2019-11-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Har du missat den här: https://twitter.com/lowesoderr/status/1189290707162423297. Kommentarer?

Sen undrar man ju var du kommer ifrån när stadion de facto är placerad så nära öfvre Östermalm som det går att komma. När var du i Stockholm senast din bonde?
https://www.google.com/maps/place/Stockholm+Stadion/@59.3409162,18.0734388,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x84fb387fe43d367d!8m2!3d59.34 53364!4d18.0790178

Nej, den har jag inte missat men kan lanka till kanske ett 30-tal liknande filmer och bilder. Dock ar jag inte tolv ar gammal.

Ar placerad nara? Det jag sa var att Stadion de facto inte ligger pa Ovfre Ostermalm som du pastod. Du verkar inte ha den blekaste koll pa Stockholm da du dessutom lankar till Google Maps. Faktum kvarstar, Stadion ligger inte pa Ofvre Ostermalm. Vet du ens granserna till Vasastan/Norrmalm?.....

Citat:
Varför saknar du å, ä, ö i den apparat du skriver ifrån? Kasta inte sten i glashus.

Hur ar din slutledningsformaga? Jag tror aven ett dagisbarn hade forstatt att jag befinner mig utomlands......

Dock ar man gardare sa gar randerna aldrig ur, till skillnad fran bonderna som borjar halla pa bajen efter vart pa soder en gang.
Citera
2019-11-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Vi har den senaste veckan verkligen fått se vad det är för folk som diffen består av. Det är rumpmasar, norrmän, aik:are, och värmlänningar som är lejonparten av dif-familjen. "Kåkstadens (landsortens) söner", diffen, ska inte kasta sten i glashus. Jävla diffarbonde!

Ar du serios? Forstar du pa riktigt inte poangen?

Poangen ar att Hammarby ar hipster, hipster = dagens trend. Ni har bara posorer pa laktarna som egentligen skiter i fotboll utan haller pa laget for att det ar coolt pa deras instagramfeed.....
Citera
2019-11-01, 21:40
Medlem
Posörer ? du måste skämta egenvilja. Är det några som har posörer är det väll ni, På en Djurgårdsmatch är det väll typ 8000 Stone Island patch:es och 80 grabbar. Alltså kittad och klar är väl så sjukt mycket Djurgården det kan bli. Höjer man rösten för en av alla era otaliga posörer på typ krogen skiter ni ju ner er
Citera
2019-11-01, 21:44
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LochVostok
När jag befinner mig i norrort är det ungefär det omvända
75% AIK
20% Djurgården
5% Bajen
Där har du helt fel. Bor och är uppväxt i norrort. DIF har typ 45%, gnaget 45% och bajen 10% är känslan. I skolorna var nästan alla DIF eller gnaget och i gymnasietiden stötte man på många från olika kommuner i norrort. Har även bott i söderort och då var känslan typ 60% bajen, 30% DIF och 10% gnaget. Finns Djurgårdare i en ansenlig mängd över hela Stockholm när man kan våra led. Och varför skulle det vara så jävla viktigt exakt var i Stockholm ens supportrar bor fattar jag inte. Vi är Stockholm. Och ni är tydligen bara söderort, kul för er eller nåt.
Senast redigerad av snurresnigel 2019-11-01 kl. 21:49.
Citera
2019-11-01, 21:52
Medlem
snurresnigel Inte fattat hur jag citerar nån:

Näe det är inte viktigt i sig. Och jag köper att jag har fel angående norrort, är liksom inte mitt område direkt. Håller inte med om söderort, men jag är inget facit, mer min genuina känsla efter ett liv i STHLM och kanske ett svar på tidigare raljerande i tråden från diverse.

Men försöker höja kvaliten på tråden lite och uppskattar du hjälper till
Citera
2019-11-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LochVostok
Posörer ? du måste skämta egenvilja. Är det några som har posörer är det väll ni, På en Djurgårdsmatch är det väll typ 8000 Stone Island patch:es och 80 grabbar. Alltså kittad och klar är väl så sjukt mycket Djurgården det kan bli. Höjer man rösten för en av alla era otaliga posörer på typ krogen skiter ni ju ner er

8000 Stone Island patches? Jadu, jag onskar, da hade publiksnittet varit betydligt battre med dem marginalerna.

Du har ju lika lite koll som den andra stollen som blandar ihop Ostermalm med Ofvre Ostermalm...
Citera
2019-11-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Nej, den har jag inte missat men kan lanka till kanske ett 30-tal liknande filmer och bilder. Dock ar jag inte tolv ar gammal.

Ar placerad nara? Det jag sa var att Stadion de facto inte ligger pa Ovfre Ostermalm som du pastod. Du verkar inte ha den blekaste koll pa Stockholm da du dessutom lankar till Google Maps. Faktum kvarstar, Stadion ligger inte pa Ofvre Ostermalm. Vet du ens granserna till Vasastan/Norrmalm?.....

Hur ar din slutledningsformaga? Jag tror aven ett dagisbarn hade forstatt att jag befinner mig utomlands......

Dock ar man gardare sa gar randerna aldrig ur, till skillnad fran bonderna som borjar halla pa bajen efter vart pa soder en gang.

Stadion ligger på öfvre Östermalm. Så enkelt är det. Det är i hjärtat av öfvre Östermalm på Valhallavägen. Det du säger är lika idiotiskt som att jag skulle säga att Zinken inte ligger på södermalm.

