2019-10-31, 22:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Bussen, vem har pratat om det?

Menar du allvar?
Citera
2019-10-31, 22:59
Medlem
Varför ska svenska kvinnor få blattekuk gratis medans svenska män inte ens får betala för Fitta?
Citera
2019-10-31, 23:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad förväntade du dig för svar från en rumänsk kvinna som inte likt kvinnan som jobbar på Lidl efter dagens jobb kan gå hem till sin bostad och äta en god middag med din pojkvän

Varför skulle hon inte kunna gå hem till sin pojkvän och äta middag? Är det de kriminella nätverken som hindrar henne?

Citat:
Hur tänkte du dig att kvinnan från Rumänien kan gå hem till sin man och barn efter dagens sexsäljande på bordell i Tyskland. Du vet att prostituerade är riktiga kvinnor som likt andra kvinnor föder barn, har mens och förstoppning

1) Um, hon lämnar bordellen och åker hem?

2) Du vet att många kvinnor som horar har barn right? Det är inget hinder för att ha sex.

Citat:
Att de 50 % har "pojkvän" är allmänt känt, det är helt riktigt uppfattat

Ja...? Även kvinnor som horar har relationer. Hur skulle det annars funka?
Senast redigerad av Babianen 2019-10-31 kl. 23:05.
Citera
2019-10-31, 23:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostit007
Varför ska svenska kvinnor få blattekuk gratis medans svenska män inte ens får betala för Fitta?

Blattekuken är dessutom subventionerad av skattebetalarna, de betalar och kvinnorna blir välsignade. Borde kanske skattebetalarna även betala för männens horor?
Citera
2019-10-31, 23:08
Medlem
Citat:
Blattekuken är dessutom subventionerad av skattebetalarna, de betalar och kvinnorna blir välsignade. Borde kanske skattebetalarna även betala för männens horor?

Jaa eftersom blattarna är svenska kvinnans manshora som blir bombad med bidrag

Så borde ju vi svenska män få U-lands hora bombad med samma bidrag?

Och eftersom blattarna e gratis för tjejerna så borde våra U-lands horor också vara gratis??

Trodde vi levde i ett rättvist samhälle där killar och tjejer har lika värde? Med samma rättigheter?
Senast redigerad av Lostit007 2019-10-31 kl. 23:12.
Citera
2019-10-31, 23:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ok, så nu handlar det inte om själva rösten på partiet utan värderingar?
Tänk om massor av kvinnor röstat på Socialdemokraterna för att de tycker att välfärden och "solidaritet" är viktigt men de vill inte bli våldtagna eller älskar invandringen från MENA för det?
Det kan ju inte du eller någon annan veta.

Sen så vet jag inte om det är värre att bli våldtagen av någon av samma kön. Om en man våldtar en kvinna analt är det inte bättre än att han våldtar en man
analt. Det handlar om penetration i båda
fallen och övergreppet är precis lika stort
oavsett könet.

Jag håller alltså med om att det är för jävla jävligt att många kvinnor röstar på Vänsterpartiet, MP, centern och såssarna, så det är inte det, men jag kan inte motivera din generalisering gällande att alla personer av ett kön ska ansvara för vad en del gör.
Då kan man ju diskutera om alla män ska vara ansvariga för fängelsekunder, våldtäktsmän, mördare e.t.c. Dessa är ju nästan alltid män.
Det kanske är så att män vill ha detta i samhället?
Jag menar, det verkar accepteras utan större motstånd.

Citat:
Ja det vet jag väl att den gör. Och på grund av ett enormt slöseri på pengar och dålig styrning.
Men SD har ju en politisk riktning som inte tilltalar viss publik. Till exempel en del kvinnor tilltalas inte av det konservativa, och en del män som är framgångsrika affärsmän med mycket internationella samarbetspartners, t.e.x finanssektorn tror jag inte tilltalas av SD. Vet att min bror som arbetat i många olika länder typ Tyskland, London, Dubai, aldrig skulle rösta på SD. Dock tycker jag att de som inte bor i landet ska tas ifrån rösträtt omedelbart i princip. Moderaterna röstar affärsmännen och deras fruar på, skulle jag tro.
Alla vill ju inte ha detta folkhemsstuket, men bara för det betyder det inte att de vill ha massvis med invandrare.

