2019-11-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Jag kan beratta en liten historia for dig. Jag larde kanna en van runt 2012, jag fragade givetvis da om han hade ett fotbollslag han beundrade. Svaret var nej, han gillade inte fotboll. Nagra ar senare borjade det postas bilder med hammarbyhallsdukar och gick pa varenda match.

Liksom hipsterkulturen ar enorm i Stockholm, vilket ni bonder kanske inte vet - men sa ar det. Hammarby ar en del av hipsterkulturen. Det ar dessa tontar som star pa matchen och darfor det hellre halls en telefon i handen, och darfor eran decibelniva aldrig kommer att kunna matas med Djurgarden. Lev med det. Omfamna det, sluta forneka era javla bonder.

Varför saknar du å, ä, ö i den apparat du skriver ifrån? Kasta inte sten i glashus.
Citera
2019-11-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Jag kan beratta en liten historia for dig. Jag larde kanna en van runt 2012, jag fragade givetvis da om han hade ett fotbollslag han beundrade. Svaret var nej, han gillade inte fotboll. Nagra ar senare borjade det postas bilder med hammarbyhallsdukar och gick pa varenda match.

Liksom hipsterkulturen ar enorm i Stockholm, vilket ni bonder kanske inte vet - men sa ar det. Hammarby ar en del av hipsterkulturen. Det ar dessa tontar som star pa matchen och darfor det hellre halls en telefon i handen, och darfor eran decibelniva aldrig kommer att kunna matas med Djurgarden. Lev med det. Omfamna det, sluta forneka era javla bonder.

Vi har den senaste veckan verkligen fått se vad det är för folk som diffen består av. Det är rumpmasar, norrmän, aik:are, och värmlänningar som är lejonparten av dif-familjen. "Kåkstadens (landsortens) söner", diffen, ska inte kasta sten i glashus. Jävla diffarbonde!
Citera
2019-11-01, 19:01
Medlem
Kokainsnuvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Har du missat den här: https://twitter.com/lowesoderr/status/1189290707162423297. Kommentarer?

Sen undrar man ju var du kommer ifrån när stadion de facto är placerad så nära öfvre Östermalm som det går att komma. När var du i Stockholm senast din bonde?
https://www.google.com/maps/place/Stockholm+Stadion/@59.3409162,18.0734388,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x84fb387fe43d367d!8m2!3d59.34 53364!4d18.0790178

Diggar stilen. Otaliga bevis på sommarturister/bondevrak= Osanning & förakt.
Ett enda exempel på nån mupp, där supporterkanlen precis vet vad dom larvar sig med, och halva Bajen Flashback skriker om nått nytt fenomen dom kallar ny/bonde”gårdare”, väldigt talande.

Tycker diskussionen i sig alltid varit fjantig. Vi som vart med ett tag minns att gnagarna hade en dalagnagare banderoll hängandes över norra stå under sista delen av Råsunda åren. Men för bajrarna att förneka att dom inflyttade hipsterbönderna mest väljer Bajen som nån form av safecard / framgångsrikt mytande, stämmer ej.
Citera
2019-11-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokainsnuvan
Diggar stilen. Otaliga bevis på sommarturister/bondevrak= Osanning & förakt.
Ett enda exempel på nån mupp, där supporterkanlen precis vet vad dom larvar sig med, och halva Bajen Flashback skriker om nått nytt fenomen dom kallar ny/bonde”gårdare”, väldigt talande.

Tycker diskussionen i sig alltid varit fjantig. Vi som vart med ett tag minns att gnagarna hade en dalagnagare banderoll hängandes över norra stå under sista delen av Råsunda åren. Men för bajrarna att förneka att dom inflyttade hipsterbönderna mest väljer Bajen som nån form av safecard / framgångsrikt mytande, stämmer ej.

Det finns inga otaliga bevis. Ni har ju bara hittat på allting. När ni får ett sånt här klockrent exempel mot er vet ni ju inte vad ni ska säga därför. Lägg fram de otaliga bevisen som fastlägger att våra fans består av såna här personer. Jag vill se dem. Nu.
Citera
2019-11-01, 19:41
Medlem
Kokainsnuvans avatar
Citat:
Det finns inga otaliga bevis. Ni har ju bara hittat på allting. När ni får ett sånt här klockrent exempel mot er vet ni ju inte vad ni ska säga därför. Lägg fram de otaliga bevisen som fastlägger att våra fans består av såna här personer. Jag vill se dem. Nu.

