2019-11-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Du ar ju pa riktigt handikappad... Ovfre Ostermalm ar en del av Ostermalm, inte Ostermalm. Och nej, Stadion ligger definitivt inte pa Ovfre....

Ar skillnad mellan Ostra Station och Norra Djurgardsstaden samt Stadion. De flesta anser att Rudammen inte heller ar Ostermalm, trots att det har samma postnummer.

Gardet samt Ropsten tillhor Ostermalms stadsdelsforvaltning, men ar inte Ostermalm for det. Som sagt, sitt ner i baten. Du har ingen koll alls....

Edit: For att gora det enkelt for dig, Sibrien ar en del av Vasastan, inte en egen stadsdel.

När fick du bestämma vad som är övre och vad som inte är det? Det här är bara trams. Valhallavägen är en del av Östermalm och stadion ligger på Valhallavägen. Något helt annat än Rudammen och Ropsten. Du är en dryg jävel som inte vill erkänna att ni är från Östermalm och har skapat en pseudodiskussion. Du kan hålla tyst och lägga ner nu. Jag kommer inte svara fler gånger.
Citera
2019-11-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
När fick du bestämma vad som är övre och vad som inte är det? Det här är bara trams. Valhallavägen är en del av Östermalm och stadion ligger på Valhallavägen. Något helt annat än Rudammen och Ropsten. Du är en dryg jävel som inte vill erkänna att ni är från Östermalm och har skapat en pseudodiskussion. Du kan hålla tyst och lägga ner nu. Jag kommer inte svara fler gånger.

Du ar en bonde som inte har koll pa Stockholm samt saknar lasforstaelse, har nedan har du en iallfall soderkis som laxar upp dig. Ar sa uppenbart att du inte ar uppvuxen i Stockholm. Liksom, 90% av alla andra bajare har pa forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av LochVostok
Jag skulle inte påstå att Stadion ligger på Öfvre Östermalm, Östermalm absolut, självklart.

Men som jag har hört, lärt mig är att öfvre är ett ganska litet område kring Karlaplan och en liten bit ner/väster/öster (nått/några kvarter), gränsen norrut går vid Valhallavägen, norr om den är inte öfvre längre.

Övrfre är liksom en markör för de finaste områdena på norra Östermalm.

/Från en söderkis och Bajare
Citera
2019-11-01, 23:01
Medlem
Sverige08s avatar
Alltså, är ni seriösa med den här diskussionen? SKÄRP ER.
Det är för helvete en pågående guldstrid där 2/3 stockholmsklubbar är högst delaktiga och DETTA är vad ni sitter och lägger er energi på.
Helt seriöst alltså, kolla er själva i spegeln, vad är viktigast, vart bör fokus ligga just nu? FOKUS PÅ RÄTT SAKER. Idioter
Citera
2019-11-01, 23:03
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Nu när ni spelar i söderort så försöker ni tvätta bort det här arvet och de här områdena.
Tvätta bort? Vad snackar du om. För övrigt så har vi gått på hockey i Johanneshov sen 50-talet. Hockeyn som tidigare varit större än fotbollen vissa år.
Citera
2019-11-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Alltså, är ni seriösa med den här diskussionen? SKÄRP ER.
Det är för helvete en pågående guldstrid där 2/3 stockholmsklubbar är högst delaktiga och DETTA är vad ni sitter och lägger er energi på.
Helt seriöst alltså, kolla er själva i spegeln, vad är viktigast, vart bör fokus ligga just nu? FOKUS PÅ RÄTT SAKER. Idioter

Själv har man aldrig varit såhär nervös inför en match. Trodde matchen mot Örebro skulle hjälpa men blev faktiskt bara ännu värre och inte ens derbyna har känts såhär.
Citera
2019-11-01, 23:14
Medlem
Man behöver inte vara bonde för att inte ha koll på en sån sak, det fattar ju du med.

Har tillexempel en kompis som är född och uppväxt på söder och inte fatta var han skulle möta mig när jag sa att vi skulle mötas i tanto när vi var typ 15.
Senast redigerad av LochVostok 2019-11-01 kl. 23:19.
Citera
2019-11-01, 23:26
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Själv har man aldrig varit såhär nervös inför en match. Trodde matchen mot Örebro skulle hjälpa men blev faktiskt bara ännu värre och inte ens derbyna har känts såhär.
Helt enig! Man trodde att derbyångest var jobbigt men det är ju en walk in the park jämfört med den här pärsen, USCH. Imorgon kommer att bli antingen den värsta, eller bästa dagen i ens liv.
Spela som i våra drömmar.
Citera
2019-11-01, 23:38
Medlem
Är det mycket djurgårdare i Norrköping ikväll?
Citera
2019-11-01, 23:56
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm.1312
Är det mycket djurgårdare i Norrköping ikväll?
Ja.
Citera
2019-11-02, 01:11
Medlem
feed-mes avatar
Jahapp... Då blir det ännu en sömnlös natt! Fy fan i helvete vilken jävla ångest!!!! Varför älskar man detta?
Citera
2019-11-02, 04:55
Medlem
The-Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jahapp... Då blir det ännu en sömnlös natt! Fy fan i helvete vilken jävla ångest!!!! Varför älskar man detta?

För det är nu det händer, som slutet på en fantastisk film som man aldrig vill ska ta slut!

Jag önskar alla 5 lagen lycka till oavsett hur tabellen ser ut efter kl 15 imorgon

Sova kan man ju glömma en natt som denna!
Citera
2019-11-02, 08:32
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LochVostok
Jag skulle inte påstå att Stadion ligger på Öfvre Östermalm, Östermalm absolut, självklart.

Men som jag har hört, lärt mig är att öfvre är ett ganska litet område kring Karlaplan och en liten bit ner/väster/öster (nått/några kvarter), gränsen norrut går vid Valhallavägen, norr om den är inte öfvre längre.

Övrfre är liksom en markör för de finaste områdena på norra Östermalm.

/Från en söderkis och Bajare

Lärkstaden lär väl menas med Öfvre, som att vara på savannen i Afrika bland alla pälsar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in