2019-10-30, 23:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Såhär skrev du för en stund sedan:

Vilka fler partier än SD kan man rösta på, enligt dig, för att inte bagatellisera våldtäkt?

Hur räknar du Socialdemokraterna, de hade ändå majoritet och stängde gränserna.

Fredrik Reinfeldt talade om öppna hjärtan, något som Moderaterna fick jobba hårt med att avskärma sig från när värsta året 2015 var förbi i stort sett.

Bland riksdagspartierna är det en markant skillnad mellan vänsterblocket som består av V, C, S, MP och L jämfört med M, KD, SD. Vänsterblocket går all in på massinvandring och det konservativa blocket är betydligt mer emot det.

S har heller inte stängt några gränser men de har lyckats lura i folk att de gjort det.
Citera
2019-10-30, 23:02
Medlem
Kvinnor är mycket mer för invandring av den anledningen de vill ha så lite konkurrens som möjligt.

De vet att de kvinnor som kommer från MENA inte funkar med svenska män men däremot männen funkar ,alla fall bättre.

Senast idag var det en kvinna på SVD ledarsida som propagera för invandring och att Moderaterna skulle tillåta arbetskraftsinvandring.

Fast Socialdemokraterna ska ha lite beröm för att de alla fall är emot en del arbetskraftsinvandring som för diskare och pizzabagare.

Vad som händer när det blir för mycket invandring av män är att allt fler män blir ensamstående ,däremot ändras inte kvinnornas andel av ensamstående för de har redan så högt tal av relation som de önskar. Detta leder till att män blir olyckligare. Fattar personligen inte varför någon vill göra män olyckliga.

Om man ska koppla det till prostitution så blir det fler män som inte får sex och relation och mer män går till prostituerade. Det gör män ännu mer olyckliga. Män blir inte lyckliga av att gå till prostituerade , det är en sak som är helt säker.

Politiker och de som bestämmer i Sverige bryr sig inte speciellt mycket om ifall män blir olyckligare och har det svårare och det är därför som SD kommer bli största part , de bryr sig om män , de andra partierna gör det inte i så stor utsträckning. 30% av männen sympatiserar redan på SD.

Kvinnor som gillar män och avskyr prostitution borde sympatisera med SD.
Citera
2019-10-30, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ta vad du vill som källa. Du vet att det är bullshit.

2) Jag vet det för att jag är kvinna.

3) Svara på frågan: vad är problemet?

Nej det enda du svarar med är att de ljuger eftersom du är så oseriös.

Du antar en massa och spekulerar hej vilt.

Varför är det ett problem att jag inte vill bli våldtagen? Stämmer det inte med dina fantasifulla "slutsatser"?
Citera
2019-10-30, 23:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu fungerar det så att lagarna utformas efter den allmänna uppfattningen och inte på individnivå och det råder stora skillnader mellan mäns och kvinnors åsikter om detta och flera rapporter har kommit om att klyftorna mellan könen ökar ännu mer.

Män blir allt mer negativa till flyktinginvandringen och kvinnor söker sig till extrempartier som C och MP m.fl.

Kort sagt, kvinnor ser inte så allvarligt på detta, enligt dem finns en kraftig majoritet för extrem massinvandring men bland män har det konservativa blocket majoritet.

Då frågar jag igen, varför ser du alla män som ett och alla kvinnor som ett?
Jag för min del vill gärna bli identifierad som en individ, inte en grupp. Det är du som lever i en värld där man delar upp kvinnor och män, jag gör det inte.
Citera
2019-10-30, 23:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Kvinnor har inte sex för att de är attraherade av män. De har sex för att få saker.

2) Men även om det var plufsiga Lotta - big deal? I princip alla män har en historia om ett fult krogragg som de ångrade dagen efter.

1) Ta vad du vill som källa. Du vet att det är bullshit.

2) Jag vet det för att jag är kvinna.

3) Svara på frågan: vad är problemet?

1) Men lol. Du är väl inte oskuld? Jag lovar att det inte gör ont, mkay?

2) Om du spänner dig vid sex då är det en psykologiskt problem. Det är inte normalt.

3) Men lilla gumman: hur tror du att kvinnor kan trycka ut barn på flera kilo utan att bli skadade? Men man blir skadad av en kuk?

