2019-10-31, 02:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Man försöker inte bli gravid med någon man är rädd för och vill avveckla.

Inte skickar man nedanstående sms heller.

Under perioden 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Samtliga sms nedan skickades av Lotta efter den enda gången hon gick till polisen den 25/5.
Lotta skrev bl a:

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58

Detta är Lottas allra sista sms till Martin - han kom hem till henne runt 5-tiden under natten 3-4/6.
Det finns flera obesvarade telefonpåringningar från Lottas telefon till Martins och vice versa efter sista sms-et. Källa FUP.

Martin kommer ut igen. Under 2028 traskar han på gatorna igen. Precis som de brudar som skriver brev till honom i fängelset idag, kommer kvinnsen stå där när han vill ha och ge kärlek. Precis som Lotta gjorde.
Finns tyvärr inga sätt att lagligt förhindra det. Även om man borde ifrågasätta den mentala hälsan hos en kvinna som lierar sig med denne karl. Men tyvärr är det inget samhället har rätt att göra. Alla kärlekskranka kvinnor runt Martin är alltid i sin fulla rätt att välja att inleda och upprätthålla en kärleksrelation med honom. Precis som den mogna 41-åriga också Lotta gjorde.

Tack för ett väldigt välskrivet inlägg som reder ut vissa av trätomålen som tråden tyvärr har fått dras med under en längre tid, det råder inget tvivel om att hon hade ett extremt dåligt omdöme vad gäller sitt sista partnerval samtidigt som hennes envisa fixering vid sin pojkvän trots dennes missbruk, domar, fängelsevistelser, misshandel osv tog sig rent groteska uttryck den sista tiden.

Eftersom hon genom sitt förhållande med MJ uppvisade noll empati för MJ:s många tidigare offer som spärrvakten i Hallonbergen år 2000 tex eller mannen i Fagersta som dog av dödsmisshandeln 2004 så klingar det extremt illa att det finns skribenter här i tråden som vill försköna omständigheterna kring förhållandet och förringa hennes eget ansvar när hon ingick kärleksrelationen med sin blivande baneman trots dennes motbjudande historik.

Kan en kvinnas otroligt dåliga omdöme vad gäller val av pojkvän illustreras tydligare än i just det här fallet trots att LR hade alla korten på bordet redan innan hon inlät sig i en relation med den flerfaldigt dömda våldsbrottslingen MJ?
Citera
2019-10-31, 06:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Man försöker inte bli gravid med någon man är rädd för och vill avveckla.

Inte skickar man nedanstående sms heller.

Under perioden 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Samtliga sms nedan skickades av Lotta efter den enda gången hon gick till polisen den 25/5.
Lotta skrev bl a:

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58

Detta är Lottas allra sista sms till Martin - han kom hem till henne runt 5-tiden under natten 3-4/6.
Det finns flera obesvarade telefonpåringningar från Lottas telefon till Martins och vice versa efter sista sms-et. Källa FUP.

Martin kommer ut igen. Under 2028 traskar han på gatorna igen. Precis som de brudar som skriver brev till honom i fängelset idag, kommer kvinnsen stå där när han vill ha och ge kärlek. Precis som Lotta gjorde.
Finns tyvärr inga sätt att lagligt förhindra det. Även om man borde ifrågasätta den mentala hälsan hos en kvinna som lierar sig med denne karl. Men tyvärr är det inget samhället har rätt att göra. Alla kärlekskranka kvinnor runt Martin är alltid i sin fulla rätt att välja att inleda och upprätthålla en kärleksrelation med honom. Precis som den mogna 41-åriga också Lotta gjorde.
Du spelar mig rätt i händerna. Några väl valda citat som du frekvent rapar år ut och år in - och ignorerar helt en sammantagen bild som beskriver Lotta och hennes situation med en psykopat.
Aldrig hört talas om att spela med pga rädsla i försök att ta sig ur en relation?
Av rädsla för att han hotat ge sig på hennes närmaste?

