2019-11-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag noterar att samtliga svar på detta inlägg, där Trump anklagas för att vara knarksmugglare nu har raderats.

(FB) Official impeachment av President Trump

Men de bröt väl mot reglerna.
Vi noterar att det är on topic att utan källa anklaga Trump för knarksmuggling, men inte att försvara honom, avkräva källa och raljera över alla hopplösa anklagelser som florerar av Trumpofoberna.

Selektiv moderering är uppenbarligen legio. Kör på det. Det är uppenbart för de flesta, vilket är orsaken till att MINST tre trådar startats om problemet och att i princip ALLA som opponerar sig är avstängda och numera tvingade att skriva med alternativa konton.

Min rekommendation är att ni stänger av ALLA som stöttat Trump och att ni går ut med information om att det är ett moderatorsbeslut att så göra.

Försvara Trump?

Tråden handlar ju inte om knarksmuggling. Det är impeachment och frågor vad han kan impeachas för som är ämnet.

Vilka är det som tvingar användare att som avstängda att skriva med ett alternativa konton? Vet du inte att det är mot reglerna?
Citera
2019-11-03, 15:01
Medlem
Citat:
Fast jag har rapporterat missbruket av kontona. Fick som svar att inget kommer göras åt saken. Användaren får tillåtelse av moderaterna att använda multipla konton. Jag fick sex månaders avstängning.

Men om du läser reglerna så ser du att alla får ha multipla konton om man inte missbrukar det. Du skrev här ovan att du och pro-Trumparna har alternativa konton när ni är avstängda. Det är emot reglerna, men annars får man ha hur många konton som helst.

Du skulle nog tjäna på att lägga ner tid på att läsa regelverket för du verkar väldigt vilsen nu.
Citera
2019-11-03, 15:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag är tillbaka efter sex månaders avstängning. Anledningen till avstängningen var att jag PÅPEKADE, inte sammankopplade, att en användare i Politik USA har fem konton som hen använder för att spamma sönder trådar med tjafs. Sida upp och sida ner.

Den selektiva modereringen är uppenbar.

RPade användaren. Hen är fortfarande kvar med sina fem konton. Eftersom det tydligen är FÖRBJUDET att påpeka sånt, får jag tacka och buga för kommande varning från de selektiva moderatorerna.

Du är tillbaka ja, men du misslyckas tyvärr återigen att presentera bevis för att du och andra i utrikespolitika undefroumet USA skulle bli trakasserade och att du skulle bli hånad av moderatorer.

Det verkar snarare ligga på den nivån att du anser dig kränkt för att folk inte håller med dig och därmed så använder du känsloargument och hittar på hur du utsätts för selektiv moderering.

Det skulle underlätta monumentalt för dig om du kunde uppvisa någon som helst uppbackning kring att moderatorerna inte sköter sitt jobb och då syftar jag inte på att du lägger fram din personliga åsikt utan presenterar opartiska bevis som delvis visar på att du inte har begått ett regelbrott samt hur moderatorerna låter genuina regelbrott ligga kvar.

Mvh
Citera
2019-11-03, 16:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Men om du läser reglerna så ser du att alla får ha multipla konton om man inte missbrukar det. Du skrev här ovan att du och pro-Trumparna har alternativa konton när ni är avstängda. Det är emot reglerna, men annars får man ha hur många konton som helst.

Du skulle nog tjäna på att lägga ner tid på att läsa regelverket för du verkar väldigt vilsen nu.
Där står också att man inte får använda sina multipla konton till att skriva i samma tråd.
Citera
2019-11-03, 16:42
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Där står också att man inte får använda sina multipla konton till att skriva i samma tråd.

Fast problemet verkar handla om att du bara påstår att en person har olika konton, utan att kunna backa upp dina påståenden på något vis. Du verkar tro att det räcker att hävda att en person ligger bakom flera olika konton, så stänger de av dessa konton direkt. På kommando. Samt att du envisas med att bryta mot 1.06.

(FB) Moderering i Politik: USA
(FB) Moderering i Politik: USA

Citat:
Det tror jag inte. Men du får gärna länka till det.

Citat:
1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.

Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk. Är du osäker på regelns gränsdragning, kontakta en av forumets moderatorer.

Andra meningen förbjuder all forumaktivitet under tiden man är avstängd. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka PM till en moderator eller en admin gällande sin avstängning.

https://www.flashback.org/regler
Senast redigerad av Spyrran 2019-11-03 kl. 16:48.
Citera
2019-11-03, 16:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Du kan kanske hitta regeln själv. Sluta sabotera tråden, tack.

Sluta dumma dig nu, det står så här:

Citat:
Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk.

