2019-11-02, 21:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja då är jag med .
Skrev just ett inlägg om att en annan manlig person som LW brukar cacha med kan man lita på .Så problemet ligger hos SD själv ,så du får ta ett snack med honom om vad som är rätt och fel.
Inte nog med att han verkar ha dödat L*ena ,han har även struntat i vad äktenskapet står för .

Han lever ju? Det är ju LW som till sist for mer illa.
Citera
2019-11-02, 21:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ingen har påstått att han var i livsfara, du missar poängen,att LW sticker från någon som skjutsat henne i tron att de skulle ut på en gemensam aktivitet, det är fullt möjligt att vara hänsynslös utan att sätta någon i livsfara. LW framstår ändå som ett asshole när hon ser grannen "rusa till skogs " varpå hon ropar till "färdtjänsten", att hon hänger på och drar iväg med en jäkla fart. Och sedan "Hahaha" Cajjo ringer och är vilse, "färdtjänsten" hade ju inte kunnat hitta kordinaterna medan han körde. Det var knappast öppen mark om Thea behövde leta rätt på Cajjo. Man kan ju tycka att LW kunde mött upp honom, knäet gjorde ju inte så ont, om det var hon som bett om att han skulle göra henne sällskap för att hon skulle ta sig ut.

Jag tror att hon aldrig skulle lämnat honom under andra förutsättningar.
Hon hade inte koll på att han inte hade koordinaterna, men hon är inte helt utan vet tror jag.
Hade det varit mörkt, skog, ödemark, långt från parkeringen hade hon väl aldrig lämnat honom vind för våg? Vilket hon inte gjorde nu heller.

Här är hon ute med sin vän cajjoo på sin födesledag:
[...]" Ser att vännen cajjoo inte nätloggat denna och jag ringer och hör om han sparat den för något särskilt eller om han vill följa med på en liten födelsedagsloggning? Jo vars, nog är den sparad, men vad tusan, det finns väl annat att logga en annan dag? Han är inte svårövertalad och snart ses vi för en halkig, men ändå skön promenad fram till burken. Bitvis går vi i gräskanten för att undvika värsta isen, men det går rätt bra att gå även i bredd - vi vill ju pladdra på så obehindrat som möjligt ."[...]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=10084473-3414-41b2-baef-d4037a9e6686

Jag tror att hon tyckte mycket om cajjoo.
Det känns så...Hon vill ju pladdra på med honom.
Citera
2019-11-02, 21:25
Medlem
Citat:
Han är en jättetrevlig och duktig geocachare ,som finner råd när det blir förvirrat.Kan tänka mig att LW höll i tåtarna den här kvällen , och att cajjo agerade skjuss .Cajjo är väldigt duktig på att tillverka snygga gömmor som kan se ut som fågelholkar eller ett eluttag på ett garage t.e.x. så han har fått mycket cred på sina gömmor .
Det klart att om en utav personerna springer iväg med koordinaterna som hon hade i mobilen så blir man ju lite rålös om hur man skall hitta dit ,men att han blev alldeles ställd ensam och övergiven med vånda ,tror jag inte alls .Han ville antagligen vara med på FTF:en liksom de andra.
Därav undran över hur han skulle ta sig fortast möjligt till gömman utan koordinaterna i sin hand .
Antar att cajjo eller L*ena hade tänkt ta sig dit tillsammans i lugnt tempo ,men när det tävlas om vem som kommer först då blir det spurta av ,det är standard.
Han vet/visste hur sprudlande snabb LW var i sådana situationer och jag tror inte han var ett dugg arg över den där spurten som blev av +att han verkade ju ta sig dit INNAN de ens hittat gömman ,så det är inte alltid de som kommer först som finner !!

Cajjo är en ödmjuk och trevlig äldre man som man kan litar på .Hans fru har inga problem med att skicka ut honom i skogen för hon litar även hon ,på honom .

Ja jag får inte känslan av att han verkar varken vilsen eller oroad så tror att det stämmer!
Citera
2019-11-02, 21:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att hon aldrig skulle lämnat honom under andra förutsättningar.
Hon hade inte koll på att han inte hade koordinaterna, men hon är inte helt utan vet tror jag.
Hade det varit mörkt, skog, ödemark, långt från parkeringen hade hon väl aldrig lämnat honom vind för våg? Vilket hon inte gjorde nu heller.

Här är hon ute med sin vän cajjoo på sin födesledag:
[...]" Ser att vännen cajjoo inte nätloggat denna och jag ringer och hör om han sparat den för något särskilt eller om han vill följa med på en liten födelsedagsloggning? Jo vars, nog är den sparad, men vad tusan, det finns väl annat att logga en annan dag? Han är inte svårövertalad och snart ses vi för en halkig, men ändå skön promenad fram till burken. Bitvis går vi i gräskanten för att undvika värsta isen, men det går rätt bra att gå även i bredd - vi vill ju pladdra på så obehindrat som möjligt ."[...]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=10084473-3414-41b2-baef-d4037a9e6686

Jag tror att hon tyckte mycket om cajjoo.
Det känns så...Hon vill ju pladdra på med honom.

