2019-10-29, 20:59
  #10933
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Tro mej när jag säger att när man lever dygnet runt med en psykopat så är det inte bara att packa kläderna och flytta ut eller för den del avsluta ett förhållande med en psykopat,Det är inte den fysiska misshandeln som är värst,sår läker och benbrott gror,nej det är den psykologiska misshandeln är värst att leva med,Du blir väckt mitt i natten med en kniv mot din strupe och en röst som väser i ditt öra att om du lämnar mej så kommer jag att hitta dej och det finns ingen kvinnojour i hela världen som kan gömma dej och om jag inte hittar dej så tar jag din familj och sen får man ordagrant veta vad han ska göra med din mor,far,syskon,syskonbarn och det här upprepas varje natt/dag efter det så vågar du inte gå på toaletten utan att be om lov,jo just ja,mellan allt det här så förklarar han med nöje att om du anmäler honom så får han max två månader på en öppen anstalt och dom två månaderna får du betala med ditt liv när jag kommer ut,Flytta/anmäla finns inte på kartan för dessa misshandlande kvinnor,jo och mellan alla slag och sparkar kan det hända att psykopaten är riktig go och älskvärd men det finns alltid en undermening i allt det goda vad som komma skall om du inte lyder och är en tacksam liten hora som ska vara glad att någon överhuvudtaget vill knulla en sån jävla ful och fet subba som du,och till slut så intalar du dej själv att han har nog rätt ,naturligtvis så är det så,det är mitt fel att han sparkar,slår och våldtar mej men imorgon ska jag bli världens bästa sambo men icke sa nicke,han hittar bara nya fel på mej som ursäktar hans misshandel,och det är då man önskar att han dödar dej

Men i detta fallet hade inte LR försökt lämna. MJ hade avslutat relationen en vända och hittat en ny tjej. Varpå LR jobbade tillbaka honom. Detta var heller inte den varianten att MJ förvandlades gradvis. LR träffade honom på hans muckarfest, när han redan då hade en dödsmisshandel i bagaget. Hon visste från start att de händer hon ville bli smekt av hade haft ihjäl en annan människa så att säga, någon sympati för MJs tidigare offer fanns väl inte alls hos LR, trots att hon var uska så såg hon inte en människa som dödat och kadat andra människor svårt utan hon såg en kille hon tyckte var cool. Så... fuck that.
Citera
2019-10-29, 21:07
  #10934
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men i detta fallet hade inte LR försökt lämna. MJ hade avslutat relationen en vända och hittat en ny tjej. Varpå LR jobbade tillbaka honom. Detta var heller inte den varianten att MJ förvandlades gradvis. LR träffade honom på hans muckarfest, när han redan då hade en dödsmisshandel i bagaget. Hon visste från start att de händer hon ville bli smekt av hade haft ihjäl en annan människa så att säga, någon sympati för MJs tidigare offer fanns väl inte alls hos LR, trots att hon var uska så såg hon inte en människa som dödat och kadat andra människor svårt utan hon såg en kille hon tyckte var cool. Så... fuck that.


Det ursäktar inte den misslyckade aborten MJ sin misshandel på LR,nej det enda detta inavel skulle få uppleva är den svarta mynningen på en beretta p92 parabellum
Citera
2019-10-29, 23:51
  #10935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Tro mej när jag säger att när man lever dygnet runt med en psykopat så är det inte bara att packa kläderna och flytta ut eller för den del avsluta ett förhållande med en psykopat,Det är inte den fysiska misshandeln som är värst,sår läker och benbrott gror,nej det är den psykologiska misshandeln är värst att leva med,Du blir väckt mitt i natten med en kniv mot din strupe och en röst som väser i ditt öra att om du lämnar mej så kommer jag att hitta dej och det finns ingen kvinnojour i hela världen som kan gömma dej och om jag inte hittar dej så tar jag din familj och sen får man ordagrant veta vad han ska göra med din mor,far,syskon,syskonbarn och det här upprepas varje natt/dag efter det så vågar du inte gå på toaletten utan att be om lov,jo just ja,mellan allt det här så förklarar han med nöje att om du anmäler honom så får han max två månader på en öppen anstalt och dom två månaderna får du betala med ditt liv när jag kommer ut,Flytta/anmäla finns inte på kartan för dessa misshandlande kvinnor,jo och mellan alla slag och sparkar kan det hända att psykopaten är riktig go och älskvärd men det finns alltid en undermening i allt det goda vad som komma skall om du inte lyder och är en tacksam liten hora som ska vara glad att någon överhuvudtaget vill knulla en sån jävla ful och fet subba som du,och till slut så intalar du dej själv att han har nog rätt ,naturligtvis så är det så,det är mitt fel att han sparkar,slår och våldtar mej men imorgon ska jag bli världens bästa sambo men icke sa nicke,han hittar bara nya fel på mej som ursäktar hans misshandel,och det är då man önskar att han dödar dej
Du har så rätt! Tack för ditt inlägg.

I stället för att skuldbelägga den brutalt mördade Lotta, eller andra misshandlade kvinnor, borde vissa ta del av berättelser som denna - ur verkliga livet.

Livet är inte så enkelt som vissa här så naivt tycks tro.
Citera
2019-10-30, 00:24
  #10936
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det ursäktar inte den misslyckade aborten MJ sin misshandel på LR,nej det enda detta inavel skulle få uppleva är den svarta mynningen på en beretta p92 parabellum

Nej, det ursäktar inte MJ men det ger inte samhället som huvudansvarig för LRs väl och ve. Eller att hennes syskon ska tjäna på att LR är död till följd av att hon gjort ett kasst val av partner.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-30 kl. 00:26.
Citera
2019-10-30, 00:29
  #10937
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Du har så rätt! Tack för ditt inlägg.

