2019-11-03, 19:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Fler män kanske är otrogna, alltså ser bordell som en enkel väg istället för att jobba på sina förhållanden. Och så får frun veta. Så blir det skilsmässa. Så blir båda ensamma. Mannen kanske börjar supa för att lindra ensamheten o.s.v (eller kvinnan, men kvinnor tenderar att ha större nätverk än män).
Kriminella ges en ny spelplan att mygla runt. Drogförsäljning frodas. Polisens belastning ökar o.s.v...

Detta tycker du är tillräckligt för att förbjuda sexköp?

Snälla. Och drogförsäljning och polisbelastning. Trams. Idag måste ju polisen jaga män som köper sex. Känns som dessa resurser kan läggas på annat eller hur? Kanske mannen börjar köpa sex på bordellen istället för att börja supa och knarka?

Citat:
För om man legaliserar prostitition får man effekter på många människor. Antalet prostituerade lär öka, vi får invandrade kvinnor från fattigare länder som tänker att det kan vara en bra inkomst.

Vad är problemet med detta menar du?

Vi män har glatt fått acceptera att mängder och åter mängder med unga män invandrat till det här landet för att göra kvinnor nöjda (nej, jag vet inte just du). Kanske dags att importera lite kvinnor nu. Och att de får en bra inkomst är väl bara positivt. Då kan de försörja sina familjer därhemma t ex.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-11-03 kl. 19:29.
Citera
2019-11-03, 19:31
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Mm ok. Man kan diskutera frågan utifrån denna aspekt.
Vad jag tänker på då är:
Att betala för att ha sex, eller att betala för någons tid som sällskap, ger det en känsla av mindre ensamhet?
Jag inbillar mig motsatsen, men jag kan ha fel såklart.

Gällande lustarna, ja, det är svårt. Hur tungt ska det få väga?
För om man legaliserar prostitition får man effekter på många människor. Antalet prostituerade lär öka, vi får invandrade kvinnor från fattigare länder som tänker att det kan vara en bra inkomst.

Fler män kanske är otrogna, alltså ser bordell som en enkel väg istället för att jobba på sina förhållanden. Och så får frun veta. Så blir det skilsmässa. Så blir båda ensamma. Mannen kanske börjar supa för att lindra ensamheten o.s.v (eller kvinnan, men kvinnor tenderar att ha större nätverk än män).
Kriminella ges en ny spelplan att mygla runt. Drogförsäljning frodas. Polisens belastning ökar o.s.v...

Det är inte för att bota ensamhet det är en separat fråga som är nog så allvarlig. Det är för att komma ur sexuell frustration. För många kanske ett sett att bli mindre nervös för det motsatta könet som också är ett större problem än vad som erkänns. Vilket ju inte heller blir bättre med alla me too och lagar om samtycke. Som gör det ännu svårare för män att närma sig kvinnor. Speciellt om man är lite ängslig och orolig av sig. Vilket man för övrigt kanske ska vara i Sverige idag. Man kan få ut 100 000kr i försäkringspengar för en falskanmälan oavsett om det går att bevisa eller inte.

Jag själv har slutat försöka få till tillfälliga träffar i Sverige. Tar det utomlands istället. Väldigt enkelt att få gratis sex te.x. i Thailand bara att gå in på ett disco se lite rik ut så behöver man inte betala. De hoppas naturligtvis att man ska falla för dem. Jag tycker det är oärligt så jag betalar hellre.

Fattiga människor får en möjlighet att förändra sitt liv. Främst kvinnor män kanske måste ta till kriminalitet istället. Sex är inte så hemskt som många tror.

Om kvinnan i förhållandet inte tycker att mannens välbefinnande är viktigt så har det konsekvenser ibland ja.

Att kriminalitet förknippas med sexarbete är för att det varit olagligt i olika grad genom historien. Personligen ser jag ingen koppling mellan sex och kriminalitet.
Citera
2019-11-03, 19:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Vad som kanske mest borde fokuseras på gällande prostitution är den osunda sexfixering som allmänt förekommer i samhället. Nu är jag väl ett sexistiskt svin själv, men jag springer ju inte runt och viftar med kuken i ena näven och dollarbunten i den andra dagarna i ända.

