2019-10-31, 17:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Gränserna stängdes 2015 för att få kontroll över situationen och efter det har flyktingströmmen minskat, detta är vad som är känt. Du verkar sitta på annan information och den får du jättegärna dela med dig av.

Du medgav nyss att du inte har en aning om hur många PUT som delats ut efter det. Ta reda på det innan du kommer med sådana här påståenden.

Citat:
Hur vet du det? Har du frågat dem?

Varför upprepar du en fråga som jag redan har besvarat?
Citera
2019-10-31, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Hur ska jag veta det? Ingen vet. Men när man röstar på ett parti, så accepterar man hela partiprogrammet. Man röstar för öppna gränser för att få genom en sakfråga man själv gillar.

Fast inget parti gick till val 2018 på öppna gränser. Så ingen har röstat för det.
Citera
2019-10-31, 17:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fast inget parti gick till val 2018 på öppna gränser. Så ingen har röstat för det.

Sluta skämta nu, "Mitt Europa bygger inga murar" körde Löfven med och han var ändå inte värst i vänsterblocket.
Citera
2019-10-31, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du medgav nyss att du inte har en aning om hur många PUT som delats ut efter det. Ta reda på det innan du kommer med sådana här påståenden.

Jag kan kolla på migrationsverkets hemsida angående PUT. Gränserna stängdes 2015. Det är den informationen jag har, har du annan information får du jättegärna dela med dig av den.

Citat:
Varför upprepar du en fråga som jag redan har besvarat?

Du påstår att folk röstade på öppna gränser/fri invandring, men vilket parti hade öppna gränser eller fri invandring på sitt partiprogram 2018?
Citera
2019-10-31, 17:47
Avslutad
Citat:
Sluta skämta nu, "Mitt Europa bygger inga murar" körde Löfven med och han var ändå inte värst i vänsterblocket.

Fast vi kom ju överens om att det är skillnad på ord och handling. Vad jag vet så stängdes gränserna 2015. Har du annan information får du jättegärna dela med dig av den.
Citera
2019-10-31, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
What?

Var har du fått det ifrån?

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asyl.html

Vi pratar om gränspolitiken och du skickar en länk på hur många som sökt asyl.
Citera
2019-10-31, 17:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
det inte
Citat:
Det är skillnad på att bli våldtagen av en person av samma kön än en person av motsatt kön t.ex. och dessutom har män helt andra värderingar än kvinnor, vi accepterar inte MENA-invandring som kvinnor gör.

Ok, så nu handlar det inte om själva rösten på partiet utan värderingar?
Tänk om massor av kvinnor röstat på Socialdemokraterna för att de tycker att välfärden och "solidaritet" är viktigt men de vill inte bli våldtagna eller älskar invandringen från MENA för det?
Det kan ju inte du eller någon annan veta.

Sen så vet jag inte om det är värre att bli våldtagen av någon av samma kön. Om en man våldtar en kvinna analt är det inte bättre än att han våldtar en man
analt. Det handlar om penetration i båda
fallen och övergreppet är precis lika stort
oavsett könet.

Jag håller alltså med om att det är för jävla jävligt att många kvinnor röstar på Vänsterpartiet, MP, centern och såssarna, så det är inte det, men jag kan inte motivera din generalisering gällande att alla personer av ett kön ska ansvara för vad en del gör.
Då kan man ju diskutera om alla män ska vara ansvariga för fängelsekunder, våldtäktsmän, mördare e.t.c. Dessa är ju nästan alltid män.
Det kanske är så att män vill ha detta i samhället?
Jag menar, det verkar accepteras utan större motstånd.
Citera
2019-10-31, 17:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
70% av befolkningen är då enligt skribenten psykiskt sjuka eftersom det är 70% som är för den lag vi har

Javisst
Och avundsjuka är vi också, allihopa.
Citera
2019-10-31, 17:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det uppges att i land efter land bara är kring 25-30 % av de som prostituerar sig är medborgare i landet. Kvinnor från Rumänien, Bulgarien, Nigeria och Thailand är de som dominerar prostitutionen i alla europeiska länder på Nya Zeeland dominerar kvinnor från Fillipinerna

Neej det där måste vara felaktig information! Det vet väl alla att det är först och främst etniskt tyska, holländska eller danska kvinnor som arbetar på bordellerna. Dessutom gör de detta med glädje, mycket hellre än andra valmöjligheter till arbete som de haft. Är övertygad om att det fullkomligt öser in jobberbjudande var och varannan dag!
Citera
2019-10-31, 17:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag kan kolla på migrationsverkets hemsida angående PUT. Gränserna stängdes 2015. Det är den informationen jag har, har du annan information får du jättegärna dela med dig av den.

Du påstår att folk röstade på öppna gränser/fri invandring, men vilket parti hade öppna gränser eller fri invandring på sitt partiprogram 2018?

Du fick ju svar från CelenoII:

Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
What?

Var har du fått det ifrån?

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asyl.html
Citera
2019-10-31, 17:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ok, så nu handlar det inte om själva rösten på partiet utan värderingar?
Tänk om massor av kvinnor röstat på Socialdemokraterna för att de tycker att välfärden och "solidaritet" är viktigt men de vill inte bli våldtagna eller älskar invandringen från MENA för det?
Det kan ju inte du eller någon annan veta.

Du menar att man accepterar våldtäkter för att det är en bagatell i jämförelse med annat?
Välfärden havererar dock pga invandringen.
Citera
2019-10-31, 18:02
Avslutad
Citat:
Du fick ju svar från CelenoII:

Shit vad du slingrar dig.

Vi pratade om gränspolitiken INTE asylrätten. Den har väl varken högern eller vänstern ändrat på/tagit bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in