Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Varför skulle utgångspunkten vara att universum är skapat? Det är ju helt emot de fysiska lagarna.
Nej, utgångspunkten måste vara att de fysiska lagarna gäller och alltid har gällt och att universum således alltid har existerat i en form eller annan.
Ge annars bevis på att de fysiska lagarna inte skulle gälla (särskilt termodynamikens första huvudsats).
Gud är en outlaw.
Gud står över. Utanför lagen om fysik.
Ogreppbart är det.
Så bäst att försöka greppa det man kan.
Och inse sin begränsning.
älska den. Använd den. Gud har gett oss allt och med det möjligheten att göra stora STORA! ting med små medel.
GUD hjälp mig se de största tingen i mina möten med människor. Gud hjälp mig se hur jag kan hjälpa.
Hjälp mig bli stor genom att bli "liten" stark genom att bli känslig och svag för det stora i det "lilla"
Jag har missbrukat livet. Det enda. Jag har varit en hemsk människa. Jag kunde sett. Men gjorde inte det.
Jag var för "tuff" trodde inte på mig själv. Trodde jag visste allt jag behövde veta.
Så mycket har jag försummat livet. Våra möjligheter, och kommer tyvärr fortsätta göra det.
Trodde jag kunde sova och gömma mig genom livet på nåt sätt.
Herregud jag visste inte vad jag gjorde. Samtidigt som jag gjorde det. Visste.
Jag har varit en riktig ynkrygg och en vidrig människa.
En stor skam. För mig själv. Jag förstår.
Jag kunde vart bättre kort och gott.
Nu är vi här och där. Mest här.
Kan bättre nu. Vill bättre.
Jag känner tro och hopp.
Litar på dig.
Hjälp mig bli bättre.att Bli den jag är.
Den du vill jag ska vara. Den jag kan vara. Som jag vill vara. Som jag klarar att vara. Orkar vara.
Hjälp oss se vad vi behöver se. Det vi borde se.det vi beundrar. Det vi vill. Det du vill. Det vi kan. Det bästa!
Lär oss Dina vägar Jesus.
Lär oss vara fina som vi vill.