Ja, det finns något bisarrt i att samhället är såpass sexfixerat och förespråkar så mycket dekadens, men samtidigt fördömer sexköp å det grövsta. Eller ja, iaf när heterosexuella män köper sex av kvinnor.
Citera
2019-11-03, 19:35
Medlem
Den största anledningen att det inte är bra att män köper sex tror jag är att de slutar gilla kvinnor och det är skadligt på många sätt:

1. Det blir skilsmässa garanterat oftare nästan inga män som köper sex kan ha ett fungerande äktenskap.

2. Personer inom vårdsektorn som köper sex kan börja förakta sina klienter och göra ett dåligt jobb.
Har man ett omsorgsjobb är det mycket viktigt gilla sina kunder annars så hittar man inte rätt bot , eller anstränger sig inte lika mycket.

3, Personen som köper sex blir blase på livet , det finns bara sex ingen kärlek.

4. De får allmänt mycket svårt att bli överens med kvinnor , eller det tar jättelång tid att bli överens med kvinnor , och relationer med kvinnor blir sämre. De kan få för sig att kvinnor är underlägsna eller förtjänar vara slavar.

5 . Vad jag tror är att de börjar dricka mycket lättare eftersom de kan inte närma sig kvinnor med ett öppet sinne.

6. Sen har vi hämndtänkandet från kvinnor. Kvinnor kan inte förmå sig älska män om vi gör för mycket fel. Så när några män gör fel drabbas alla män. Sen blir det faktiskt så att kvinnor vill förstärka den här hämnd effekten och tar gärna hit män som gör fel mot kvinnor i syfte att kvinnor ska bli ännu mer arga på män. Skulle män vara kloka skulle de rensa bort dessa hämndfaktorer som kvinnor har.

Kan göra en lista på hur män kan rensa bort hämndfaktorer som kvinnor har:

1. Sluta slå och misshandla kvinnor och straffa dem som gör det.

2. Nedvärdera inte kvinnor ,eller deras kroppar Gör tvärtom.

3 Lämna inte kvinnor när de som bäst behöver din hjälp , vissa män kan överge kvinnor när de blir sjuka t.ex. Utan hjälp dem igenom svårigheter.

4 Var trevlig mot kvinnor och lyssna när de pratar , ge dem tid.

5. Minska inte kvinnors värde.

6.Sen finns det saker som individuell kvinnor finner jobbigt. Trigga inte igång det.

7. Tvinga ej på kvinnor prostitution , de gillar det inte.

Teorin är ju mindre saker kvinnor är irriterade över desto bättre ,fast det får inte bli absurt som att kvinnor börjar utpressa män för att få förmåner som de inte ska ha.
Citera
2019-11-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Det är inte för att bota ensamhet det är en separat fråga som är nog så allvarlig. Det är för att komma ur sexuell frustration. För många kanske ett sett att bli mindre nervös för det motsatta könet som också är ett större problem än vad som erkänns. Vilket ju inte heller blir bättre med alla me too och lagar om samtycke. Som gör det ännu svårare för män att närma sig kvinnor. Speciellt om man är lite ängslig och orolig av sig. Vilket man för övrigt kanske ska vara i Sverige idag. Man kan få ut 100 000kr i försäkringspengar för en falskanmälan oavsett om det går att bevisa eller inte.

Jag själv har slutat försöka få till tillfälliga träffar i Sverige. Tar det utomlands istället. Väldigt enkelt att få gratis sex te.x. i Thailand bara att gå in på ett disco se lite rik ut så behöver man inte betala. De hoppas naturligtvis att man ska falla för dem. Jag tycker det är oärligt så jag betalar hellre.

Fattiga människor får en möjlighet att förändra sitt liv. Främst kvinnor män kanske måste ta till kriminalitet istället. Sex är inte så hemskt som många tror.

Om kvinnan i förhållandet inte tycker att mannens välbefinnande är viktigt så har det konsekvenser ibland ja.

