2019-10-02, 20:45
Medlem
Vilka kvinnor är det?
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Förutom PAJ så är mina huvudmisstänkta för mordet på Eva Söderström dessa två kvinnor.

Sedan om det är relevant eller inte för tråden är upp till moderatorerna att avgöra. Du får väl lämna in en ”rapport” till dem.
Citera
2019-10-03, 19:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Vilka kvinnor är det?
Det finns inga misstänkta kvinnor! Dom finns bara i någons förvirrade hjärna.
Kniven har används med sådan kraft så det är med största sannolikhet en man som har använt.

Så då har vi kvar äcklet PAJ... med sina svarta ögon av svartsjuka och hat när Eva ska flytta och kanske har en ny pojkvän... något som PAJ aldrig fick vara för hon ville inte ha honom.

Så lugnt det blev här nu
Senast redigerad av Timeout 2019-10-03 kl. 19:43.
Citera
2019-10-04, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns inga misstänkta kvinnor! Dom finns bara i någons förvirrade hjärna.
Kniven har används med sådan kraft så det är med största sannolikhet en man som har använt.

Så då har vi kvar äcklet PAJ... med sina svarta ögon av svartsjuka och hat när Eva ska flytta och kanske har en ny pojkvän... något som PAJ aldrig fick vara för hon ville inte ha honom.

Så lugnt det blev här nu

Kan verkligen en ensam person ha utfört handlingen, jag betvivlar det och därför har jag två huvudmisstänkta. Mr P fick hjälpa till att städa upp efter BÅ psykiska utbrott på Eva och mr Ps förhållande, mr P kunde inte fatta vad BÅ just gjorde och blev skogstokig och var tvungen att städa upp efter BÅ varpå han arrangerade brottsplatsen med fler knivhugg på Eva. BÅ var enormt svartis på Mr P och Eva, hon var rädd att mr P skulle följa med till Sundsvall och bli lämnad ensam i Kramfors.

Sedan flyttade mr P och BÅ båda ihop i några veckor för att röja undan bevis och hjälpa varandra med att en bra historia, samt ge varandra alibi, som dom hittade på när dom släppte av Eva 500m från hemmet.I Själva verket så hände något helt annat på Eva sista färd mot hemmet.

När dom märkte att man kommit undan med ett av dom grymmaste morden i modern tid så kunde BÅ flytta söderut och börja ett nytt liv, det var enda chansen att kunna leva med sig själv och slippa ser mer av Kramfors och tidigare vänner.

Mr P fick ta på sig rollen som den sörjande pojkvännen trots att Eva aldrig hade någon pojkvän
.

Detta är den enda historien som jag tycker MAKES SENSE, alltså som är RIMLIG utifrån hur man agerat före och efter mordet.

Varför flyttade ÖHT Mr P och BÅ ihop om nu mr P var Evas pojkvän, THAT DOES NOT MAKE SENSE och för att sedan flytta söderut och lämna mr P när dom inte längre var misstänkta och insåg att man kommit undan.
Citera
2019-10-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Tolkar det som att man inte lyckats utvinna DNA ur hudresterna under Evas naglar, men med ny teknologi kan det i teorin gå. Men i SVT artikeln står det "små spår av DNA", så visst kan det finnas DNA men i små mängder där man inte vill riskera förstöra det med fler tester i Sverige med dagens teknik. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/evamordet-fortfarande-en-gata Sen verkar det vara första gången man berättar om armarnas ställning, en detalj man kanske skulle sparat ifall någon velat erkänna..

Artiklar om DNA spåren i Eva Söderström-fallet:

https://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/proven_zpscshhezde.jpg

https://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2015-00%202_zps511uilwo.jpg

https://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-58%202_zps4qgqdvvv.jpg

https://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987/Doc%20-%202016-07-12%2014-57%202%201_zpsvlcmu5ww.jpg

Det råder inga tvivel om att tekniken går framåt hela tiden och man kan få fram en DNA - profil från allt mindre biologiskt material. Senast är att man lyckats hitta en metod att kunna framställa DNA - profil från smutsigt biologiskt material, vilket tidigare har varit svårt, för att inte säga omöjligt.

I ingressen till "Svenska fall för FBI" vid mötet med Öhman togs det upp att Eva låg i en märklig ställning. Både Öhman och Safarik reagerade på detta. Svårt att säga om det behöver betyda något speciellt ...? Sen finns tesen att mordet skulle kunna ha rituella inslag - mer baserat på att Laban låg så utmärkande tätt placerad intill Eva, skulle jag tro (?), vilket i sig är märkligt. Det fanns väl ingen anledning att sträva efter att lägga hunden så tydligt intill Eva om det inte fanns en tanke bakom ...?
Citera
2019-10-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kan verkligen en ensam person ha utfört handlingen, jag betvivlar det och därför har jag två huvudmisstänkta. Mr P fick hjälpa till att städa upp efter BÅ psykiska utbrott på Eva och mr Ps förhållande, mr P kunde inte fatta vad BÅ just gjorde och blev skogstokig och var tvungen att städa upp efter BÅ varpå han arrangerade brottsplatsen med fler knivhugg på Eva. BÅ var enormt svartis på Mr P och Eva, hon var rädd att mr P skulle följa med till Sundsvall och bli lämnad ensam i Kramfors.

