2019-10-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora

Gjorde en snabb sökning på "Roy Cohn Trump godfather" men fick inte upp någon information. Har du någon länk som styrker påståendet?

.

Jag gjorde en snabb sökning på Roy Cohn Trump godfather och fick upp följande länkar.

https://www.google.com/search?q=Roy+Cohn+Trump+godfather&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Första länken är :
New documentary highlights Roy Cohn, the Godfather of dark politics - YouTube
https://youtu.be/DbbQmxjsHzM

Om du söker utan citationstecken får du ett bredare resultat på google.
Senast redigerad av Utredaren 2019-10-31 kl. 12:49.
Citera
2019-10-31, 12:39
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Jag anser Q vara en psyop. En psyop behöver inte vara negativ.
Psychological operations (PSYOP) are operations to convey selected information and indicators to audiences to influence their emotions, motives, and objective reasoning, and ultimately the behavior of governments, organizations, groups, and individuals.
Ja efter att ha läst lite mer om definitionen av en psyop så håller jag med. Begreppet var mycket större och bredare än jag trodde.
Citera
2019-10-31, 18:28
Medlem
Jaha, då är det alltså över två år sedan Q började posta och vi kunde läsa följande:

”HRC extradition already in motion effective yesterday with several countries in case of cross border run. Passport approved to be flagged effective 10/30 @ 12:01am. Expect massive riots organized in defiance and others fleeing the US to occur.”

”Hillary Clinton will be arrested between 7:45 AM - 8:30 AM EST on Monday - the morning on Oct 30, 2017.”

”Mockingbird HRC detained, not arrested (yet).”

Hur ser det ut på den fronten så här mer än två år senare?

Nu tror jag ju förvisso att Trump blir omvald, men man vet ju aldrig. Så för att vara på den säkra sidan kanske ”Deep State” bör vara upprensat inom ett år?
Senast redigerad av DanielDO 2019-10-31 kl. 18:36.
Citera
2019-10-31, 19:08
Medlem
nerdnerds avatar
Är det inte något rörande med denna förtröstan på denna mystiska Q? Att bara klampa in här och blanda in verkligheten är ju lite som att smula sönder förhoppningarna för barn som med tindrande ögon väntar på den riktiga jultomten. "Nä, det var bara farsan, förstår du väl?" Klart de blir sura och slänger leksakerna på golvet.

Q finns visst, och han älskar alla barnen!

Fast det gör han nog inte. Speciellt gör nog inte farbror tRump det, med alla sina separationer av småbarn från deras föräldrar vid gränsen. This Santa is bad.
Citera
2019-10-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Du verkar inte läsa tråden utan går hellre till gamla nyhetsartiklar. Pete Souza har backat från anklagelserna. Falska anklagelser mot Trump igen! Börjar du inte se ett mönster?

https://www.politifact.com/truth-o-meter/article/2019/oct/28/white-houses-photo-trump-during-baghdadi-r/

"So the image of Trump watching the Baghdadi raid was taken shortly after 5 p.m on Oct 26. This means there’s no evidence the photo was staged — it was taken while the raid was still in progress."

Du läste visst inte detta:
Citat:
Fotot, det verkar ha tagits lite innan operationen påbörjades.
businessinsider har en bra sammanfattning på skillnaden mellan Trump och Obama.
Alla tider Eastern Daylight Time
Operationen pågick ca 18:00- 21:40
Trump skickade sin tweet 21:23
Bilden tagen ... 17:05:24
Dvs precis innan den började.

citat från businessinsider.
Citat:
About 5:00 p.m.: Trump goes into the White House Situation Room with other senior officials, according to Trump’s statement and Reuters reporting.

About 5:00 p.m.: Helicopters take off to begin the raid, according to the New York Times. Trump later said in his statement that "we gathered more or less at 5 p.m. The attack started moments after that." That claim is consistent with other reports.

5:06 p.m.: The Situation Room photograph is taken, according to the image’s metadata.

