2019-10-26, 09:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Huruvida det är fult eller inte att ha en nanny eller städhjälp råder det väldigt delade meningar om. I Sverige ska man ha kommunalt finansierad barnomsorg i lokaler bland många barn. Väljer man att själv betala för privat barnomsorg i barnens hemmiljö är det något fult. I den svenska debatten har det länge också handlat om att det är fult att låta någon annan städa sitt hem. Vänsterrörelsen och LO är mot RUT-tjänster av ideologiska skäl medan mitten och högern anser att det ger jobb till lågutbildade som annars kanske skulle tvingas vara arbetslösa eller städa svart.

Hos feminismen är det säkert likadant. Vi kommer att ha en grupp feminister som anser det vara fult av en feminist att låta en annan kvinna städa i hennes hem för då blir det ett utnyttjande av andra kvinnor. Herrskap och tjänstefolk. Andra feminister ser det som att de ger en annan kvinna ett jobb. Feminister är inte någon homogen grupp med exakta värderingar. Men det är såklart tacksamt att slå ner på en feminist som låter en annan kvinna städa hennes hem. Lady Dahmer skriver generellt om städhjälp hemma.
"Samma personer som vill ha tjänare som passar upp är ofta samma personer som inte sällan kräver leenden och glada miner av annan servicepersonal och som inte helt sällan hotar med att kontakta chefen för att nån var snorkig eller sur när de skulle boka hotellrum. För kunden har alltid rätt och jag har minsann betalat. Ni vet. Sådana som är så "entitled". Sådana som egentligen, fast de aldrig skulle erkänna det, tycker att vissa människor är bättre."
https://ladydahmers.blogg.se/2019/ja...i-servade.html

Jag kan inte se något som helst problem med att Cissi Wallin anlitar städhjälp. Det går genom ett städbolag som har arbetsgivaransvar. Som att köpa vilken tjänst som helst. Sedan vet jag inte i vilken omfattning de haft en "nanny" och vilken anställningsform som har gällt. Låt oss säga att personen haft en anställning direkt av Wallins så vore det inga problem så länge allt varit vitt och personen i fråga haft marknadsmässiga anställningsvillkor. Men feminister som har tjänstefolk får räkna med att bli extra kritiskt granskade och bör då rimligen tänka sig för vad de skriver eller debatterar när ämnet om utnyttjandet av kvinnor på arbetsmarknaden berörs. Grundregel nummer ett är att behandla sin piga väl, men det är säkert inga problem för kvinnliga feminister som är kända för att behandla sin (kvinnliga) omgivning med ett bra och respektfullt bemötande
Citera
2019-10-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Nu har jag inte läst vad hon skrivit på insta men att ha en nanny är väl inte värre än att ha sina barn på dagis? Skulle det vara en mörk hemlighet?
Hon har sitt äldsta barn på dagis. Och hon har nanny. Hon får väl göra som hon vill med sina barn, men jag tycker inte att hon lever som hon lär.
Citera
2019-10-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Först säger du att hon mörkat att hon har en nanny och nu refererar du till en annons. Hela poängen är väldigt oklar.
Ja, alltså, det hon har hävdat väldigt tydligt är att hon har hjälp några timmar i veckan av nån som är anställd med kollektivavtal och som inte bor hos henne.

Samtidigt har hon alltså annonserat efter nåt helt annat. Lågoddsare att hon ljuger om den saken alltså.

Citat:
Tydligt också att du inte har barn, att vara förälder kan vara jobbigt även om man använder dagis/nanny.
Jag har barn, ingen nanny eller hemhjälp och konstigt nog gråter jag ändå inte ut på Instagram. Vad kan det bero på tror du?

Citat:
Jag är inte emot granskningar av personer med makt och inflytande men det blir lågt och geggigt , typ mobbning, skvaller och jante när det inte finns tydlighet och relevans.

Så här är det: Om man säger nånting offentligt eller i en intervju som ska bli offentlig, så förväntar sig nog de flesta att man ska tala sanning. Annars är det en lögn. Om man ljuger om saker och ting så har man antagligen något att dölja, och då blir folk naturligtvis mer intresserade.

Vill man inte diskutera saken av privata skäl, ja då kan man säga det istället för att ljuga.

Cissi har med största sannolikhet ljugit om det här och då blir det så klart mycket mer intressant. Det ser jag som 100% självförvållat. Fast fröken 100 000 följare som hänger ut andra stup i kvarten kommer så klart dra ursäkten "jag är bara en vanlig privatperson" när hon blir synad.
Citera
2019-11-03, 11:05
Medlem
https://shows.pippa.io/haveristerna/...HE7pFNqB0v2X4Q

Haveristerna kan avslöja hur miljonärskan Cissi Wallin slarvade bort över 100.000kr som skulle gått till utsatta kvinnor via projektet Min upprättelse. För att rädda sitt eget skinn förtalade Cissi Wallin sin forna agent och påstod att det var hon som hade stulit pengar ur projektet.

