2019-11-03, 15:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Här är en artikel relaterat till verksamheten där LW arbetade. Mannen som rånmördades när han skulle sälja knark på toaletten till transan Jacob Svensson hade tydligen varit i utslussverksamheten för ensamkommande i tre år:
https://vision.se/tidningenvision/arkiv/2019/nr-4/blickar-framat-efter-svart-ar/

Mannen som rånmördades vid en narkotikaaffär var väl bekant vid Järntorget sedan ett par års tid. Han var 24 år. Men ändå i en verksamhet för ensamkommande barn och ungdom? Om han hade varit inom den verksamheten i tre år så komhan alltså dit när han gott och väl passerat ålder för insatser till "ungdom".
Kanske det fanns fler saker än relationen med SD som LW var missnöjd med, villkoren för arbetet exempelvis, om man nu vill jobba med ungdomar men klientelet är vuxna som är måttligt intresserade av skolgång och utveckling?

Det verkar inte vara enbart P*ter Springar* som har problem med datumen, enligt artikeln i Vision kontaktades gruppchefen JH av polisen "en tisdagsmorgon i slutet av april" med budskapet att LW var försvunnen. Vad är det med alla i den här soppan som gör att de har så svårt med datumen?
Citera
2019-11-03, 15:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tyvärr så hjälper ju ni kloka och sansade också till (indirekt genom att svara på allt tjafs från sekten!) att fylla tråden med skräp.

Jag kommer ärligt talat aldrig förstå varför ni inte helt enkelt låter bli att svara på allt tjafs.

Vissa är bara här för att kränka offret. Låt dem tjata helt med varandra. Helst genom PM. Så att tråden kan handla om mordet och det lilla vi verkligen vet om denna fruktansvärda gärning.

Jag orkar snart inte läsa här ens.

Mvh
/FS

Du har helt rätt!

Det blir svårt att stå ut att läsa de kränkningar som skrivs, många helt utan grund.
Tror också att den stiltje som råder i fallet leder till att saker ältas om och om igen.

Öppnar NA varje morgon för att se om någon ny artikel kommit.
Men jag tror att HDs eventuella involvering i fallet kommer att ta tid att reda ut.

Kanske inte före jul iaf.

Det viktigaste är att allt blir ordentligt utrett så inga frågetecken lämnas öppna och att det leder till ett åtal som är robust. Ska hålla till HR också.

Det skulle inte förvåna mig att SD lagt ut villospår, jobbat på genom att påverka vittnen, liksom med geologgarna och bilderna s att det är förvirrande vad som har skett, inte skett. Många, många förhör som ska stödja bevis och den uppsjö av analyser som ska fogas ihop i detta gigantiska pussel.

SD tror att han kan översmarta polisen, men jag tror att det kommer att ligga honom i fatet. Faller på eget grepp, tror jag.
Citera
2019-11-03, 15:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om Lena var en bra mamma finns det ingen eller ingenting som kan förstöra bilden av henne för de efterlevande barnen.

Det här är en FB tråd där vi efterfrågar information från människor som kände både MGM och BO och då är det bara att tacka och ta emot.

Menar du nu att Adolfina gör fel i berätta för oss om hur Lena var att arbeta med?
Är det därför ni förnekar allting negativt som skrivs om Lena?

Jag frågar mig vad syftet är?

Jag vet också att en av mina arbetskamrater som jag hade svårt för, tyckte en del andra om. Det är helt enkelt så att vi passar ihop med olika människor olika bra. Det som jag har svårt med är sällan enbart en dålig sida, utan oftast en god sida också.

Exempel på min arbetskamrat:
Sämre sida- Måste alltid vara superduktig, bäst på allt, alltid ha rätt. Kunde aldrig erkänna ett fel.
Andra sidan av myntet- kunde därför mycket, läste på, var hjälpsam, supereffektiv.

Vad jag menar är att min syn inte är den enda sanna. Och att jag hade svårt för hennes handlade inte om att det var fel på min arbetskamrat, utan mer på mig. Att jag hade svårt för hennes negativa sidor.

Så snart du förstår detta, förstår du att det sällan finns en sanning som är den enda sanningen.

