2019-11-03, 10:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur det gick till när Yodas bil döptes: https://coord.info/GLRM1CFX

Den briljanta novellen om Superduper FTF-Yoda i sin superduper FTF mössa i sin superduper FTF bil Olof Ooh.
Jag har verkligen fått mig ett gott morgonskratt.
FTF-Yoda i ett nötskal:"Jag har gjort det svåraste men kommer inte riktigt på hur jag ska börja!"
Tur att han har sin Exit, som kan fixa hela pusslet på sin kafferast.
Citera
2019-11-03, 10:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har läst det mesta i tråden både en och två ggr... inte läst något om att LW drev eget!

Du påstår det och kanske kan ta fram något som visar det jag missat!

Kanske är det någon annan trådskrivare/läsare som kommer ihåg?

Ser att du lagt till mer i ditt inlägg.

Det är din trovärdighet i tråden som står på spel när du påstår att LW bedrivit eget innan hon började på kommunen med ensamkommande.

Är det gott och mättande att svälja kameler? Ja om det skulle visa sig fel så är det hur som helst en tämligen oväsentlig felaktighet för fallet som sådant. Jämfört med exempelvis påståenden om att det egentligen försigått något annat vid bilincidenten även om den teorin förutsätter att LW och SD pratat ihop sig om någon gemensam lögn inför polisförhören.
Citera
2019-11-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon jobbade inom ramen för N*va som finansieras med kommunala medel, det finns förresten denna informationsfilm där hon deltar:

https://www.orebro.se/omsorg--stod/invandrare--flykting/ensamkommande-barn.html

Det är vel den senaste aktuella sysselsättningen?
Citera
2019-11-03, 10:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det har kommit från flera källor att cajjoo är en bra äldre man som faktiskt var den som ställde upp mest för Lena efter hon bröt benet.

Det är tråkigt att man är villig att insinuera att en sådan gentleman är en lögnare för att kunna framställa Lena som felfri.

Där tolkar du mig helt fel.
Jag tror absolut inte att varken cajjoo eller L*ena ljuger.

Jag försöker inte heller framställa L*ena som felfri.
Det enda jag menar är att det aldrig var någon fara för cajjoo och hade paret gått i maklig takt till cachen, hade båda två missat FTF:en.

Syftet med resan var ju att hinna få en FTF och när L*ena fick syn på bilen på parkeringen, fattade hon att det var bråttom.

En FTF kan man dela så länge inte remsan och burken är lagda tillbaka på sin plats (om jag fattat det rätt).

Så det blev win-win.
L*ena gjorde pusslet i förväg och kutade till FTF, medan cajjoo stod för skjutsen, fick delad FTF.
Citera
2019-11-03, 10:37
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att falskeligen anklaga någon utan om att få en verklighetstrogen bild av Lena.

Om du tolkar det som anklaganden så får det stå för dig. Det är din tolkning och man kan ju undra varför du känner att vi anklagar när det bara handlar om hennes vanliga fel och brister som alla kan ha.

Precis, även om cajjo måhända inte blev sårad så är det ganska osnyggt. Hände det vid andra tillfällen med andra människor så är det väl sådant som kan såra människor, eller få dem att känna sig utnyttjande.
Citera
2019-11-03, 10:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, sluta leva. Nåja, vissa risker får man nog ta trots allt

Kan du verkligen vara så ignorant? Högutbildad som du är.

Du kan alltså inte se skillnaden mellan att leva med vanliga risker eller att leva med förhöjda onödiga risker?

Man lever vanligt när man väljer en singel partner trots att det finns en risk att det blir en våldsam relation.
Men man väljer ett ännu mer riskfyllt alternativ om man väljer ett triangeldrama.

Man lever om man köper en välfungerande bil trots att det finns risk dö i trafiken.
Men man väljer ett ännu mer riskfyllt om man väljer en defekt bil eller inte sätter bältet på sin fungerande bil.

Är det fortfarande svårt att förstå skillnaden mellan att leva som vanligt och att leva med förhöjda risker?
Citera
2019-11-03, 10:49
Medlem
Citat:
Hon jobbade inom ramen för N*va som finansieras med kommunala medel, det finns förresten denna informationsfilm där hon deltar:

Här är en artikel relaterat till verksamheten där LW arbetade. Mannen som rånmördades när han skulle sälja knark på toaletten till transan Jacob Svensson hade tydligen varit i utslussverksamheten för ensamkommande i tre år:
https://vision.se/tidningenvision/arkiv/2019/nr-4/blickar-framat-efter-svart-ar/

Mannen som rånmördades vid en narkotikaaffär var väl bekant vid Järntorget sedan ett par års tid. Han var 24 år. Men ändå i en verksamhet för ensamkommande barn och ungdom? Om han hade varit inom den verksamheten i tre år så komhan alltså dit när han gott och väl passerat ålder för insatser till "ungdom".
Kanske det fanns fler saker än relationen med SD som LW var missnöjd med, villkoren för arbetet exempelvis, om man nu vill jobba med ungdomar men klientelet är vuxna som är måttligt intresserade av skolgång och utveckling?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 11:20.
Citera
2019-11-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har också läst tråden flera gånger och inte sett något om att hon drivit eget.
Jag tycker att det verkar som om fantasierna från en del skribenter blir mer och mer vidlyftiga och sedan brukar det vanliga svaret bli att vi själva ska leta reda på uppgifterna (som inte finns).
Så skapar man trådsanningar.