Att kriminalitet förknippas med sexarbete är för att det varit olagligt i olika grad genom historien. Personligen ser jag ingen koppling mellan sex och kriminalitet.
Vi ska alltså importera fattiga människor som ska sälja sex till män som inte fungerar socialt med kvinnor
Citera
2019-11-03, 19:54
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Den största anledningen att det inte är bra att män köper sex tror jag är att de slutar gilla kvinnor och det är skadligt på många sätt:

1. Det blir skilsmässa garanterat oftare nästan inga män som köper sex kan ha ett fungerande äktenskap.

Varför skulle de inte kunna det? Det kanske finns, även om det är ovanligt, kvinnor som vill att deras män ska få vara med om stimulerande upplevelser. Annars får väl kvinnorna själva steppa upp så de kan konkurrera med hororna.

Citat:
3, Personen som köper sex blir blase på livet , det finns bara sex ingen kärlek.

Det finns det inte oavsett om man köper sex eller inte.

Citat:
4. De får allmänt mycket svårt att bli överens med kvinnor , eller det tar jättelång tid att bli överens med kvinnor , och relationer med kvinnor blir sämre. De kan få för sig att kvinnor är underlägsna eller förtjänar vara slavar.

Kvinnor har alltid tyckt att män förtjänar att vara slavar. När män köper sex behöver de inte fjäska för att få sex av kvinnor, antar att det är därför det tar längre tid att bli "överens". Då är det bra att män kan gå sin egen väg utan att behöva lägga sig platt för kvinnor (för det är vad överens med en kvinna innebär).

Citat:
5 . Vad jag tror är att de börjar dricka mycket lättare eftersom de kan inte närma sig kvinnor med ett öppet sinne.

Jag har inget som helst behov av att dricka alkohol sen jag började köpa sex. Förr var man dock tvungen att göra det för att överhuvudtaget stå ut med nattklubbar, dejter osv. Dricker väldigt sällan alkohol idag.

Citat:
6. Sen har vi hämndtänkandet från kvinnor. Kvinnor kan inte förmå sig älska män om vi gör för mycket fel. Så när några män gör fel drabbas alla män. Sen blir det faktiskt så att kvinnor vill förstärka den här hämnd effekten och tar gärna hit män som gör fel mot kvinnor i syfte att kvinnor ska bli ännu mer arga på män. Skulle män vara kloka skulle de rensa bort dessa hämndfaktorer som kvinnor har.

Så, om män blir duktiga och lydiga slavar åt kvinnor och lyder deras minsta vink, då kanske kvinnor inte längre vill hämnas på dem? Att "göra fel" är helt enkelt att inte göra som kvinnor vill.

Varför är det hela tiden männen som ska ändra på sig enligt dig?

Citat:
Kan göra en lista på hur män kan rensa bort hämndfaktorer som kvinnor har:

1. Sluta slå och misshandla kvinnor och straffa dem som gör det.

Hur många gör detta? Faktum är att kvinnor verkar gå igång på män som gör det så för att få fler lyckliga äktenskap kanske fler män borde lappa till frugan ibland.

Citat:
2. Nedvärdera inte kvinnor ,eller deras kroppar Gör tvärtom.

De får se ut hur de vill. Men de ska inte komma och kräva att män ska ge dem uppskattning och uppmärksamhet oavsett hur de ser ut.

Citat:
4 Var trevlig mot kvinnor och lyssna när de pratar , ge dem tid.

Jag har suttit och lyssnat på kvinnor på otaliga dejter. Har inte lett någonvart. Sen belönar de fuckboy-Jocke med sex samtidigt som de klagar på att han inte lyssnar på dem.

Citat:
5. Minska inte kvinnors värde.

Vem gör det? Män fullständigt avgudar kvinnor idag. Vi skulle självklart behöva få ner kvinnorna på jorden lite. Där är det dock 100% männens ansvar att sluta ge kvinnor så mycket gratis uppmärksamhet.

Citat:
7. Tvinga ej på kvinnor prostitution , de gillar det inte.

Nej, och vem gör det? Däremot kan vi låta kvinnor som väljer att prostituera sig göra det, och dessutom låta männen som vill köpa sex av dem göra det.

