2019-11-01, 11:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är ju en viss skillnad med sex förstås, så många svenska kvinnor trånar efter sexslavar som de kan ha full kontroll över, här är en t.ex.:
Anna, 38, hade sexuellt förhållande med två av sina afghanska gymnasieelever – blev misshandlad

Anna jobbade som hjälplärare och elevassistent åt ensamkommande afghaner i Piteå när hon för tre år sedan inledde ett sexuellt förhållande med en av dem. Senare dumpade Anna eleven, som då hunnit bli 19 år gammal, och skaffade sig istället en ny och ännu yngre afghansk gymnasieelev som älskare – vilket ledde till att hon blev misshandlad av den förste afghanen. Det framgår i en dom från Hovrätten för Övre Norrland. Anna jobbar fortfarande kvar som elevassistent.

https://www.nyatider.nu/anna-38-hade-sexuellt-forhallande-med-tva-av-sina-afghanska-gymnasieelever-blev-misshandlad/
Självförvållat kan man förstås tycka så du är inte så fel ute med att även misshandel är något vi har acceptans för. Avrättningen på öppen gata av den där kvinnan som bar en bäbis ledde till en massa uppståndelse när det hände men när ytterligare en kvinna blev avrättad på liknande sätt några dagar senare blev det inte speciellt mycket skriverier, då var det redan på väg att bli normaliserat.

Bilbränder är idag helt normaliserat, det skriver inte ens media om längre och detsamma gäller sprängningar av bostadshus. Fullkomligt extremt i början men när det nyligen skedde fyra sprängningar inom loppet av några dagar var det i det närmaste helt tyst om det i MSM. Sådant snappar man bara upp om man är på flashback.

Så du har en poäng, när brott blir helt normaliserade, polisen inte klarar av att beivra det, media slutar skriva om det, människor slutar bry sig ja då är det rimligt att avkriminalisera de brotten så att rättsväsendet kan fokusera på det vi tycker är allvarligt, som t.ex. att någon yttrar något nedsättande mot en afghan.

Men hur kan du tycka att enbart brott mot kvinnor är värt att nämna? Tycker du inte det är allvarligt när män misshandlas eller skjuts? Har ju förekommit skjutningar av fel person.
Citera
2019-11-01, 11:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Generellt sett uppskattar tjejer att få en kuk mycket mer än killar så jo det är nog bättre för en tjej.
Tror inte att det är bättre att få en kuk i röven (igen, ursäkta språket, det är inget språk en kvinna bör använda givetvis) vid en våldtäkt för en tjej än vad det är för en kille.
Citera
2019-11-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så här går det i praktiken när män ger kvinnor mycket kärlek:

https://nypost.com/2019/08/23/united-arab-emirates-woman-seeks-divorce-over-husbands-extreme-love/

Fast hon ansåg att det var hennes uppgift att sköta hemmet och hon upplevd troligtvis att han stal hennes arbete.

Felet han gjorde var att han visste inte vad som pågick i hennes medvetande , hade han kollat med henne vad som gjordes fel skulle han kanske sluppit skilsmässa.

Fast jag tror att två gifta ska inte bråka med varandra ska de bråka ska de göra det med andra eftersom de är ett team och närmast allierade.

Det vart också får tråkigt för henne hon hade inga utmaningar, bäst är att kvinnor har ett jobb som de tycker är spännande , då behöver hon inte leta efter bråk hemma.
Citera
2019-11-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
För att jag inte är homosexuell...
Hur vet våldtäktsmännen att offret inte är lesbiskt, har clamydia eller nyligen har genom behandling för cell förändringar och inte får ha sex förrän om 6 veckor
Citera
2019-11-01, 11:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ett exempel på riktigt grova brott som förtjänar att t.o.m. SÄPO kopplas in har vi här:
”Att förre Scania-VD:n Leif Östling kritiserade invandringen är så allvarligt att Säpo behöver ta tag i saken och undersöka eventuella kopplingar mellan näringslivet och vit makt-miljön. Det säger professor Irene Molina vid Uppsala universitet”
Frisk?...🙄

https://twitter.com/BengtHojer/status/1189966765180309504?fbclid=IwAR3zyuUKbmekiVoKRDdD5 nTI5iw6UkiEtXrEV-ypMJyMvwixSbBV8_VSsMc
Om polisen kunde släppa bagatellartade brott som bilbränder, narkotikaförsäljning, våldtäkter, sprängningar av bostadshus mm så skulle det frigöras resurser för att ta hand om det verkligt allvarliga som om någon kritiserar invandringen.

