2019-10-30, 23:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad jobbig du är nu. Jag tycker egentligen att hela samtalet är tramsigt eftersom dina generaliseringar är oförsvarbara. Kvinnor i allmänhet är inte för våldtäkt så det är bra att vi behåller lagarna. De som är för våldtäkt blir inte våldtagna överhuvudtaget, det är svårt att våldta en frivillig.

Lagar utgår från vad folket generellt inte accepterar så generaliseringar är en grund som du inte kommer ifrån.

Det går heller inte att komma ifrån att kvinnor rent generellt är starkt för massinvandring av MENA-män, det syns både på hur de röstar och vid rena opinionsundersökningar om invandring.
Citera
2019-10-30, 23:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det enda partiet som talade om "öppna gränser" var vänsterpartiet vilket de sedan ändrade sig om.

Vilka utspel? Från vem?

Du spekulerar alltså om att folk gick och röstade för massinvandring av MENA-män och avkriminalisering av våldtäkt, det kunde lika gärna vara bekämpning av kriminaliteten som folk röstade på. Du vet inte helt enkelt.

"Importen" är nere på låga nivåer igen.

"Mitt Europa bygger inga murar!"
Stefan Löfven: "Mitt Europa bygger inga murar" - Nyhetsmorgon (TV4)
Jul 5, 2016

https://www.youtube.com/watch?v=_aUW1u_4oVs

Och att importen är på låga nivåer är ren lögn, det dräller in folk hela tiden och efter en flyktingvåg kommer anhöriginvandringen som göms under andra siffror än du har lurats med.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du skrev att det antagligen är värre att bli våldtagen av samma kön än av motsatt kön.

Alltså, det är värre för en man att bli våldtagen av en annan man/män än av en kvinna/kvinnor.

Och, det skulle då vara värre för en kvinna att bli våldtagen av en annan kvinna/kvinnor än av en man/män.

Förstod jag dig rätt?

Att män upplever det som väldigt allvarligt att bli våldtagen av en man råder det inga tvivel om, det stämmer.

Kvinnor har generellt mindre gränser emot samkönat sex tror jag.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-10-31 kl. 00:12.
Citera
2019-10-31, 00:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Lagar utgår från vad folket generellt inte accepterar så generaliseringar är en grund som du inte kommer ifrån.

Det går heller inte att komma ifrån att kvinnor rent generellt är starkt för massinvandring av MENA-män, det syns både på hur de röstar och vid rena opinionsundersökningar om invandring.

Åh Gud du kör på som ett broken record. Intala du dig att kvinnor vill bli våldtagna om det får dig att känna dig nöjd.
Citera
2019-10-31, 00:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Åh Gud du kör på som ett broken record. Intala du dig att kvinnor vill bli våldtagna om det får dig att känna dig nöjd.

Om de tyckte det var ett betydande problem skulle de inte rösta fram mer massinvandring av kraftigt våldtäktsbenägna MENA-män. Eller är din tes att kvinnor är så korkade att de inte ser dessa samband?
Citera
2019-10-31, 00:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
"Mitt Europa bygger inga murar!"

Och att importen är på låga nivåer är ren lögn, det dräller in folk hela tiden och efter en flyktingvåg kommer anhöriginvandringen som göms under andra siffror än du har lurats med.

Att män upplever det som väldigt allvarligt att bli våldtagen av en man råder det inga tvivel om, det stämmer.

Kvinnor har generellt mindre gränser emot samkönat sex tror jag.

Nej, alla män som röstat på sjuklövern upplever det inte allvarligt att bli våldtagna av andra män. De har röstat för det.
Citera
2019-10-31, 00:11
Medlem
over-unitys avatar
Citat:

Tänk om män i samhället hade stora problem med bögvåldtäkter och män samtidigt vore emot att män frivilligt sålde sex till varandra..??

Märklig situation va?
Citera
2019-10-31, 00:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om de tyckte det var ett betydande problem skulle de inte rösta fram mer massinvandring av kraftigt våldtäktsbenägna MENA-män. Eller är din tes att kvinnor är så korkade att de inte ser dessa samband?

Det är som sagt väldigt få rent procentuellt som faktiskt blivit våldtagna så jag tror inte att det är något kvinnorna fokuserar på specifikt utöver vad de fokuserar på andra samhällsproblem.
Citera
2019-10-31, 00:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är som sagt väldigt få rent procentuellt som faktiskt blivit våldtagna så jag tror inte att det är något kvinnorna fokuserar på specifikt utöver vad de fokuserar på andra samhällsproblem.

Det är inte så allvarligt alltså.
Citera
2019-10-31, 00:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är inte så allvarligt alltså.

Det är inte ett större problem än kriminaliteten, till exempel. Varför menar du att våldtäkt skulle vara ett värre brott än andra brott av liknande hemskhetsgrad? Typ oprovocerad misshandel, rån där man knivhuggs e.t.c.
Citera
2019-10-31, 00:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är inte ett större problem än kriminaliteten, till exempel. Varför menar du att våldtäkt skulle vara ett värre brott än andra brott av liknande hemskhetsgrad? Typ oprovocerad misshandel, rån där man knivhuggs e.t.c.

Jag har inte graderat dessa brott, det är kvinnor som inte tycker det är allvarligt.
Citera
2019-10-31, 00:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har inte graderat dessa brott, det är kvinnor som inte tycker det är allvarligt.

DU TROR att kvinnor inte tycker att det är allvarligt.
Citera
2019-10-31, 00:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
DU TROR att kvinnor inte tycker att det är allvarligt.

Det framgår både av hur de röstar och från opinionsundersökningar, en kraftig majoritet av kvinnor är för massinvandring av starkt våldtäktsbenägna MENA-män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in