Fan vad lågt ni gårdare har sänkt er alltså. Inte ens erkänna att stadion ligger på östermalm. Riktigt pinsamt. Dina 30 exempel tänker jag inte ens bemöta för du vet mycket väl att det enbart är skitsnack.
Citera
2019-11-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Där har du helt fel. Bor och är uppväxt i norrort. DIF har typ 45%, gnaget 45% och bajen 10% är känslan. I skolorna var nästan alla DIF eller gnaget och i gymnasietiden stötte man på många från olika kommuner i norrort. Har även bott i söderort och då var känslan typ 60% bajen, 30% DIF och 10% gnaget. Finns Djurgårdare i en ansenlig mängd över hela Stockholm när man kan våra led. Och varför skulle det vara så jävla viktigt exakt var i Stockholm ens supportrar bor fattar jag inte. Vi är Stockholm. Och ni är tydligen bara söderort, kul för er eller nåt.

När jag växte upp i söderort var det ytterst få djurgårdare. Gnagarna var faktiskt fler då. Även om vi bajare naturligtvis var i majoritet. Djurgården och AIK har olika delar av norrort. Djurgården har röda linjen norr om t-centralen, Roslagsbanan och de orter som ligger utmed den, samt Lidingö (och Vaxholm m.fl). AIK har de norra pendeltågslinjerna och blå linjen. Hammarby har söderort, främst gröna linjen söder om slussen. Röda linjen söderut är inte lika tydligt Hammarby. Övriga områden är blandade.

Vi hammarbyare reagerar på att när ni spelade på stadion så hade ni hela tiden en väldigt tydligt hemvist med Östermalm och förorterna norr om stadion. Nu när ni spelar i söderort så försöker ni tvätta bort det här arvet och de här områdena. Även fast Djurgårdens damer och ungdomslag spelar kvar på stadion och Hjorthagen. Djurgårdens kansli finns kvar på stadion. Vi blir väldigt förundrade över varför ni inte vill prata om de områden där er klubb är som mest dominant.
Citera
2019-11-01, 22:15
Medlem
Citat:
Stadion ligger på öfvre Östermalm. Så enkelt är det. Det är i hjärtat av öfvre Östermalm på Valhallavägen. Det du säger är lika idiotiskt som att jag skulle säga att Zinken inte ligger på södermalm.

Fan vad lågt ni gårdare har sänkt er alltså. Inte ens erkänna att stadion ligger på östermalm. Riktigt pinsamt. Dina 30 exempel tänker jag inte ens bemöta för du vet mycket väl att det enbart är skitsnack.

Norr om Valhallavagen kan aldrig bli Ovfre Ostermalm, vad du an sager. Sedan ar reglerna lite difusa, men nagot alla ar eniga om ar att vanster om Valhallavagen aldrig ar ovfre. Vissa anser aven att vanstra sidan inte ens ar Ostermalm utan Norra Djurgardsstaden. Fortfarande blandar du ihop Ovfre Ostermalm med Ostermalm, hade du vart uppvaxt i Stockholm hade du insett detta......... For mig gar gransen vid Karlavagen/Skeppargatan.

Du har gravt ner dig sjalv ner i ett kaninhal, sitt ner i baten....
Senast redigerad av egenvilja 2019-11-01 kl. 22:18.
Citera
2019-11-01, 22:18
Medlem
Jag skulle inte påstå att Stadion ligger på Öfvre Östermalm, Östermalm absolut, självklart.

Men som jag har hört, lärt mig är att öfvre är ett ganska litet område kring Karlaplan och en liten bit ner/väster/öster (nått/några kvarter), gränsen norrut går vid Valhallavägen, norr om den är inte öfvre längre.

Övrfre är liksom en markör för de finaste områdena på norra Östermalm.

/Från en söderkis och Bajare
Senast redigerad av LochVostok 2019-11-01 kl. 22:27.
Citera
2019-11-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Norr om Valhallavagen kan aldrig bli Ovfre Ostermalm, vad du an sager. Sedan ar reglerna lite difusa, men nagot alla ar eniga om ar att vanster om Valhallavagen aldrig ar ovfre. Vissa anser aven att vanstra sidan inte ens ar Ostermalm utan Norra Djurgardsstaden. Fortfarande blandar du ihop Ovfre Ostermalm med Ostermalm, hade du vart uppvaxt i Stockholm hade du insett detta......... For mig gar gransen vid Karlavagen/Skeppargatan.

Du har gravt ner dig sjalv ner i ett kaninhal, sitt ner i baten....

Stadion byggdes hundra år före Norra Djurgårdsstaden knappt hade ritats färdigt. Det är ingen tvekan om att stadion är Östermalm och det ligger på den övre delen. Hitta inte på dina egna gränser. Ligger Östra Station inte heller på Östermalm?
Citera
2019-11-01, 22:23
Medlem
Citat:
Stadion byggdes hundra år före Norra Djurgårdsstaden knappt hade ritats färdigt. Det är ingen tvekan om att stadion är Östermalm och det ligger på den övre delen. Hitta inte på dina egna gränser. Ligger Östra Station inte heller på Östermalm?

Du ar ju pa riktigt handikappad... Ovfre Ostermalm ar en del av Ostermalm, inte Ostermalm. Och nej, Stadion ligger definitivt inte pa Ovfre....

Ar skillnad mellan Ostra Station och Norra Djurgardsstaden samt Stadion. De flesta anser att Rudammen inte heller ar Ostermalm, trots att det har samma postnummer.

Gardet samt Ropsten tillhor Ostermalms stadsdelsforvaltning, men ar inte Ostermalm for det. Som sagt, sitt ner i baten. Du har ingen koll alls....

Edit: For att gora det enkelt for dig, Sibrien ar en del av Vasastan, inte en egen stadsdel.
Senast redigerad av egenvilja 2019-11-01 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in