Ja han är en hyvens medmänniska,bryr sig om när han kan ,hans fru som är ifrån typ liknande land som LW ,är också en mycket sympatisk kvinna ,och deras dotter är också en inbiten geocachare så de har haft mycket roligt ihop fam.C*jjo och LW.
Citera
2019-11-02, 21:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Ja jag får inte känslan av att han verkar varken vilsen eller oroad så tror att det stämmer!

I vilket fall som helst så dissade hon
vännen, som hjälpt henne när hon varit skadad, och sprang efter älskaren och
hans barn så fort benen bar igen.
Så otacksam och osolidarisk.
Hade jag varit cajjoo så hade jag satt mig
i bilen och kört därifrån.
När flickorna kom hem och berättade det
här för HD, som förbjudit SD att ha någon
kontakt med LW, så kanske det blev sista
droppen.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-02 kl. 21:36.
Citera
2019-11-02, 21:34
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han lever ju? Det är ju LW som till sist for mer illa.

Det jag menade är att om en man går ut i skogen med LW så har vi två varianter av män, vad det verkar :

1. En man som man kan lita på ,och som håller sig till sin fru enbart.

2. En man som inte ens litar på sig själv gällande sitt betende mot sin fru ,och som är svår att lita på.
Senast redigerad av landbandy 2019-11-02 kl. 21:38.
Citera
2019-11-02, 21:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I vilket fall som helst så dissade hon
vännen, som hjälpt henne när hon varit skadad, och sprang efter älskaren och
hans barn så fort benen bar igen.
Så otacksam och osolidarisk.
Hade jag varit cajjoo så hade jag satt mig
i bilen och kört därifrån.

C*jjo vet hur man kan känna sig när man kommit som adoptivbarn från ett asiatiskt land ,han har djupare bindning till LW än att bara bli en sur geocachare. Hans och hans frus vänskap med LW ligger på ett mycket långt vänskapsband .
Jag kan gå över till honom om ni önskar och fråga om han var arg på henne den där kvällen när skymningen började komma .De letade ju när solen höll på att gå ner så kolsvart var det inte.
Senast redigerad av landbandy 2019-11-02 kl. 21:40.
Citera
2019-11-02, 21:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
Är det förresten någon som har en idé vad som kan ha hänt med LW's cache "Katt åt kattsand"?

https://www.geocaching.com/geocache/GC5RTFF_katt-at-kattsand

Förutom att den verkar vara borta numera, så är läget ju ganska intressant mtp Vivallaskogen och eventuellt "pingande" eller fynd dagarna efter LW's försvinnande. Burkletare har loggat både hittat och ej-hittat vid dagarna kring LW's försvinnande samt när kroppen upptäcktes.

På årsdagen av mordet verkar den vara defintivt borta.
Citera
2019-11-02, 21:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
C*jjo vet hur man kan känna sig när man kommit som adoptivbarn från ett asiatiskt land ,han har djupare bindning till LW än att bara bli en sur geocachare. Hans och hans frus vänskap med LW ligger på ett mycket långt vänskapsband .

Desto mer anledning för LW att visa
honom respekt!

Vad har adoptionen med det här att göra?
Citera
2019-11-02, 21:43
Medlem
Det har sagts att det var på en liten sammankomst som det hela hände, det var sju stycken personer som hade samlats och pratade om både det ena och det andra, precis som folk normalt brukar att göra då de träffas.

Det talades en hel del om LW och just ibland den här samlingen fanns även HD med själv.
Det var vid ett speciellt tillfälle som HD uttryckte sig enligt citat: "En vacker dag gör jag mig olycklig på människan" slut citat /

Jag har sedan en tid tillbaka berättat om just denna händelsen via PM till @Rosamund.

Detta är en av tre anledningar som fått mig att vara mycket säker på, att HD var huvudpersonen bakom mordet på LW.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-02, 21:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är bra att du försvarar de orättvist anklagade.
Men vem var det som blev anklagad?

Jag har inte anklagat cajjoo.
Tvärtom, får jag sympati för honom. Jag tyckte att han verkat mycket trevlig, dels genom LWs texter, men vi har också hört Landbandy prata väl om honom.

Det är snarast L*ena som blir anklagad av er?

Så här är det i varje tråd som handlar om ett mord på en kvinna,det är offrets fel,hon får skylla sej själv,men om förövarens skuld nämns knappt ett ord och om det mot all förmodan nämns något om förövaren så går det i stil med: hon tog kontakt med honom,hon skickade sms,hon ringde honom så självklart är det hennes fel att hon blev mördad. Men kan inte ni alla rikard rättrådig anhängare skriva en manual till framtida generationer om hur de ska leva och undvika att göra sej själv till ett potentiellt mordoffer
Citera
2019-11-02, 21:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det jag menade är att om en man går ut i skogen med LW så har vi två varianter av män, vad det verkar :

1. En man som man kan lita på ,och som håller sig till sin fru enbart.

2. En man som inte ens litar på sig själv gällande sitt betende mot sin fru ,och som är svår att lita på.
Du glömde att LW gick ut i skogen också.
3. En pastor som inte går att lita på för paret hon bett lovat trohet.

Att inte SD reagerade på LWs megasvek och sade stopp säger en hel del om honom.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-02 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in