About 6:10 p.m.: Helicopters touch down at Baghdadi complex, according to the New York Times.

About 7:15 p.m.: Baghdadi is confirmed dead on the ground, according to the New York Times.

8:55 p.m.: The image is edited, with changes apparently made to the lighting.

9:23 p.m.: Trump cryptically tweets, "Something very big has just happened!"
Du räknar med att operationen startat när helikopterna lyft, ja?
Jag räknar som operationen startad när de landar. Innan dess så kan operationen fortfarande blåsas av.

Eller tror du verkligen att Trump stirrat på en helikopterfärd i en timme?
Citera
2019-10-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nu tror jag ju förvisso att Trump blir omvald, men man vet ju aldrig. Så för att vara på den säkra sidan kanske ”Deep State” bör vara upprensat inom ett år?
Trump omvald, det tror jag också.
"Rich Man Deep State in progress"
Citera
2019-10-31, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du läste visst inte detta:

Alla tider Eastern Daylight Time
Operationen pågick ca 18:00- 21:40
Trump skickade sin tweet 21:23
Bilden tagen ... 17:05:24
Dvs precis innan den började.

citat från businessinsider.

Du räknar med att operationen startat när helikopterna lyft, ja?
Jag räknar som operationen startad när de landar. Innan dess så kan operationen fortfarande blåsas av.

Eller tror du verkligen att Trump stirrat på en helikopterfärd i en timme?
Jaja jag tror inte någon bryr sig särskilt mycket om fotot togs när helikopterarna var på väg eller efter att dom landat. Vad kontroversen handla om var om Trump över huvud taget var med i situationroom medan räden skedde och det verkar vi vara överens om att han var.
Citera
2019-11-01, 05:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Q är ingen psyop. Men det är lätt att tro det när man inte lagt någon energi på att läsa några Q drops och undersöka saker själv, detta stadiet har jag själv varit i. Att Trump skulle vara lika insyltad som Clinton tvivlar jag på. Det är önsketänkande från Trump-haters.

Qanon är en Psyop riktad mot Trumps väljarbas i syfte att hålla den nöjda och även den här glorian som satts på Donald Trump.
”Önsketänkande från Trump-haters” - dels är jag ingen ”Trump-hater” och varför skulle jag ägna mig åt önskningar? Låter som lågstadienivå.
Men för all del när Epsteins påstådda självmord kom ut i median var de ett våldsamt Blame-Game mellan Trumps väljare och ”The Resistance” (eller vad de kallar sig) där man helt sonika skyllde allt på sin politiska motståndare men vägrade se efter den de själva stödde hade ägnat sig åt.

Där var nog Trump och Clintons väljare lika illa, faktiskt.
annats brukar Trump-Voters generellt vara snäppet bättre.

Nåväl..
Citera
2019-11-01, 06:28
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Epstein var en betalande gäst vid Mar-a-Lago. Trump portade Epstein när han fick vetskap om att han hade stött på en minderårig gäst.
Trump bodde några kvarter en av Floridas mest aktiva pedofiler men var helt ovetandes om detta trots att det i hans krets var vida känt?
Varför kontaktar inte Trump polis om en av hans gäster ger sig på en minderårig?

Citat:
Ad hominem.
Du menar att Trumps livstil inte ger dig någon info av värde alls?
Ad homonem är inte de om jag börjar kalla dig saker som är helt ovidkommande?

Citat:
Hur vet du att Trump belönade Acosta för att ha gett Epstein ett milt straff genom att utse honom till arbetsmarknadsminister? Har du lyckats utesluta alternativet att Acosta utpressats till att ge Epstein ett lågt straff?
Varför skulle han annars ge ett högt uppsatt jobb till den högst ansvariga för Sweetheart dealen?