Vi kan också avslöja hur Cissi Wallin under i princip hela 10-talet systematiskt har utnyttjat främst unga kvinnor som gratis arbetskraft i olika mediaprojekt, samtidigt som hon offentligt ondgjort sig över att tillfrågas om att delta i olika sammanhang utan att själv få ersättning. Dessutom har hon använt sig av svart arbetskraft i hemmet, även här främst unga kvinnor. Allt detta och en helt ny intervju med Cissi Wallin får ni höra i det här avsnittet av den norra hemisfärens mest haveristiska podcast.
Citera
2019-11-03, 11:17
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99

Haveristerna kan avslöja hur miljonärskan Cissi Wallin slarvade bort över 100.000kr som skulle gått till utsatta kvinnor via projektet Min upprättelse. För att rädda sitt eget skinn förtalade Cissi Wallin sin forna agent och påstod att det var hon som hade stulit pengar ur projektet.

Vi kan också avslöja hur Cissi Wallin under i princip hela 10-talet systematiskt har utnyttjat främst unga kvinnor som gratis arbetskraft i olika mediaprojekt, samtidigt som hon offentligt ondgjort sig över att tillfrågas om att delta i olika sammanhang utan att själv få ersättning. Dessutom har hon använt sig av svart arbetskraft i hemmet, även här främst unga kvinnor. Allt detta och en helt ny intervju med Cissi Wallin får ni höra i det här avsnittet av den norra hemisfärens mest haveristiska podcast.

Väldigt bra att detta kommer ut. Vi måste sprida detta vidare.
Citera
2019-11-03, 13:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99

Om Cissi INTE anser att det där är förtal heter jag Donald Trump.
Citera
2019-11-03, 13:21
Medlem
langaocbs avatar
Jag är en timme in i haveristerna, herregud!
Hon har alltså snackat om att soc-anmäla Lady Dahmer till folk och "barnvakten" bor inte bara på samma våningsplan utan får svart lön.
Senast redigerad av langaocb 2019-11-03 kl. 13:57.
Citera
2019-11-03, 13:30
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hon har alltså snackat om att soc-anmäla Lady Dahmer till folk och "barnvakten" bor inte bara på samma våningsplan utan för svart lön.

Hur långt är avsnittet? Jag vet inte om jag orkar plåga mig igenom två timmar till, men å andra sidan är ju det du skrev själva höjden av snaskighet.
Citera
2019-11-03, 13:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hur långt är avsnittet? Jag vet inte om jag orkar plåga mig igenom två timmar till, men å andra sidan är ju det du skrev själva höjden av snaskighet.

Två timmar typ. Helt klart värt det.
Min upprättelse, pengar försvunna och CW har i vanlig ordning anklagat en medarbetare för att ha förskingrat...det finns bevis på motsatsen (så klart).
De förklarar hur förra podden var att ge rep till CW och det stämmer så jävla bra.
Snaskigt så in i helvete, är inte ens klar än.
Citera
2019-11-03, 13:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hon har alltså snackat om att soc-anmäla Lady Dahmer till folk och "barnvakten" bor inte bara på samma våningsplan utan får svart lön.

E

Riktigt bra radio. 40 minuter in och gissar att det bara blir än värre för Cissi.
Citera
2019-11-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Riktigt bra radio. 40 minuter in och gissar att det bara blir än värre för Cissi.

Men hur kunde CW ställa upp i den där podden först då? Hon borde ju kunnat räkna ut att de inte hade några bra avsikter mot henne, även om den ene intervjuaren lät helt starstruck och sa "Cissi" hela tiden som om de var värsta gamla polarna, samtidigt som han skällde på henne.

Detta är ett elände jag betraktar med stigande förfäran. Har instagram lett till något gott överhuvudtaget? CW förtjänar inget pris i någon kategori nej, men hon är utsatt just nu på ett otäckt sätt. Glöm inte att hon blott är en människa. Hon har säkert blivit helt förvirrad av att helt plötsligt bada i pengar. Att leva som fattig student på nudlar upp i pensionsåldern hade säkert bara gjort na gott.
Citera
2019-11-03, 14:20
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Men hur kunde CW ställa upp i den där podden först då? Hon borde ju kunnat räkna ut att de inte hade några bra avsikter mot henne, även om den ene intervjuaren lät helt starstruck och sa "Cissi" hela tiden som om de var värsta gamla polarna, samtidigt som han skällde på henne.

Av samma anledning som Ted Bundy ville försvara sig själv under hans rättegångar (jag är seriös). Grandios personlighet , hon tror sig kunna köra över och dribbla bort personerna i en liten betydelselös podd.

Edit: "mina barnvakter har kollektivavtal"
"Jag har betalat svart men det var DÅ"
Senast redigerad av langaocb 2019-11-03 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in