2019-11-02, 21:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har aldrig sagt att någon ljuger eller ens insinuerat det?
Jag säger bara att L*ena inte lämnade mannen ute övergiven i vildmarken.
Han var aldrig i fara. Han var dessutom van geocachare, och Lena hade redan ordnat pusslet. Om hon inte hade skyndat sig hade inte cajjoo heller fått en FTF.

Det var en KORT sträcka till cahen, det var inte mörkt, det fanns villor 30 meter därifrån och det var öppen mark.
Han hade telefon, han fick hjälp av lilltjejen.

Vad du tar i.

Jag tar i för ni påstår att cajjoo inte var lämnad vilse vilket var precis det han blev. Av Lena eller av vem annars? Hon var hans sällskap.

Jag tar alltid i för de som blir orättvist anklagade.
Citera
2019-11-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det går dock alldeles för långt med skönmålningen av Lena när man påstår att cajjoo ljuger!
Ja, men mitt intryck är att LW-kramarnas normaltillstånd är lögn. Så det förvånar föga, partiska personer är opålitliga generellt. De kan inte acceptera att ingen av de tu var rekorderliga, bara LW.

Cajjo, passar inte in i Lw-bilden, så honom måste göras en omskrivning och omtolkning kring. Tror Sherlock någon gång skrev att Cajjo, var en bra karl? Vet inte om det stämmer.
Citera
2019-11-02, 21:11
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Jo jag har läst den också.

/ Jag hinner bara hoppa ut och låsa bilen, så är hon borta!! Ser ingen människa, men jag skyndar mig först in i skogen jag har framför mig, men inser att det kan bli svårt att hitta till gömman, då jag inte har något att gå på! Ringer till Softis, som lovar skicka koordinaterna till mig i flygande fläng, men eftersom jag kunde påminna mig, att cachen heter Betesmark, så var jag förstås inte riktigt i rätt omgivning för tillfället. Utan jag satte kurs mot ett ställe jag hade för mig att sådana fanns i närheten. Där fick jag snart se, att ett gäng gick omkring och såg lite villrådiga ut på en plats man tydligen koncentrerade sig på att leta efter något. I detta fall en geocache!/
Han verkar snabbt ha koll på vart han ska utan Assistans

Han är en jättetrevlig och duktig geocachare ,som finner råd när det blir förvirrat.Kan tänka mig att LW höll i tåtarna den här kvällen , och att cajjo agerade skjuss .C*jjo är väldigt duktig på att tillverka snygga gömmor som kan se ut som fågelholkar eller ett eluttag på ett garage t.e.x. så han har fått mycket cred på sina gömmor .
Det klart att om en utav personerna springer iväg med koordinaterna som hon hade i mobilen så blir man ju lite rålös om hur man skall hitta dit ,men att han blev alldeles ställd ensam och övergiven med vånda ,tror jag inte alls .Han ville antagligen vara med på FTF:en liksom de andra.
Därav undran över hur han skulle ta sig fortast möjligt till gömman utan koordinaterna i sin hand .
Antar att c*jjo eller L*ena hade tänkt ta sig dit tillsammans i lugnt tempo ,men när det tävlas om vem som kommer först då blir det spurta av ,det är standard.
Han vet/visste hur sprudlande snabb LW var i sådana situationer och jag tror inte han var ett dugg arg över den där spurten som blev av +att han verkade ju ta sig dit INNAN de ens hittat gömman ,så det är inte alltid de som kommer först som finner !!

C*jjo är en ödmjuk och trevlig äldre man som man kan litar på .Hans fru har inga problem med att skicka ut honom i skogen för hon litar även hon ,på honom .
Senast redigerad av landbandy 2019-11-02 kl. 21:26.
Citera
2019-11-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Även LWs logg är ju något ögonbrynshöjande. Hon beskriver i glättiga ordalag om att hon beter sig som ett asshole de luxe. Hon verkar tycka närmast det är lustigt att han blir lite vilse. Skulle tippa att Thea gick och mötte för att LW var demonstrativt likgiltig för sitt sällskap. Och lite överlägset påpekar hon att han fick påminnas om att han skulle vara "färdtjänst" med en "liten vink".