Citat:
Gjorde en snabb sökning på "Roy Cohn Trump godfather" men fick inte upp någon information. Har du någon länk som styrker påståendet?
Ja fast inte här och nu på mobilen, men får återkomma med det. Borde komma upp, ’godfather’ är ett ord jag skulle utesluta vid sökning.

Citat:
GjordePåståendet är vagt. Vilka flickor? Namn? Vad har Trump pekats ut för? Finns det bevis för påståenderna?
Du menar att du inte känner till det, men troligen Clinton in i detalj?
Jag får återkomma med namn på flickorna också då och deras anklagelser, flera mycket grova.
Att helt missa vad Trump anklagas för gällande Epsteins pedofilring trodde jag nog inte.

Citat:
Hur är han insyltad med sionistiska judar? Att vara affärsman, framförallt en framgångsrik sådan, innebär kontakt med alla typer av människor inklusive sionistiska judar. Det är svårt att undvika.
På absolut alla plan du kan tänka dig. — Familjärt, affärsmässigt, ekonomiskt och så vidare.
Viss kontakt krävs säkerligen i en stad som New York City men Trump har kontrollerats av judiska bankirer sedan 90-talet.

Nu tror jag du ser vad du vill se, och undviker all kritik mot Trump men ta
BANKSTA'S PARADISE FEAT. DONALD TRUMP som mjukstart nu då
https://www.bitchute.com/video/qHQQ7XiSQoJi/

Är inte det insyltad med sionistiska judar och rena mobsters så vet jag inte vad som krävs?
Citera
2019-11-01, 09:11
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Trump bodde några kvarter en av Floridas mest aktiva pedofiler men var helt ovetandes om detta trots att det i hans krets var vida känt?
Mar-a-Lago är ett företag, inte en privat bostad. Vart ska Trump dra gränsen gällande kända brottslingar och åtkomst till hans företagsverksamhet? Ska alla brottslingar portas i förtid?

Citat:
Varför kontaktar inte Trump polis om en av hans gäster ger sig på en minderårig?
Mig veterligen gav sig inte Epstein på en minderåring, utan stötte på en. Det är omoraliskt men troligtvis inte brottsligt.

Tillägg: Normalt sett skall brottsoffret kontakta polisen.

Citat:
Du menar att Trumps livstil inte ger dig någon info av värde alls?
Det är av värde för skvallerpressen. Dess värde för att bevisa påstådd korrumption och brottsligehet är högst tvivelaktig (läs: värdelös).

Citat:
Ad homonem är inte de om jag börjar kalla dig saker som är helt ovidkommande?
Ad hominem är om du attackerar individen istället för sakfrågan.

Citat:
Varför skulle han annars ge ett högt uppsatt jobb till den högst ansvariga för Sweetheart dealen?
För att han är kompetent? För att Trump vill ha sina fienden nära sig?

Har du någonting som styrker att Trump var inblandad i att påverka Acosta att ge Epstein ett milt straff eller att arbetsmarknadsministerposten var en (väldigt sen) belöning?

Citat:
Ja fast inte här och nu på mobilen, men får återkomma med det. Borde komma upp, ’godfather’ är ett ord jag skulle utesluta vid sökning.
Hur ska jag kunna hitta information om att Roy Cohn är Trump's gudfader genom att utesluta nyckelordet? Jag hittar ingen information som styrker ditt påstående.

Citat:
Du menar att du inte känner till det, men troligen Clinton in i detalj?
Jag får återkomma med namn på flickorna också då och deras anklagelser, flera mycket grova.
Att helt missa vad Trump anklagas för gällande Epsteins pedofilring trodde jag nog inte.
Jag har hört massvis med anklagelser men ingenting som styrker dessa. Inga namn nämns och inga specifika detaljer (handling, plats, tidpunkt). Jag kan anklaga dig för att vara pedofil men det gör inte dig till en pedofil. Detsamma gäller Trump. Du måste kunna styrka dina påståenden.

Citat:
På absolut alla plan du kan tänka dig. — Familjärt, affärsmässigt, ekonomiskt och så vidare.
Vänligen styrk ditt påstående.