Den sida som kanske låg L*ena i fatet i det här mordet, det handlar kanske om att hon var en kvinna som var stark, inte lät sig styras av SD. (Jag tror fortfarande på motivbild: mord i nära relation).

Denna sida kan ju uppfattas som både positiv, men också negativ.

Därför kan jag undra vad dessa väldigt starka, negativa ord står för. L*ena har ju ändå ryckts bort på ett brutalt sätt och lämnat tre barn moderslösa. Detta inlägg var endast tio dagar efter det hemska mordet. Det är inte heller endast ett inlägg, utan många.

Jag tänker att det kanske säger mer om skribenten än om L*ena.
Min tanke.
Citera
2019-11-03, 15:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet du att hon gjorde det eller tror/fantiserar du om att hon kan ha gjort det?
Hon vigde bla, UWs bror. Om han var med i församlingen vet jag inte.
Citera
2019-11-03, 16:01
Medlem
Honan6s avatar
Uppdat. p g a några länkar var ur funktion
SAMMANFATTNING

Åtalstiden mot den misstänkte SD har förlängts för 2 ggr. Den häktade motsatte sig inte häktningen vid senaste förlängning, men begärde att fler saker skulle undersökas.
Åtal ska vara väckt senast 21 november.

Personutredning har gjorts och en P7:a ska vara klar till senast 6 nov.

Den andra misstänkta (HD) som släpptes 6/9 efter en utredningshäktning är fortsatt Skäligen misstänkt för inblandning i mordet.

Den misstänkte SD är alltså fortsatt häktad på Sannolika Skäl för mordet på Lena Wesström. Åkl ÅH anser att misstankarna har stärkts. Den häktade är samma person som tidigare varit anhållen och utredningshäktad i juni -18.
Han har hela tiden nekat.

Åtalsförlängning 23/10-19: www.bildtagg.se/bild/5v560az2bvtxbjrees1qp3k2
Åtalsförlängning 26/9 -19, ursprungligen uppladdat av T43Panzer:
"Förhör utifrån vad som framkommit i utredningen pågår alltjämt med Stefan Davidsson. Även förhör med andra personer är alltjämt aktuella. Svar från NFC på förnyade och tillkommande analyser har ännu inte i alla delar inkommit. Alltjämt återstår analys av digital information. Samtidigt som utredningen fortskrider pågår arbete med sammanställning av material för att möjliggöra löpande delgivning och slutdelgivning. Ett mycket omfattande skriftligt material ska delges den misstänkte.
Källa: PROTOKOLL 2019-09-26 Häktningsförhandling Aktbilaga 91 Mål nr B 2705-18 26/9 https://myfile.is/58Ic197enb/trb2705-18_pdf
B2705-18"

SAMMANFATTN. - tidigare info: www.filedropper.com/mystery-murder

Den på Sannolika skäl misstänkte Stef*n D*vidsson (a) = SD
Född 5/5 -74
Uppväxt i Västerås
Har teknisk utbildning från MDH
Föräldrarna lever och bor kvar i Västerås
Har tre syskon, två bröder och en syster
Arbete som projektkontrollant vid Tyr*ns AB (e)
Flyttade hem till Hann* i Örebro -97
Varit aktiv simmare, skidåkare, är geocachare, dykare och haft flygcertifikat för mindre plan
SD på Facebook: www.facebook.com/saabstefan
SD Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....e#profilepanel
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/2mtmabrl0za222yj5b2fjdye
Bild på misstänkt: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi
Kalla fakta: www.bildtagg.se/bild/wow0xtmk2piyppvl3pgosux

Hans beskrivning på sitt GC-konto:
" A happy guy from Örebro, Sweden. Earlier we used to be two, husband and wife, in the team, but nowdays we have separate accounts. Some of the logs from the period before splitting the account may have been done by just one of us. I've decided to keep all the logs since those days since they are a part of my/our geocaching history and life. Because that is what the account is for, to keep track of all the wonderful memories. See you out there! "