Ja alltså under förutsättning att ditt inlägg är ironiskt så håller jag med. Inga motsägelser.

Jag har tänkt att du är autistisk, men frågan är om så är fallet. De brukar inte syssla med ironi på detta sätt.
Citera
2019-11-01, 12:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men hur kan du tycka att enbart brott mot kvinnor är värt att nämna? Tycker du inte det är allvarligt när män misshandlas eller skjuts? Har ju förekommit skjutningar av fel person.

Nu utformas inte lagarna utifrån vad jag tycker utan från vad den allmänna uppfattningen är, dvs. efter våra gemensamma normer. Dessa normer förändras när vi får in många med en helt annan kultur och därför är det orimligt att lagarna eller tolkningarna av lagarna inte förändras.

I många av de kulter vi importerar kan man t.ex. int ens begå våldtäkt mot sin egen fru så det bör vi anpassa oss efter och det råder ofta uppfattningar om att en kvinna som inte bär heltäckande klädsel är en hora som det är fritt fram att ta för sig av. Just den stora skillnaden på sexbrott mot kvinnor gör att de brotten är de första vi borde förändra synen på rent juridiskt.

Men även skjutningar och misshandel, sådant har vi tidigare blivit mycket upprörda över. Alla som varit med ett tag minns nationella trauman när någon har mördat ett gäng personer trots att det inträffade för flera årtionden sedan. Sådant är idag något som nästan helt kan passera utan att vi knappt får reda på det och vi kommer åtminstone inte minnas det om några månader eftersom det händer så många liknande saker. Det blir alltså normaliserat, dvs. en del av vår vardag som vi inte upprörs speciellt mycket över.

Citat:
Tror inte att det är bättre att få en kuk i röven (igen, ursäkta språket, det är inget språk en kvinna bör använda givetvis) vid en våldtäkt för en tjej än vad det är för en kille.

Det tror jag, våldtäkter mot kvinnor är normaliserat men det är inte lika normaliserat att en kille får ta emot en kuk i analen så det kommer väcka mycket mer skamkänslor och det kommer vara mycket svårare att prata om och få stöd för. Det är också många fler tjejer som provat analsex och gillar det. Prova att fråga 100 killar och 100 tjejer t.ex. om de kan tänka sig att prova analsex, jag garanterar att det kommer vara fler tjejer som säger att de har provat eller kan tänka sig prova.
Citera
2019-11-01, 12:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja alltså under förutsättning att ditt inlägg är ironiskt så håller jag med. Inga motsägelser.

Jag har tänkt att du är autistisk, men frågan är om så är fallet. De brukar inte syssla med ironi på detta sätt.

Man kan väl utan att överdriva säga att hela det svenska samhället är ironiskt och de som beskriver det låter då förstås ironiska. Men se krasst på hur starkt människor reagerar över olika saker, en sprängning av ett bostadshus eller att Leif Östling sa det där, jag skulle nog lugnt påstå att fler blir ordentligt upprörda över Östlings intervju och kräva åtgärder emot det. Så fick han också väldigt snabbt sparken.

Och rättsväsendet ska förstås prioritera det som människor anser är värst.
Citera
2019-11-01, 12:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu utformas inte lagarna utifrån vad jag tycker utan från vad den allmänna uppfattningen är, dvs. efter våra gemensamma normer. Dessa normer förändras när vi får in många med en helt annan kultur och därför är det orimligt att lagarna eller tolkningarna av lagarna inte förändras.

I många av de kulter vi importerar kan man t.ex. int ens begå våldtäkt mot sin egen fru så det bör vi anpassa oss efter och det råder ofta uppfattningar om att en kvinna som inte bär heltäckande klädsel är en hora som det är fritt fram att ta för sig av. Just den stora skillnaden på sexbrott mot kvinnor gör att de brotten är de första vi borde förändra synen på rent juridiskt.