Honan brukar ju ha koll på kronologin i tråden.
Hen kanske har koll på när LW slutade i församlingen och började på flyktingboendet?

Aldrig hört talas om att hon haft eget företag.
Citera
2019-11-03, 11:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det är inte känt att han hotat eller trakasserat något av sina tidigare vänsterprassel. Skribenten som skrev om oralsexet gav intryck att hon ansåg han vara ganska lättsam, inte tog så allvarligt på det.
Kanske det var likartat i relationen med LW, och hon blev sårad av just det, om han visade att han inte avsåg någon mer seriös utveckling av förhållandet?

Jag hoppas att vi en dag får se en FUP.
Då kanske vi får se hur det har varit i SDs och HDs förhållande.

Kanske han inte alltid varit så snäll mot henne heller?

Att under de år som barnen är nyfödda och små göra öppna sexanspelningar till andra kvinnor kan ju inte ha varit roligt för HD. Särskilt som att det verkade vara problem med kolik och liknande.

Det måste vara årtusendenas vanligaste lögn (min fru förstår mig inte) för att få det man vill, sex utom äktenskapet. Jag tror inte att SD tog särskilt allvarligt på sina snedsteg. Han visar ju ofta tecken på att han tycker att det är ok att gå över gränser oavsett.

Jag tror inte att SD alls hade skilsmässa i tankarna. Det var bara något han drog till med för att få allt han själv ville och lite till. Naturligtvis spekulation.
Citera
2019-11-03, 11:12
Medlem
Citat:
Kan du verkligen vara så ignorant? Högutbildad som du är.

Du kan alltså inte se skillnaden mellan att leva med vanliga risker eller att leva med förhöjda onödiga risker?

Man lever vanligt när man väljer en singel partner trots att det finns en risk att det blir en våldsam relation.
Men man väljer ett ännu mer riskfyllt alternativ om man väljer ett triangeldrama.

Man lever om man köper en välfungerande bil trots att det finns risk dö i trafiken.
Men man väljer ett ännu mer riskfyllt om man väljer en defekt bil eller inte sätter bältet på sin fungerande bil.

Är det fortfarande svårt att förstå skillnaden mellan att leva som vanligt och att leva med förhöjda risker?

Jag replikerade på ett inlägg från notknapparen där han lyfte ett utdrag från bl.a. BRÅ. Läs mitt inlägg i det sammanhanget.
Citera
2019-11-03, 11:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, det har framskymtat. Det dryftades i tråden om triangeldrama med det att hon också var bekant med HD, men har hon dejtat andra i cachingkretsen så är det kanske ett quattro(+)- eller pentadrama (⛧)?

Har du källa på detta?
Jag tror faktiskt inte en sekund på detta.

Det enda jag kan tänka mig är att L*ena försökt ta sig ur förhållandet med SD som inte velat låta henne slinka ur sina nät. Kanske hon som typiskt ofta är i liknande destruktiva relationer varit mycket ambivalent, dvs velat avsluta, men inte mäktat med.

Så när hon påbörjar en relation med en ny man, och SD driver sin agenda, har hon svårt att stå emot? Hon både vill och inte vill? Så som det kan bli när man inser att det är en relation som inte leder till något gott. Personen är inte bra för en. Men känslomässigt är man ändå inte färdig? För att de bra stunderna, när de väl kommer, är så bra?

Och just för att det är så slitigt för en själv, klarar man inte av att höra av andra vad man ska göra? Man blir arg, slår ifrån sig. För man vet att de har rätt, men man klarar inte av att avsluta.

Påminner kanske om andra beroenden?
Spelberoende.
Alkoholism.
Sektberoende.

Jag skulle vilja se källa på detta med pentadrama.
Det känns helt taget ur luften.
Citera
2019-11-03, 11:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Varför lät inte GM L*ena få pyssla med detta som hon var bra på ?

Att ta livet av någon innebär att många blir lidande .

Arbetskompisar , brukare , barnen , föräldrarna , vänner .

Så en GM har ett stort ansvar på sina axlar inför många människors inre känslor .

Ibland känns det som om det är som förr , typ häxjakt härinne ; att en del personer letar tillräckligt många fel på L*ena för att få henne skyldig till sin egen död . ”Bränn henne på bål”-tänk ..typ ...

Så idiotiskt och illa tänkt ...
Senast redigerad av landbandy 2019-11-03 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in