2019-11-01, 14:48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Mar-a-Lago är ett företag, inte en privat bostad. Vart ska Trump dra gränsen gällande kända brottslingar och åtkomst till hans företagsverksamhet? Ska alla brottslingar portas i förtid?
Jeffrey Epstein var inte den tillbakadragna källarpedofilen direkt utan vida känt i dessa kretsar, men Donald fick aldrig veta - de där ser jag som rent önsketänkande.

Citat:
Mig veterligen gav sig inte Epstein på en minderåring, utan stötte på en. Det är omoraliskt men troligtvis inte brottsligt.

Tillägg: Normalt sett skall brottsoffret kontakta polisen.
Hur vet du att Epstein endast stötte på henne? Länkar? Namn på flickan?
Ditt påstående är mycket löst. (de är de faktiskt, fan Trump stöter ju på sin egen dotter men skulle portat Epstein för han ”stötte på en minderårig” ser jag faktiskt som osannolikt).

Ett minderårig barn ska nog ha stöd i en sådan situation.

Citat:
MigDet är av värde för skvallerpressen. Dess värde för att bevisa påstådd korrumption och brottsligehet är högst tvivelaktig (läs: värdelös).
Trams!
Klart man läser av hans personlighet och kan dra slutsater av dessa, inte för att hålla i en rättegång men för skapa sig en grundläggande bild. Jag tror du hamnat i hyllningskören för Trump där han anses vara en Messiah gestalt eller något?

Citat:
Har du någonting som styrker att Trump var inblandad i att påverka Acosta att ge Epstein ett milt straff eller att arbetsmarknadsministerposten var en (väldigt sen) belöning?
Nej, det kritikens handlar om är att den korrupta åklagare som genomförde dealen men Epstein belönades med fin titel av Donald Trump. Klart han visste, fan jag visste det och någon form av bakgrunds check görs väl?

Citat:
HarHur ska jag kunna hitta information om att Roy Cohn är Trump's gudfader genom att utesluta nyckelordet? Jag hittar ingen information som styrker ditt påstående.
Jag hade inte använt ordet ”Godfather” vid sökning iallafall.
I Banksta’s Paradise videon får du en introduktion av Roy Cohn - med flera.

Citat:
Jag har hört massvis med anklagelser men ingenting som styrker dessa. Inga namn nämns och inga specifika detaljer (handling, plats, tidpunkt). Jag kan anklaga dig för att vara pedofil men det gör inte dig till en pedofil. Detsamma gäller Trump. Du måste kunna styrka dina påståenden.
Men den sista du kan föreställa dig något sådant om är Donald Trump, eller bland de sista i varje fall, för visst är det så? (återkommer med detaljerna)

Citat:
Åter igen måste du styrka ditt påstående. Jag vill ha konkreta bevis på att judiska bankirer kontrollerat Trump sedan 90-talet.
Du fick flera fall, som tas upp om jag inte mins fel.
Exempel då: Willbur Ross skriver från min mobil och har inte tillgång till alla länkar men Forbes artikel förklarar här: Getting Donald Out Of Debt: The 25-Year-Old Ties That Bind Trump and Wilbur Ross

Citat:
Är att inneha kredit att likställas med att "kontrolleras av judiska bankirer"?
Nej? de skulle jag inte påstå, eller hur menar du nu?

Citat:
Jag ignorerar länken då jag misstänker att det är dynga.
Men Åh!
Lagt nästan en timme på detta men du ”misstänker de är dynga” och frågar efter andra källor som kan styrka mitt påstående, de här nog rätt så rejält meningslöst. (tyvärr)

Citat:
Det som krävs är bevis som styrker dina påståenden. Det bör inte vara svårt eftersom hela mediavärlden har spenderat dom senaste tre åren med att gräva fram bevis för Trump's korrumption och brottslighet. Presentera dessa för mig (jag har inte lyckats hitta några) så erkänner jag att jag haft
Trump skyddas på många sätt med skandaler som de inte avslöjar och deras ständiga klankade på honom gör många av hans anhängare immuna mot all form av kritik mot honom, då de verka som de kopplas på samma sätt som MSNBC och CNN.

Det är nog helt meningslöst för mig lägga tid på de här när du drar slutsatsen att ”det är dynga” i en introduktion i hur insyltad Trump är med judiska bankirer. Jag har iallafall bättre saker för mig än tid på detta då jag tror du måste drabbats av Helgongloria syn på Trump och jag tvekar att du ens vill ha en störning i din bild, så brukar psykologin fungera i varje fall.

