2019-12-04, 20:21
Medlem
Just nu är modereringen väldigt tillåtande i PU-USA. I den impeachment-tråden är det mycket som jag tycker ska tas bort. Det är inte roligt att gå in i tråden och bara se en massa OT. Så om det gick att göra något åt det vore det inte helt fel.
Citera
2019-12-04, 22:30
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Just nu är modereringen väldigt tillåtande i PU-USA. I den impeachment-tråden är det mycket som jag tycker ska tas bort. Det är inte roligt att gå in i tråden och bara se en massa OT. Så om det gick att göra något åt det vore det inte helt fel.
8 av inläggen för dina 10 senast gjorda Rapporter är raderade. Den 10:e är inte hanterad ännu.
Citera
2019-12-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
8 av inläggen för dina 10 senast gjorda Rapporter är raderade. Den 10:e är inte hanterad ännu.

Ja då ska jag inte klaga.

Det är bra när trådar hålls efter så att det inte sväller ut till att hälften är OT vid vissa tillfällen.
Citera
2020-05-09, 09:27
Medlem
Japhys avatar
Med TVÅ varningar i bagaget fick jag en avstängning av de partiska moderatorerna. Avstängningen varade i 6 månader. Så går det...

Varning utfärdas härmed till SAMTLIGA medlemmar - om ni väljer att debattera mot TDS-kulten på flashback, kommer ni drabbas av okynnesvarningar och avstängning. För bevis behöver ni bara titta in i forumet och se att nio av tio Trumpsupportrar numera är avstängda.

Detta eftersom vi har kommunistiska moderatorer som hatar sanning och frihet. Det är många som kollat in PU:USA och förfasats över den trollfabrik som utvecklats eftersom BERNAD_LAW tillåts härja runt. Han accepterar i princip varje regelbrott som kommer från TRUMPOFOBERNA men slår ner benhårt på alla andra, genom att LUSLÄSA inlägg och RAPPORTERA till sina LAKEJER inom moderatorsgemenskapen.

Ni som ogillar Trump:
Det är OKEJ i PU:USA att citera utan att lägg till en länk!
Det är OKEJ att tramsa runt!
Det är OKEJ att gå OT!
Det är OKEJ att bryta mot FB:s regler!
Det är OKEJ att använda multipla konton!
KÖR HÅRT!!!

Ni andra - håll er borta om ni inte vill bli varnade och avstängda!

PU:USA är numera en allmänt känd SKAM för Flashback.
Senast redigerad av Japhy 2020-05-09 kl. 09:58.
Citera
2020-05-09, 11:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Med TVÅ varningar i bagaget fick jag en avstängning av de partiska moderatorerna. Avstängningen varade i 6 månader. Så går det...

Varning utfärdas härmed till SAMTLIGA medlemmar - om ni väljer att debattera mot TDS-kulten på flashback, kommer ni drabbas av okynnesvarningar och avstängning. För bevis behöver ni bara titta in i forumet och se att nio av tio Trumpsupportrar numera är avstängda.

Detta eftersom vi har kommunistiska moderatorer som hatar sanning och frihet. Det är många som kollat in PU:USA och förfasats över den trollfabrik som utvecklats eftersom BERNAD_LAW tillåts härja runt. Han accepterar i princip varje regelbrott som kommer från TRUMPOFOBERNA men slår ner benhårt på alla andra, genom att LUSLÄSA inlägg och RAPPORTERA till sina LAKEJER inom moderatorsgemenskapen.

Ni som ogillar Trump:
Det är OKEJ i PU:USA att citera utan att lägg till en länk!
Det är OKEJ att tramsa runt!
Det är OKEJ att gå OT!
Det är OKEJ att bryta mot FB:s regler!
Det är OKEJ att använda multipla konton!
KÖR HÅRT!!!

Ni andra - håll er borta om ni inte vill bli varnade och avstängda!

PU:USA är numera en allmänt känd SKAM för Flashback.
Du hade sex varningar, inte två när du stängdes av. Varningar preskriberas vid avstängning för ohörsamhet, inte vid avstängning för 1.xx.
Citera
2020-05-10, 19:41
Medlem
Skriver själv mycket i P USA och kan inte se vad problemet skulle vara så att man måste gnälla på den här måten. Det är en del som har svårare än andra att hålla sig OnT och de kanske har gemensamma problemer? Det är en del som är väldigt upprivna i frågorna ibland och då blir det ju svårt att hålla sig om ämnet. Men så svårt ska det väl ändå inte vara?
Citera
2020-05-12, 18:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Har några exempel:

Inget i mitt inlägg bryter mot 1.06

PM från annan användare

Detta raderades och återställdes men fick ingen notification på vad omröstningen ledde till. Detta är ett svar till moderator Bernard som satt på sig folihatten och som enbart använder sig av knarkande Louise Mensch som källa. Om något borde Bernard vara avstängd för länge sen för att enbart posta konspirationsteorier i Pol.

Så vad sker på FB? Är mods en maffia eller så anala att de inte kan ta kritik som grupp? Fler som klagat på moderering har snart därefter blivit avstängda, kan ju vara sammanträffande, men handlar alltid om användare som motsätter sig vissa moderatorers åsikter.