Den släppta, men fortsatt Skäligen misstänkta Hann* D*vidsson (a) = HD låg i skilsmässa med SD vid tiden för mordet
Född 7/9 -74
Uppväxt i Örebro
Föräldrarna bor kvar i ett småhusområde närliggande Vivalla, de har även sommarstuga i Odensbacken
Har en syster
Är sjuksköterska på USÖ
HD Facebook: www.facebook.com/hanna.davidsson74
HD Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....b-1436734a7b5e
Bildmix på HD: www.bildtagg.se/bild/ct1ugh4bq7ry4j0iyos2b3v
Bild på SD och HD: www.bildtagg.se/bild/fixzfnyt2h1jfgmt3xyawzi

SD och HD har två döttrar - födda -04 och -06
De blev grannar med LW och hennes dåvarande man UW -05
SD och HD är inbitna Geocachare och har tillsammans med LW drivit ett uppmärksammat GC-projekt i samarbete med Region Örebro
LW vigde paret - 08
Under vinter/våren -18 begärde paret skilsmässa och HD flyttade till en brf-radhuslägenhet 21 mars där hon och LW kunde se till varandras uteplatser.

Kort om det som hänt
När LW upptäcks vara försvunnen tidig morgon 15/5 -18 är SD så aktiv och hjälpsam att han tas in till förhör som Skäligen misstänkt för människorov. Efter ett par timmars anhållande släpps han som Skäligen misstänkt utan restriktioner. Han och HD flyger till USA, men får vända tillbaka till Sverige eftersom de inte släpptes in där.

Lenas kropp hittas av privatpersoner 19 maj ca kl 14.30 bakom ett bullerplank vid E20. Fynd- och tillika mordplatsen ligger endast ca 150 m från hennes hem.

Den 29 maj anhölls SD igen som Skäligen misstänkt. Åkl ansåg det fanns Sannolika skäl, men TR tyckte annorlunda vid häktningsframställan 1 juni. SD blev utredningshäktad en vecka och åklagaren gjorde framställan om fortsatt häktning för Sannolika skäl den 8 juni, men TR ansåg återigen att det inte höll, så SD släpptes på fri fot som Skäligen misstänkt utan restriktioner.

Åklagaren har tålmodigt fortsatt utredningsarbetet med SD som Skäligen misstänkt. Polisen går ut och efterlyser vittnen via massmedia och det ska vara en gråhårig kvinna i 70-årsåldern som berättat på en marknad att hon bodde nära Lena. Man sökte även två tjejer som de s k "skrikvittnena" sett leda varsin cykel.

Efterlysningen av den gråhåriga kvinnan gav resultat och man meddelande att hon haft värdefull information för den fortsatta utredningen.

I oktober -18 görs en ny finkamning i området där Lena hittades och nya fynd skickas iväg för analys på NFC.

I november -18 berättar åklagaren att Lena har dödats med kraftigt våld och att fyndplatsen är tillika mordplatsen. Det sägs ingenting om tillhygge har använts vid mordet.

I januari -19 berättade åklagaren att man fått kontakt med de två vittnena som tidigare sökts.

Utredningen har fortsatt med locket på och den 27 augusti slog insatsstyrkan till tidig morgon vid SD:s hem och han blir anhållen på Sannolika Skäl. TR biföll åklagarens begäran om häktning fredagen den 30/8.

Den 28 augusti anhölls HD Skäligen misstänkt för mord och lördagen den 31:a bifölls jouråklagares begäran om utredningshäktning en vecka. Åkl har enligt mediauppgifter uttryckt att det egentligen finns Sannolika skäl.

Vid lunchtid 6/9 -19 hävde åklagaren ÅH häktningen för HD eftersom hon inte kunde lägga fram bevis för Sannolika skäl. Pressen frågade om fortsatt misstanke och ÅH svarade att HD är fortsatt Skäligen misstänkt. Vid fråga om det fanns andra misstänkta, blev svaret Nej.

Strax efter kl 14 den 26/9 rapporterade NA att SD omhäktas till den 24 oktober eftersom Åkl. ÅH begärde åtalsförlängning. Man menar att Misstankarna har stärkts.

De misstänkta har en väldigt nära vän som tidigare även var vän med Lena Wesström. Mångas uppfattning i tråden är att han bör kunna förse utredningen med viktiga informationer.

