2019-10-30, 09:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Nu verkar Vänsterpartiet driva linjen att bötesstraff inte räcker. Nu ska man straffas med fängelse om man köper sex av en person som helt frivilligt säljer.

Jag vill för övrigt minnas att deras linje i så gott som alla andra sammanhang är att hårda straff inte motverkar kriminalitet.

Du har fattat helt rätt. Sexköp har en särställning när det gäller stigmatisering och allokering av resurser. Viljan att exportera lagen kallar jag för "moralimperialism".

Det verkar seriöst som om man anser att sexköp är värre än rån och våldtäkt. Det visar hur sjukt Sverige är. Jag är övertygad om att fixeringen vid underlivsfrågor bland politiker och media döljer något annat underliggande fenomen. Vi får konsultera Freud.
Citera
2019-10-30, 09:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, de flesta män vill inte ligga med barn/hundar.

Att du tror det beror på att du inte har koll på hur människor och relationer fungerar.

Jag misstänker att du har svårt att skaffa vänner också. Att du helt enkelt inte har något umgänge utan får din bild från vad du läser på nätet.

Det påstod jag såklart inte.

Har inga problem att skaffa vänner faktiskt. Dock är jag inte intresserad av att skaffa fler än de få jag har idag.
Citera
2019-10-30, 09:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Har inga problem att skaffa vänner faktiskt. Dock är jag inte intresserad av att skaffa fler än de få jag har idag.
Det brukar hänga ihop. Du har nåt som stöter bort människor helt enkelt.

Därför har du heller ingen aning om hur det fungerar i livet utan tror på vad du läser på konstiga ställen på nätet.
Citera
2019-10-30, 09:26
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det brukar hänga ihop. Du har nåt som stöter bort människor helt enkelt.

Därför har du heller ingen aning om hur det fungerar i livet utan tror på vad du läser på konstiga ställen på nätet.

Jag sa just att jag inte har några problem att skaffa vänner.

Mina uppfattningar får jag från observationer i den riktiga världen. Mina föreställningar om att kvinnor vill bli kontrollerade och dominerade av en man får jag från samtal med kvinnor online, nätdejtingsidor, etc. Även IRL möten med kvinnor. De har själva berättat det för mig, det är inget som jag bara fått för mig.

Sen förstärks självklart bilden när man läser om otaliga andra som har samma erfarenheter.
Citera
2019-10-30, 09:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Mina uppfattningar får jag från observationer i den riktiga världen. Mina föreställningar om att kvinnor vill bli kontrollerade och dominerade av en man får jag från samtal med kvinnor online, nätdejtingsidor, etc. Även IRL möten med kvinnor. De har själva berättat det för mig, det är inget som jag bara fått för mig.

Sen förstärks självklart bilden när man läser om otaliga andra som har samma erfarenheter.

Can confirm. Gillar när en man bestämmer. Vill inte känna mig som nåns mamma.
Citera
2019-10-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Kvinnor bestämer sex frekvensen i civila relationer. Och kvinnor generellt bestämmer att paret ska ha sex 15 minuter en gång i veckan.

a) Kvinnor med barn bestämmer att paret ska ha sex 1-2 gånger per månad.

b) Det här är inte en normal sex frekvens om man gillar sex.

c) Det är inte heller normalt att ha sex med samma partner hela tiden.

2) Eftersom män vill ha sex oftare än 1 gång i veckan - 1 gång i månaden kan civila kvinnor aldrig tillfredsställa män sexuellt.
Sex med endast en person livet igenom har sedan landet kristnades tillhört normen. Öppna förhållanden är det en liten minoritet som har
Citera
2019-10-30, 09:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så alla skaffar barn med kriminella då? Har du någon statistik?

Har du något citat där jag påstått detta?
Citera
2019-10-30, 09:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Sex med endast en person livet igenom har sedan landet kristnades tillhört normen. Öppna förhållanden är det en liten minoritet som har

1) Det har inte alls "tillhört normen" det är bullshit för att kvinnor ska slippa ta kuk.

2) Män vill ha fler partners än kvinnor (finns statistik på det) så den normen begränsar mäns sexualitet.

3) Vi har inte kvar normen om att kvinnor ska vara oskulder när de gifter sig, då ska vi inte ha kvar normen om sexuell monogami heller.

4) Dealen med sexuell monogami var att "du får en 18 årig oskuld". Idag är dealen "du får en 30 årig begagnad roastie". Lol @ monogami idag.
Citera
2019-10-30, 09:58
Medlem
Citat:

Varför skaffar du inte först och främst din bild av världen off-line
Citera
2019-10-30, 09:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Han har ansvar för att män som du får bo kvar i landet.

Du är bara en förvirrad kvinna. Varje land har ett ansvar för sina egna medborgare och det finns inget land som tar emot våra problempersoner så de kan vi inte skicka iväg någonstans. Det är bara Sverige som är så korkade att vi tar emot andras problempersoner och då har det blivit pga hur kvinnorna röstar.

Hur vi sedan hanterar dem i Sverige är en helt annan fråga.
Citera
2019-10-30, 10:03
Medlem
Citat:

Varför vill man ha få vänner om man kan lätt kan skaffa sig ett stort nätverk av vänner. Med ett stort nätverk är det lättare att skaffa flera kvinnor som gratis vill ha sex som man kan rotera mellan istället för att åka utomlands för att köpa sex
Citera
2019-10-30, 10:21
Medlem
Jag har en hypotes som går ut på att ju högre kärlek som män kan skaffa för kvinnor desto lyckligare blir de själva.

(Det här kanske inte stämmer hela tiden eftersom det kan vara andra faktorer inblandade.)

Om man tittar på självmord och länder ser man att Slaviska stater ligger högt, som Ryssland ,Baltstater och Vitryssland.

http://worldpopulationreview.com/countries/suicide-rate-by-country/

Jag tror att i dessa länder så är kulturen inte inriktad mot att män ska gilla kvinnor , utan de kan var egoistiska ,otrogna och helt enkelt inte värderar kvinnor som individer.

Skulle de gilla kvinnor mer skulle helt enkelt värdera sig själva mer också.

Om hypotesen stämmer skulle självmorden gå ner om dessa män gilla kvinnor mer.

Om de också minska ner på prostitutionen skulle de värdera kvinnor högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in