Citat:
Viss kontakt krävs säkerligen i en stad som New York City men Trump har kontrollerats av judiska bankirer sedan 90-talet.
Åter igen måste du styrka ditt påstående. Jag vill ha konkreta bevis på att judiska bankirer kontrollerat Trump sedan 90-talet.

Är att inneha kredit att likställas med att "kontrolleras av judiska bankirer"?

Citat:
Nu tror jag du ser vad du vill se, och undviker all kritik mot Trump
Det är mycket möjligt. Men så länge du eller några andra inte kan komma med konkreta bevis, utan fortsätter hagla anklagerser till höger och vänster som ni inte kan styrka, kommer jag inte att övertygas om motsatsen.

Citat:
men ta
BANKSTA'S PARADISE FEAT. DONALD TRUMP som mjukstart nu då
https://www.bitchute.com/video/qHQQ7XiSQoJi/
Jag ignorerar länken då jag misstänker att det är dynga.

Citat:
Är inte det insyltad med sionistiska judar och rena mobsters så vet jag inte vad som krävs?
Det som krävs är bevis som styrker dina påståenden. Det bör inte vara svårt eftersom hela mediavärlden har spenderat dom senaste tre åren med att gräva fram bevis för Trump's korrumption och brottslighet. Presentera dessa för mig (jag har inte lyckats hitta några) så erkänner jag att jag haft fel.
Senast redigerad av Fittahora 2019-11-01 kl. 09:15.
Citera
2019-11-01, 10:51
Medlem
Citat:
Citat:
Hur ska jag kunna hitta information om att Roy Cohn är Trump's gudfader genom att utesluta nyckelordet? Jag hittar ingen information som styrker ditt påstående.

Att hitta online-källor för så långt tillbaka är problematiskt, och hittar man något är det nog i konspirationsteoretiska sammanhang. Dock viktigt att påpeka att gudfader i det här sammanhanget är maffia-betydelsen av begreppet, inte det kristna påfundet.

När jag grävde lite kunde jag hitta detta (tidningsurklipp från 1973):
https://www.documentcloud.org/documents/2186613-realty-company-asks-100-million-bias-damages.html

Finns också en del skrivet i "Tuccille, Jerome (1985). Trump: The Saga of America's Most Powerful Real Estate Baron. Fairless Hills, Pennsylvania: Beard Books" (Jag lyckas inte få fram en länk till denna utan att outa mig och har inte tid att anonymisera en pdf med allt det innebär just nu, ledsen för det. Undersök själva och verifiera det jag säger stämmer.).

Det finns säkert mer att hitta om man letar. Oavsett så går det inte att bestrida att Cohn och Trump hade affärsrelationer på 70-talet. Frågan är till vilken grad Cohn stöttade Trump? Och specifikt hur?
Citera
2019-11-01, 13:14
Medlem
Citat:
Qanon är en Psyop riktad mot Trumps väljarbas i syfte att hålla den nöjda och även den här glorian som satts på Donald Trump.
”Önsketänkande från Trump-haters” - dels är jag ingen ”Trump-hater” och varför skulle jag ägna mig åt önskningar? Låter som lågstadienivå.
Men för all del när Epsteins påstådda självmord kom ut i median var de ett våldsamt Blame-Game mellan Trumps väljare och ”The Resistance” (eller vad de kallar sig) där man helt sonika skyllde allt på sin politiska motståndare men vägrade se efter den de själva stödde hade ägnat sig åt.

Där var nog Trump och Clintons väljare lika illa, faktiskt.
annats brukar Trump-Voters generellt vara snäppet bättre.

Nåväl..
Jag kan hålla med om det fetade, men varför är det ett problem? Q har även sagt "You are watching a movie" och "Enjoy the Show". Vi sitter och käkar popcorn medan deep state demonteras. Vad tycker du vi borde göra istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in