Sedan flyttade mr P och BÅ båda ihop i några veckor för att röja undan bevis och hjälpa varandra med att en bra historia, samt ge varandra alibi, som dom hittade på när dom släppte av Eva 500m från hemmet.I Själva verket så hände något helt annat på Eva sista färd mot hemmet.

När dom märkte att man kommit undan med ett av dom grymmaste morden i modern tid så kunde BÅ flytta söderut och börja ett nytt liv, det var enda chansen att kunna leva med sig själv och slippa ser mer av Kramfors och tidigare vänner.

Mr P fick ta på sig rollen som den sörjande pojkvännen trots att Eva aldrig hade någon pojkvän
.

Detta är den enda historien som jag tycker MAKES SENSE, alltså som är RIMLIG utifrån hur man agerat före och efter mordet.

Varför flyttade ÖHT Mr P och BÅ ihop om nu mr P var Evas pojkvän, THAT DOES NOT MAKE SENSE och för att sedan flytta söderut och lämna mr P när dom inte längre var misstänkta och insåg att man kommit undan.

Mordet var nog på allas läppar och tidningarna var sprängfyllda med artiklar och det spekulerades att en vettvilling till sexgalning gick lös - stämningen lär ha varit rätt kaotisk i Kramfors vid tiden efter mordet.
Citat dacostaarkivet från DN 7/10 -87 rubrik "Skräck i Ådalen efter kvinnomord": "Man låser till och med bildörren inifrån och joggar gör vi bara på dagen och tillsammans säger Åsa Lundin".

Sett till dessa omständigheter var det nog inte så konstigt att BÅ flyttade in hos P i som det sägs "tre veckor" - jag tror hon var rädd, som de flesta andra. Jag har inte superkoll på exakta tider, men märk väl att hon flyttade ut efter tre veckor - möjligen efter att polisen gick ut med att man hade en misstänkt (cykelmannen).

Visst, det kan tyckas märkligt att hon senare flyttade långt söderut och bröt kontakten med alla sina vänner, men det behöver inte vara det. Vet vi verkligen att hon bröt all kontakt, eller har det blivit en trådsanning? Om hon skulle ha varit skyldig, måste hon rimligtvis ha insett att det inte är lönt att fly från ett mord genom att flytta inom riket, eller ens kunna döva sitt eget samvete.

Menar du på fullaste allvar att P skulle hjälpa BÅ att dölja ett mord och uppoffra sig så till den milda grad att han dessutom skulle utdela ett flertal knivhugg på Evas döda kropp, med risken att bli indragen?

Sen en annan aspekt vad gäller knivhuggen, det har sagts tidigare men tål tyvärr att upprepas: Varje knivhugg var dödande var för sig, enligt ett uttalande från polisen. Sannolikheten att en pulsåder träffades är stor med påföljande pulserande blödning. Om någon i "efterhand" skulle ha utdelat ytterligare kraftiga knivhugg, skulle ett sådant handlande ha avslöjats vid den rättsmedicinska obduktionen.
Se även sid. 542 inlägg 6499 (spoiler).

Du säger att BÅ var enormt svartis på P och Eva. Är det något som du vet och fått bekräftat från något håll, eller är det något som du bara tror?

På vilket sätt gav dom varandra alibi menar du?

Jag håller fullständigt med dig - det var ett mycket grymt mord!
Citera
2019-10-09, 01:00
Medlem
Majsargotts avatar
Var det någon av er som såg kommentarerna när Svenska Fall för FBI var ute på y-tube? En person där kallade sig för Mr P och skrev "catch me if you can" osv. Säkert troll som jag skrev till en person, men ändå.
Det avsnittet finns inte kvar på Youtube längre vad jag kan se iallafall

Edit: Har frågat detta innan, men hur i h-vete kunde Mr P ha så många förhållanden??
Senast redigerad av Majsargott 2019-10-09 kl. 01:12.
Citera
2019-10-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Var det någon av er som såg kommentarerna när Svenska Fall för FBI var ute på y-tube? En person där kallade sig för Mr P och skrev "catch me if you can" osv. Säkert troll som jag skrev till en person, men ändå.

Edit: Har frågat detta innan, men hur i h-vete kunde Mr P ha så många förhållanden??

Det enda stället man fortfarande kan se avsnittet verkar vara på TV 4 play.
Om varför Mr P kunde ha så många förhållanden har jag inte en aning om, såvida han nu verkligen hade det?