Sen tycker jag förvisso att man måste prioritera i slutändan, vilket är viktigast? Jag tror också att folk börjar göra det, men tyvärr för sent. Detta gäller även män, för något val sedan hade inte SD mycket röster.
Nu är det så pass krisigt i landet på många håll att även om SD får majoritet så är frågan vad de kan åstadkomma med detta sjunkande skepp. Alla instanser i samhället är ju i princip sabbade.

Citat:
Nej du tilltalas mer av MENA-män som begår massor våldtäkter och eftersom ni kvinnor gillar det borde det inte vara kriminellt.

Citat:
Jaha och där tappade du fokus fullständigt. Svara ordentligt och sakligt på vad jag skriver istället för att hoppa på mig. Annars får jag kanske misstänka att du inte håller debatten ut?

Citat:
Ja du beskriver vad du tilltalas och inte tilltalas av och lägger din röst utifrån det. Bagetellfrågor prioriterar du inte och det borde förstås heller rättsväsendet göra.

Citat:
Varför då, kvinnorna vill ju ha hit dem och för en demokrat är det självklart att folkviljan ska råda.

Nej moderaterna är fortfarande för mer invandring så du har alltså röstat för att få hit fler.
Och hur kan du säga att kvinnorna straffas när de får vad de vill ha, det är obegripligt.

Ja det där har vi redan diskuterat och så är det bortsett från att SD nu är jämnstora med S och knappast kan sägas vara en liten bråkdel längre. I senaste valet var de även då ett av de tre stora partierna.

Rån och misshandlar, våld i allmänhet har också ökat. Ska vi anta att männen också är nöjda med detta då en del av männen röstat på sjuklövern? Ta bort straffen för dessa brott är kanske också något att se över. Jag menar, männen har ju bett om det, framförallt de unga pojkar som ofta råkar ut för det.

Jag tycker du ska läsa inläggen jag citerat här, och sedan försöka motivera varför det är rimligare att straffa kvinnor som grupp än att straffa exakt de personer som röstat fel enligt dig. De motiveringar du påstår att du levererat hittills är mycket svaga, och sedan övergick du plötsligt till att prata om vad jag tycker utan att jag överhuvudtaget har skrivit det.

Framförallt det fetade kan du kika på, det ignorerade du fullständigt.
Citera
2019-10-31, 23:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Rån och misshandlar, våld i allmänhet har också ökat. Ska vi anta att männen också är nöjda med detta då en del av männen röstat på sjuklövern? Ta bort straffen för dessa brott är kanske också något att se över. Jag menar, männen har ju bett om det, framförallt de unga pojkar som ofta råkar ut för det.

Jag tycker du ska läsa inläggen jag citerat här, och sedan försöka motivera varför det är rimligare att straffa kvinnor som grupp än att straffa exakt de personer som röstat fel enligt dig. De motiveringar du påstår att du levererat hittills är mycket svaga, och sedan övergick du plötsligt till att prata om vad jag tycker utan att jag överhuvudtaget har skrivit det.

Framförallt det fetade kan du kika på, det ignorerade du fullständigt.

Generellt set är det en tydlig skillnad mellan men och kvinnor och som media nyligen rapporterat blir klyftorna allt större. Kvinnor älskar detta och män hatar det, även om det finns avvikande individer.

Varför ska man straffa MENA-män som gör sådana här saker mot kvinnor när de älskar det, det är ett obegripligt resonemang. Du röstar ju själv för fler invandrare och därmed mer av det här, hur tänker du?
Citera
2019-10-31, 23:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Generellt set är det en tydlig skillnad mellan men och kvinnor och som media nyligen rapporterat blir klyftorna allt större. Kvinnor älskar detta och män hatar det, även om det finns avvikande individer.

Varför ska man straffa MENA-män som gör sådana här saker mot kvinnor när de älskar det, det är ett obegripligt resonemang. Du röstar ju själv för fler invandrare och därmed mer av det här, hur tänker du?

Du har fortfarande inte motiverat varför det är mer rimligt att dela upp efter kön så att oskyldiga människor drabbas, istället för att de som röstat fel drabbas, varenda en.
Varför vill du skydda de män som röstat fel?