För övrigt är det din agenda som stinker när det kommer till en kvinna som blivit brutalt ihjälslagen.
Din moral är väldigt selektiv. Ska man använda din logik så får personer skylla sig själva.
Varför inte göra en spegling?
Du har ju gjort barnamördaren Hanna till ett stackars offer. Hon kan skylla sig själv som var ihop med Oskar (Bjärredärendet).
Höglund som skrev boken beskriver sig som mobbingoffer som yngre. Hon kan skylla sig själv för att hon var fet.

Det här säger mer om dig än om Lotta. Det är så genomskinligt och jävla äckligt nedvärderande att klockorna stannar.
Din unkna människosyn är under all kritik.
För övrigt testade hon kokain. Vilket hon erkände för väninnan och insåg det felaktiga.
Varför Martin bjöd på detta? För att ha en hållhake vilket han sen utnyttjar då han stalkar henne på arbetsplatsen. Han misskrediterar henne i förhör och överdriver:

På samma sätt som dig.

2016:
Citat:
Nu är det ju så att man kan beskriva Lotta som en snart 42-årig tränings o kroppsfixerad solariebrun tatuerad kvinna med fejtuttar, löshår o plastnaglar som var långtidssjukskriven o gillade sex med ett muskelberg.

Men hon hade faktiskt rätt att vara allt detta!

Hon fick faktiskt ljuga så mycket hon ville för sina vänner o systrar, luras var hon var o med vem, lura sitt ex, låtsas ha gjort slut o ändå fortsätta.
.
2017:
Citat:
Ur faktamaterialet i FUP är det helt uppenbart att 41-åriga Lotta var som vilken våldsmansgroupie som helst som umgicks i missbruks- och kåkfararkretsar. Hon hade alla de vanliga attributen:

Hon rökte, hade en 30cm stor tatuering, piercad på kroppen, solariebrun, sillikonbröst, blonderat löshår och fejkade naglar - långtidssjukskriven av icke kroppsliga orsaker från ett korttidsjobb på halvtid, hade inget fast jobb, bodde i andra hand, fick recept på sömnpiller och lite andra psykpreparat och hade flera både längre och kortare relationer bakom sig.
Känd för att vara viljestarkt gå sin egen väg. Med Martin snortade hon kokain, söp och var inne på att använda hans anabola steroider. Emellanåt misshandlade han henne men hon förlät honom varje gång och planerade för att flytta ihop och försökte bli gravid. Hon ljög och lurade sin omgivning väldigt ofta av det som framkommer i FUP. (...)
2019:
Citat:
Hon hade silikonbröst, lösnaglar, hårförlängningar, piercingar, flera dm-stora tatueringar och rökte.
Gick enligt en användare klädd i höga stövlar och var väldigt flirtig.

Med Martin snortade hon kokain, festade, var bl a så full att en väninna av obehag gick hem en gång. Står beskrivet i förhören i FUP.

Lotta ordnade flera veckors sjukskrivning på delvis osanna uppgifter och fick tid att umgås med Martin på heltid. Hon ljög för polisen om att hon varit på St Görans sjukhus för egna skador och hon ljög om att hon inte träffade Martin sista veckorna. De hade daglig kontakt och hon hade aldrig varit patient på St Görans sjukhus. Står också i FUP.
Senast redigerad av develi 2019-10-31 kl. 06:51.
Citera
2019-10-31, 06:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det där är väl bara ett antagande från din sida, att hon spelade med och försökte lämna honom. Att hon inte gick vidare med anmälan var väl för att hon anmälde en händelse som låg långt tillbaka i tiden, hon hade inga skador att visa upp och hon ville inte lämna ut sjukjournalanteckningar från det läkarbesök hon sade sig varit tvungen att göra till följd av misshandeln. För vid läkarbesöket hade hon ju sagt att skadan berodde på något annat. Hon gick väl alltså inte vidare för att hon insåg att det enda som blir utgången är att hon inte framstår som trovärdig.

