2019-10-03, 00:45
Medlem
The-Butchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Att gå på hocke... vänta lite, det gör ju inte ni? Eller vad säger de 100 tappra själarna som står utanför MB-hallen?

Köpa ett lag? Vad tänker du på nu? Att hammarby basket övertog Polisen basket under 2014 och därmed fuskade upp sig ett par divisoner, eller vad då?

Bajare och supporter sedan tre år tillbaka? Ganska mycket mer ikonisk.

EDIT: får lägga ner snart, annars kommer ju nån admin defintivt rensa i tråden. Det här är ruggit låg nivå.

Hockeyn tror jag lider av Handbollen och bandyn, visst vi hade kunnat bli större men på bekostnad av dem klubbarna då.

Citat:
Köpa ett lag? Vad tänker du på nu? Att hammarby basket övertog Polisen basket under 2014 och därmed fuskade upp sig ett par divisoner, eller vad då?

Polisen gjorde väl en förfrågan om att få ingå i Hammarby IF, det är ju en jäkla skillnad, minns BK Söder, Djurgården/Älvsjö, Kåre Futsal, Caperiotäby...Hur länge ska jag hålla på?

"I juni 2015 beslöt Polisen basket att söka medlemskap i Hammarby IF och byta allians vilket godkändes av både Polisen baskets och Hammarby IF:s medlemmar."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmspolisens_IF#cite_note-4
Citera
2019-10-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Butcher
Hockeyn tror jag lider av Handbollen och bandyn, visst vi hade kunnat bli större men på bekostnad av dem klubbarna då.

Polisen gjorde väl en förfrågan om att få ingå i Hammarby IF, det är ju en jäkla skillnad, minns BK Söder, Djurgården/Älvsjö, Kåre Futsal, Caperiotäby...Hur länge ska jag hålla på?

"I juni 2015 beslöt Polisen basket att söka medlemskap i Hammarby IF och byta allians vilket godkändes av både Polisen baskets och Hammarby IF:s medlemmar."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmspolisens_IF#cite_note-4

Du menar handbollen och bandyn som ni knappt heller går på? Vad snittar ni, 1000-2000? 4000 på en stormatch? Hur kommer det sig att fotbollen är den enda sporten bajen drar publik till? Jag tror du vet svaret.

Hahaha men lägg ner nu. I Polisens fall handlade det om att bajen kuppade styrelsen - finns inget frivilligt där. Det ni gjorde med Huddinge i hockeyn och Polisen i basket är exakt samma grej. Om jag lägger ner 10 minuter på att gräva upptäcker jag säkerligen fler liknande saker.

P.S: är inte ”Hammarby samarbetar med Polisen” århundradets derbybanderoll!? Varför har den inte gjorts!?
Senast redigerad av vermoden 2019-10-03 kl. 01:12.
Citera
2019-10-03, 01:17
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Du menar handbollen och bandyn som ni knappt heller går på? Vad snittar ni, 1000-2000? 4000 på en stormatch? Hur kommer det sig att fotbollen är den enda sporten bajen drar publik till? Jag tror du vet svaret.

Hahaha men lägg ner nu. I Polisens fall handlade det om att bajen kuppade styrelsen - finns inget frivilligt där. Det ni gjorde med Huddinge i hockeyn och Polisen i basket är exakt samma grej. Om jag lägger ner 10 minuter på att gräva upptäcker jag säkerligen fler liknande saker.

P.S: är inte ”Hammarby samarbetar med Polisen” århundradets derbybanderoll!? Varför har den inte gjorts!?
gnagarna körde "ACAB - all cops are Bajen" för något år sedan eller två.

Tror det var samma grupp som nu senast körde hyllningsbanderoll till ordningsvakter.
Citera
2019-10-03, 01:29
Medlem
The-Butchers avatar
Citat:

https://www.svt.se/sport/artikel/sveriges-basta-publiklag-har-ar-hela-listan

Kan du stänga kakhålet nu? publik finns men bandy och handboll kanske inte tilltalar dom flesta
Citera
2019-10-03, 06:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Okej, förlåt. 1000-2500 personer i snitt.