För sakens skull så skulle jag såklart inte sitta och anklaga en man för pedofili om jag trodde han var oskyldig även om jag rent hypotetiskt tyckte illa om personen. De är en mkt allvarlig anklagelse, och jag hade själv hopp för Trump som US President i början.
Räcker att se hur han behandlar sin dotter och om de är naturligt Pappa-Dotter relation, men de var ju Ad Homo-nåt och sånt för skvallerpress & paparazzis.

Bra bit över en timme lagd nu då har jag bättre saker för mig en fredag.
Ha en bra dag!
Citera
2019-11-01, 14:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag kan hålla med om det fetade, men varför är det ett problem? Q har även sagt "You are watching a movie" och "Enjoy the Show". Vi sitter och käkar popcorn medan deep state demonteras. Vad tycker du vi borde göra istället?
Jag tror ni passiveras och Helgonförklarar Donald Trump. Inte så värst farligt kanske men de har stor del av nationalister och patrioter i USA i den trancen.

#itazon jag svarar på ditt inlägg vid senare tillfälle när jag har tid över.
Citera
2019-11-01, 16:48
Medlem
Varför flyttar Trumpfamiljen från New York till Mar-a-Lago för?

Är det för de undersökningar som görs i NY inte ska kunna slutföras?
Citera
2019-11-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Varför flyttar Trumpfamiljen från New York till Mar-a-Lago för?

Är det för de undersökningar som görs i NY inte ska kunna slutföras?

New York och Florida är två olika jurisdiktioner men på "federal nivå" saknar det betydelse för brott mot federal lagstiftning. Däremot verkar federala åklagare i Florida mer "Trumpvänliga". Även statsåklagare kan vara mer "Trumpvänliga".
Citera
2019-11-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
New York och Florida är två olika jurisdiktioner men på "federal nivå" saknar det betydelse för brott mot federal lagstiftning. Däremot verkar federala åklagare i Florida mer "Trumpvänliga". Även statsåklagare kan vara mer "Trumpvänliga".

Tackar!

Om det kan bevisas att han faktiskt inte bor i Mar-a-Lago utan fortsätter att bo i NEw York, kan han då blir dömd för OoJ eller något annat? Det borde väl finnas lagar kring var man ska vara skriven i USA?
Citera
2019-11-01, 18:37
Medlem
Citat:
Tackar!

Om det kan bevisas att han faktiskt inte bor i Mar-a-Lago utan fortsätter att bo i NEw York, kan han då blir dömd för OoJ eller något annat? Det borde väl finnas lagar kring var man ska vara skriven i USA?

Det var ingen liten fråga och jag får skriva lite ur minnet om det. Skulle du ha ett eget pågående mål skulle jag råda dig söka juridisk expertis utanför FB. Det kan bli ganska snårigt i amerikansk lagstiftning.

Men här följer en liten översikt med alla möjliga resrvationer för dåligt minne. För min del skulle jag läsa lagtext + några cases + några avhandlingar specifika för det juridiska problem som avses samt diskutera med mina vänner som kan det här.

I USA finns det en federal jurisdiktion och lika många delstatliga jurisdiktioner som det finns delstater. Inom delstaterna finns det olika "districts" med sina "geografiska" jurisdiktioner inom delstatens "övergripande" jurisdiktion fast då med samma delstatslagstiftning.

För brott mot federala lagar gäller samma lagar över hela nationen. För brott mot delstatliga lagar som kan skilja sig från en delstat till en annan kan flykt över delstatsgränsen ha en viss betydelse beroeende på brottets art och grovhet.

Som exempel behövde inte Jeffrey Epstein registrera sig som "sexoffender" när han dömdes milt i delstaten Florida där U.S. Attorney (federal) Acosta underlät att åtala honom.

OoJ Obstruction of Justice (1) "fungerar" på samma sätt så det beror på var han var skriven när brottet begicks och mot vilken jurisdiktion han begick brottet mot, federal eller delstatlig och var han anses ha begått brottet, i vilken delstat.

Beroende på dessa parametrar kommer hans advokater att argumentera för att det tas upp i den för DT mest fördelaktiga jurisdiktionen. Detta brukar kallas för Forum shopping

Forum shopping - Wikipedia (2)
In criminal cases
Forum shopping also happens, albeit less frequently, in U.S. federal criminal trials, especially as certain districts and circuits are widely thought to favor the government in particular issues or trials. It is often claimed that the U.S. federal trials of alleged terrorists were forum shopped.

Criminal defendants have much less power to change the forum in which the case against them has been brought. Generally, they can do so only where they can show that localized notoriety or publicity makes it unlikely that an impartial jury can be selected in the district in which charges were brought.