Jag röstar inte för fler invandrare, moderaterna är rätt så restriktiva i sin invandringspolitik. Framförallt vill de ha bättre ordning, mindre bidrag och mer arbete. Hade detta varit grundvärderingarna i samhället så hade inte invandringen ens varit ett så stort problem som den är, eftersom många inte hade velat komma hit ens. Många kommer för att de kan, för att de vet att de får det bättre med bidrag e.t.c.
Hade man utvisat våldtäktsmän och annat pack hade vi inte heller haft de problemen som finns idag.
Så, det handlar inte enbart om antalet som kommer hit utan även hur man hanterar det här. Jag är inte för laglöshet.
Citera
2019-10-31, 23:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har fortfarande inte motiverat varför det är mer rimligt att dela upp efter kön så att oskyldiga människor drabbas, istället för att de som röstat fel drabbas, varenda en.
Varför vill du skydda de män som röstat fel?

Jag röstar inte för fler invandrare, moderaterna är rätt så restriktiva i sin invandringspolitik. Framförallt vill de ha bättre ordning, mindre bidrag och mer arbete. Hade detta varit grundvärderingarna i samhället så hade inte invandringen ens varit ett så stort problem som den är, eftersom många inte hade velat komma hit ens. Många kommer för att de kan, för att de vet att de får det bättre med bidrag e.t.c.
Hade man utvisat våldtäktsmän och annat pack hade vi inte heller haft de problemen som finns idag.
Så, det handlar inte enbart om antalet som kommer hit utan även hur man hanterar det här. Jag är inte för laglöshet.

Jo det är en mycket klar skillnad mellan män och kvinnors värderingar, kvinnor vill ha detta och då borde det vara okej att de får det. Som jag sagt har vi valhemlighet så man kan inte utgå från hur individen har röstat men man kan utgå från generella skillnader mellan könen.

Moderaterna stödde vänstern under hela den förra mandatperioden och gick till val 2018 med vänsterpartierna C+L, och de är dessutom för mer invandring och därmed högre arbetslöshet, högre skatter, högre brottslighet, kollapsad äldreomsorg, sjukvård mm. Dessutom kommer de aldrig i regeringsställning utan SD så om de inte bryter totalt med C+L är en röst på M en röst på vänstern.
Citera
2019-10-31, 23:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo det är en mycket klar skillnad mellan män och kvinnors värderingar, kvinnor vill ha detta och då borde det vara okej att de får det. Som jag sagt har vi valhemlighet så man kan inte utgå från hur individen har röstat men man kan utgå från generella skillnader mellan könen.

Moderaterna stödde vänstern under hela den förra mandatperioden och gick till val 2018 med vänsterpartierna C+L, och de är dessutom för mer invandring och därmed högre arbetslöshet, högre skatter, högre brottslighet, kollapsad äldreomsorg, sjukvård mm. Dessutom kommer de aldrig i regeringsställning utan SD så om de inte bryter totalt med C+L är en röst på M en röst på vänstern.

De har brutit med C & L nu. Men det kvittar, jag kommer ändå rösta på SD i fortsättningen, av just den anledningen att de inte valde att samarbeta med SD när de hade chansen.
Men det är en annan diskussion.

Den där valhemligheten hade säkerligen gått att bryta för en så pass viktig sak som att inte oskyldiga ska drabbas i en kollektiv bestraffning. Det är väldigt svårmotiverat.
Citera
2019-10-31, 23:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
De har brutit med C & L nu. Men det kvittar, jag kommer ändå rösta på SD i fortsättningen, av just den anledningen att de inte valde att samarbeta med SD när de hade chansen.
Men det är en annan diskussion.

Den där valhemligheten hade säkerligen gått att bryta för en så pass viktig sak som att inte oskyldiga ska drabbas i en kollektiv bestraffning. Det är väldigt svårmotiverat.

Nej UK hoppas fortfarande på att ett eller båda partierna kommer tillbaks, han har inte klippt av dem och han har inte deklarerat att M kommer gå till val med SD. Detta kan bara ske under galgen om det ens sker då och tåget gick nog i valet 2018, det var nog den allra sista chansen att kunna rädda Sverige. Nu är det bara för folket att gilla det nya Sverige eller lämna det för det är för sent att kunna vända det här.

Valhemligheten är grundlagsfäst så det ändrar man inte på i första taget.
Citera
2019-11-01, 00:04
Medlem
Sverige kommer crasha bara för att svenska kvinnorna var giriga efter gratis blatte kuk..
Senast redigerad av Lostit007 2019-11-01 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in