2019-11-03, 15:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du som specialdoktor länkar till en föråldrad undersökningen. Smittskyddet världen över är bekymrade över de senaste årens ökade antibiotikaresistenta gonorré där smittkällan är sexköp i bland annat Asien.
Tom. icke sjukvårdskunniga vet att i mängder av länder världen över används antibiotika felaktigt vilket leder till resistens.
Senast idag talades det om att det varnas för en katastrof när allt färre bakterier kan botas med antibiotika och det söks få fram ny antibiotika genom alligatorblod

Nu pratar vi om varför förbud mot sexköp skulle kunna minska könssjukdomarna. Av ditt resonemang kan man ju härleda att du anser att en repressiv prostitutionspolitik skulle göra problemet mindre. Det kan du inte finna några belägg för, eftersom motsatsen gäller.

Citat:
LONDON (Thomson Reuters Foundation) - Sex workers in countries where selling or buying sex is illegal are more likely to face violence, not use condoms and contract HIV, researchers said on Tuesday, calling for prostitution to be decriminalized.

Nations have been divided over the best way to deal with prostitution. Many outlaw it; some, including Canada and Sweden, punish clients and others, like Germany and New Zealand, legalized it or decriminalized it entirely.

Now an international team of researchers have analyzed the effects of different laws on sex workers, in what they say was the first review of its kind, and found repressive polices increased health and safety risks.

“Where some or all aspects of sex work were criminalized, concerns about their own or their clients’ arrest meant that sex workers often had to rush screening clients,” said Lucy Platt, the lead author of the university-led study.

Fear of police meant sex workers had little time to negotiate services and tended to work in isolated areas, added Platt, an associate professor in public health epidemiology at the London School of Hygiene & Tropical Medicine (LSHTM).

https://www.reuters.com/article/us-global-women-prostitution/legalizing-prostitution-lowers-violence-and-disease-report-says-idUSKBN1OA28N
Citera
2019-11-03, 15:14
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Du som specialdoktor länkar till en föråldrad undersökningen. Smittskyddet världen över är bekymrade över de senaste årens ökade antibiotikaresistenta gonorré där smittkällan är sexköp i bland annat Asien.
Tom. icke sjukvårdskunniga vet att i mängder av länder världen över används antibiotika felaktigt vilket leder till resistens.
Senast idag talades det om att det varnas för en katastrof när allt färre bakterier kan botas med antibiotika och det söks få fram ny antibiotika genom alligatorblod

Hur blev det nu med bögarna, skall vi förbjuda bögerierna eller hur ville du ha det? Bögar står för den största spridningen av sexuellt överförbara sjukdomar och då bör bögerier med din logik begränsas å det kraftfullaste.
Eller också sitter du bara och griper efter halmstrån för att försvara din moralpanik.

Syfilis t.ex som i princip knappt varit en faktor tidigare är numera på frammarsch.
Härligt att artikeln avrundas så där lite PK med att alltför stort fokus inte får läggas på bögarna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jVrv3/fortsatt-stor-syfilisokning-i-sverige-och-europa

Men du behöver alls inte skämmas över dina mer inkvisitoriska läggningar. Det har du som feminist gemensamt med alla andra sektmedlemmar världen över. Horor och bögar kommer brinna i helvetet, skall du se. Sussa sött.
https://m.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Senast redigerad av Djupfrys 2019-11-03 kl. 15:20.
Citera
2019-11-03, 15:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Eller också sitter du bara och griper efter halmstrån för att försvara din moralpanik.

Det är precis vad hon gör, för forskningen är entydig på det här området. Avkriminalisering av sexhandeln minskar förekomsten av könssjukdomar och är gynnsamt för sexarbetares hälsa.

Kriminalisering är en del av problemet, inte av lösningen.
Citera
2019-11-03, 15:56
Medlem
Citat:
Hur blev det nu med bögarna, skall vi förbjuda bögerierna eller hur ville du ha det? Bögar står för den största spridningen av sexuellt överförbara sjukdomar och då bör bögerier med din logik begränsas å det kraftfullaste.