Nu sa jag!!

Jajjemen, vad fåre lov att va? Bilderna från leksandskepsar i bajenmarschen, inne på ”nya sönderstadion”, på bondevraken ståendes vid TC’s skåpförvar, intervjuer från stan, P3 eller ert kära supporterkanalen mfl? PM eller ska vi förpesta tråden än mer med detaljer alla med ett twitterkonton redan tagit del av?
Citera
2019-11-01, 19:51
Medlem
erikp121s avatar
Har noterat gårdargnagarnärvaro i min hemtrakt. Ett par stickers är överklottrade med "aik" och tidigare i år så såg jag en snubbe med dif-halsduk på den lokala mataffären.

Idag åkte jag 3 stationer tur och retur för att köpa starköl. Såg 4 uttalade Bajare.
Citera
2019-11-01, 19:53
Medlem
Citat:
Nu sa jag!!

Jajjemen, vad fåre lov att va? Bilderna från leksandskepsar i bajenmarschen, inne på ”nya sönderstadion”, på bondevraken ståendes vid TC’s skåpförvar, intervjuer från stan, P3 eller ert kära supporterkanalen mfl? PM eller ska vi förpesta tråden än mer med detaljer alla med ett twitterkonton redan tagit del av?

"Bevisen" motsvarar alltså klippet som jag länkande till. Fast det är tre exempel istället för ett. Då är inte direkt några otaliga bevis det handlar om. Hahaha...
Citera
2019-11-01, 20:30
Medlem
Kokainsnuvans avatar
Citat:
"Bevisen" motsvarar alltså klippet som jag länkande till. Fast det är tre exempel istället för ett. Då är inte direkt några otaliga bevis det handlar om. Hahaha...

Inte direkt, nej.
Vill du ta del av bevisen så känner jag det bäst att vi tar det via PM då jag har svårt att tro att det ändå undgått / att mod, eller för den delen, resten av dom som utgör supportersverige här inne ens pallar o ens bryr sig om längre. Det har blivit en cancer i tråden och skrämt i väg någorlunda vettigt folk.
Citera
2019-11-01, 20:49
Medlem
Citat:
Inte direkt, nej.
Vill du ta del av bevisen så känner jag det bäst att vi tar det via PM då jag har svårt att tro att det ändå undgått / att mod, eller för den delen, resten av dom som utgör supportersverige här inne ens pallar o ens bryr sig om längre. Det har blivit en cancer i tråden och skrämt i väg någorlunda vettigt folk.

Gå och lägg dig din diffarbonde. Du och hela diffen är bittra för att bajen är störst i stan. Nu gör ni allt ni kan för att bli bajen. För några år sedan var ni "lite finare, lite bättre" och nu är ni "kåkstadens söner". Vilket jävla skämt till bondeförening ni är.
Citera
2019-11-01, 20:53
Medlem
Citat:
Inte direkt, nej.

Det finns alltså inga bevis eftersom du inte vill lägga fram dem. Det enda ni har är någon bild och en hammarbyare som pratar dalmål i en radiosändning. Det är nog dags att släppa den här dagisnivån nu och erkänna att allt snack ni har ägnat er åt bara har varit trams.
Citera
2019-11-01, 21:06
Medlem
Kokainsnuvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Gå och lägg dig din diffarbonde. Du och hela diffen är bittra för att bajen är störst i stan. Nu gör ni allt ni kan för att bli bajen. För några år sedan var ni "lite finare, lite bättre" och nu är ni "kåkstadens söner". Vilket jävla skämt till bondeförening ni är.

Ouch! Hahaha!
ditt inlägg gör oss alla till lite finare, lite bättre! Sov på saken!

Slår mig att dom flesta bajrarna verkar tro att publikmängd verkar betyda nåt. Gnagarna var stora publikmässigt bla under 20talet mfl,osv, vi under 50/60talet. Nu när vraken, i beskådade, är stora , ska man ta sig ton, som om vi andra aldrig haft nåt att säga till om i publikväg, nånsin! Ni är den största flugan och ett skämt! Lek inte!
Citera
2019-11-01, 21:15
Medlem
Efter ha läst här ett tag har jag blivit så sjukt frustrerad att jag bara var tvungen att skapa ett konto och skriva av mig lite..

