Citat:
Ursprungligen postat av
langaocb
Det är väl bra att det blir rätt för en gångs skull? Det är en mycket störd individ vi pratar om.
Förövrigt är det mycket ovanligt att mördare åker på några få år.
Förvaltningsrättens(?) domar tyder på att han är en fara för allmänheten.
Hans inlägg i tråden tyder på samma sak.
Du tänker på hans ”comeback” i tråden för några år sedan typ 2014?
Det var ju ett tagsedan även det, han visade visserligen att han hade mindre empati för djur än människor (vilket ju dock de allra flesta människor har) men jag fick ändå intrycket av att han förstod att det han gjort var fel. Det var visserligen inte alltid de mest balanserade inläggen men jag måste ändå säga att det kändes som att han observerade sin roll i det hela och det han gjort på ett någorlunda sunt sätt. Även om man kunde ana en viss förtjusning över sin egen person också, det är ju dock inte sjukt i sig och kan ju rent av vara en del av en harmonisk och trevlig sida i bästa sammanhang.
Det är såklart möjligt att rätten beslutat rätt och vi vet ju egentligen ingenting mer än det som kommer ut i de nya domarna någon gång i halvåret men det samhälle vi lever i tenderar att vara väldigt stelt och hålla fast vid beslut på ett principfast sätt.
Vad jag förstått så fungerar dessutom rättspsykiatrin på det sättet att det handlar inte bara om att att visa att man är frisk när det gäller det personen r där för utan mer överhuvudtaget - vilket är lite skevt. Dessutom tycks det finnas krav på att patienten ska ha ett fast boende och någon typ av sysselsättning när den kommer ut vilket ju säkert inte är det lättaste att fixa när man är frihetsberövad.
Hoppas det blir det bästa möjliga när han väl kommer ut. Har svårt att tro att han blir kvar där förevigt. Han är ju fortfarande ung och skulle säkert kunna styra upp sitt liv någorlunda bra.