I stället för att skuldbelägga den brutalt mördade Lotta, eller andra misshandlade kvinnor, borde vissa ta del av berättelser som denna - ur verkliga livet.

Livet är inte så enkelt som vissa här så naivt tycks tro.

Vad säger man att vissa tycks tro om de tycker att samhället är ansvarig för när en myndig kvinna aktivt väljer en partner som var dokumenterat våldsam redan när hon inledde relationen? Mördarkramaren var ju LR.


I många fall gäller inte försäkringar heller för ett knippe aktiviteter som anses riskfyllda men som en del har som fritidsintresse. Varför skulle inte samma policy gälla mördargroupies?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-30 kl. 00:35.
Citera
2019-10-30, 01:34
  #10938
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Sms trafiken mellan de tu säger allt menar jag. Visst man kan spekulera huruvida MJ som han själv påstod inget minns eller i något drogrus skulle sett någon i Lottas hem som en hallis men nej. I sms texterna finns hela tiden våldet, behovet att kontrollera äga henne och alla hot gång på gång. Visst hade hon gett sig in i detta och dansade med men han är ju så otroligt våldsam verbalt mot henne. Det han sen gjorde är bara en fysisk variant av det. Det är ett klassiskt fall av kvinnovåld. Som det brukar se ut. Jag undrar ändå om inte Lotta var sjuk på något sätt. I en tillfällig sinnesförvirring? Som ens svarade på den här mannens uppvaktning när hon såg hur han såg ut. Tråden är nu full av skuldbeläggande av Lotta och försvarande av det där monstret. Varför?

”I sms texterna finns hela tiden våldet, behovet att kontrollera äga henne och alla hot gång på gång”

Men du, allvarligt - sms-en i FUP består inte av något snack om våld, hot eller liknande. Det står inte sådant i de återgivna sms-en.
Det är mest kärleksfulla sms eller hjärtan, saknar dig osv. En del om att höra av sig och träffas.
Den som är mest sur och arg för att Martin inte hör av sig eller har tid att prata klart i telefonen är Lotta. Framförallt sista kvällen då han är ute på krogen.

Läs smsen i FUP igen.
Annars får du nog lov att citera några sms med våld och hot.
Citera
2019-10-30, 02:22
  #10939
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men i detta fallet hade inte LR försökt lämna. MJ hade avslutat relationen en vända och hittat en ny tjej. Varpå LR jobbade tillbaka honom.

Precis så var det till förtrytelse för de förvirrade svagsinta individer i media och på nätet som vill förvränga den sanna bakgrunden till dödsmisshandeln. Ingen tjänar på att sanningen förtigs.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Detta var heller inte den varianten att MJ förvandlades gradvis. LR träffade honom på hans muckarfest, när han redan då hade en dödsmisshandel i bagaget.

Hon blev kanske tänd på hans fängelsetatueringar och hans våldskapital? Om svaret är ja så borde kanske rätt många människor kring LR rannsaka sig själva eftersom de har låtsas som om det regnade när det gäller hennes fascination för en dömd våldsman.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon visste från start att de händer hon ville bli smekt av hade haft ihjäl en annan människa så att säga, någon sympati för MJs tidigare offer fanns väl inte alls hos LR

Detta faktum bör faktiskt lyftas fram i den här debatten för det är inte ett normalt beteende att frivilligt låta sig beröras och förföras av en våldsmans och dråpares händer.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
trots att hon var uska så såg hon inte en människa som dödat och kadat andra människor svårt utan hon såg en kille hon tyckte var cool. Så... fuck that.

Jag tror inte att hon brydde sig om att MJ hade skadat människor och bringat ondska till omvärlden, annars hade hon lagt benen på ryggen redan vid första mötet men som usk borde hon väl ha haft så mycket omdöme så att hon inte delar sänghalm med en patenterad våldsman och dömd brottsling som skakat galler i hela 12 år? Vad skickar det ut för heltokiga signaler till omvärlden om svenska kvinnor och deras omdöme vad gäller partnerval?
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-10-30 kl. 02:25.
Citera
2019-10-30, 16:22
  #10940
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
MJ var SD-are ända ut i fingerspetsarna.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Som Lottas svåger då.

Touché!
Citera
2019-10-30, 18:08
  #10941
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Touché!


Har jag missat någonting var Lottas svåger också med på dödsmisshandeln?
Citera
2019-10-30, 18:17
  #10942
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Har jag missat någonting var Lottas svåger också med på dödsmisshandeln?
Nej, så vi kan utesluta att det var just SD sympatierna som var orsaken till att hon blev misshandlad.
Citera
2019-10-30, 18:32
  #10943
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, så vi kan utesluta att det var just SD sympatierna som var orsaken till att hon blev misshandlad.


Ok,då är jag med,tack för svar
Citera
2019-10-30, 19:17
  #10944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
”I sms texterna finns hela tiden våldet, behovet att kontrollera äga henne och alla hot gång på gång”

Men du, allvarligt - sms-en i FUP består inte av något snack om våld, hot eller liknande. Det står inte sådant i de återgivna sms-en.
Det är mest kärleksfulla sms eller hjärtan, saknar dig osv. En del om att höra av sig och träffas.
Den som är mest sur och arg för att Martin inte hör av sig eller har tid att prata klart i telefonen är Lotta. Framförallt sista kvällen då han är ute på krogen.

Läs smsen i FUP igen.
Annars får du nog lov att citera några sms med våld och hot.


Ja då har vi inte läst samma FUP du och jag. Men den finns ju här tillgänglig i tråden och därmed även deras sms trafik, så var och en får ju bilda sig en egen uppfattning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in