Utöver det så behövde hon inte komma ifrån Martin, vid tillfället när hon anmälde så hade han ju gjort slut och börjat träffa någon annan kvinna. Hon skulle kunnat luta sig tillbaka och andas ut, om hon hade velat detta.
För övrigt är det väl inte speciellt vanligt att kriminella lägger sig i bekantas relationsstrul.

(Därmed inte sagt att jag tror att hon ljuger, det är mycket väl troligt att hon faktiskt hade blivit misshandlad men hon gör det väldigt svårt för "samhället" att agera dels med att komma så långt efteråt med anmälan, och dels att hon hittat på att något annat hänt när hon sökte vård för skadorna).
Nej, det är inget antagande - om man har psykopati i åtanke vid läsning OCH läser i sin helhet vad andra beskriver i förhör inkl målsägandebiträde.

Nej, det är inte svårt för samhället att agera. Om man inser att det rör sig om en relation med en psykopat och vet vad det innebär.
Allt från den dagen han valde ut henne på Fb när hon var oerhört sårbar, ett perfekt offer som han sen söker upp med rosor och smicker - empatistörd och manipulativ, en patologisk lögnare som bedyrar att han vill börja ett nytt liv, en stackars missförstådd sate som hamnat snett.
Sen kommer kontroll, maktutövande, stalking omväxlande med krokodiltårar.

Vad samhället ska göra är att inse att en extremt våldsam psykopat, villkorligt frigiven, som knarkar, super och är helt nere i psyket av droger och sömnbrist ÄR en livsfara.
Samhället och frivården har ett ansvar och instanser måste samverka för att förhindra våld som går totalt överstyr.
Han var en tickande bomb.

Johanna Björkman är på helt rätt spår i frågan:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/qs/lisah-silfwer-moter/lisah-silfwer--avsnitt-8--johanna-bjorkman/

Tack för diskussionen, du kan klia Solglittrets rygg, ni lär ha större utbyte.
Senast redigerad av develi 2019-10-31 kl. 06:53.
Citera
2019-10-31, 06:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där är bara en efterhandskonstruktion med ett rätt uppenbart syfte. Sms-trafiken kärleksparet emellan talar däremot sitt tydliga språk och hon var fan i mig mer på än vad MJ var i den destruktiva kärleksrelation paret faktiskt hade ända in på det bittra slutet.

Och därför skrev hon till honom att dom hade "underbart sex" och det "finns bara du"? Tror du på din egen rappakalja?

Hon var sur och svartsjuk och ville inte ge upp relationen med MJ trots att denne var på väg att lämna pga andra kvinnor.

Var det inte istället som så att hon var rejält fast i relationen bla för att hon var jättetänd på hans anabola muskler, våldskapital och tatueringar osv? Av sms-trafiken att döma så var hon nästan mer besatt än MJ.

Hon skulle träna ihop med sin pojkvän MJ samma dag hon blev sönderslagen. Det var bestämt sen tidigare men ödet ville annorlunda. Du är en lögnare av rang.

Men om hon hade betett sig som en vuxen, välbalanserad, förnuftig, ansvarstagande kvinna så hade hon nobbat hans första invit. Samtidigt hade hon varit i livet idag. Försök åtminstone förstå att hon visste redan på ett väldigt tidigt stadium om vilken skön juvel MJ var med alla hans domar och mångåriga fängelsevistelser. Varför överhuvudtaget välja en patenterad våldsman och missbrukare som älskare och pojkvän? Hon hade kunnat tacka nej. Hon hade facit i hand redan från första början.
Läs svar till de två andra, ids inte lägga krut på dig med tanke på ditt infantila resonemang. Ditt skuldbeläggande av offer intresserar mig inte.
Lägg psykopati i centrum så kanske det klarnar för dig också. Men jag betvivlar.
Citera
2019-10-31, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Du har så rätt! Tack för ditt inlägg.

