2019-10-31, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
"Mitt Europa bygger inga murar!"
Stefan Löfven: "Mitt Europa bygger inga murar" - Nyhetsmorgon (TV4)
Jul 5, 2016

Ja håller med, ett tämligen korkat uttalande med tanke på att det inte var ett skit han kunde påverka i den frågan ändå (som tur var). Nästan lika korkat som "öppna hjärtan"- talet av en avgående statsminister.

Citat:
Och att importen är på låga nivåer är ren lögn, det dräller in folk hela tiden och efter en flyktingvåg kommer anhöriginvandringen som göms under andra siffror än du har lurats med.

Personligen har jag mycket emot anhöriginvandringen.

Men det är inte anhöriginvandringen vi diskuterar.

Citat:
Att män upplever det som väldigt allvarligt att bli våldtagen av en man råder det inga tvivel om, det stämmer.

Ja vad jag kunnat utröna upplever män liknande trauman och fysiska/psykiska följdverkningar av att bli våldtagna som kvinnor som blir våldtagna.

Citat:
Kvinnor har generellt mindre gränser emot samkönat sex tror jag.

Ja det är möjligt.
Citera
2019-10-31, 01:40
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja vad jag kunnat utröna upplever män liknande trauman och fysiska/psykiska följdverkningar av att bli våldtagna som kvinnor som blir våldtagna.

Inte om de blir våldtagna av en snygg kvinna..
Citera
2019-10-31, 01:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja håller med, ett tämligen korkat uttalande med tanke på att det inte var ett skit han kunde påverka i den frågan ändå (som tur var). Nästan lika korkat som "öppna hjärtan"- talet av en avgående statsminister.

Personligen har jag mycket emot anhöriginvandringen.

Men det är inte anhöriginvandringen vi diskuterar.

Ja det är möjligt.

Ja det är väl belagt att vänsterblocket gått till val på öppna gränser, "vi bygger inga murar" och ändå har kvinnor röstat fram detta.

Och visst är det även anhöriginvandringen vi talar om, varför skulle den exkluderas?

Nej om man är för öppna gränser av MENA-män som är extremt överrepresenterade för våldtäkter kan man inte säga att man tycker det är särskilt allvarligt, och bagateller bör inte vara kriminellt.
Citera
2019-10-31, 02:31
Avslutad
Citat:
Ja det är väl belagt att vänsterblocket gått till val på öppna gränser, "vi bygger inga murar" och ändå har kvinnor röstat fram detta.

Till valet 2018? Kan du länka?

Citat:
Nej om man är för öppna gränser av MENA-män som är extremt överrepresenterade för våldtäkter kan man inte säga att man tycker det är särskilt allvarligt, och bagateller bör inte vara kriminellt.

Vilket parti/partier gick till val på "öppna gränser"? Vilket parti/partier gick till val på öppna gränser specifikt för MENA-män?

Bevisa för mig att det var specifikt på massinvandring och avkriminalisering av våldtäkt som män och kvinnor röstade på och inte tex ökad trygghet.

"Därför går vi socialdemokrater till val på att genomföra det största trygghetsprogrammet i modern tid, sammanfattat i detta valmanifest."

Utdrag ur socialdemokraternas valmanifest 2018.
Citera
2019-10-31, 02:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Till valet 2018? Kan du länka?

Vilket parti/partier gick till val på "öppna gränser"? Vilket parti/partier gick till val på öppna gränser specifikt för MENA-män?

Bevisa för mig att det var specifikt på massinvandring och avkriminalisering av våldtäkt som män och kvinnor röstade på och inte tex ökad trygghet.

"Därför går vi socialdemokrater till val på att genomföra det största trygghetsprogrammet i modern tid, sammanfattat i detta valmanifest."

Utdrag ur socialdemokraternas valmanifest 2018.

Ja vänsterblocket svängde inte bort från de öppna gränserna innan valet 2018 så det var vad de gick till val på. Och de öppna gränserna var inte exklusiva för någon speciell grupp, öppna gränser betyder just att vem som helst är välkommen. Röstar man på detta röstar man förstås på fler våldtäkter då denna massinvandring leder till just det och inte till ökad trygghet.
Citera
2019-10-31, 03:34
Avslutad
Citat:
Ja vänsterblocket svängde inte bort från de öppna gränserna innan valet 2018 så det var vad de gick till val på. Och de öppna gränserna var inte exklusiva för någon speciell grupp, öppna gränser betyder just att vem som helst är välkommen. Röstar man på detta röstar man förstås på fler våldtäkter då denna massinvandring leder till just det och inte till ökad trygghet.

Vilket/vilka parti/partier gick till val 2018 på öppna gränser? Kan du länka?

2014 höll Fredrik Reinfeldt sitt "öppna hjärtan"- tal. Det hyllades av både högern och vänstern.

Ett år senare stängdes Sveriges gränser, ID kontroller infördes osv.
Citera
2019-10-31, 06:00
Medlem
Citat:
Vilket/vilka parti/partier gick till val 2018 på öppna gränser? Kan du länka?

2014 höll Fredrik Reinfeldt sitt "öppna hjärtan"- tal. Det hyllades av både högern och vänstern.

Ett år senare stängdes Sveriges gränser, ID kontroller infördes osv.

Nja, stängde är helt fel uttryck. Man ställde en liten pojke som dörrvakt, som vem som helst kan runda om man vill. Det väller in folk fortfarande. Men man gömmer vissa siffror för att det ska se bättre ut.