(1) Obstruction of Justice
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Obstruction_of_justice
(2) Forum shopping - Wikipedia
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Forum_shopping#In_criminal_cases
Senast redigerad av Utredaren 2019-11-01 kl. 18:39.
Citera
2019-11-01, 18:47
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag tror ni passiveras och Helgonförklarar Donald Trump. Inte så värst farligt kanske men de har stor del av nationalister och patrioter i USA i den trancen.

#itazon jag svarar på ditt inlägg vid senare tillfälle när jag har tid över.
Du har ju den så kallade Q army och Anons som gör en massa grävande efter information och sprider det vidare på sociala medier för att på så sätt väcka fler människor. Kriget pågår för fullt online.

Trump är bara ett helgon så länge han fortsätter med det han gör; Drain the swamp och make America great again
Citera
2019-11-01, 19:24
Medlem
Citat:
Du har ju den så kallade Q army och Anons som gör en massa grävande efter information och sprider det vidare på sociala medier för att på så sätt väcka fler människor. Kriget pågår för fullt online.

Trump är bara ett helgon så länge han fortsätter med det han gör; Drain the swamp och make America great again

Vad tycker du om att Trump ljuger så mycket?
Citera
2019-11-01, 19:30
Medlem
Citat:

Precis. För NY gäller 184 dagar om året för att räknas som boende och betala skatt. Har inget erfarenhet av Florida, men borde gå att googla.

Han kan fortfarande bli dömd i NY, det är bara att NY inte helt enkelt kan öppna nya skattetekniska utredningar då han inte är skattskyldig i NY längre.

Historiskt åker många skumma dit på skattetekniska saker, då USA har benhårda skatteregler.
Citera
2019-11-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Precis. För NY gäller 184 dagar om året för att räknas som boende och betala skatt. Har inget erfarenhet av Florida, men borde gå att googla.

Han kan fortfarande bli dömd i NY, det är bara att NY inte helt enkelt kan öppna nya skattetekniska utredningar då han inte är skattskyldig i NY längre.

Historiskt åker många skumma dit på skattetekniska saker, då USA har benhårda skatteregler.

Plus några andra punkter,

Trump’s move to Florida could run into resistance from New York - CNBC 2019-11-01 (1)
The domicile test considers five key aspects that determine whether your true home — the place you return to after you’ve been on the road — is in fact that state.

Five criteria
1. Domicile
2. Business
3. Time in the new state
4. Your teddy bear
5. Your family
Så, "Good luck" med IRS, dom är väldigt petiga av sig är min erfarenhet.

Jag torskar på min teddy bear alla dar i veckan

(1) Trump’s move to Florida could run into resistance from New York - CNBC 2019-11-01
https://www.cnbc.com/2019/11/01/why-president-trumps-move-from-new-york-to-florida-could-hit-a-wall.html
Citera
2019-11-01, 21:06
Medlem
However, states generally look at two tests to assess residency.

To be considered a statutory resident — and to be taxed as a resident of that state — you must have spent 183 days there during the year and you must maintain a permanent place of abode there.

The domicile test considers five key aspects that determine whether your true home — the place you return to after you’ve been on the road — is in fact that state.

183 dagar. Barron ska gå i skola i Florida då antar jag. Eller går han på internat?
Senast redigerad av ertil 2019-11-01 kl. 21:21.
Citera
2019-11-02, 08:53
Medlem
Citat:
Enbart din åsikt. Vad tycker du om att mainstreammedia ljuger så mycket?

Nej, det är inte enbart en persons åsikt. Det är faktiskt tvärtom. Jättemånga anser att Trump ljuger ofta. Här kan du läsa lite själv om det:
https://projects.thestar.com/donald-trump-fact-check/

Lite lögner med fakta redovisat efter. Eller, den källa som du själv godtog för några dagar sen:

https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

Men ja, detta är ju mest off topic som i stort sett allt då ingen riktigt verkar vilja diskutera Q längre. Men på tal om Deep State, upprensning och Q. Hur tycker du det går med detta:

”HRC extradition already in motion effective yesterday with several countries in case of cross border run. Passport approved to be flagged effective 10/30 @ 12:01am. Expect massive riots organized in defiance and others fleeing the US to occur.”

”Hillary Clinton will be arrested between 7:45 AM - 8:30 AM EST on Monday - the morning on Oct 30, 2017.”

”Mockingbird HRC detained, not arrested (yet).”

Hur ser det ut på den fronten så här mer än två år senare?

Nu tror jag ju förvisso att Trump blir omvald, men man vet ju aldrig. Så för att vara på den säkra sidan kanske ”Deep State” bör vara upprensat inom ett år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in