I stället för att skuldbelägga den brutalt mördade Lotta, eller andra misshandlade kvinnor, borde vissa ta del av berättelser som denna - ur verkliga livet.

Livet är inte så enkelt som vissa här så naivt tycks tro.

Men vad är det som gör att inte alla springer åt andra hållet direkt, när de möter en sån som Martin?

Livet är inte så enkelt, skriver du. Nej det är sant, men jag som kvinna har aldrig fått för mig att inleda en relation eller ens en vänskap med en våldsam kille som just kommit ut efter ett fängelsestraff, som har en dom för dödsmisshandel i bagaget, som ser ut som urtypen för anabolpumpad våldsman.

Det räcker att jag ser en sån kille i tunnelbanan så byter jag vagn, liksom. För man ser ju på dem att de kan få utbrott för ingenting.

Så livet är inte enkelt, verkligen inte, men vissa saker borde inte vara så svåra. Så varför är de det?
Citera
2019-10-31, 13:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ditt skuldbeläggande av offer intresserar mig inte.

Jag har inte försökt skuldbelägga LR utan endast försökt analysera hur det kunde bli så illa för hennes räkning i just det här specifika fallet som bla med hjälp av FUP och sms-utdragen skiljer sig rätt mycket från den snedvridna bild som målats upp i media av relationen mellan LR och hennes baneman MJ.

LR hade vetskap om MJ:s brott och systematiska terror mot omgivningen redan innan hon ingick ett partnerförhållande med honom men valde att ignorera detta. Hennes extremt dåliga omdöme när det gäller hennes sista val av karl måste ju bero på någonting men det enda du och vissa andra skribenter gör är att förringa hennes roll i sin egen undergång trots att hon fullt medvetet valde en dokumenterad brottsling, missbrukare, mångårig fängelsekund och dödsmisshandlare till sängkamrat.

Kan den moderna svenska kvinnans moraliska undergång beskrivas tydligare än så här?
Citera
2019-10-31, 14:33
Medlem
Citat:

Kan den moderna svenska kvinnans moraliska undergång beskrivas tydligare än så här?

Jag vet inte om det är den moraliska undergången hos kvinnan som mest återspeglas här. Mannens moraliska undergång är ju mer tydlig - en stor stark karl slår ihjäl en liten svag kvinna. Det är så totalt emot all moral, all manlig rättvisekänsla.

Det som slår mig hos kvinnan är snarare avsaknaden av självrespekt.
Citera
2019-10-31, 17:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag vet inte om det är den moraliska undergången hos kvinnan som mest återspeglas här. Mannens moraliska undergång är ju mer tydlig - en stor stark karl slår ihjäl en liten svag kvinna. Det är så totalt emot all moral, all manlig rättvisekänsla.

Ja, den förintas medvetet över tid av en psykopat vars mål är vinstvinning och makt. Handen som både slår och smeker. Härskar och gråter sen som en liten gosse.
Allt utan minsta gnutta empati, sanning eller samvete.
En väldigt medveten kall strategi.
Citera
2019-10-31, 17:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

LR visste redan på ett tidigt stadium vad MJ gick för och hennes moraliska ansvar som kvinna att ej nicka bifall och godkänna denna mångåriga våldsbrottsling som sängkamrat och kärlekspartner går ej att förringa i denna debatt. Vart fanns empatin för MJ:s tidigare offer? Ägnade hon dessa någon tanke?

Citat:

Det var nog snarare en kombination av extremt dålig karlsmak på sluttampen, dåligt omdöme, omognad, naivitet och givetvis avsaknaden av självrespekt som bidrog till att hon godkände en patenterad våldsbrottsling och fängelsekund som gäst i hennes hem och säng. Hon bäddade så att säga för sin egen undergång.
Citera
2019-10-31, 17:50
Medlem
Citat:
LR visste redan på ett tidigt stadium vad MJ gick för och hennes moraliska ansvar som kvinna att ej nicka bifall och godkänna denna mångåriga våldsbrottsling som sängkamrat och kärlekspartner går ej att förringa i denna debatt. Vart fanns empatin för MJ:s tidigare offer? Ägnade hon dessa någon tanke?