Det finns alltså inget totalförbud som du hävdar.
Citera
2019-11-03, 16:53
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Inte för att jag behöver göra detta, men jag gör det ändå: jag har aldrig haft något annat FB-konto än detta, och kommer troligen aldrig att ha något annat heller. Skulle jag t ex bli avstängd någon gång så vet jag att jag kommer att reagera väldigt surt och aldrig återkomma. Tänker inte ta nån skit.

Topicrelevansen är förstås att jag ofta skriver rätt så giftigt om tRump och om hans oändliga inkompetens.
Senast redigerad av nerdnerd 2019-11-03 kl. 16:56.
Citera
2019-11-03, 17:54
Medlem
Citat:

När du läser de senaste inläggen så ser du att du har fel. Du kan inte hitta på egna regler och tro att de ska gälla för någon annan än dig själv. Jag förstår inte heller varför du är så fixerad vid det där. Om någon har flera användarkonton, vad rör det dig? Du har haft sex månader på dig att läsa reglerna och försöka förstå dem. Kan vi släppa det nu!

Det du skriver om att en del är avstängda och gör nya konton under tiden avstängningen gäller, har du anmält detta? Antar att du pratar om politik USA?
Citera
2019-11-03, 18:04
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
När du läser de senaste inläggen så ser du att du har fel. Du kan inte hitta på egna regler och tro att de ska gälla för någon annan än dig själv. Jag förstår inte heller varför du är så fixerad vid det där. Om någon har flera användarkonton, vad rör det dig? Du har haft sex månader på dig att läsa reglerna och försöka förstå dem. Kan vi släppa det nu!

Det du skriver om att en del är avstängda och gör nya konton under tiden avstängningen gäller, har du anmält detta? Antar att du pratar om politik USA?

Nej, TS snackar inte om personer som har ett avstängt konto och väljer att starta ett nytt och använda det kontot under tiden som det första kontot är avstängt. TS snackar om en person som har flertal olika konton, och missbrukar det. Det handlar om en person som har 5 olika konton, och som använder dem för att spamma sönder trådarna med tjafs -> (FB) Moderering i Politik: USA

TS har för övrigt rapporterat kontona för 1.07. Det har TS nämnt flera gånger redan. Antingen så är det inte en och samma person bakom samtliga 5 konton, eller så går det bara inte att bevisa. TS verkar bara påstå att person A är samma person bakom användarkontona B, C, D och E. Utan att kunna backa upp sina påståenden på något sätt, så att det blir lättare för moderatorerna att utreda ärendet för 1.07 -> (FB) Moderering i Politik: USA

1.07-regeln handlar för övrigt inte bara om avstängda konton, utan folk som har flera konton och missbrukar detta.

Citat:
1.07. Alternativa konton
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.

Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk. Är du osäker på regelns gränsdragning, kontakta en av forumets moderatorer.

Andra meningen förbjuder all forumaktivitet under tiden man är avstängd. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka PM till en moderator eller en admin gällande sin avstängning.

https://www.flashback.org/regler
Citera
2019-11-03, 18:07
Medlem
Citat:
Jag noterar att samtliga svar på detta inlägg, där Trump anklagas för att vara knarksmugglare nu har raderats.

(FB) Official impeachment av President Trump

Men de bröt väl mot reglerna.
Vi noterar att det är on topic att utan källa anklaga Trump för knarksmuggling, men inte att försvara honom, avkräva källa och raljera över alla hopplösa anklagelser som florerar av Trumpofoberna.

Selektiv moderering är uppenbarligen legio. Kör på det. Det är uppenbart för de flesta, vilket är orsaken till att MINST tre trådar startats om problemet och att i princip ALLA som opponerar sig är avstängda och numera tvingade att skriva med alternativa konton.

Min rekommendation är att ni stänger av ALLA som stöttat Trump och att ni går ut med information om att det är ett moderatorsbeslut att så göra.

Antar att du har anmält dem? Eller anser du inte att det är något problem?

Att det handlar om att stänga av de som stöttar Trump är en befängd tanke. Det handlar om att dessa inte är nog intelligenta eller vad det kan vara, som gör att man inte förstår reglerna. Vet inte vilka som har nya konton men det är ju emot reglerna, och du är ju emot det så du har säkert anmält detta. Det är bra.
Citera
2019-11-10, 17:03
Medlem
Tarstans avatar
Jag är förbannat trött på modereringen i USA forumet.
Min slutsats är att vissa åsikter tillåts endast.
Bernad_Law är ju anti Trump men jisses, h*n ska väl inte styra tycker jag iaf.

Jag får sluta skriva i USA forumet, ingen ide att fortsätta.
Citera
2019-11-10, 17:25
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Jag är förbannat trött på modereringen i USA forumet.
Min slutsats är att vissa åsikter tillåts endast.
Bernad_Law är ju anti Trump men jisses, h*n ska väl inte styra tycker jag iaf.

Jag får sluta skriva i USA forumet, ingen ide att fortsätta.
Vad är problemet mer specifikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in