2019-11-03, 14:47
Medlem
Honan6s avatar
Jag har inte sett några uppgifter om att LW skulle ha drivit egen verksamhet.

På LW:s IG kan ses att hon jobbade på Nova -12. Det var ett HVB-hem som drevs i Örebro Kommuns regi. Jag vet inte när hon bytte till den tjänst hon hade när hon mördades, men i början av januari -18 hälsade hon på sin tidigare arbetsplats och lade ut en bild på 3 tjänstetelefoner.

Den tjänst LW hade när hon mördades handlade om att vara Stödjande Mentor i kommunens utslussningsverksamhet för ensamkommande ungdomar som fyllt 18 år och har uppehållstillstånd. Gruppledaren Jonas Hå*rd (intervjuades av Tidningen Vision ett år efter mordet) förstod på en gång att något var fel när personalen via polisen på tisdagsmorgonen fick veta att LW var försvunnen "Hon var inte någon som bara gick och lämnade dörren öppen".
Citera
2019-11-03, 14:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Man kan väl anta att vigselförrättandet ingick i arbetsuppgifterna när hon var pastor så varför kallar du det frilansande?

Därför att det blir frilans om hon viger
någon utanför den församling hon är anställd av?
Citera
2019-11-03, 14:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vi vet inte vad som har sekretessmarkerats i anmälan och därmed vet vi inte heller alla orsaker till att hon inte ville gå ur bilen.

Tror du på allvar att det tänkta samtalsämnet är relevant? Eller att hon var rädd att bli överfallen på de fåtal metrarna från bilen till hennes dörr?

I avskrivningsbeslutet anges att målsägande ville samtala men ombads kliva ur bilen, bla bla bla till knoggnuggning därefter går uppgifterna isär. Ergo, uppgifterna om händelseförloppet fram till och med knoggnuggningen från förhören och LW och SD är alltså samstämmiga. Antagligen samstämmigt för att det var precis det som hände (och inget våldtäktsförsök).

Men du kanske tror att de pratat ihop sig om en hittepåanmälan SD av någon anledning tvingat henne till?
Citera
2019-11-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du är ju inte ens moderator så varför tror du dig kunna bestämma vem som skriver i tråden.
Redan tidigt i tråden så skrev någon som sade sig ha jobbat med LW att det var den mest självupptagna människa hen träffat.

Jag vet inte vad du har för inställning till begreppet "dominerande" men om du läser redogörelser i media om den nedlagda misshandelsanmälan så blir du varse att den hade sin upprinnelse av att hon vägrade gå ur bilen när SD inte ville följa med in på fika eller prata utan ville hem och sova. Hon återger själv händelseförloppet som sådant i förhören enligt motiveringen till avskrivningsbeslutet.

En skitstövel kan också vara en person som påstår att någon hotat fast denne inte ens ids anmäla det.

Jasså!
Läs igen.
Det fetade.
En person har yttrat sig på det viset och då är det alltså bekräftat? Tillåt mig småle.
Bara de som kände henne vet hur det ligger till.
Det jag menar är att alla spekulationer blir trådsanningar till slut när man bara maler på i det oändliga.

Vart har EGT tagit vägen?
Det hade varit lite fint med nya uppdateringarna kring HD.
Citera
2019-11-03, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Man kan väl anta att vigselförrättandet ingick i arbetsuppgifterna när hon var pastor så varför kallar du det frilansande?

Jag har heller inget minne av att L*ena drev något eget.
Det enda jag kan hitta nu är detta nedan. Men varifrån postaren fått detta är mer än jag vet. Då får man gräva bakåt. Jag hittade inget nu iaf.

Kanske bottnar det hela i att hon frilansar som pastor?

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag kan ha missat det men det stämmer säkert. Ja, precis hon bör ha träffat honom tidigare antingen via barnen eller eget föreningsliv.
Få se nu då om jag har förstått det hela rätt gällande relationen osv:
Hon viger alltså paret runt 2008-2009 medan hon fortfarande var pastor men kort därefter slutar hon som pastor, skiljer sig från sin man och startar eget företag? För 6 år sedan påbörjas så en kärlekshistoria mellan henne och SD och det var i fjol de båda misshandelsfallen skedde?
Citera
2019-11-03, 14:55
Medlem
Citat:

Nä, inte om hon viger någon som inte viger sig inom församlingen. Då frilansar hon. Precis som en journalist verksam vid en tidning kanske skriver något för en annan tidning.
Långt ifrån alla yrken har konkurrensbegränsningsklausuler.
Citera
2019-11-03, 14:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jasså!
Läs igen.
Det fetade.
En person har yttrat sig på det viset och då är det alltså bekräftat? Tillåt mig småle.
Det jag menar är att alla spekulationer blir trådsanningar till slut när man bara maler på i det oändliga.