Du har inte tänkt att på det hade kunnat vara en rolig upplevelse att låta sliskiga gubbar tafsa lite?

1) Kvinnor gillar inte sex med sina män därför att männen är patetiska, de tigger om sex, eller gör saker som är cringe.

2) Kvinnor gillar våldtäkt för att det är en man som tar för sig.

Många kvinnor har blivit skadade under våldtäkt. Vad är det du inte förstår?
Alltså hur kul du än tycker det är att trolla så bör du kanske ändå ha nån slags gräns. Att skriva sånt som du gör här nu är riktigt illa och fruktansvärt respektlöst mot drabbade våldtäktsoffer. Du borde skämmas över dig själv.
Citera
2019-10-30, 23:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Då frågar jag igen, varför ser du alla män som ett och alla kvinnor som ett?
Jag för min del vill gärna bli identifierad som en individ, inte en grupp. Det är du som lever i en värld där man delar upp kvinnor och män, jag gör det inte.

Jag gjorde inte det först men ipsi övertygade mig om att det finns klara skillnader mellan män och kvinnors attityder kring detta. Män är kraftigt emot MENA-invandring medan kvinnor är starkt för.

Det ligger väl också i sakens natur att man inte upplever det lika allvarligt att bli våldtagen av en person av motsatt kön som av en person av samma kön. Det finns förstås avvikande individer men lagarna utgår från gruppens uppfattningar.
Citera
2019-10-30, 23:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag gjorde inte det först men ipsi övertygade mig om att det finns klara skillnader mellan män och kvinnors attityder kring detta. Män är kraftigt emot MENA-invandring medan kvinnor är starkt för.

Det ligger väl också i sakens natur att man inte upplever det lika allvarligt att bli våldtagen av en person av motsatt kön som av en person av samma kön. Det finns förstås avvikande individer men lagarna utgår från gruppens uppfattningar.
Njä jag vet inte om det ligger i sakens natur, det är ett övergrepp oavsett.
Ipsi övertygade?
Jaja ni kan inte övertyga mig. Jag ser inte på världen som män och kvinnor. Jag identifierar mig med dem som tycker som jag, oavsett de är kvinnor eller män.
Men jag frågade en sak innan, angående kvinnor som röstat på SD och män som röstat på sjuklövern. Kanske du kan svara?
Citera
2019-10-30, 23:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ipsi övertygade?
Jaja ni kan inte övertyga mig. Jag ser inte på världen som män och kvinnor. Jag identifierar mig med dem som tycker som jag, oavsett de är kvinnor eller män.
Men jag frågade en sak innan, angående kvinnor som röstat på SD och män som röstat på sjuklövern. Kanske du kan svara?

Nej det är inte ett övergrepp om båda är med på det och det måste man rimligen säga att kvinnor är då de röstar för att ta in alla dessa MENA-män.

Och jag har svarat att det finns individer som har avvikande uppfattning men att lagarna stiftas utifrån gruppens värderingar.
Citera
2019-10-30, 23:24
Avslutad
Citat:

Bevisa för mig att de kvinnor som röstade på tex socialdemokraterna 2018 röstade på MENA-invandring och att våldtäkt ska avkriminaliseras och inte tex att kriminaliteten ska besegras (som var ett av deras vallöften 2018).

Vad menar du med sista stycket?
Citera
2019-10-30, 23:26
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ipsi övertygade?

Du tror inte att det blir liite rörigt att blanda in politik i detta..?

Kanske...

Försök se saken ur ett sunt psykologiskt perspektiv vad som är bra för samhället och individen.

Låt oss jämföra åsikter och se vems åsikter som är sundast.
Citera
2019-10-30, 23:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej det är inte ett övergrepp om båda är med på det och det måste man rimligen säga att kvinnor är då de röstar för att ta in alla dessa MENA-män.

Och jag har svarat att det finns individer som har avvikande uppfattning men att lagarna stiftas utifrån gruppens värderingar.

Hur kan du tycka det är rätt?
Citera
2019-10-30, 23:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Du tror inte att det blir liite rörigt att blanda in politik i detta..?

Kanske...

Försök se saken ur ett sunt psykologiskt perspektiv vad som är bra för samhället och individen.

Låt oss jämföra åsikter och se vems åsikter som är sundast.

Javisst. Börja du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in