2019-11-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej HD var inte speciellt sund i alla fall om hon led av depression. Att man finner det märkligt att LW skulle blivit så förälskad i någon som bedrar sin sjuka fru så att hon själv hoppades på ett stabilt förhållande med denne att de skulle gifta sig etc är nu knappast detsamma som att anse det ok att SD behandlar henne illa, om han nu gjort det i någon högre utsträckning än vad hon behandlat honom illa.

Sh Holmes menade väl att LW skulle tappat intresset för SD när han väl skilde sig. Det skulle väl kunna tyda på att hon inte ville binda sig, att hon var nöjd med att vara älskarinnan, men det motsägs av användare som sagt sig känna henne väl och talat med henne om förhållandet. Det verkar finnas olika utsagor om LWs inställning om relationen. Eller också har hon berättat olika versioner till olika människor. Vilket i sig inte är konstigt, man berättar vanligtvis inte samma saker för nära vänner och mer ytliga bekanta, särskilt inte om känsliga personliga saker. För en ytligt bekant kanske man mer visar en glättigare fasad.

Vid sidan om vilka vänner, och ytliga bekanta man berättar vad till kan också bero på andra orsaker. Vilken version man ger kan bero på när i tid man talas vid. Huruvida man för tillfället är hoppfull, eller nedstämd. Hämndlysten eller tillfreds. Förbannad eller glad, rädd eller orädd. Vän eller ovän med annan inblandad. Sinnesstämningar varierar kraftigt i tid i på- och av- förhållanden. Ens egna intentioner angående förhållandet kan också växla kraftigt.
Vissa saker man hävdar behöver inte ens vara sanningsenliga och uppriktiga. Istället kanske man vill ge en annan bild än med verkligheten överstämmande.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-11-02 kl. 20:12.
Citera
2019-11-02, 20:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Man kan väl lika gärna vända på det fetade?

Är man i en sårbar period i ens liv, är man i behov av att bli sedd (när frun är deprimerad) , kommer kanske just en sådan person som LW är; uppmärksam, ger beröm, verkar uppriktigt intresserad och kanske hjälpsam och snäll, att lyckas med sitt uppsåt.

Båda kanske blev sedda, av varandra. Förmodligen.

Men SD har ju visat sådant intresse sedan länge mot andra kvinnor.
I dykarklubben.
Enligt en skribent (oralsex är inte otrohet)
Enligt MV, sms till barnens kompisars mammor (som kunde tydas som sexuella anspelningar)
Enligt rosaelefant (var det väl?) som hade sett något sms hos sin släkting (mormor?, nej nu minns jag inte riktigt) som hon tyckte var riktigt snuskigt. Typ.

Så SD har haft detta beteende länge.
Citera
2019-11-02, 20:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
LWs logg
/Åker mot nollan. Funderar lite på var man kan komma emellan villatomterna. När vi kommer nära ser vi en mycket bekant bil och snabbparkerar bakom den. Jag ser grannarna rusa till skogs och jag kastar mig ur, ropar till föraren att jag hänger på, vi ses där framme! Det plaskar och stänker om fötterna när jag hinner ikapp förlöparna och vi kommer till platsen som är tom på folk, ingen verkar ha hunnit före. Börjar leta. Då ringer cajjoo. Hahahaha, han hann ju inte lägga in några koordinater medan han körde! Thea04 erbjuder sig att möta och jag, HTD och Bubblis letar burk medan Thea letar cajjoo. Till slut är alla på plats och när jag sätter näsan på rätt ställe får jag syn på den lilla rackaren som gäckade oss larvigt länge. Signerar som [FTF] och trippar tillbaka lite försiktigare än vi kom hit i blötan. Gratulerar varandra och fortsätter med det vi skulle. cajjoo glömmer sånär att han är färdtjänst, men endast en liten vink behövs så är vi på rätt väg Jag tar mina saker och mina sopor och tackar för skjuts och sällskap. Fredagen blir sedan lugn och skön med tabberas på den extra kladdiga kladdkakan från fredagsfikat. Tack för det fredagsnöjet!/

Man får läsa cajjoos logg också om händelsen för att få en korrekt bild. Här har du bara Lenas syn på vad som hände. Cajjoo däremot kände sig lämnad och vilsen etc och vart mer eller mindre chockad över att hon ens kunde springa.

