Jag har en hypotes som går ut på att ju högre kärlek som män kan skaffa för kvinnor desto lyckligare blir de själva.
(Det här kanske inte stämmer hela tiden eftersom det kan vara andra faktorer inblandade.)
Om man tittar på självmord och länder ser man att Slaviska stater ligger högt, som Ryssland ,Baltstater och Vitryssland.
http://worldpopulationreview.com/countries/suicide-rate-by-country/
Jag tror att i dessa länder så är kulturen inte inriktad mot att män ska gilla kvinnor , utan de kan var egoistiska ,otrogna och helt enkelt inte värderar kvinnor som individer.
Skulle de gilla kvinnor mer skulle helt enkelt värdera sig själva mer också.
Om hypotesen stämmer skulle självmorden gå ner om dessa män gilla kvinnor mer.
Om de också minska ner på prostitutionen skulle de värdera kvinnor högre.