Citat:
Ursprungligen postat av
Durcherrs
Känner du dig träffad? Jag frågade enbart skribenten om hans utseende i.o.m. att han anser sig ha rätt till sexuell tillgång på unga, smala tjejer. Jag har inte frågat dig om din eventuella övervikt och skallighet, eller nämnt nåt om mitt sexliv.
Jag känner mig frustrerad över att tråden har så många sidor men ämnet i sig diskuteras inte. Utan dessa ämnen går hela tiden in på förolämpningar snarare än att bemöta den faktiska sakfrågan.
Ser inte att någon krävt rätt på sexuell tillgång på unga och smala tjejer. Utan att unga smala tjejer ska få ha rätt precis som alla andra att få sälja sex till vem de vill. Om jag köper en sexuell tjänst för dyra pengar så väljer jag förstås den som passar mig bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
De får köpa hur mycket sex de vill, det angår inte mig. Jag är inte feminist. Men varför får man inte observera seköpares utseende och personlighet? Försvinner de bedömningskriterierna vid sexköp?
Därför att tråden har redan från start handlat mer om bulverism i form av att anta att alla sexköpare (eller personer som argumenterar för sexköparnas favör) har fel och enbart gå in på deras eventuella utseende och andra attribut, snarare än att bemöta deras underliggande argument.
Om bedömningskriterierna försvinner eller inte vet jag inte. Vad jag vet så har prostituerade full rätt de också (och något så vitt jag vet de gör redan) att välja vilka de säljer till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Durcherrs
Nej. Men däremot så kanske man kan dra generella slutsatser beroende på observationer och utfrågningar.
Till vilken nytta dock? Finns inget värre än antaganden om folk. Det blir ju som att stigmatisera ensamma män ännu mer och sätta dem i ett negativt fack, som om de inte har tillräckligt på sitt bord redan. Vi vet redan att antagligen många äldre män provar lyckan eftersom de har mer pengar, mer skäl och andra prioriteringar. Fast varför ska alla yngre män som inte är dessa äldre män kategoriseras som förlorare, fula och som dåliga personer bara för det.
Även om många fula skulle göra det, varför ska man döma någon egentligen för deras val? Jag skulle säga att både attraktiva män och oattraktiva män köper sex. Precis som både oattraktiva män och attraktiva män har förhållanden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Observationen är att alla sorters män köper sex: från unga och snygga till gamla och fula. Det har inget med utseendet att göra.
Precis, som med allting egentligen. Förstår inte varför folk så gärna vill hitta orsaker och skäl till att ta fram sin dömar-muskel.