2019-11-01, 07:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Vad är rasismen? Jag påtalar vad Hammarby har för publik. Hammarby har en väldigt bred skara.
Sluta vara vänsterbliven.
Incelindikatorn går igång vid användande av ”vänsterbliven”, bara så du vet.

Om man lyssnat på Nivas senaste podd och guldet 2009 framstår ju AIK som invandrarklubben. Om man också tar orterna i norr där AIK är stora så är det ju inte Hasse och Tage man börjar fundera på. Nä men, någon AIK:are som lyssnat och har en kommentar om den bild Nivas tecknar? Zlatanmania?
Citera
2019-11-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Han är ju uppenbarligen planterad.

Nej..
Citera
2019-11-01, 09:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vi ”sorkar” kan iaf geografi. Vart ligger ekens krog i Råsunda? Måste missat den puben. Det är som att säga att the londoner ligger vid Odenplan....

Fast nu gör du ju väl ändå bort dig? Tror du Råsunda endast innefattar där stadion stod? Såvitt jag vet så ingår Ekensbergsvägen i Råsunda och där ligger Ekens krog, ganska nära gränsen till Sumpan.. Menar du att det inte är Råsunda eller? Jag är ingen solnapolitiker, men i mina ögon är det jävligt mycket gamla råsunda.
Citera
2019-11-01, 11:11
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Vilken förort växte du upp i? För om den inte låg i Söderort är det fullt logiskt. AIK och Djurgården hör hemma i norrort och Bajen i söderort. Att du tror att bara bönder håller på bajen för att ingen höll på bajen i t.ex. Täby är en tankevurpa. Bajen är mycket större än Södermalm. Det är hela söderort. Södermalm har väl dessutom en större själ till att börja med än platser som Vasastan som inte sticker ut alls eller Östermalm som har en rikemanssjäl.
Skitsnack. Det där är vad du fått för dig och vad ni försöker lura era bondefans till. Inte alltför sällan man ser nån i typ norrland hetsa om att söderort är bajenland. Sen finns det många inflyttade eller helt ointresserade som tror att man ska hålla på bajen i söderort för ni har dragit igång den myten, men det är folk som sällan eller aldrig går på matcher. Typ som när det var nån undersökning i Haninge (inte söderort men södertörn) där DIF kom som det lag med minst supportrar i kommunen. Vet man nåt om Haninge vet man att det är långt ifrån sanningen när det gäller folk som går på matcher.

gnagare finns det många av i söderort också.

Södermalm har förändrats enormt. Visst förstår att ni ser det som hemma osv. då ni bildades där (vart var det nu igen exakt? Och vilket datum och år?) Södermalm är en sak trots att det är annorlunda idag. Men söderort är inte bajenland.

Prova att stå utanför en av våra matcher (gärna när bara kärnsupportrarna är där) och fråga var folk kommer ifrån. Du skulle bli förvånad om det där är vad du tror.
Citera
2019-11-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Skitsnack. Det där är vad du fått för dig och vad ni försöker lura era bondefans till. Inte alltför sällan man ser nån i typ norrland hetsa om att söderort är bajenland. Sen finns det många inflyttade eller helt ointresserade som tror att man ska hålla på bajen i söderort för ni har dragit igång den myten, men det är folk som sällan eller aldrig går på matcher. Typ som när det var nån undersökning i Haninge (inte söderort men södertörn) där DIF kom som det lag med minst supportrar i kommunen. Vet man nåt om Haninge vet man att det är långt ifrån sanningen när det gäller folk som går på matcher.

Södermalm har förändrats enormt. Visst förstår att ni ser det som hemma osv. då ni bildades där (vart var det nu igen exakt? Och vilket datum och år?) Södermalm är en sak trots att det är annorlunda idag. Men söderort är inte bajenland.

Prova att stå utanför en av våra matcher (gärna när bara kärnsupportrarna är där) och fråga var folk kommer ifrån. Du skulle bli förvånad om det där är vad du tror.

Ja det är klart det bor ett gäng dif och aik i söderort. Men inte flest.
https://www.hammarbyfotboll.se/wp-content/uploads/2019/07/bild02.jpg

Källa: https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/undersokning-visar-hammarby-storst-i-stan/

Och Ja, det var en neutral undersökning.
Citera
2019-11-01, 11:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Ja det är klart det bor ett gäng dif och aik i söderort. Men inte flest.
https://www.hammarbyfotboll.se/wp-content/uploads/2019/07/bild02.jpg

Källa: https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/undersokning-visar-hammarby-storst-i-stan/
Lite av min poäng är ju att det där är just "vilket är ditt favoritlag" I Kina är Manchester United överlägset störst som folks favoritlag, men vad säger det egentligen? Att det är fullt med sjungande hardcore kineser på deras matcher?