Citat:
Teorin är ju mindre saker kvinnor är irriterade över desto bättre ,fast det får inte bli absurt som att kvinnor börjar utpressa män för att få förmåner som de inte ska ha.

Slippery slope. Ge kvinnan ett lillfinger så tar hon hela handen, osv.

Jag tycker att män ska göra som de vill och känner för. Om sen kvinnor blir irriterade så är deras problem. De kanske ska lära sig att de inte har rätt att styra och ställa med andra människor, framförallt män. Det kvinnan kan göra idag för att få sin vilja igenom är att sexstrejka. Men kan män enkelt köpa sex kan hon inte längre göra det. Tough luck.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-11-03 kl. 20:00.
Citera
2019-11-03, 20:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Oj, men du glömde bort att hota med klimatkatastrofer och tredje världskriget.

Det finns väl ett väldigt genomgående argument genom hela denna tråd. Två människor ingår en frivillig ekonomisk uppgörelse. Vad får dig att tycka att du är i din rätt att förhindra dem ifrån det? Det skadar väl för fan ingen annan om två individer har sex med varandra, oavsett anledning.
Skall du lägga näsan i blöt i varenda sängkammare i hela landet, du vet, det finns kvinnor som gifter sig ekonomiskt uppåt. De vill ha den mannens resurser, skall de också nagelfaras av din moraliska kompass?

Varför överdriver du så?
Jag var helt seriös i mina argument och du tramsar bara bort det. Vill du inte diskutera saken på allvar kan vi lika väl strunta i det.

Som jag sagt flera gånger tidigare så handlar inte detta om två människor som har en ekonomisk uppgörelse utan jag pratar om konsekvenser det kan få för samhället som stort. Läser du inte vad jag skriver?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-11-03 kl. 20:07.
Citera
2019-11-03, 20:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det finns massor med bra argument i den här tråden. Självklart ska argumentet att män ska ha möjlighet att köpa sex för att bli glada och nöjda räcka, men det finns även massor av andra bra argument och det känns ju onödigt att gå igenom allt en vända till. WordWarrior t ex har sagt mycket vettigt.

Att det gör livet tryggare, säkrare och bättre för sexarbetarna själva är väl en sak t ex. Men det verkar inte vara så noga. Att lyssna på vad prostituerade själva har att säga finns inte heller något större intresse för här.

Vad som inte finns är ett enda vettigt argument för att förbjuda det.

Det är uppenbart att du läst för många Sveriges Radio-artiklar. Ingen anledning att äta kött? Ja, förutom att det är gott och självklart ska ätas av den anledningen så innehåller det också många mycket viktiga näringsämnen. Gå inte på veganpropagandan som mainstreammedia och livsmedelsverket mf l sprider. Kött är bland det nyttigaste du kan äta.

Du kan ha en sak klart för dig och det är att jag inte går på någon propaganda överhuvudtaget och Sveriges radio har jag väldigt sällan att göra med. Bara för att man tycker någonting annorlunda än vad du gör är det inte propaganda eller indoktrinering. Även om det är svårt för er att förstå så finns det människor kvar med principer och ryggrad. Vem är människan om vi fullständigt släpper allt vi tror på?

Den enda anledning jag ser till att jag inte bör äta kött är för att jag anser att det djurplågeri som sker i samband med köttindustrin är helt oförsvarbart, och jag kan inte försvara att jag är en del av det genom att köpa kött.

WW har inte presenterat någonting vettigt överhuvudtaget, han svamlar massa skit vilket har sin grund i att HAN VILL KÖPA SEX. Att diskutera sexköp med torskar är väl egentligen helt meningslöst då alla era åsikter kommer att utgå ifrån er lust att köpa sex.
Detta med tryggare och säkrare liv för prostituerade kör ni med ofta. Kan ni inte bara sluta med det? Vem som helst förstår att ni som köper sex är de sista som bryr er om de prostituerades välmående, för om ni hade brytt er så förbannat så hade ni helt enkelt inte köpt sex av dem. Alla vet innerst inne att prostitution inte är ett drömjobb.
Citera
2019-11-03, 20:09
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vi ska alltså importera fattiga människor som ska sälja sex till män som inte fungerar socialt med kvinnor

Säg mig vart du såg ordet importera i mitt inlägg?
Citera
2019-11-03, 20:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Detta tycker du är tillräckligt för att förbjuda sexköp?