Av hans reaktion att döma verkar det som att Lena inte hade berättat att hon var så pass återställd. Man kan ju undra varför Lena inte delade de goda nyheterna med sin vän cajjoo tidigare.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-02 kl. 20:15.
Citera
2019-11-02, 20:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Vid sidan om vilka vänner, och ytliga bekanta man berättar vad till kan också bero på andra orsaker. Vilken version man ger kan bero på när i tid man talas vid. Huruvida man för tillfället är hoppfull, eller nedstämd. Hämndlysten eller tillfreds. Förbannad eller glad, rädd eller orädd. Vän eller ovän med annan inblandad. Sinnesstämningar varierar kraftigt i tid i på- och av- förhållanden. Ens egna intentioner angående kan också växla kraftigt.

Ja det är sant. Precis som man i ganska hög grad kan påverka sin inställning till företeelser och händelser genom hur man väljer att tänka på dem eller beskriva dem.
Citera
2019-11-02, 20:15
Medlem
Citat:
Varför behövde Thea leta cajjo om han inte var lite vilse?
Cajjo verkar också närpå glömt att han är färdtjänst (för hon verkar inte behöva någon, eller att hon synes vara mer intresserad av att umgås med sällskapet hon jagade ifatt?).
Hon ger inget smickrande intryck av sig själv där.

Hon gick för att möta upp han. Jag tolkar ” att han glömt att han är färdtjänst” att när de åker i bilen så är han på väg hem istället för att åka mot hennes hem för avsläpp men det kan ju helt klart vara en feltolkning av mig. Att hon jagade ifatt sällskapet är ju inte konstigt då de var på FTF jakt, det hade ju inte så mycket med att göra vilka som var framför utan att komma dit innan Gömman var funnen, inget konstigt för geocachare
Citera
2019-11-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man får läsa cajjoos logg också om händelsen för att få en korrekt bild. Här har du bara Lenas syn på vad som hände. Cajjoo däremot kände sig lämnad och vilsen etc och vart mer eller mindre chockad att hon ens kunde springa. Det verkar som att Lena inte hade berättat att hon var så pass återställd. Det passade henne kanske med "färdtjänst" ett tag till.

Även LWs logg är ju något ögonbrynshöjande. Hon beskriver i glättiga ordalag om att hon beter sig som ett asshole de luxe. Hon verkar tycka närmast det är lustigt att han blir lite vilse. Skulle tippa att Thea gick och mötte för att LW var demonstrativt likgiltig för sitt sällskap. Och lite överlägset påpekar hon att han fick påminnas om att han skulle vara "färdtjänst" med en "liten vink".
Citera
2019-11-02, 20:19
Medlem
Citat:
Hon gick för att möta upp han. Jag tolkar ” att han glömt att han är färdtjänst” att när de åker i bilen så är han på väg hem istället för att åka mot hennes hem för avsläpp men det kan ju helt klart vara en feltolkning av mig. Att hon jagade ifatt sällskapet är ju inte konstigt då de var på FTF jakt, det hade ju inte så mycket med att göra vilka som var framför utan att komma dit innan Gömman var funnen, inget konstigt för geocachare

Fast det är lite konstigt att springa i skogen när man beklagat sig över ett dåligt knä och tiggt skjuts utifrån den premissen.
Citera
2019-11-02, 20:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Även LWs logg är ju något ögonbrynshöjande. Hon beskriver i glättiga ordalag om att hon beter sig som ett asshole de luxe. Hon verkar tycka närmast det är lustigt att han blir lite vilse. Skulle tippa att Thea gick och mötte för att LW var demonstrativt likgiltig för sitt sällskap. Och lite överlägset påpekar hon att han fick påminnas om att han skulle vara "färdtjänst" med en "liten vink".

Ja hade det varit SD som betett sig som Lena i en sådan här situation hade ingen misstolkat loggarna. Han hade kallats både psykopat och narcissist och en del andra personangrepp.

