2019-11-01, 12:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Du är ju sjuk i huvudet. Vad pratar jag om att det är positivt eller negativt. Lägger inga värdegrundsvärderingar. Det enda jag sagt att det är mycket afrikaner och invandrare på Hammarbys matcher och att Dif har mer homogen publik vilket i sin tur kan förklara varför de också har mindre publik.
Du är ju för fasen sjukare än Jonas Sjöstedt och Jonna Simma tillsammans.
Den ena vill man ju knulla.

Jag ser väldigt få afrikaner på våra matcher. Däremot gissar jag att vi har fler barnfamiljer och kvinnor. Vilka matcher har du varit på?
Citera
2019-11-01, 13:01
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Lite av min poäng är ju att det där är just "vilket är ditt favoritlag" I Kina är Manchester United överlägset störst som folks favoritlag, men vad säger det egentligen? Att det är fullt med sjungande hardcore kineser på deras matcher?

Har bajen flest folk som "håller på" bajen i söderort? Ja det tror jag absolut, men det är många som bara säger så men som knappt bryr sig och skrev några av anledningarna ovan. Betyder det att det är bajenland och att alla våra supportrar måste komma från andra ställen? Nej.

Men så är det ju det där med att ni har fans och vi har supportrar.

Det jag upplever med de Hammarbyare jag kommer/kommit i kontakt med är att de minsann håller på klubben men några matcher ser dom inte och koll på hur de går har dom inte. Inget jag märkt med de djuuuu och AIKare jag känner/kommit i kontakt med.
Citera
2019-11-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det jag upplever med de Hammarbyare jag kommer/kommit i kontakt med är att de minsann håller på klubben men några matcher ser dom inte och koll på hur de går har dom inte. Inget jag märkt med de djuuuu och AIKare jag känner/kommit i kontakt med.

Haha, du beskriver ju precis den typiska djurgården som inte går på matcherna.
Citera
2019-11-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Du är ju sjuk i huvudet. Vad pratar jag om att det är positivt eller negativt. Lägger inga värdegrundsvärderingar. Det enda jag sagt att det är mycket afrikaner och invandrare på Hammarbys matcher och att Dif har mer homogen publik vilket i sin tur kan förklara varför de också har mindre publik.
Du är ju för fasen sjukare än Jonas Sjöstedt och Jonna Simma tillsammans.

Du använder det som en kritik eller gliring mot Hammarby, så det är klart att det är negativt. Försök inte gömma dig. Att dra fram konspirationsteorier om att det är invandrare som ser till att vi har dubbelt så mycket publik som er är lika skrämmande i sig. Det liknar hitlers dolkstötslegend om varför tyskland förlorade första världskriget. Jag skulle inte vilja ha dig som supporter till min klubb om jag höll på dif.
Citera
2019-11-01, 14:09
Medlem
The-Butchers avatar
Citat:

Fan vad nice, då har vi ju ännu mer potential att växa om vi kan få dom att gå på match
Citera
2019-11-01, 14:09
Medlem
Kokainsnuvans avatar
Rasism, översitteri, SD inspirerat Södermalmshat, Hitler. Hahaha! Fortsätt gärna! Lätta inte på gasen!
Citera
2019-11-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokainsnuvan
Rasism, översitteri, SD inspirerat Södermalmshat, Hitler. Hahaha! Fortsätt gärna! Lätta inte på gasen!

Sparar det tills ni förlorar imorgon.
Citera
2019-11-01, 15:27
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Den ena vill man ju knulla.

Jag ser väldigt få afrikaner på våra matcher. Däremot gissar jag att vi har fler barnfamiljer och kvinnor. Vilka matcher har du varit på?

Som jag sagt tidigare. Har vistas mycket i Globenområdet och man ser ju alla fansen som går mot Tele 2. Är en salig blandning.
Citera
2019-11-01, 17:11
Medlem
Citat:
Intressant med tanke på att alla 3 sthlms klubbarna har ungefär lika många supportrar i staden, men DIF och AIK har sämre publiksiffror vilket borde innebära en större sannolikhet att träffa på en djurgårdare eller gnagare med sämre koll.
Citera
2019-11-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Man skrattar åt hur ni hemlösa djurgårdare försöker gömma undan eran historia. Är det skämmigt att ha öfvre Östermalm som hemvist? Känns det fult att säga att man kommer från Lidingö, Djursholm och Täby? "Vi heter Djurgården, men vi har absolut ingenting med den delen av stan att göra. Nej, nej." Men ni måste ändå lägga in det obligatoriska SD-inspirerade södermalmshatet. Fast oj, just det, vi spelar ju i söderort så vi måste skilja på söderort och södermalm (även fast vi passerar södermalm på väg till en match).

Det blir lite rörigt det här. Det är bara att erkänna djurgårdare. Ni har ingenting i söder eller söderort att göra. Ni har i eran hemlöshet hamnat på fel sida av stan och skäms lite för det. Bygg en arena utanför Täby istället så hittar ni nog tillbaka till er identitet ska ni se.

Man vet att det ar en bonde som skriver nar den personen pastar att Stadion ligger pa ovre ostermalm.

Tillbaka till dalarna med dig. Hela din retorik ar fullstandigt patetisk, har du ens gatt ut ur grundskolan?
Citera
2019-11-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Intressant med tanke på att alla 3 sthlms klubbarna har ungefär lika många supportrar i staden, men DIF och AIK har sämre publiksiffror vilket borde innebära en större sannolikhet att träffa på en djurgårdare eller gnagare med sämre koll.

Jag kan beratta en liten historia for dig. Jag larde kanna en van runt 2012, jag fragade givetvis da om han hade ett fotbollslag han beundrade. Svaret var nej, han gillade inte fotboll. Nagra ar senare borjade det postas bilder med hammarbyhallsdukar och gick pa varenda match.

Liksom hipsterkulturen ar enorm i Stockholm, vilket ni bonder kanske inte vet - men sa ar det. Hammarby ar en del av hipsterkulturen. Det ar dessa tontar som star pa matchen och darfor det hellre halls en telefon i handen, och darfor eran decibelniva aldrig kommer att kunna matas med Djurgarden. Lev med det. Omfamna det, sluta forneka era javla bonder.
Citera
2019-11-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Man vet att det ar en bonde som skriver nar den personen pastar att Stadion ligger pa ovre ostermalm.

Tillbaka till dalarna med dig. Hela din retorik ar fullstandigt patetisk, har du ens gatt ut ur grundskolan?

Har du missat den här: https://twitter.com/lowesoderr/status/1189290707162423297. Kommentarer?

Sen undrar man ju var du kommer ifrån när stadion de facto är placerad så nära öfvre Östermalm som det går att komma. När var du i Stockholm senast din bonde?
https://www.google.com/maps/place/Stockholm+Stadion/@59.3409162,18.0734388,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x84fb387fe43d367d!8m2!3d59.34 53364!4d18.0790178
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in