Syfilis t.ex som i princip knappt varit en faktor tidigare är numera på frammarsch.
Härligt att artikeln avrundas så där lite PK med att alltför stort fokus inte får läggas på bögarna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6jVrv3/fortsatt-stor-syfilisokning-i-sverige-och-europa

Men du behöver alls inte skämmas över dina mer inkvisitoriska läggningar. Det har du som feminist gemensamt med alla andra sektmedlemmar världen över. Horor och bögar kommer brinna i helvetet, skall du se. Sussa sött.
https://m.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Syfilis är inte antibiotikaresistent och är därmed börjar nuförtiden och innebär inte som förr ett slut i fullständig galenskap när sjukdomen skadat hjärnan
Citera
2019-11-03, 16:07
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Syfilis är inte antibiotikaresistent och är därmed börjar nuförtiden och innebär inte som förr ett slut i fullständig galenskap när sjukdomen skadat hjärnan

Nämen, vad gulligt då. Men om alla andra åkommor på din lista bidrar till antibiotika-resistens, varför skulle syfilis vara ett undantag på sikt när nu sjukdomen börjat etablera sig igen?

Men till huvudfrågan, bögarna. Skall vi utrota dem genom att kasta ner dem från höghus eller hur skall vi hantera dessa smittspridare?
Citera
2019-11-03, 16:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Legalisering av droger är nästa puck som måste tas tag i. Du vet om att Sveriges nolltolerans inte gett så mycket effekt, annat än ett signifikant högt dödstal. Nu är det väl ingen som saknar dem, men de kostar pengar, både i att hantera dem samt all jävla skit de hinner ställa till med medan de lever.

Vad gäller vapen, tror du på fullt allvar att de som minst av alla skulle få ha tillgång till dem låter sig begränsas av din ”signalpolitik”.
Lägg av, rena desperados springer runt beväpnade till tänderna och hederliga skattebetalare kan bli straffade för att inneha en kökskniv.
Ta din signalpolitik och kör upp den där solen aldrig lyser. Den har aldrig funkat, funkar inte nu och kommer aldrig göra det i framtiden heller.

Fast som sagt, med denna logik kan vi tillåta i princip allt. Laglöshet kanske vore att föredra för herrn?
Det blir liksom lite tramsigt att ni uppför er som att lagar inte spelar någon som helst roll.
Citera
2019-11-03, 16:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du är påfallande obildad. Att så obildade människor som du ens får rösta är förkastligt.

I en rättsstat ska inte medborgarna hitta på motiv till varför något ska vara tillåtet, utan det är staten som måste motivera varför något ska vara förbjudet. I fallet sexköp mellan samtyckande vuxna så håller inte motiven vatten. Lagen inskränker frihet och personlig integritet, och det saknas ett brottsoffer. Det går helt enkelt inte att motivera varför det ska vara förbjudet att betala för något som är fullt lagligt att ge bort gratis.

Jaha, är jag det?
Då får du gärna förklara vad i mitt uttalande som fick dig att hävda att jag är så obildad att jag inte bör rösta.
Citera
2019-11-03, 17:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
70 % är en gammal siffra. En minoritet av männen var för lagen i den senaste undersökningen jag läste (Priebe). En majoritet av kvinnorna stödjer lagen. Det är som sagt egenintresse, för de är inte kvinnor som berövas möjligheten att ha ett sexliv i landet.

Med en konstitutionsdomstol värd namnet, och inte bara det tandlösa Lagrådet, så skulle lagen ha stämplats som okonstitutionell. Den uppfyller inte de krav på proportionalitet och objektivitet som lagar ska ha i en demokrati och en rättsstat.

Sen när är det viktigt för dig med demokrati och rättstat?
Du har flertalet pratat om att kvinnor inte bör ha rösträtt och du skrev det senast idag. Din bedömning är jag inte skulle ha rösträtt. Hur får du ihop det med ditt vurmande för demokrati och rättsstat?
Citera
2019-11-03, 17:23
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast som sagt, med denna logik kan vi tillåta i princip allt. Laglöshet kanske vore att föredra för herrn?
Det blir liksom lite tramsigt att ni uppför er som att lagar inte spelar någon som helst roll.

Men prostitution kommer du inte åt med lagstiftning, det har gjorts många försök, speciellt i strikt religiösa samhällen. Det har aldrig lyckats, så vad göra?
Nåja, jag skiter väl i vilket. Gör som ni vill, men har ni sexsäljarnas bästa för ögonen så är förbud inte rätt väg att gå.
Lika lite som knarkarnas väl och ve är i fokus för lagstiftningen.
Men ni moralpräster kan väl kanske få känna er lite bättre.