Det är den personens åsikt.
Ska du moderera åsikter också nu?
Citera
2019-11-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ju en sak vad åklagaren Åsa Hiding (av någon anledning) vill få oss att tro har hänt, och sedan en helt annan sak vad som faktiskt har hänt. Visst, det kan säkert handla om något som liknar Knutbygrejen här, men att just HD i så fall skulle ha något med saken att göra finns det väl egentligen ingenting alls som tyder på.

Någon här som anser sig känna till HD:s religiösa hemvist (tror att det var 'Remark') menade ju att HD är ateist, och i så fall faller väl just hon automatiskt bort i ett sådant här scenario.

Jo, kan hålla med. Menade med att detta fall kanske i viss mån kan likna Knutby den möjligheten att det handlar om att någon genom någon form av påverkan har förmått någon annan att döda.
Orelaterat grad av religiös övertygelse.
Uttryckte mig grumligt.
Citera
2019-11-03, 15:01
Medlem
Citat:
Jasså!
Läs igen.
Det fetade.

Tillåt mig storskratta. Händelsen hon anmälde tyder ju på en viss egoism. Avskrivningsbeslutet har ju blivit delvis offentligt, det är hennes egen redogörelse som ligger till grund för omständigheterna i motiveringen. Det var måhända det hon kom på när hon ville dra tillbaka anmälan. Att hon beter sig som en fyllkärring.
Citera
2019-11-03, 15:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Därför att det blir frilans om hon viger
någon utanför den församling hon är anställd av?
Vet du att hon gjorde det eller tror/fantiserar du om att hon kan ha gjort det?
Citera
2019-11-03, 15:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jasså!
Läs igen.
Det fetade.

Var och en får tycka vad man vill.

Personligen kan jag undra lite vad motivet är att skriva så om en nyligen mördad arbetskamrat, oavsett vad man tycker om den?

Detta med respekt till de anhöriga, barnen framför allt.

Jag har själv arbetat med människor som jag kanske inte alltid har tyckt jättebra om, men som man ändå måste försöka jämka med. Men jag skulle aldrig ta upp det med någon annan arbetskamrat, eftersom vi ändå tycker olika och man måste försöka att vara en person som arbetar för att förbättra förhållandet i arbetsgruppen. Att snacka skit om någon skapar bara onödiga konflikter och grupperingar.

Om en person som man inte drar riktigt hundra med sedan dör, skulle det inte finnas i min värld att dra upp sådant som har skavt. Att förstöra bilden av en älskad mamma för de efterlevande barnen är verkligen inget man vill göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Kan säga att jag har jobbat nära LW. Någon mer egotrippad och speedad person får man leta efter.
Citera
2019-11-03, 15:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var och en får tycka vad man vill.

Personligen kan jag undra lite vad motivet är att skriva så om en nyligen mördad arbetskamrat, oavsett vad man tycker om den?

Detta med respekt till de anhöriga, barnen framför allt.

Jag har själv arbetat med människor som jag kanske inte alltid har tyckt jättebra om, men som man ändå måste försöka jämka med. Men jag skulle aldrig ta upp det med någon annan arbetskamrat, eftersom vi ändå tycker olika och man måste försöka att vara en person som arbetar för att förbättra förhållandet i arbetsgruppen. Att snacka skit om någon skapar bara onödiga konflikter och grupperingar.

Om en person som man inte drar riktigt hundra med sedan dör, skulle det inte finnas i min värld att dra upp sådant som har skavt. Att förstöra bilden av en älskad mamma för de efterlevande barnen är verkligen inget man vill göra.

Om Lena var en bra mamma finns det ingen eller ingenting som kan förstöra bilden av henne för de efterlevande barnen.

Det här är en FB tråd där vi efterfrågar information från människor som kände både MGM och BO och då är det bara att tacka och ta emot.

Menar du nu att Adolfina gör fel i berätta för oss om hur Lena var att arbeta med?
Är det därför ni förnekar allting negativt som skrivs om Lena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in