SD och HD:s nära vän J*rry Gr*y (e,a) = JG som var först ut att sörja LW offentligt på Facebook fast han tidigare hade unfriendat LW.
JG har varit en väldigt nära vän till LW, men av någon anledning valde han att stå vid SD och HD:s sida efter att han fått veta att LW och SD haft en hemlig relation.
Bildmix på de forna kamraterna: www.bildtagg.se/bild/o09qcgrrid7gj9l6fs4pkmq4

JG från USA, kom till Sverige och Örebro -89
Engagerad i Geocaching och har tidigare varit styrelseledamot
Arbetar som översättare på Örebro Universitet
Har ett tidigare långt samboförhållande - de har två barn
Sambo med LI (Len* Ingm*n - *a) som är lärare
De bor i lägenhet i en bfr-förening i Almby

JG på Facebook: www.facebook.com/jerry.gray
JG på Geocaching: http://www.geocaching.com/p/default....b68722d0f&ds=2
JG på Youtube: www.youtube.com/user/YankeeDudeII
JG på twitter: http://twitter.com/yankeedude
JG på jobbet: www.oru.se/personal/jerry_gray
JG:s hemsida ”In other words”: www.inotherwords.se

Länk till ett klipp på JG:s Youtubekanal där SD kan ses och höras: www.youtube.com/watch?v=GKInWdWT59M

Den mördade 45-åriga 3-barnsmamman Lena Wesström
Född 10/1 -73
Adoptivbarn från Korea
Uppväxt i Ljunga utanför Norrköping, hade då efternamnet Johansson
Har en bror, också adopterad
Föräldrarna bor kvar i hennes barndomshem och sörjer djupt sin mördade dotter
Tidigare gift med UW som bor kvar i huset som ligger om hörnet på samma gata som MGM
Har två pojkar och en flicka tillsammans med UW
Har tidigare varit Pastor i en Equmeniaförsamling och praktiserade ibland som vigselförrättare
Jobbade vid ett utslussningsboende för unga flyktingar
Levde ett väldigt aktivt liv med geocaching, cykling, skidor o s v
Beskrivs av andra som glad, energisk, utåtriktad, kreativ och attraktiv
Levde officiellt som singel, men sägs ha haft några såväl kortare som längre förhållanden sen sin skilsmässa - bl a sägs det att den mordmisstänkte ska ha haft en relation med LW när han var gift

Den misstänkte SD introducerade Lena i det stora fritidsintresset Geocaching i oktober -12. Hobbyn kom att uppta en stor del av hennes liv.
Lenas ord på hennes GC-konto:
" Found my first geocache in October, 2012, forced by a friend. I was a true slow starter and logged my second cache in February. It took me eighteen months to reach my #100.

In 2015, I hid my first own geocache and it is only getting more and more funny - both to create and hide and to solve and log.

Nobody needs to force me any longer, geocaching has become a part of the air I breathe. So much fun, so exciting places, so good friends. Still much more to explore, more to learn, more to experience, more to love.

Happy caching! /Softpocahontas/Softis/Soft/SP "

LW på Facebook: http://www.facebook.com/Softpocahontas
LW på Geocaching.com: http://www.geocaching.com/p/default....1-97a164c252fa
LW på Instagram: http://www.instagram.com/softpocahontas
LW på Twitter: http://twitter.com/softpocahontas
Bildmix på LW: www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Citera
2019-11-03, 16:15
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan du verkligen vara så ignorant? Högutbildad som du är.

Du kan alltså inte se skillnaden mellan att leva med vanliga risker eller att leva med förhöjda onödiga risker?

Man lever vanligt när man väljer en singel partner trots att det finns en risk att det blir en våldsam relation.
Men man väljer ett ännu mer riskfyllt alternativ om man väljer ett triangeldrama.

Man lever om man köper en välfungerande bil trots att det finns risk dö i trafiken.
Men man väljer ett ännu mer riskfyllt om man väljer en defekt bil eller inte sätter bältet på sin fungerande bil.

Är det fortfarande svårt att förstå skillnaden mellan att leva som vanligt och att leva med förhöjda risker?