Det är dags att Kalla fall gruppen region nord lägger manken till och börjar leverera snart - det räcker inte att "bara titta" på hur kollegorna i andra regioner gör.
Än finns det hopp!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/de-kalla-mordfallen-i-lanet-ska-inventeras
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e80QvO/man-gripen-for-24-ar-gammalt-mord
Citera
2019-10-29, 19:24
Medlem
Var det ingen som såg SVT Västernorrlands serie om Eva? Anneli var med. Det går tyvärr inte att se det längre, kanske om det blir mycket efterfrågan. Efter det tog SVTs program där Leif GW var med, han tyckte att man skulle granska den sk pojkvännen.......
Citera
2019-10-31, 21:23
Medlem
Citat:

Var det någon som såg när SVT sände sina inslag om Eva? Då var Anneli med.

Tror att PAJ är så DOMINANT att han faktiskt skrämmer skiten ur sina kvinnor.... känner några som varit med honom och de säger alla samma sak, de gör slut och då vill han inte att det ska sägas offentligt och på det sättet är de fjättrade till honom....han vet precis vad han gör.
Så gjorde han med Anneli, hon gjorde slut men P ville inte att de skulle berätta något för alla kompisar, han tyckte det blev så jobbigt men anneli vaknade om nätterna när äcklet bara kröp under täcket och tryckte sig mot henne.... gud så äcklad hon var då.... tänk om han visste att hon var otrogen, med en alldeles speciell man, P betydde aldrig något för henne. En gång tvingade han henne att köra sin bil till stallet, problemet var bara att det var glashalt och han hade sommardäck på bilen... det gick som det gick, bilen kvaddad och lagning för 8000kr som han tvingade henne att betala.... oj vad han har hållit på, dominerat härjat och bestämt...ALLT!
Citera
2019-10-31, 23:34
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:

Tror att PAJ är så DOMINANT att han faktiskt skrämmer skiten ur sina kvinnor.... känner några som varit med honom och de säger alla samma sak, de gör slut och då vill han inte att det ska sägas offentligt och på det sättet är de fjättrade till honom....han vet precis vad han gör.
Så gjorde han med Anneli, hon gjorde slut men P ville inte att de skulle berätta något för alla kompisar, han tyckte det blev så jobbigt men anneli vaknade om nätterna när äcklet bara kröp under täcket och tryckte sig mot henne.... gud så äcklad hon var då.... tänk om han visste att hon var otrogen, med en alldeles speciell man, P betydde aldrig något för henne. En gång tvingade han henne att köra sin bil till stallet, problemet var bara att det var glashalt och han hade sommardäck på bilen... det gick som det gick, bilen kvaddad och lagning för 8000kr som han tvingade henne att betala.... oj vad han har hållit på, dominerat härjat och bestämt...ALLT!

Ja, därav just min fråga! Vad var det som gjorde att kvinnorna frivilligt ändå umgicks med honom? Åtminstone frivilligt till en början?? Jag själv är en kvinna mellan 25-30 år och har träffat på både kvinnor och män som är otroligt manipulativa, men som tur är så har jag dragit öronen åt mig väldigt fort.
Mr P har dessutom inte sitt utseende som fördel (ja jag har sett honom i Konsum förra sommaren)

Svar till kramiklon:

Ja, förra hösten när jag var uppe i K-fors så pratade jag med några bekanta som är i samma ålder som Mr P, och de bekräftade att han hade förhållande till både höger och vänster, även med en gift kvinna.

Nej jag har inte sett tv-inslaget på svt Västernorrland. Kramiklon skrev också att inslaget inte går att se längre
Citera
2019-11-01, 15:16
Medlem
Citat:

Citat:
Ja, därav just min fråga! Vad var det som gjorde att kvinnorna frivilligt ändå umgicks med honom? Åtminstone frivilligt till en början?? Jag själv är en kvinna mellan 25-30 år och har träffat på både kvinnor och män som är otroligt manipulativa, men som tur är så har jag dragit öronen åt mig väldigt fort.
Mr P har dessutom inte sitt utseende som fördel (ja jag har sett honom i Konsum förra sommaren)

Svar till kramiklon:

Ja, förra hösten när jag var uppe i K-fors så pratade jag med några bekanta som är i samma ålder som Mr P, och de bekräftade att han hade förhållande till både höger och vänster, även med en gift kvinna.

Nej jag har inte sett tv-inslaget på svt Västernorrland. Kramiklon skrev också att inslaget inte går att se längre

Om det blir efterfrågan av programserien om Eva kanske de kan lägga ut det på webben. Det var oerhört starka inslag, både av Anneli men även av stackars Sture som de skulle försöka få att erkänna mordet.

Ja men de här kvinnorna är kvinnor som styrs, men, Eva gick inte att styra.......
Citera
2019-11-01, 15:22
Medlem
Citat:

Svar till kramiklon:

Om du har sett eller läst om Sture Qvick, filmen hade premiär nu i höst, då förstår man vadSAMMA POLISER gjorde mot Sture Q. De jobbade exakt likadant i båda fallen... slutsatserna kan du nog se och då förstår du också varför inte P blev arresterad direkt. Hade det varit i nutid hade han suttit i ett skruvstäd, och, det vet P mycket väl om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in