Problemet är att ni håller på bajen i fotboll och... ja... inte bajen i hockey. Eller i bandy. Eller i handboll.
Om ni är större än oss; varför går inte era supportrar och stöttar er? Supporterns dna raison d’être är att stötta sitt lag, på plats primärt, och där om ni är flest men ändå färst; vad säger det om er? Andelsmässigt flest men era supportrar tycks bry sig mig minst. Kan man få en analys på det? Eller kan vi bara enas om att ni nog har färre supportrar. Du kan gasta om gratisbiljetter, då kan jag kontra med 2för1 i DN varje hemmamatch (läs: alla lag ger bort biljetter, icke-fråga). Du förespråkade ett höjt tonläge: besvara gärna det jag skrev ovan utan invektiv.
Citera
2019-10-03, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Om ni är större än oss; varför går inte era supportrar och stöttar er? Supporterns dna raison d’être är att stötta sitt lag, på plats primärt, och där om ni är flest men ändå färst; vad säger det om er? Andelsmässigt flest men era supportrar tycks bry sig mig minst. Kan man få en analys på det? Eller kan vi bara enas om att ni nog har färre supportrar. Du kan gasta om gratisbiljetter, då kan jag kontra med 2för1 i DN varje hemmamatch (läs: alla lag ger bort biljetter, icke-fråga). Du förespråkade ett höjt tonläge: besvara gärna det jag skrev ovan utan invektiv.

Jag har väl aldrig påstått att ni inte är större än oss för den delen heller? Fotboll är en färskvara, man är inte bättre än sin senaste match, eller för den delen publiksiffra (eller det årets publiksnitt om det ska vara så jävla noga). Tvärtom, jag har ju snarare berömt bajens publikrekryteringsarbete och skrivit att ni gjort det jättebra. Det vore hål i huvudet att säga någonting annat, gratisbiljetter eller inte. Det jag snarare vänt mig emot är att ni historiskt varit den gigant i Söderort som ni själva påstår?

Dessutom har jag väl snarare påpekat att bajen i processen förlorat den särart som jag, och andra med mig antar jag, tidigare respekterat. Kontinuerligt höga publiksiffror har kommit på bekostnad av det som jag menar har utgjort kärnan "i att vara bajen". Det verkar dock röra upp känslor, jag fattar inte varför så många lägger tid och ork på vad någon DIF tycker och tänker. Om det inte stämmer det vill säga.
Senast redigerad av vermoden 2019-10-03 kl. 09:27.
Citera
2019-10-03, 09:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Det kan inte vara lätt att hålla på ett stockholmslag. Halva tiden pratar du om ditt eget lag och den andra halvan pratar man om de två andra lagen. Är det likadant i Göteborg?

Nej, här fokuserar vi på vårt egna gäng. Sedan är det klart att det i fotbollsdiskussioner snackas om övriga lag med, precis som det snackas om topp/bottenstriden i allsvenskan där inget gbglag är inblandat.

Vi slipper dessutom den otroligt tröttsamma debatten om vilka som är störst i vilka områden...
Citera
2019-10-03, 09:59
Medlem
Årets (senaste årens?) största match nere i Malmö idag va?

Hur många kommer fck/hsv? Kör dom nått specialtåg eller uppladdning i Malmö? Är malmö/hertha laddade.
Citera
2019-10-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vad menar du?

Båda lagen hade förberett tifofix inför något derbyt ( kommer inte ihåg när men var något år sedan) och Djurgårdens tifogrupp hade blivit attackerade av Bajens Ultras enligt oss. Bajarna sa dock precis tvärtom.
Citera
2019-10-03, 10:51
Medlem
feed-mes avatar
Hög nivå på diskussionen inför derbyt märker jag
Citera
2019-10-03, 11:04
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Okej, förlåt. 1000-2500 personer i snitt.

Problemet är att ni håller på bajen i fotboll och... ja... inte bajen i hockey. Eller i bandy. Eller i handboll.

Du sitter alltså och skriver ifrån Motala på ett FOTBOLLSforum och bajsar ut dig om hockey, handboll, kast med liten boll?

Du är mer offside än Buya Turray. Ge dig av.

Stämmer de att Hammarby har bättre snitt i fotbollen än ni har fotboll+hockey tillsammans? Omsprungna på plan av AIK och omsprungna av Hammarby på läktaren. Jag förstår frustrationen inte kul att vara minst.

Stockholms Helsingborgs IF var det någon som mynta. Klockren.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2019-10-03 kl. 11:06.
Citera
2019-10-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Du sitter alltså och skriver ifrån Motala på ett FOTBOLLSforum och bajsar ut dig om hockey, handboll, kast med liten boll?

Du är mer offside än Buya Turray. Ge dig av.

Var får du Motala ifrån? Jag sitter i Stureby just nu. Igår också för den delen. Men det kan inte vara lätt antar jag, projicera mera!

Kämpa kompis, ta djupa andetag! Det är inte mitt fel att diskussionen spårade ur och började handla om andra sporter, du har din slaktarvän att tacka för det sidospåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in