Alltså. Är det fortfarande så svårt att förstå att risken att bli mördad pga utomäktenskapliga förbindelser är närapå obefintlig och inte ens i närheten av att köra bil utan bälte? DET kallar jag att vara ignorant.
Citera
2019-11-03, 16:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Pastor i Equmeniakyrkan
Att vara pastor är få möta människor i livets olika situationer och skiften. Det är att gå med, ibland före, ibland bakom. Det är att vara förankrad i sin egen tro för att kunna dela med andra. Att vara pastor är att kunna tolka och tyda bibeltexter, forma gudstjänster, leda församling och grupper, möta existentiella frågor, förstå samtiden, lyssna, inspirera och trösta. Som pastor kan man arbeta i församling, i pionjära projekt, i internationella samarbetskyrkor eller i institutionssjälavård som fängelsepastor eller skolpastor. Få uppdrag kräver en sådan bred kompetens. Därför måste en bra pastorsutbildning ha både bredd och fördjupning, såväl teoretisk skärpa som förankring i den praktiska verkligheten. Ett flertal av lärarna som undervisar vid THS har själva erfarenhet av att arbeta i församling och är pastorer.

https://blipastor.nu/pastor/

Hur kunde LW bli så kåt på HDs make att hon kastade bort både sin tro och utbildning som pastor. Så läcker var väl inte SD?

LW var en synnerligen olämplig kandidat då hon inte kan anses varit förankrad i tron. Förstått att LW föräldrar är troende också. Det talar för att LWs tro inte var grundad i egna erfarenheter utan mer läpparnas bekännelse hon marinerats i hemifrån.

Alla är vi människor med fel och brister och något snedsteg må vara förlåtet men som utbildad pastor prenumererations korpulera med en gift man hon vigt strider så mycket mot tron att LW inte kan varit vad jag kallar troende. Dvs, vem som helst utan varese kompetens och förankring i verkligheten kan bli pastor.

Med dårars envishet biter sig några desperat fast vid den falska bild LW målat upp av sig själv och som rämnade iom megasvekets avslöjande.

Den obevekliga bilden påstås varande ovidkommande : Som knäppanöten skrev nyligen " jag tror inte otroheten har med mordet att göra"

Så polariseras tråden av dom hopplösas oförstånd..
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-03 kl. 17:13.
Citera
2019-11-03, 16:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag frågar mig vad syftet är?

Jag vet också att en av mina arbetskamrater som jag hade svårt för, tyckte en del andra om. Det är helt enkelt så att vi passar ihop med olika människor olika bra. Det som jag har svårt med är sällan enbart en dålig sida, utan oftast en god sida också.

Exempel på min arbetskamrat:
Sämre sida- Måste alltid vara superduktig, bäst på allt, alltid ha rätt. Kunde aldrig erkänna ett fel.
Andra sidan av myntet- kunde därför mycket, läste på, var hjälpsam, supereffektiv.

Vad jag menar är att min syn inte är den enda sanna. Och att jag hade svårt för hennes handlade inte om att det var fel på min arbetskamrat, utan mer på mig. Att jag hade svårt för hennes negativa sidor.

Så snart du förstår detta, förstår du att det sällan finns en sanning som är den enda sanningen.

Den sida som kanske låg L*ena i fatet i det här mordet, det handlar kanske om att hon var en kvinna som var stark, inte lät sig styras av SD. (Jag tror fortfarande på motivbild: mord i nära relation).

Denna sida kan ju uppfattas som både positiv, men också negativ.

Därför kan jag undra vad dessa väldigt starka, negativa ord står för. L*ena har ju ändå ryckts bort på ett brutalt sätt och lämnat tre barn moderslösa. Detta inlägg var endast tio dagar efter det hemska mordet. Det är inte heller endast ett inlägg, utan många.

Jag tänker att det kanske säger mer om skribenten än om L*ena.
Min tanke.

Jag förstår mycket väl vad du menar men själva syftet med en tråd här är att kunna skriva om alla sidor av myntet. De som uppfattat Lena på ett negativt ska inte behöva bli munkavlade av de som bara vill att de positiva sidorna ska framkomma.