Vad som kanske mest borde fokuseras på gällande prostitution är den osunda sexfixering som allmänt förekommer i samhället. Nu är jag väl ett sexistiskt svin själv, men jag springer ju inte runt och viftar med kuken i ena näven och dollarbunten i den andra dagarna i ända.

Men som sagt, skit samma. Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mycket om sakfrågan. Men det hade varit nice om de som köper sig sex visar en viss respekt och hänsyn och gör sitt för att sexsäljarna arbetar under rimliga villkor. Det tror jag väl att de gör till viss del, lika lite som Hollywood filmer lyckas beskriva en verklighet på rosa romantiska moln, lika mycket överdriver de brutaliteten i andra sammanhang.
Tror jag, men jag kan ha fel.
Citera
2019-11-03, 17:51
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Du är påfallande obildad. Att så obildade människor som du ens får rösta är förkastligt.

I en rättsstat ska inte medborgarna hitta på motiv till varför något ska vara tillåtet, utan det är staten som måste motivera varför något ska vara förbjudet. I fallet sexköp mellan samtyckande vuxna så håller inte motiven vatten. Lagen inskränker frihet och personlig integritet, och det saknas ett brottsoffer. Det går helt enkelt inte att motivera varför det ska vara förbjudet att betala för något som är fullt lagligt att ge bort gratis.

Och där har ju damen nedan faktiskt en poäng. Du kan ju å ena sidan inte propagera för mänskliga rättigheter för alla, för att i nästa andetag påstå att det endast gäller dem som faller dig i smaken. Det är ju fullständigt orimligt.
Var du läkare sa du? Har du någon sorts mirakelmedicin som kan avslöja vem som har förmågan att rösta rätt, enligt dina premisser då alltså?
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Sen när är det viktigt för dig med demokrati och rättstat?
Du har flertalet pratat om att kvinnor inte bör ha rösträtt och du skrev det senast idag. Din bedömning är jag inte skulle ha rösträtt. Hur får du ihop det med ditt vurmande för demokrati och rättsstat?
Citera
2019-11-03, 18:04
Medlem
Citat:
Men prostitution kommer du inte åt med lagstiftning, det har gjorts många försök, speciellt i strikt religiösa samhällen. Det har aldrig lyckats, så vad göra?
Nåja, jag skiter väl i vilket. Gör som ni vill, men har ni sexsäljarnas bästa för ögonen så är förbud inte rätt väg att gå.
Lika lite som knarkarnas väl och ve är i fokus för lagstiftningen.
Men ni moralpräster kan väl kanske få känna er lite bättre.

Vad som kanske mest borde fokuseras på gällande prostitution är den osunda sexfixering som allmänt förekommer i samhället. Nu är jag väl ett sexistiskt svin själv, men jag springer ju inte runt och viftar med kuken i ena näven och dollarbunten i den andra dagarna i ända.

Men som sagt, skit samma. Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mycket om sakfrågan. Men det hade varit nice om de som köper sig sex visar en viss respekt och hänsyn och gör sitt för att sexsäljarna arbetar under rimliga villkor. Det tror jag väl att de gör till viss del, lika lite som Hollywood filmer lyckas beskriva en verklighet på rosa romantiska moln, lika mycket överdriver de brutaliteten i andra sammanhang.
Tror jag, men jag kan ha fel.
Förespråkarna här i tråden verkar springa omkring och vifta när de inte är upptagna med att slå sönder busskurer pga. sexbrist dessutom påstår kännare av män att alla män suktar efter instagramtjejer och behöver ha sex med en massa unga tjejer för att stå ut med fru och barn
Citera
2019-11-03, 18:11
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Förespråkarna här i tråden verkar springa omkring och vifta när de inte är upptagna med att slå sönder busskurer pga. sexbrist dessutom påstår kännare av män att alla män suktar efter instagramtjejer och behöver ha sex med en massa unga tjejer för att stå ut med fru och barn
Hoppla, hoppla. Här tar vi till det stora känsloartellieret. Hur blev det nu med bögarna som riskerar att göra hela världen antibiotika-resistenta.
Du är medveten om att en del bögar även idkar sexuellt umgänge med kvinnor? Så du är absolut inte utanför riskzonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in