Men Lena gjorde inget fel även när hon uppenbarligen gjorde fel, t.o.m. enligt hennes egna loggar.

Vad skribenter som konstant vill skönmåla Lena inte förstår är att det bara ökar behovet för andra att skriva hur verkligeten såg ut.

Det bästa vore om man bara slutade denna skönmålning utan accepterade henne med alla styrkor och brister så kunde vi slippa denna eviga kamp mellan skönmålning vs verklighet.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-02 kl. 20:26.
Citera
2019-11-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Båda kanske blev sedda, av varandra. Förmodligen.

Men SD har ju visat sådant intresse sedan länge mot andra kvinnor.
I dykarklubben.
Enligt en skribent (oralsex är inte otrohet)
Enligt MV, sms till barnens kompisars mammor (som kunde tydas som sexuella anspelningar)
Enligt rosaelefant (var det väl?) som hade sett något sms hos sin släkting (mormor?, nej nu minns jag inte riktigt) som hon tyckte var riktigt snuskigt. Typ.

Så SD har haft detta beteende länge.

Ja, utan att det verkar som att han hade haft tanke på att skilja sig heller. Det kanske inte fanns något sådant uttalat inför LW utan det var hennes egen förväntning?
Citera
2019-11-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man får läsa cajjoos logg också om händelsen för att få en korrekt bild. Här har du bara Lenas syn på vad som hände. Cajjoo däremot kände sig lämnad och vilsen etc och vart mer eller mindre chockad över att hon ens kunde springa.

Av hans reaktion att döma verkar det som att Lena inte hade berättat att hon var så pass återställd. Man kan ju undra varför Lena inte delade de goda nyheterna med sin vän cajjoo tidigare.

Jo jag har läst den också.

/ Jag hinner bara hoppa ut och låsa bilen, så är hon borta!! Ser ingen människa, men jag skyndar mig först in i skogen jag har framför mig, men inser att det kan bli svårt att hitta till gömman, då jag inte har något att gå på! Ringer till Softis, som lovar skicka koordinaterna till mig i flygande fläng, men eftersom jag kunde påminna mig, att cachen heter Betesmark, så var jag förstås inte riktigt i rätt omgivning för tillfället. Utan jag satte kurs mot ett ställe jag hade för mig att sådana fanns i närheten. Där fick jag snart se, att ett gäng gick omkring och såg lite villrådiga ut på en plats man tydligen koncentrerade sig på att leta efter något. I detta fall en geocache!/
Han verkar snabbt ha koll på vart han ska utan Assistans
Citera
2019-11-02, 20:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jo jag har läst den också.

/ Jag hinner bara hoppa ut och låsa bilen, så är hon borta!! Ser ingen människa, men jag skyndar mig först in i skogen jag har framför mig, men inser att det kan bli svårt att hitta till gömman, då jag inte har något att gå på! Ringer till Softis, som lovar skicka koordinaterna till mig i flygande fläng, men eftersom jag kunde påminna mig, att cachen heter Betesmark, så var jag förstås inte riktigt i rätt omgivning för tillfället. Utan jag satte kurs mot ett ställe jag hade för mig att sådana fanns i närheten. Där fick jag snart se, att ett gäng gick omkring och såg lite villrådiga ut på en plats man tydligen koncentrerade sig på att leta efter något. I detta fall en geocache!/
Han verkar snabbt ha koll på vart han ska utan Assistans

Ja så får du sammanställa och analysera hans logg tillsammans med Lenas så får du se vad du får fram. Om du gör en objektiv analys vill säga men kanske blir svårt för dig.
Citera
2019-11-02, 20:37
Medlem
Citat:

Jag känner en kvinna som så länge jag känt henne varit ett megaego. För några år sedan hade jag en diskussion med vederbörande och uppmärksammade henne på att hon var totalt inne i sig själv, jag, mig, min och mitt och inte tänker på andra människor. Jag angav konkreta exempel men hon förstod inte vad jag menade då det inte överensstämde med hennes egen självbild, och därför inte kunde ta till sig detta.

Att LW var inne i sig själv, men saknade självdistans och insikt kan man föreställa sig då hon inleder en affär med en upptagen man. Eller ska man se henne som ett offer för SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in