Men även skjutningar och misshandel, sådant har vi tidigare blivit mycket upprörda över. Alla som varit med ett tag minns nationella trauman när någon har mördat ett gäng personer trots att det inträffade för flera årtionden sedan. Sådant är idag något som nästan helt kan passera utan att vi knappt får reda på det och vi kommer åtminstone inte minnas det om några månader eftersom det händer så många liknande saker. Det blir alltså normaliserat, dvs. en del av vår vardag som vi inte upprörs speciellt mycket över.

Det tror jag, våldtäkter mot kvinnor är normaliserat men det är inte lika normaliserat att en kille får ta emot en kuk i analen så det kommer väcka mycket mer skamkänslor och det kommer vara mycket svårare att prata om och få stöd för. Det är också många fler tjejer som provat analsex och gillar det. Prova att fråga 100 killar och 100 tjejer t.ex. om de kan tänka sig att prova analsex, jag garanterar att det kommer vara fler tjejer som säger att de har provat eller kan tänka sig prova.

Ja det är klart att fler tjejer provat eftersom killar oftast inte har sex med andra killar. Men vid en våldtäkt kan det göra precis lika stor skada för en tjej att bli våldtagen där bak som för en kille.

Jag tycker att du förminskar våldtäkt oerhört, du pratar om det som att det vore vad som helst. Hur hade du reagerat om din flickvän blev överfallsvåldtagen? Tror du.
Citera
2019-11-01, 12:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Man kan väl utan att överdriva säga att hela det svenska samhället är ironiskt och de som beskriver det låter då förstås ironiska. Men se krasst på hur starkt människor reagerar över olika saker, en sprängning av ett bostadshus eller att Leif Östling sa det där, jag skulle nog lugnt påstå att fler blir ordentligt upprörda över Östlings intervju och kräva åtgärder emot det. Så fick han också väldigt snabbt sparken.

Och rättsväsendet ska förstås prioritera det som människor anser är värst.

Om vi leker med tanken att våldtäkt avskrivs som brott.
Vad tror du konsekvenserna hade blivit inom en femårsperiod? Hade svenska män börjat våldta mer?
Kanske hade kvinnor gjort sig så fula som möjligt. Blivit feta för att få vara ifred. Gått i säckiga kläder totalt osminkade. Kanske gärna varit lite skitiga.
Citera
2019-11-01, 12:09
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Fast en kuk i röven (ursäkta språket) är väl inte bättre för en tjej än en kille?
Tvärtom har man hört

Homovåldtäkter leder inte till något vettigt, alls. Det blir inga barn gjorda där inte. Det är äckligt och mot naturen.

Jag tror att en kvinna som är heterosexuell, inte varit sexuellt förtryckt av sin mamma, som i övrigt är frisk och vettig kan nog tycka det är spännande att bli påsatt av några virila hannar i skogen en stund.

Samma för en man, att bli misshandlad och våldtagen av några snygga kampsportstjejer i skogen skulle nog vara till glädje för alla inblandade.

Citat:

Fast nu har vi ju mansöverskott i Sverige och då gör det inget att vi skjuter av några stycken.

Det är naturens sätt att hantera mansöverskott.
Citera
2019-11-01, 12:10
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ja det är klart att fler tjejer provat eftersom killar oftast inte har sex med andra killar. Men vid en våldtäkt kan det göra precis lika stor skada för en tjej att bli våldtagen där bak som för en kille.

Kanske man träna tjejer i att bli gruppvåldtagna så de inte ådrar sig skador. Ungefär som i Judo, lär man sig falla på rätt sätt slipper man skador.
Citera
2019-11-01, 12:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag tycker att du förminskar våldtäkt oerhört, du pratar om det som att det vore vad som helst. Hur hade du reagerat om din flickvän blev överfallsvåldtagen? Tror du.

Jag uttrycker vad svenskarna visar att de blir mest upprörda över och vad de agerar starkast emot, eftersom det är vad som bör styra hur rättsväsendet prioriterar. Att jag personligen gör andra prioriteringar är ett problem för mig så länge jag lever i Sverige men det är inte fokus för vad jag skriver.

På det personliga planet har jag redan mentalt lämnat Sverige eftersom det är för sent att stoppa den här utvecklingen. Vi har passerat point of no return så om folk skulle rösta fram SD till regeringsställning i nästa val så är det ändå för sent, det kommer inte gå att vända det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in