2019-11-02, 23:56
Medlem
letsdoits avatar
Hur det gick till när Yodas bil döptes: https://coord.info/GLRM1CFX
Citera
2019-11-03, 00:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det förresten någon som har en idé vad som kan ha hänt med LW's cache "Katt åt kattsand"?

https://www.geocaching.com/geocache/GC5RTFF_katt-at-kattsand

Förutom att den verkar vara borta numera, så är läget ju ganska intressant mtp Vivallaskogen och eventuellt "pingande" eller fynd dagarna efter LW's försvinnande. Burkletare har loggat både hittat och ej-hittat vid dagarna kring LW's försvinnande samt när kroppen upptäcktes.

På årsdagen av mordet verkar den vara defintivt borta.

Är hennes övriga cacher kvar? Eller har de tagits bort om inte ägaren kan underhålla dem längre? (eller kan cacher av avlidna liksom förvaltas av folk i föreningen?)
Citera
2019-11-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det jag menade är att om en man går ut i skogen med LW så har vi två varianter av män, vad det verkar :

1. En man som man kan lita på ,och som håller sig till sin fru enbart.

2. En man som inte ens litar på sig själv gällande sitt betende mot sin fru ,och som är svår att lita på.

Och mannen som är opålitlig springer hon efter med sitt trasiga knä så snart hon får syn på honom och lämnar den pålitlige...
Citera
2019-11-03, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dina inlägg är ALDRIG ögonbrynshöjande däremot det är same, same fördömande i varje fall av kvinnomord jag följt.

Det var i bilen hem då cajjo började köra mot sitt hem som LW höjde handen. LWs djupa vänskap med cajjo och hans fru går många år tillbaka tillbaka i tiden. Startade långt innan LW började med caching. LW arbetade tillsammans med honom en gång i tiden.

Vet du säkert att det var i bilen på väg hem hon behövde påminna honom att han var "färdtjänst" eller är det en klassisk Remarkare?
Den långa vänskapen är väl än mer anledning att inte springa från honom, och benämna honom som "färdtjänst".
Citera
2019-11-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att hon aldrig skulle lämnat honom under andra förutsättningar.
Hon hade inte koll på att han inte hade koordinaterna, men hon är inte helt utan vet tror jag.
Hade det varit mörkt, skog, ödemark, långt från parkeringen hade hon väl aldrig lämnat honom vind för våg? Vilket hon inte gjorde nu heller.

Här är hon ute med sin vän cajjoo på sin födesledag:
[...]" Ser att vännen cajjoo inte nätloggat denna och jag ringer och hör om han sparat den för något särskilt eller om han vill följa med på en liten födelsedagsloggning? Jo vars, nog är den sparad, men vad tusan, det finns väl annat att logga en annan dag? Han är inte svårövertalad och snart ses vi för en halkig, men ändå skön promenad fram till burken. Bitvis går vi i gräskanten för att undvika värsta isen, men det går rätt bra att gå även i bredd - vi vill ju pladdra på så obehindrat som möjligt ."[...]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=10084473-3414-41b2-baef-d4037a9e6686

Jag tror att hon tyckte mycket om cajjoo.
Det känns så...Hon vill ju pladdra på med honom
.

This! Ett dåligt uppförande är inte dåligt om BO antas hade vissa känslor?

Det gjorde hon nog, tyckte om Cajjo, men det förändrar inte att det var ändå osnyggt gjort där hon lämnade honom för att dra iväg efter sina grannar.
Citera
2019-11-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet du säkert att det var i bilen på väg hem hon behövde påminna honom att han var "färdtjänst" eller är det en klassisk Remarkare?
Den långa vänskapen är väl än mer anledning att inte springa från honom, och benämna honom som "färdtjänst".

Ja.
Citera
2019-11-03, 00:42
Medlem
Citat:
Båda kanske blev sedda, av varandra. Förmodligen.