Det var nog snarare en kombination av extremt dålig karlsmak på sluttampen, dåligt omdöme, omognad, naivitet och givetvis avsaknaden av självrespekt som bidrog till att hon godkände en patenterad våldsbrottsling och fängelsekund som gäst i hennes hem och säng. Hon bäddade så att säga för sin egen undergång.

Absolut är det så, men hade han inte varit fullständigt galen och gränslös hade hon inte behövt dö på kuppen!
Citera
2019-10-31, 20:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det är inget antagande - om man har psykopati i åtanke vid läsning OCH läser i sin helhet vad andra beskriver i förhör inkl målsägandebiträde.

Nej, det är inte svårt för samhället att agera. Om man inser att det rör sig om en relation med en psykopat och vet vad det innebär.
Allt från den dagen han valde ut henne på Fb när hon var oerhört sårbar, ett perfekt offer som han sen söker upp med rosor och smicker - empatistörd och manipulativ, en patologisk lögnare som bedyrar att han vill börja ett nytt liv, en stackars missförstådd sate som hamnat snett.
Sen kommer kontroll, maktutövande, stalking omväxlande med krokodiltårar.

Vad samhället ska göra är att inse att en extremt våldsam psykopat, villkorligt frigiven, som knarkar, super och är helt nere i psyket av droger och sömnbrist ÄR en livsfara.
Samhället och frivården har ett ansvar och instanser måste samverka för att förhindra våld som går totalt överstyr.
Han var en tickande bomb.

Johanna Björkman är på helt rätt spår i frågan:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/qs/lisah-silfwer-moter/lisah-silfwer--avsnitt-8--johanna-bjorkman/

Tack för diskussionen, du kan klia Solglittrets rygg, ni lär ha större utbyte.

Ta din psykosmedicin. LRs tidigare pojkvän var väl en HA hangaround, hon gillade bad boys. LR är på ett ut lik de kvinnor du förfasar dig över som förälskar sig i sådana som Peter Lundin.

Samhället vet att MJ var en livsfara, LR visste det också. Samhället måste släppa ut efter avtjänat straff men LR måste inte inleda ett förhållande med honom. LR var undersköterska, viss psykologi hade hon väl i bagaget om än bara på gymnasienivå.

Det fetade: kan du vänligen hålla dig till det aktuella fallet. Du drar upp en standardmall om hur det ofta är men i detta fall var det snarare LR som stalkade och stod för krokodiltårarna.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-31 kl. 20:24.
Citera
2019-10-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ta din psykosmedicin. LRs tidigare pojkvän var väl en HA hangaround, hon gillade bad boys. LR är på ett ut lik de kvinnor du förfasar dig över som förälskar sig i sådana som Peter Lundin.

Samhället vet att MJ var en livsfara, LR visste det också. Samhället måste släppa ut efter avtjänat straff men LR måste inte inleda ett förhållande med honom. LR var undersköterska, viss psykologi hade hon väl i bagaget om än bara på gymnasienivå.

Det fetade: kan du vänligen hålla dig till det aktuella fallet. Du drar upp en standardmall om hur det ofta är men i detta fall var det snarare LR som stalkade och stod för krokodiltårarna.

Den här tråden är verkligen svenskt sm i mytomani.

Ingen av oss vet varför LR hamnade i klorna på denne väldokumenterade psykopat. Min egen teori är att hon inte riktigt var vid sunda vätskor. Det är ju inte ovanligt, att människor fattar förödande beslut när de är lite ur gängorna. Men att HON "stalkade honom"?!

HAHAHAHA!

Fortsätt med sagorna om det roar dig. Vi andra har tagit del av allt material som finns. Hela rättegången är ju för fan länkad i den här tråden. Men varsågod, slå era "kloka" hjärnor ihop. Det här är ju ändå flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in