Dina inlägg är ALDRIG ögonbrynshöjande däremot det är same, same fördömande i varje fall av kvinnomord jag följt.

Det var i bilen hem då cajjo började köra mot sitt hem som LW höjde handen. LWs djupa vänskap med cajjo och hans fru går många år tillbaka tillbaka i tiden. Startade långt innan LW började med caching. LW arbetade tillsammans med honom en gång i tiden.
Citera
2019-11-02, 21:12
Medlem
Citat:
Har du inte? Du har påstått att han inte var vilse? Varför bad han om kordinater då? Och skrev att han insåg att han var i fel omgivning?

Ok man behöver koordinater för att få exakt plats för gömman. Om man är vilse så vet man inte vart man är och kan inte hitta tillbaka och så var det inte i detta fallet..
Citera
2019-11-02, 21:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En notering apropå SDs hela loggserie som han verkar vilja få framstå att han och HD gjorde tillsammans 170626: Om de nu verkligen var ute tillsammans på en så bekymmersfri burkletartur den dagen, varför beslutar HD sig då för att bryta sig ur deras gemensamma geocachekonto veckan efter, dvs 170705?

Mest troligt är att SD i efterhand har velat ge sken av att paret fortfarande var lyckliga tillsammans 2017, trots att verkligheten förmodligen såg väldigt annorlunda ut då.

Alternativt att han sommaren 2018 (när paret, efter LW's död, till mångas förvåning umgicks väldigt flitigt igen) ville tona ner uppmärksamheten kring deras många gemensamma utflykter. Så han bakdaterade därför både loggar och bilder från Stjernsundsturen med exakt ett år i syfte att de skulle "försvinna" långt bak i hans galleri- och loggflöde och därmed minska risken för kommentarer - både från andra geocachare men kanske även från uppmärksamma flashbackare. På så sätt kunde han ganska obemärkt fortsätta öka på sin loggstatistik, utan att vid första anblicken riskera att "outa" sina whereabouts med exfrun mitt under pågående mordutredning.

Jag är mäkta imponerad av er som gräver i skattkistan geochingloggarna.

Jag tror kanske mest på ditt första förslag, att SD velat ge sken av att allt är ok med HD.
Förmodligen har det varit svårare än ha trodde, att få allt att synka.

Jag funderar ändå lite på, kan det finnas någon helt naturlig förklaring till alla konstigheter?
Jag tror ju inte på det, men jag tycker att det känns otroligt dumdristigt att försöka sig på ett sådant spel?

Det finns ju en hel mängd geocachare, och även hans närmare vänner som lätt skulle kunna upptäcka det här? Även loggremsorna ute i cacherna är en del i det hela.
Citera
2019-11-02, 21:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att någon ljuger eller ens insinuerat det?
Jag säger bara att L*ena inte lämnade mannen ute övergiven i vildmarken.
Han var aldrig i fara. Han var dessutom van geocachare, och Lena hade redan ordnat pusslet. Om hon inte hade skyndat sig hade inte cajjoo heller fått en FTF.

Det var en KORT sträcka till cahen, det var inte mörkt, det fanns villor 30 meter därifrån och det var öppen mark.
Han hade telefon, han fick hjälp av lilltjejen.

Vad du tar i.