Snälla. Och drogförsäljning och polisbelastning. Trams. Idag måste ju polisen jaga män som köper sex. Känns som dessa resurser kan läggas på annat eller hur? Kanske mannen börjar köpa sex på bordellen istället för att börja supa och knarka?

Vad är problemet med detta menar du?

Vi män har glatt fått acceptera att mängder och åter mängder med unga män invandrat till det här landet för att göra kvinnor nöjda (nej, jag vet inte just du). Kanske dags att importera lite kvinnor nu. Och att de får en bra inkomst är väl bara positivt. Då kan de försörja sina familjer därhemma t ex.

Vad problemet med detta är? Ja men det säger väl sig självt.
Hur fan kul tror du det är för deras familjer hemma? Deras män hemma?
HerreMinGud, försök tänka längre än kuken räcker nu.

Och sluta med invandrarkortet, det är inte alla kvinnor och det är dessutom en hel del män också!
Citera
2019-11-03, 20:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Du kan ha en sak klart för dig och det är att jag inte går på någon propaganda överhuvudtaget och Sveriges radio har jag väldigt sällan att göra med. Bara för att man tycker någonting annorlunda än vad du gör är det inte propaganda eller indoktrinering. Även om det är svårt för er att förstå så finns det människor kvar med principer och ryggrad. Vem är människan om vi fullständigt släpper allt vi tror på?

Du har länkat till Sveriges Radio i den här tråden ett flertal gånger. Sveriges Radio är propaganda.

Citat:
Den enda anledning jag ser till att jag inte bör äta kött är för att jag anser att det djurplågeri som sker i samband med köttindustrin är helt oförsvarbart, och jag kan inte försvara att jag är en del av det genom att köpa kött.

Då ser man till att köpa ekologiskt kött från lokala bönder t ex som man vet har bra djurhållning. Självklart ska man undvika industri så mycket det går - det betyder inte att man behöver sluta äta kött.

Citat:
WW har inte presenterat någonting vettigt överhuvudtaget, han svamlar massa skit vilket har sin grund i att HAN VILL KÖPA SEX. Att diskutera sexköp med torskar är väl egentligen helt meningslöst då alla era åsikter kommer att utgå ifrån er lust att köpa sex.

Nej, han har skrivit ett flertal välformulerade och sakliga inlägg.

Då har du ägnat mycket tid de senaste veckorna åt meningslösa diskussioner då.

Citat:
Detta med tryggare och säkrare liv för prostituerade kör ni med ofta. Kan ni inte bara sluta med det? Vem som helst förstår att ni som köper sex är de sista som bryr er om de prostituerades välmående, för om ni hade brytt er så förbannat så hade ni helt enkelt inte köpt sex av dem. Alla vet innerst inne att prostitution inte är ett drömjobb.

Varför ska vi sluta med det? För att ni inte har några motargument? Oavsett om jag bryr mig om prostituerades välmående eller inte så är det ett faktum att deras arbetsmiljö blir tryggare om verksamheten är laglig. Det förstår vem som helst.

Att sälja korv på stan är inte heller något drömjobb så om vi bryr oss om korvförsäljarna antar jag att vi måste sluta köpa korv av dem?
Citera
2019-11-03, 20:24
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
ni som köper sex är de sista som bryr er om de prostituerades välmående.

För dem jag lärt känna och har regelbunden kontakt genom te.x. fb så bryr jag mig. Har vid flertal tillfällen hjälp två av dem ekonomiskt när de haft det svårt. Nyligen behövde en "kompis" stöd för att hon hade en jobbig situation just då. Så jag skicka henne en slant. Jag kommer inte få ut något för detta. Vet inte om jag någonsin kommer att träffa henne igen. Skickade 11000b konstigt om jag nu inte brydde mig.

https://imgshare.io/image/myssu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in