Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Om ni är större än oss; varför går inte era supportrar och stöttar er? Supporterns dna raison d’être är att stötta sitt lag, på plats primärt, och där om ni är flest men ändå färst; vad säger det om er? Andelsmässigt flest men era supportrar tycks bry sig mig minst. Kan man få en analys på det? Eller kan vi bara enas om att ni nog har färre supportrar. Du kan gasta om gratisbiljetter, då kan jag kontra med 2för1 i DN varje hemmamatch (läs: alla lag ger bort biljetter, icke-fråga). Du förespråkade ett höjt tonläge: besvara gärna det jag skrev ovan utan invektiv.
Jag har väl aldrig påstått att ni inte är större än oss för den delen heller? Fotboll är en färskvara, man är inte bättre än sin senaste match, eller för den delen publiksiffra (eller det årets publiksnitt om det ska vara så jävla noga). Tvärtom, jag har ju snarare berömt bajens publikrekryteringsarbete och skrivit att ni gjort det jättebra. Det vore hål i huvudet att säga någonting annat, gratisbiljetter eller inte. Det jag snarare vänt mig emot är att ni historiskt varit den gigant i Söderort som ni själva påstår?
Dessutom har jag väl snarare påpekat att bajen i processen förlorat den särart som jag, och andra med mig antar jag, tidigare respekterat. Kontinuerligt höga publiksiffror har kommit på bekostnad av det som jag menar har utgjort kärnan "i att vara bajen". Det verkar dock röra upp känslor, jag fattar inte varför så många lägger tid och ork på vad någon DIF tycker och tänker. Om det inte stämmer det vill säga.