Det här är ingen minnessida för Lena utan en tråd för ett mordfall och då är helt normalt att gå in på djupet på allt som har med MGM och BO att göra.

Du behöver ju inte läsa här om du tycker det är jobbigt att även Lenas negativa sidor kommer upp? När du istället försöker förneka dem motiverar du bara skribenter att fortsätta skriva om negativiteterna. Det kommer ske antingen tills du slutar "rätta" dem eller helt enkelt inte svarar.
Citera
2019-11-03, 16:59
Medlem
Det blir något konstigt att HD i juni -18 loggar för den cache som togs av SD 180314 (Skomakarhagen)?
Tittar man på coords ser det ut som att SD har loggat i nära anslutning till han tog cachen. Anser HD att loggen även ska tillskrivas henne fast hon egentligen inte hade tid med mer än frukosteventet som även LW var på? HD hade fullt upp med städning och bestyr i nya bostaden skrev hon in på frukostloggningen och på den har hon ingen introtext alls
http://coord.info/GLV7PBPY

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det behövs nog en grävskopa som kan tränga ned på djupet... HD verkar ha haft fullt sjå att ändra och tillrättalägga (vittnar om en viss ambivalens) - precis som i SD:s fall: efterloggat, ”tappat bort” texter och haft sig. Samtidigt har HD haft SD som ”rådgivare” - och vice versa. - Det är en fråga för IT-forensikerna att reda ut - och för HD/SD att förklara på ett trovärdigt sätt.

Här ser det t.ex. ut att vara ett annat intro:
HAX 180314 Skomakarhagen https://coord.info/GLW27KKG Intro: ” Tidigare loggad som del i TeamDavidsson.”
HTD 180314 Skomakarhagen https://coord.info/GLV97EE9

Alla egna cacher (utlagda av TeamD) ägs tydligen av SD (han innehar också listan över THOS:s 93 cacher; HD är inte CO till några cacher).

Loggarna den 26 juni 2018 resp. samma datum 2017 ser lite lattjo ut när man tittar på de vidlyftiga loggtexterna. De gemensamma utfärderna är också loggade olika år. - T.ex:
HTD 170626 Konst-I-Ring https://coord.info/GLW772WH
HAX 180626 Konst-I-Ring https://coord.info/GLW6646P

HTD 170626 Äggledaren 6 https://coord.info/GLW76WP1
HAX 180626 Äggledaren 6 https://coord.info/GLW6615G

HTD 170626 Tiveds turistbyrå https://coord.info/GLW771N5
HAX 180626 Tiveds turistbyrå https://coord.info/GLW662K5
Citera
2019-11-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Pastor i Equmeniakyrkan
Att vara pastor är få möta människor i livets olika situationer och skiften. Det är att gå med, ibland före, ibland bakom. Det är att vara förankrad i sin egen tro för att kunna dela med andra. Att vara pastor är att kunna tolka och tyda bibeltexter, forma gudstjänster, leda församling och grupper, möta existentiella frågor, förstå samtiden, lyssna, inspirera och trösta. Som pastor kan man arbeta i församling, i pionjära projekt, i internationella samarbetskyrkor eller i institutionssjälavård som fängelsepastor eller skolpastor. Få uppdrag kräver en sådan bred kompetens. Därför måste en bra pastorsutbildning ha både bredd och fördjupning, såväl teoretisk skärpa som förankring i den praktiska verkligheten. Ett flertal av lärarna som undervisar vid THS har själva erfarenhet av att arbeta i församling och är pastorer.

Hur kunde LW bli så kåt på HDs make att hon kastade bort både sin tro och utbildning som pastor. Så läcker var väl inte SD?

LW var en synnerligen olämplig kandidat då hon inte ens var förankrad i tron. Förstått att LW föräldrar är troende också. Det talar för att LWs tro inte var grundad i egna erfarenheter utan mer läpparnas bekännelse hon marinerats i hemifrån.

Alla är vi människor med fel och brister och något snedsteg må vara förlåtet men som utbildad pastor prenumererations korpulera med en gift man, man vigt strider så mycket mot tron att LW inte kan varit sann troende. Dvs, vem som helst utan kompetens och förankring i verkligheten kan bli pastor.