Men SD har ju visat sådant intresse sedan länge mot andra kvinnor.
I dykarklubben.
Enligt en skribent (oralsex är inte otrohet)
Enligt MV, sms till barnens kompisars mammor (som kunde tydas som sexuella anspelningar)
Enligt rosaelefant (var det väl?) som hade sett något sms hos sin släkting (mormor?, nej nu minns jag inte riktigt) som hon tyckte var riktigt snuskigt. Typ.

Så SD har haft detta beteende länge.

Fast det är inte känt att han hotat eller trakasserat något av sina tidigare vänsterprassel. Skribenten som skrev om oralsexet gav intryck att hon ansåg han vara ganska lättsam, inte tog så allvarligt på det.
Kanske det var likartat i relationen med LW, och hon blev sårad av just det, om han visade att han inte avsåg någon mer seriös utveckling av förhållandet?
Citera
2019-11-03, 00:47
Medlem
Citat:
This! Ett dåligt uppförande är inte dåligt om BO antas hade vissa känslor?

Det gjorde hon nog, tyckte om Cajjo, men det förändrar inte att det var ändå osnyggt gjort där hon lämnade honom för att dra iväg efter sina grannar.

Är det inte lite förmätet? Att uttala dig å Cajjoos vägnar?

Flera, som till skillnad från dig, känner båda, säger att du har fel, det var ingen ens noterbar sak.
Senast redigerad av Remark 2019-11-03 kl. 00:54.
Citera
2019-11-03, 01:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur det gick till när Yodas bil döptes: https://coord.info/GLRM1CFX
Ännu en utomordentligt briljant och uppskruvad skildring av SD´s vardag med burkjakt i fokus - tät, drivande och färgstark berättarkonst rakt igenom! Paret som lever geocaching dygnet runt - komiken går också här som en röd tråd genom hela berättelsen.
Korv-event, dykövningar i poolen, skumsvampar i kinderna etc. - Det är lätt att föreställa sig den absurda besattheten hos makarna samt deras inbördes relation.
Citera
2019-11-03, 01:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Fast inte orättvist "anklagad" (hon lägger väl ut de inläggen för att bli bedömd i någon mån och alla som läser det tycker kanske inte händelsen var så lustig som hon verkar anse).

Jag skulle tro att HD inte tyckte att det
var ett dugg kul.
Hon och SD hade precis flyttat isär och
jag antar att det var hans barnvecka.
Att då få läsa om eller höra från döttrarna
att LW och SD träffats på FTF-jakt kan
inte ha varit så kul. Speciellt om hon
trodde att hon och SD skulle försöka hitta
tillbaka till varandra och hade en USA-resa
inplanerad en månad senare.
Antagligen kände hon sig ensam. Att då
kanske sitta och titta på LWs GC-logg där
LW poserade tillsammans med en massa
olika män kan inte ha varit roligt för HD.
Det är inte konstigt om det till sist slog
över för henne.
Citera
2019-11-03, 03:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Är hennes övriga cacher kvar? Eller har de tagits bort om inte ägaren kan underhålla dem längre? (eller kan cacher av avlidna liksom förvaltas av folk i föreningen?)

Ja de kan tas över av någon annan geocachare .
Citera
2019-11-03, 03:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det är så sorgligt.
Där sitter lill- killen och äter kladdkaka.
Och han vet inte att dagarna med mamma är räknade...

Blir lite extra känsligt när jag ser att det är likadant glas våra barn fick när de var på studiebesök på mjölkfabriken. Och tallriken samma som vi har på landet efter farmor.

Nej, nu vill jag att detta ska få ett slut, ett svar.
Stackars alla barn...

Håller med dej helt och fullt .
Jag blir också gråtfärdig när barns föräldrar blir mördade .
Ett barn skall inte behöva gå igenom en sådan sak .
Lillkillen har ju inte gjort en fluga förnär .
Senast redigerad av landbandy 2019-11-03 kl. 03:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in