs ekonomi till en fattigpensionärs nivå, om ens det?
Det kan iofs finnas jättesnälla kriminella som hjälper stackars vackra damer i nöd? (Ironi)
Citera
2019-11-06, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Självklart, bara spånar lite. Det är intressant att åklagaren tycker det är "tidigt" när det trots allt passerat två månader i utredningen.
Det är givetvis för tidigt om han fick honom häktad för ett par timmar sen.
Sen ska de lyckas få den megakriminella att snacka versus bevisning, bortom det klassiska "ingen kommentar"..
Citera
2019-11-06, 17:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Polisen var i går tydliga med att misstankarna om att KL anstiftat kvarstår. Det framgår av Expressenartikeln, som också har med en maskad bild på KL av den anledningen.

Så polisen tycks inte alls ha bytt spår. Tvärtom talar häktningen av en misstänkt skytt och att de står kvar vid misstanken om anstiftan som att de är på samma spår som tidigare.

De behöver bara inte gå in på motiv för att motivera gripandena då annan bevisning räcker. Så tolkar jag det.

Det tycker inte jag varit tydligt överhuvudtaget, och jag skiter högaktningsfullt om Expressen kastar in en bild på Karin igen. Antingen får du läsa igen, eller visa mig var det står att misstankar mot Karin kvarstår.
Citera
2019-11-06, 17:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är givetvis för tidigt om han fick honom häktad för ett par timmar sen.
Sen ska de lyckas få den megakriminella att snacka versus bevisning, bortom det klassiska "ingen kommentar"..

Jag menar att det kan betyda antingen eller. Så man inte låser sig vid att Billy nödvändigtvis är en torped.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in