Har bajen flest folk som "håller på" bajen i söderort? Ja det tror jag absolut, men det är många som bara säger så men som knappt bryr sig och skrev några av anledningarna ovan. Betyder det att det är bajenland och att alla våra supportrar måste komma från andra ställen? Nej.

Men så är det ju det där med att ni har fans och vi har supportrar.
Citera
2019-11-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Vad är rasismen? Jag påtalar vad Hammarby har för publik. Hammarby har en väldigt bred skara.
Sluta vara vänsterbliven.

Du påtalar det i negativa termer och menar att det är bättre att Djurgården har en etnisk homogen publik. Lets face it, du är en stor rasist. Djurgårdsandan = översitteri och rasism. Ingen trevlig klubb enligt mig.
Citera
2019-11-01, 11:31
Medlem
Citat:
Lite av min poäng är ju att det där är just "vilket är ditt favoritlag" I Kina är Manchester United överlägset störst som folks favoritlag, men vad säger det egentligen? Att det är fullt med sjungande hardcore kineser på deras matcher?

Har bajen flest folk som "håller på" bajen i söderort? Ja det tror jag absolut, men det är många som bara säger så men som knappt bryr sig och skrev några av anledningarna ovan. Betyder det att det är bajenland och att alla våra supportrar måste komma från andra ställen? Nej.

Men så är det ju det där med att ni har fans och vi har supportrar.

Som du greppar efter halmstrån nu. Hade förstått din sista kommentar om du sagt det 2014-2015. Men nu har Hammarby haft en snitt i serielunken på ca 20.000 varje match sen 5-6 år tillbaka.
Men precis som för er så finns det en kärna i Bajen som åker på allt och ger allt. Just nu kanske den är lite större än er kärna.

Men det våra ”fans” gör är att gå på match, vilket era inte gör förutom när det vankas guldmatch, hemmapremiär eller derby.
Det är skillnaden mellan Hammarby och dif/aik idag.

Hammarby har fått fler trognare fans på senare år. Där står ni stilla och era jipposupportrar kommer bara 3-4 gånger om året.
Citera
2019-11-01, 11:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Du påtalar det i negativa termer och menar att det är bättre att Djurgården har en etnisk homogen publik. Lets face it, du är en stor rasist. Djurgårdsandan = översitteri och rasism. Ingen trevlig klubb enligt mig.
Fast du kan inte tala om djurgårdsanda baserat på vad en imbecill skriver.
Citera
2019-11-01, 11:39
Medlem
Citat:

Man skrattar åt hur ni hemlösa djurgårdare försöker gömma undan eran historia. Är det skämmigt att ha öfvre Östermalm som hemvist? Känns det fult att säga att man kommer från Lidingö, Djursholm och Täby? "Vi heter Djurgården, men vi har absolut ingenting med den delen av stan att göra. Nej, nej." Men ni måste ändå lägga in det obligatoriska SD-inspirerade södermalmshatet. Fast oj, just det, vi spelar ju i söderort så vi måste skilja på söderort och södermalm (även fast vi passerar södermalm på väg till en match).

Det blir lite rörigt det här. Det är bara att erkänna djurgårdare. Ni har ingenting i söder eller söderort att göra. Ni har i eran hemlöshet hamnat på fel sida av stan och skäms lite för det. Bygg en arena utanför Täby istället så hittar ni nog tillbaka till er identitet ska ni se.
Citera
2019-11-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fast du kan inte tala om djurgårdsanda baserat på vad en imbecill skriver.

Man får ju hoppas att det handlar om det. Tråkigt att man som dif:are behöver skämmas för sina egna supportrar. Ser samma sak på supporterkanalen på youtube hela tiden där massa dif:are kommenterar hur mycket de skäms för de supportrar som för Dif:s talan där. Verkar vara rätt vanligt.
Citera
2019-11-01, 12:50
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:

Du är ju sjuk i huvudet. Vad pratar jag om att det är positivt eller negativt. Lägger inga värdegrundsvärderingar. Det enda jag sagt att det är mycket afrikaner och invandrare på Hammarbys matcher och att Dif har mer homogen publik vilket i sin tur kan förklara varför de också har mindre publik.
Du är ju för fasen sjukare än Jonas Sjöstedt och Jonna Simma tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in