Innan ni tjafsar om nybajare osv..
37 år, minst 5 generationer stockholmare (farmor har forskat), gått på Bajen sen 12års åldern, uppväxt på söder, hela familjen och släkt är Hammarbyare, självfallet med olika intressegrad.

Hela tjafset är totalt sjukt. Förmodligen är alla ni som tjafsar bönder hela bunten, såväl Bajare som Djurgårdare. Alternativt är ni under 20år och känslosamma utan eftertanke, för då var jag och mina kompisar exakt likadana (ja, jag har både AIK, Djurgården och Bajenpolare, eftersom jag inte är en bonde)

Efter 25 år av att gå på fotboll i Stockholm, så jag kan med ganska stor säkerhet i alla fall säga hur det ser ut på Bajens matcher.

Min bild av det hela är ungefär såhär;

- Ja, Bajen har växt publikmässigt sen flytten. Att det skulle vara bönder och hipsters som stått för den här tillväxten är ju bara idiotiskt tonårstrams från unga Djurgårdare. Visst finns det såklart bönder men det gör det i alla lag. Procentuellt ser jag iaf inte att det är många på Bajens matcher, men de kanske gömmer sig på nån hemlig läktare jag inte känner till. Att man ser 20-50 st kliva av centralen samtidigt när det är match säger ju liksom ingenting. Förstår man inte det så är man ju antingen just ung och het enligt ovan, eller bara allmänt korkad.
Tillströmningen beror ju såklart på en bättre arena med vad som följer så som; enklare få biljett, familjärare, parkering på smidigare sätt, mindre köer till pissoarer som inte stinker piss, under tak så du inte blir blöt osv osv. Detta har såklart skapat ett större intresse från framför allt familjer, sånna som heja på Bajen innan men kanske inte var hardcore som en själv. Är ju liksom inte ett dugg konstigt. Ungefär i samma takt som "sittplatspubliken" växer, växer ju även klacken i och med nytt ungt folk, är väl helt naturligt och precis så som det ska vara. Jag har ju som sagt själv vart 12år en gång och gått på mina första matcher. Kärnan av alla gamla Bajare från söderstadion är ju kvar, tror ni vi har slutat gå eller vaddå ?

-Djurgården har ju också växt i och med flytten, men på nått magiskt sätt har internetkrigarna fått för sig att den tillväxten består av trogna Djurgårdare som alltid gått, har förankringen i kulturen, är fett äkta med mera, hur i helvete går den ekvationen ihop ? Nu vill jag inte vara sån men måste litegrann iaf. Varje gång jag ser nån från DIF, typ Ovsarka, adde142, egen vilja eller vad ni heter, raljera på facebook eller liknande är det påfattande ofta/nästan alltid ni bor i typ Enköping, Rimbo eller Nyköping. Bönder alltså. Beror det på att alla Djurgårdare är bönder eller att jag i min irritation omedvetet väljer att associera Djurgårdare med dessa orter? Tänk till lite snälla, kanske är detsamma som ni känner med Bajare?

i Övrigt:
Mitt liv har utspelat sig mestadels på Södermalm och i Söderort. Min upplevelse genom åren (skola, studier, vänner, arbete) är typ såhär.
75% Bajen
10-20% Djurgården
5-10% AIK

När jag befinner mig i norrort är det ungefär det omvända
75% AIK
20% Djurgården
5% Bajen

Djurgården är liksom inte mest/flest/störst nånstans (Förutom typ Täby, Skärgården, Åkersberga)
Det är förmodligen därför ni låter och bråkar som en störig lillebror

Jag gillar såklart inte AIK, men dem kan man iaf ha respekt för, de har ändå fans som har sin egen identitet. Djurgården byter ju bäst det passar för stunden.

Sen är det såklart så att det finns en äkta kärna av Djurgårdare, Aik:are och Bajare. Den är likvärdig för alla tre klubbarna skulle jag säga, 5-8000 st med något fler Bajare och Aikare än Djurgårdare.

Förövrigt är två av mina allra närmsta vänner Djurgårdare uppväxta på Södermalm, men det ändrar ju inte faktumet att mina andra 15 barndomsvänner från söder är Bajare.

ÄTA SKITA SPY...HAMMARBY !
Senast redigerad av LochVostok 2019-11-01 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in