2019-10-14, 16:27
Medlem
Nästa steg skulle varit att gå på människor
Citera
2019-10-14, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Nästa steg skulle varit att gå på människor
Jag har läst precis allting.

Tycker du inte det är konstigt att mördare efter mördare åker in på några få år, oftast inte ens det medan en kattmördare får livstid? Andra mördare är knappast "rehabiliterade" men släpps ut ändå så de kan begå fler och långt värre brott.
Citera
2019-10-14, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Ja det är ju såklart tragiskt med ett rättsystem som inte är konsekvent och verkar för samhällets bästa. Men att Joel sitter där han gör är bra. Att Fredrik inte sitter inlåst är synd. Det ena utesluter inte det andra.

Det har inte slagit dig att man kan bry sig om mer än en sak samtidigt? Läs hans poster i tråden så kanske du får ett hum om vilket typ av person vi har med att göra. Bara hur han kontaktade djurens ägare och hur han skrev till dessa är grova varningstecken som bekräftar hans psykiska ohälsa.

Mycket bra av läkarna att hålla honom så länge det går, läs domarna... det är ju knappast så att han har blivit friskare.

Du går gärna umgås och dela boende med Joel när han väl kommer ut. Men försök inte påverka oss andra att tycka som du. Varför vill du ha kontakt med Joel?
Det var ingenting bredvid de som mördat människor på långt värre sätt och släppts. Barnamördare, kvinnomördare, you name it. De släpps efter en kort tid, han sitter på livstid. Hur kan du inte finna det märkligt?
Citera
2019-10-15, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xulitan

Tycker du inte det är konstigt att mördare efter mördare åker in på några få år, oftast inte ens det medan en kattmördare får livstid? Andra mördare är knappast "rehabiliterade" men släpps ut ändå så de kan begå fler och långt värre brott.
ja men skillnaden är att många av dom inte direkt är farliga för allmänheten men denna är det.

Sedan fungerar det så att den som döms till RPV ska vårdas till friskhet. Sen vad man är dömd för är ointressant.
Citera
2019-10-15, 14:49
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Det var ingenting bredvid de som mördat människor på långt värre sätt och släppts. Barnamördare, kvinnomördare, you name it. De släpps efter en kort tid, han sitter på livstid. Hur kan du inte finna det märkligt?

Du för ett så jävla korkat resonemang, bara för att andra psykiskt skadade personer inte får samma vårdlängd som Joel, så är Joels tid inom psykiatrin felaktig? Han är inte frisk och ska inte befinna sig i samhället utan tillsyn.

Läs hans tidigare inlägg på de två konton som är outade. Helt uppenbart att han är gravt störd. Jag ser det snarare som att psykiatrin har hanterat Joels fall korrekt, samtidigt som de dagligen kring andra galningar bedömer felaktigt. Hänger du med?

Så varför vill du ha kontakt med idioten som planerade/dagdrömde om att våldta och mörda kvinnor?
Citera
2019-10-15, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Du för ett så jävla korkat resonemang, bara för att andra psykiskt skadade personer inte får samma vårdlängd som Joel, så är Joels tid inom psykiatrin felaktig? Han är inte frisk och ska inte befinna sig i samhället utan tillsyn.

Läs hans tidigare inlägg på de två konton som är outade. Helt uppenbart att han är gravt störd. Jag ser det snarare som att psykiatrin har hanterat Joels fall korrekt, samtidigt som de dagligen kring andra galningar bedömer felaktigt. Hänger du med?

Så varför vill du ha kontakt med idioten som planerade/dagdrömde om att våldta och mörda kvinnor?
Ja ja förstår vad du menar och absolut är det så att de andra inte fått tillräckliga straff. I sverige kan du gå ut och knivmörda en hel familj och komma ut 3 månader senare. "Han är rehabiliterad" Naturligtvis, så fort det är en VIT kille, ska han förståss hållas kvar livet ut, det är det jag syftar på. Den omvända rasismen. För den är enorm och finns så gott som överallt. Är du en vit man idag, kan du glömma all rättvisa. Eller kvinna för den delen. Vit öht ger dig alla nackdelar möjligt i samhället.