Sen är det viktiga inte vad man säger, utan vad man gör. Nordkorea och Kina har val. Skulle du vilja kalla dessa demokratier? Likadant är det med svenska partiers valkampanjer. Röst på MP, S och C är en röst på öppna gränser. Sen att man låter enskilda individer morra över detta för att minska flykten till SD döljer inte faktum.
Citera
2019-10-31, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej det är inte alls fakta. Då får du presentera källor för den faktan.
Tvärtom så har man stora problem i Tyskland och Nederländerna där prostitition är lagligt.

Ja, det är inga svårigheter. Titta på utvecklingen av sexualbrott sen 1999. Titta på antalet fall av trafficking. Dessa siffror är inte hemliga, utan har debatterats till leda. Inte ens du kan ha missat detta.

Nej, Tyskland och Nederländerna har inte några stora problem kring detta. Tvärtom. Säkerhetssystemet är väl utvecklat och prostituerade är väl organiserade i fack och har sociala rättigheter. Problemen de oftast har är zigenare som tvingar unga flickor till prostitution i skumma lokaler. Men dessa upptäcks oftast snabbt. De har dock stora problem med pedofiler. Men det kan knappast härledas till prostitutionen.
Citera
2019-10-31, 06:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nja, stängde är helt fel uttryck. Man ställde en liten pojke som dörrvakt, som vem som helst kan runda om man vill. Det väller in folk fortfarande. Men man gömmer vissa siffror för att det ska se bättre ut.

Sen är det viktiga inte vad man säger, utan vad man gör. Nordkorea och Kina har val. Skulle du vilja kalla dessa demokratier? Likadant är det med svenska partiers valkampanjer. Röst på MP, S och C är en röst på öppna gränser. Sen att man låter enskilda individer morra över detta för att minska flykten till SD döljer inte faktum.

Ok vi kör på din linje. "Det väller in folk fortfarande", men det mörkas. Hur många kvinnor kände till detta när de gick till val 2018? Var där något parti som gick till val på detta 2018? Antagligen inte för då hade de inte behövt mörka det nu.

(Litet tillägg, jag bor nära Hyllie här i Malmö. Där är en stor tågstation, tåg till och från Köpenhamn. Jag kan säga att det inte var en liten dörepojke de satte upp).
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-31 kl. 06:20.
Citera
2019-10-31, 06:29
Medlem
Citat:
Ok vi kör på din linje. "Det väller in folk fortfarande", men det mörkas. Hur många kvinnor kände till detta när de gick till val 2018? Var där något parti som gick till val på detta 2018? Antagligen inte för då hade de inte behövt mörka det nu.

Jag vet inte hur många kvinnor som känner till detta. Det är nog ingen som känner till detta. Men effekterna av alla undantag, amnestier mm har lyfts fram i media. Man har presenterat de verkliga effekterna, man har påvisat politikernas lögner. Ändå har ju just kvinnor röstat på dessa partier. Då finns det två alternativ. Antingen har man noll koll på vad som händer politiskt i Sverige, och därmed noll koll på vad man röstar. Det andra alternativet är att man har koll på vad som händer, och man röstar då medvetet på dessa öppna gränser och dess konsekvenser.
Citera
2019-10-31, 06:30
Avslutad
Citat:
Om de tyckte det var ett betydande problem skulle de inte rösta fram mer massinvandring av kraftigt våldtäktsbenägna MENA-män. Eller är din tes att kvinnor är så korkade att de inte ser dessa samband?
Och du personligen uttrycker stöd för åsikten att MENA-män är ett föredöme för svenska män. Duhar övertygat mig om att du alltså är personligen ansvarig.

Alltså bör det vara lagligt för dem att våldta dig.
Senast redigerad av Ipsi 2019-10-31 kl. 06:38.
Citera
2019-10-31, 06:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kvinnor som ät rädda för att gå ensamma när det är tomt ute kvällstid ljuger alltså om sin rädsla och håller sig hemma fast de egentligen vill gå runt ensamma och hoppas på att de ska bli överfallna. Kvinnor måste mötas upp av sina män eller pappor när de slutar jobbet sent eller försöker byta jobb när de i själva verket egentligen vill gå själva för att se om de får uppleva lite sex

Ja det är klart att de ljuger. Varför skulle de inte vilja bli våldtagna? Det är både spännande och kan utnyttjas för att få uppmärksamhet.

Citat:
Nej det enda du svarar med är att de ljuger eftersom du är så oseriös.

Du antar en massa och spekulerar hej vilt.

Varför är det ett problem att jag inte vill bli våldtagen? Stämmer det inte med dina fantasifulla "slutsatser"?

1) Jag svarar med att det är ingen skillnad på våldäkt och vanligt sex.

2) Det är ingen som vill ha frivilligt sex med dig. Ännu mindre våldta dig.

3) Jag frågar varför du är emot det? När man kommer upp i en viss ålder typ över 30 får man vara tacksam över all sexuell uppmärksamhet som man får.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Många kvinnor har blivit skadade under våldtäkt. Vad är det du inte förstår?
Alltså hur kul du än tycker det är att trolla så bör du kanske ändå ha nån slags gräns. Att skriva sånt som du gör här nu är riktigt illa och fruktansvärt respektlöst mot drabbade våldtäktsoffer. Du borde skämmas över dig själv.

1) Man blir inte skadad av att få en kuk i sig. Man kan bli skadad av att bli slagen men det är en annan sak.

2) "Våldtäktsoffer" är kvinnor som ljuger som förstör mäns liv så det är de som borde skämmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in