Skulle också gärna vilja veta svaret på en fråga jag ställt upprepande i denna forumsdel men som ingen verkar vilja svara på. Vad händer med raderade postar. Försvinner de för alltid för alla, eller kan alla mods och Admin fortfarande se dessa? Om de försvinner, vilket allt tyder på med tanke på att ingen vill svara på frågan, hur kan isf Admin veta att en mods inte utnyttjar sin position att föra debatterna dit de vill här på FB?
Alla vi som skriver positivt om Trump i PU:USA är väl bekanta med problemet. Vi har påtalat det flertalet gånger och får nog acceptera att Flashback är ett partiskt forum, när det kommer till Trump. Admin är nog Trumpofob, eftersom det uppenbarligen sanktioneras från topp.
Citera
2020-05-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Alla vi som skriver positivt om Trump i PU:USA är väl bekanta med problemet. Vi har påtalat det flertalet gånger och får nog acceptera att Flashback är ett partiskt forum, när det kommer till Trump. Admin är nog Trumpofob, eftersom det uppenbarligen sanktioneras från topp.

Men tror du inte att det är så att de som gillar Trump är allmänt svagbegåvade och därför inte förstå vare sig instruktioner eller de regler som finns? Jag ser glasklart hur de som gillar Trump ofta bär i väg med en massa OT och verkar inte förstå varför och då, förstås, blir det svårt att ändra på sig så att man kan följa de regler och förordningar som finns. Det är ju egentligen inte svårt. För vissa alltså.
Citera
2020-05-12, 19:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Men tror du inte att det är så att de som gillar Trump är allmänt svagbegåvade och därför inte förstå vare sig instruktioner eller de regler som finns? Jag ser glasklart hur de som gillar Trump ofta bär i väg med en massa OT och verkar inte förstå varför och då, förstås, blir det svårt att ändra på sig så att man kan följa de regler och förordningar som finns. Det är ju egentligen inte svårt. För vissa alltså.
Ja, så måste det vara. Det framgår tydligt ur din fantastiska TS "... Vad ska Trump twittra nu", där frågeställningen är den högt flygande och oerhört genomtänkta:

Citat:
Vad ska Trump twittra om detta? Och klaga om i media?
(FB) Obama uttalar sig om Trump och coronan, vad ska Trump twittra?

Jag tror inte en enda person kan hålla sig till det Topic och har hängt tillräckligt länge på FB för att se spekulationstrådar slängas i papperskorgen otaliga gånger. Denna tillåts dock. Förmodligen för att den är så intellektuellt djuplodande...

Ja, VAD i HELA FRIDEN ska Trump twittra för tokigt?
Citera
2020-05-12, 19:30
Medlem
Japhys avatar
Ett tydligt exempel. Jag skriver följande, vilket genast raderas:

Citat:
Det är ju det stora problemet med TDS-kulten. De lever i en alternativ verklighet där fakta inte räknas. Vad som räknas är istället de lögner de sprider till varandra på Flashback, genom sin ÖVERSTEPRÄST KLyban, som de uppenbarligen betraktar som något av en profet.

Vi kan bara ruska på huvudet åt deras dumheter och försöka informera dem genom att använda källhänvisningar, pålitliga källhänvisningar.

De kommer denna vecka ha kommit över tio miljoner tester och det skulle inte förvåna mig alls om de snart faktiskt gjort fler tester än resten av alla länder COMBINED. Kan ha fel här, men jag tvivlar. Trump kan man lita på!

Det kommer en kommentar från vf:
Citat:
Skärpning nu, fokus på ämnet inte på andra användare/Mod

Jag sammanställer TDS-kultens ÖVERSTEPRÄST KLybans fantastiska och välfokuserade inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Bry dig inte om jaffy, han har inget intresse av en vuxen och saklig diskussion.
Då han inte vet hur en sådan går till, dock kommer du aldrig fram till nåt med den personen, då han alltid undviker den sakliga diskussionen.

Det är nog få, vi vet ju att trumpen inte vill engagera sig för det amerikanska folket och dess medborgare.
Och spelar ingen roll hur mycket jaffy ylar om annat

Undrar hur man resonerar i hur man dödar av folket i USA genom inkompetent president.

Citat:
Citat:

Du såg ju precis ovan hur jaffy försökte ljuga ihop saker som inte existerade ens.

Citat:
Citat:
Tänk på att jaffy aldrig har intresset att diskutera nått, han vill inte komma fram till nått som är till nackdel för honom i verkligheten.
ALDRIG!

De inläggen står givetvis kvar. Antagligen eftersom de är så intellektuellt överlägsna att man som moderator kan bortse från det uppenbara fokuset på mig som användare.
Citera
2020-05-13, 16:09
Medlem
Politik: USA är rena sandlådan.
Det ser ut att vara 3-4 personer som står för 90% av alla inlägg och moderatorerna verkar inte bry sig att kvalitén på dessa inlägg är väldigt låg. Varenda tråd förvandlas till en pajkastning och påminner mer om en chat än saklig debatt.
Citera
2020-05-13, 20:47
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FASD
Politik: USA är rena sandlådan.
Det ser ut att vara 3-4 personer som står för 90% av alla inlägg och moderatorerna verkar inte bry sig att kvalitén på dessa inlägg är väldigt låg. Varenda tråd förvandlas till en pajkastning och påminner mer om en chat än saklig debatt.
Det är inte mot reglerna att skriva inlägg av låg kvalitet så länge de följer ämnet. Många har mycket känslor kring allt Trump-betonat vilket ofta kan ses på nivån av saklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in