Varför jag vill ha tag i Joel? För en intervju på tu man hand bl.a. Om han känner för att ställa upp såklart men tror många funnit det intressant att läsa om hans infallsvinkel.
Citera
2019-11-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ja ja förstår vad du menar och absolut är det så att de andra inte fått tillräckliga straff. I sverige kan du gå ut och knivmörda en hel familj och komma ut 3 månader senare. "Han är rehabiliterad" Naturligtvis, så fort det är en VIT kille, ska han förståss hållas kvar livet ut, det är det jag syftar på. Den omvända rasismen. För den är enorm och finns så gott som överallt. Är du en vit man idag, kan du glömma all rättvisa. Eller kvinna för den delen. Vit öht ger dig alla nackdelar möjligt i samhället.

Varför jag vill ha tag i Joel? För en intervju på tu man hand bl.a. Om han känner för att ställa upp såklart men tror många funnit det intressant att läsa om hans infallsvinkel.

Är du väldigt dåligt insatt i fallet eller menar du påriktigt allvar? Den här killen har haft störningar som visat sig redan när han var barn, hans mamma har försökt få hjälp åt honom för lååång tid sedan. Det här är en sjuk människa som skulle fortsatt att utveckla sina fantasier, nästa steg var kvinnor.
Han blev dömd till rättspsyk och därför blir straffet förmodligen längre än ett fängelsestraff.
Hade man inte kunnat påvisa allvarlig psykisk störning hade han blivit dömd till fängelse om ens det. Han sitter på precis rätt plats och är en mycket farlig människa för allmänheten.

Är man så sjuk sedan barnsben så kommer han behöva lång vård, och han kanske inte ens kan bli frisk. Han ska sitta precis där han sitter.
Citera
2019-11-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Är du väldigt dåligt insatt i fallet eller menar du påriktigt allvar? Den här killen har haft störningar som visat sig redan när han var barn, hans mamma har försökt få hjälp åt honom för lååång tid sedan. Det här är en sjuk människa som skulle fortsatt att utveckla sina fantasier, nästa steg var kvinnor.
Han blev dömd till rättspsyk och därför blir straffet förmodligen längre än ett fängelsestraff.
Hade man inte kunnat påvisa allvarlig psykisk störning hade han blivit dömd till fängelse om ens det. Han sitter på precis rätt plats och är en mycket farlig människa för allmänheten.

Är man så sjuk sedan barnsben så kommer han behöva lång vård, och han kanske inte ens kan bli frisk. Han ska sitta precis där han sitter.

Du får dock ändå tänka på att det har gått tio år och att mycket kan ha hänt på den tiden. Ingen har väl hört något om honom på flera år här och inget tyder väl på varken det ena eller det andra.

Jag minns hur arg jag var på denna människa då när brotten uppdagades och det är fortfarande smärtsam läsning (fup och domen) och anhöriga till djurens berättelser men han har väl i princip suttit lika länge som ett svenskt livsstidsstraff nu snart. Och att han bör få chansen att komma ut och få en ny chans.

Kan djurägarna förlåta honom så ska väl vi andra kunna göra det? De enda som inte kan förlåta honom är såklart de drabbade djuren men det finns ändå en gräns för hur länge någon bör straffas.

Jag hade gärna läst en intervju med honom och fått reda på hur han mår idag och om han lärt sig någonting av allt det här samt teorier om varför han gjorde som han gjorde.
Citera
2019-11-02, 16:28
Medlem
Vad gör den jäveln idag då? Om jag inte minns fel var väl han själv till synes aktiv i tråden? Och tyckte naturligtvis synd om sig själv mest .Märk mina ord ditt jävla patetiska pissluffar helvete . Varför hänger du dig inte bara själv?
Citera
2019-11-02, 16:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Det är väl bra att det blir rätt för en gångs skull? Det är en mycket störd individ vi pratar om.
Förövrigt är det mycket ovanligt att mördare åker på några få år.

Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Du får dock ändå tänka på att det har gått tio år och att mycket kan ha hänt på den tiden. Ingen har väl hört något om honom på flera år här och inget tyder väl på varken det ena eller det andra.
.

Förvaltningsrättens(?) domar tyder på att han är en fara för allmänheten.
Hans inlägg i tråden tyder på samma sak.
Senast redigerad av langaocb 2019-11-02 kl. 16:31.
Citera
2019-11-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det är väl bra att det blir rätt för en gångs skull? Det är en mycket störd individ vi pratar om.
Förövrigt är det mycket ovanligt att mördare åker på några få år.

Förvaltningsrättens(?) domar tyder på att han är en fara för allmänheten.
Hans inlägg i tråden tyder på samma sak.

Du tänker på hans ”comeback” i tråden för några år sedan typ 2014?
Det var ju ett tagsedan även det, han visade visserligen att han hade mindre empati för djur än människor (vilket ju dock de allra flesta människor har) men jag fick ändå intrycket av att han förstod att det han gjort var fel. Det var visserligen inte alltid de mest balanserade inläggen men jag måste ändå säga att det kändes som att han observerade sin roll i det hela och det han gjort på ett någorlunda sunt sätt. Även om man kunde ana en viss förtjusning över sin egen person också, det är ju dock inte sjukt i sig och kan ju rent av vara en del av en harmonisk och trevlig sida i bästa sammanhang.

Det är såklart möjligt att rätten beslutat rätt och vi vet ju egentligen ingenting mer än det som kommer ut i de nya domarna någon gång i halvåret men det samhälle vi lever i tenderar att vara väldigt stelt och hålla fast vid beslut på ett principfast sätt.
Vad jag förstått så fungerar dessutom rättspsykiatrin på det sättet att det handlar inte bara om att att visa att man är frisk när det gäller det personen r där för utan mer överhuvudtaget - vilket är lite skevt. Dessutom tycks det finnas krav på att patienten ska ha ett fast boende och någon typ av sysselsättning när den kommer ut vilket ju säkert inte är det lättaste att fixa när man är frihetsberövad.

Hoppas det blir det bästa möjliga när han väl kommer ut. Har svårt att tro att han blir kvar där förevigt. Han är ju fortfarande ung och skulle säkert kunna styra upp sitt liv någorlunda bra.
Senast redigerad av tazchaos 2019-11-02 kl. 17:58.
Citera
2019-11-06, 18:45
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos

Jag minns hur arg jag var på denna människa då när brotten uppdagades och det är fortfarande smärtsam läsning (fup och domen) och anhöriga till djurens berättelser men han har väl i princip suttit lika länge som ett svenskt livsstidsstraff nu snart. Och att han bör få chansen att komma ut och få en ny chans.

Kan djurägarna förlåta honom så ska väl vi andra kunna göra det? De enda som inte kan förlåta honom är såklart de drabbade djuren men det finns ändå en gräns för hur länge någon bör straffas.

Jag hade gärna läst en intervju med honom och fått reda på hur han mår idag och om han lärt sig någonting av allt det här samt teorier om varför han gjorde som han gjorde.

Han sitter inte där han sitter i väntan på förlåtelse eller att sona sina brott. Han har begått brott som föranledde RPU där han bedömdes som för sjuk för fängelse. Väl där har han bedömts som för sjuk för att vistas ute utan uppsikt.

Det finns förresten andra på rättspsyk som suttit decennier pga. brott som dom vid fängelse hade släppts ut för länge sedan. Säkert är de förlåtna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in