Ingen har påstått att han var i livsfara, du missar poängen,att LW sticker från någon som skjutsat henne i tron att de skulle ut på en gemensam aktivitet, det är fullt möjligt att vara hänsynslös utan att sätta någon i livsfara. LW framstår ändå som ett asshole när hon ser grannen "rusa till skogs " varpå hon ropar till "färdtjänsten", att hon hänger på och drar iväg med en jäkla fart. Och sedan "Hahaha" Cajjo ringer och är vilse, "färdtjänsten" hade ju inte kunnat hitta kordinaterna medan han körde. Det var knappast öppen mark om Thea behövde leta rätt på Cajjo. Man kan ju tycka att LW kunde mött upp honom, knäet gjorde ju inte så ont, om det var hon som bett om att han skulle göra henne sällskap för att hon skulle ta sig ut.
Citera
2019-11-02, 21:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tar i för ni påstår att cajjoo inte var lämnad vilse vilket var precis det han blev. Av Lena eller av vem annars? Hon var hans sällskap.

Jag tar alltid i för de som blir orättvist anklagade.

Det är bra att du försvarar de orättvist anklagade.
Men vem var det som blev anklagad?

Jag har inte anklagat cajjoo.
Tvärtom, får jag sympati för honom. Jag tyckte att han verkat mycket trevlig, dels genom LWs texter, men vi har också hört Landbandy prata väl om honom.

Det är snarast L*ena som blir anklagad av er?
Citera
2019-11-02, 21:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Min tro är iaf att det inte har med otroheten att göra, utan att L*ena träffade på en man som löste sina problem på ett sjukt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade: Tror också at det var så. SD är ju ingen brottsling i övrigt av vad vi vet, han levde ett tämligen normalt liv förutom det överenergiska geo-fnattandet. Lena (eller nån annan) kunde väl inte i sin vildaste fantasi tro att den flinande blekfisen skulle vara kapabel till mord!? Skulle inte förvåna mig om det handlar om ful-cacher och att det var helt livsviktigt för SD att det inte kom ut. Men att Lena såg detta och inte ville hålla tyst om det.

Provocerande att påstå att dom starka känslor som uttrycktes i det våld som ändade LW liv inte har med otroheten (den förbjudna åtrån)att göra. Det gränsar till galenskap att framföra såna dumma åsikter. Ni har alltså häckat i tråden i åratal utan att förstå ett skit.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-02 kl. 21:36.
Citera
2019-11-02, 21:19
Medlem
Citat:
Jag är mäkta imponerad av er som gräver i skattkistan geochingloggarna.

Jag tror kanske mest på ditt första förslag, att SD velat ge sken av att allt är ok med HD.
Förmodligen har det varit svårare än ha trodde, att få allt att synka.

Jag funderar ändå lite på, kan det finnas någon helt naturlig förklaring till alla konstigheter?
Jag tror ju inte på det, men jag tycker att det känns otroligt dumdristigt att försöka sig på ett sådant spel?

Det finns ju en hel mängd geocachare, och även hans närmare vänner som lätt skulle kunna upptäcka det här? Även loggremsorna ute i cacherna är en del i det hela.

Precis min tanke med. Om tanken är att det inte skulle märkas är det väl ingen vits med det?
Citera
2019-11-02, 21:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det handlar inte om att vilja försvara GM.
Det handlar om att vilja förstå hur något
sådant här kan hända och hur det ska
kunna förebyggas så att det inte händer
igen. Om möjligt.

Ja då är jag med .
Skrev just ett inlägg om att en annan manlig person som LW brukar cacha med kan man lita på .Så problemet ligger hos SD själv ,så du får ta ett snack med honom om vad som är rätt och fel.
Inte nog med att han verkar ha dödat L*ena ,han har även struntat i vad äktenskapet står för .
Citera
2019-11-02, 21:22
Medlem
Citat:
Det är bra att du försvarar de orättvist anklagade.
Men vem var det som blev anklagad?

Jag har inte anklagat cajjoo.
Tvärtom, får jag sympati för honom. Jag tyckte att han verkat mycket trevlig, dels genom LWs texter, men vi har också hört Landbandy prata väl om honom.

Det är snarast L*ena som blir anklagad av er?

Fast inte orättvist "anklagad" (hon lägger väl ut de inläggen för att bli bedömd i någon mån och alla som läser det tycker kanske inte händelsen var så lustig som hon verkar anse).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in