Med dårars envishet biter sig några desperat fast vid den falska bild LW målat upp av sig själv och som rämnade iom megasvekets avslöjande.

Den obönhörligt verkliga bilden påstås varande ovidkommande : Som knäppanöten skrev nyligen " jag tror inte otroheten har med mordet att göra"

Slutade inte LW att utöva pastorsämbetet i samma veva som hon förälskade sig i SD? Det var i så fall helt rätt gjort av henne. Kanske brottades hon med motsatta viljor, kanske tyckte hon det var svårt att inte komma loss ur sin förälskelse/sitt maniska behov av SD? Kände att det var moraliskt helt fel?

MEN att hon valde "den breda vägen" istf "den smala" är ändå hennes eget val. Just det att hon med öppna ögon gick in i en älskarinnerelation. Kärlek kan ibland förväxlas med besatthet.

Men samtidigt är det i mina ögon SD som har varit den största "skurken" i sammanhanget. Han svek både fru och barn genom sitt agerande.

LW svek sig själv och hon gjorde fel...jag försvarar inte älskarinnebeteendet men har förståelse för hur det kan bli så och varför.

...och nu sitter SD på sannolika skäl. Det är förvånande att du och några till i tråden är såna inbitna hatare av en mördad kvinna. Varför skriver du och dessa personer ingenting om SD och hans skuld?

Kanske ligger orsaken det uppenbara hatet mot LW i kvinnohat i allmänhet? Eller mot LW i synnerhet?

Ingen människa förtjänar att mördas.
Citera
2019-11-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så går det till här i tråden om någon skriver något
negativt om BO.
Hur ska vi någonsin kunna förstå om vi inte är intresserade
av sanningen?

En högskoleutbildning i pastorsyrket duger säkert alldeles utmärkt för arbete med flyktingar. Innehållet i utbildningen är i högsta grad socialt/etiskt/psykologiskt relevant. Kanske som socionomyrket men med en djupare förståelse för sina medmänniskor.
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-03 kl. 18:02.
Citera
2019-11-03, 18:16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Pastor i Equmeniakyrkan

LW var en synnerligen olämplig kandidat då hon inte kan anses varit förankrad i tron. Förstått att LW föräldrar är troende också. Det talar för att LWs tro inte var grundad i egna erfarenheter utan mer läpparnas bekännelse hon marinerats i hemifrån.

Alla är vi människor med fel och brister och något snedsteg må vara förlåtet men som utbildad pastor prenumererations korpulera med en gift man hon vigt strider så mycket mot tron att LW inte kan varit vad jag kallar troende. Dvs, vem som helst utan varese kompetens och förankring i verkligheten kan bli pastor.

Den obevekliga bilden påstås varande ovidkommande : Som knäppanöten skrev nyligen " jag tror inte otroheten har med mordet att göra"

Jag tror lite som du att vi måste gå tillbaka till "sveket" mot alla när hon inledde förhållandet med den misstänkte bakom dennes hustrus rygg. Hans hustru kan inte varit glad när hon förstod det och det var kanske flera i umgängeskretsen som inte heller blev glada över detta speciellt som det verkar som om hur även varit ifrågasatt i den första församlingen hon var i.
Det stod mycket tidigt i tråden något om att hon var tvungen att byta församling pga en schism. Jag har för mig att det stod något om att hon var för liberal om jag inte missminner mig vilket antyds i det du skriver gällande trons förankring.

Detta kan därför peka på någon form av hämndmotiv kring gärningen. De misstänkta var på väg att skiljas vilket bara i sig är jobbigt och kanske de rent av ansåg att det var LW:s fel och hon därför måste röjas ur vägen på ett eller annat sätt.
Vi måste komma ihåg att dessa nu misstänkta människor inte mår bra utan sedan tidigare troligen redan är mentalt nedbrutna människor så vilka stolligheter som helst kan ju ha snurrat runt i deras huvuden när de bestämde sig för att utföra dådet och därför kan man inte utesluta hämndmotivet hos de båda misstänkta eller hos någon av de andra i umgängeskretsen.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-11-03 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in