2019-10-28, 22:29
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jo jag visste att du skulle kalla det propaganda.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7313146

"Knappt 20 procent av de plastförpackningar som används i Sverige återvinns till ny plast. Resten eldas upp, visar Ekots granskning. Och det är långt sämre än de officiella siffrorna på 46 procent som Naturvårdsverket rapporterade i år till EU."

Om du söker ärlighet ska du inte leta i staten eller media. De har alltid en agenda. De säger det själva direkt också. Då kallas det för värdegrund. Sexarbete & sexköp är utanför värdegrunden så där är det fritt fram med fake news.
Citera
2019-10-28, 22:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Say what now? Som medelålders hemmafru (har har) med barn är jag naturligtvis inte "förfärad" över att män vill ha sex. Jag vet ju hur det går till.

2) Tycker man som kvinna att det är "förjäkligt" att män vill ha sex då är man inte vuxen. En stor del av att mogna som kvinna handlar om att komma över hang-ups och osäkerhet.

3) Vuxna människor vill ha sex med olika partners för att det är roligt. Det är ingen som tvingar dig att göra det så vad är problemet?

Att ha sex med sin partner och att gå på bordell är olika saker.
Citera
2019-10-28, 22:40
Medlem
Citat:
Komiskt när en judehatande och kvinnohatande domedagsskräckpredikant talar om hysteri.
Dessutom framgångsrik specialdoktor
Citera
2019-10-28, 22:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En stor del av problematiken med hela detta är att en vanlig kvinna med sunda värderingar blir direkt förfärad över mäns sexualitet när den tar såna här höjder.
Det finns ingenting värt att tolerera med prostitution. Det är förjäkligt att så pass många män är så pass drivna av sex att bordellverksamhet ens existerar.
Det är helt jäkla stört att gå in på ett ställe, betala 1000spänn för att knulla en kvart, komma (med kondom dessutom) och sedan klä på sig och gå ut igen. Sen går nästa man in.
Vad fan är det för fel i skallen på er?

Varför bekymrar det dig så mycket över hur andra samtyckande och vuxna ordnar sitt sexliv? Det är ju inte riktigt friskt. Låt folk knulla ifred för helvete! Vill du själv gå i kloster så gör det, jag bryr mig inte.
Citera
2019-10-28, 22:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Att ha sex med sin partner och att gå på bordell är olika saker.

1) Hur är det olika saker? Det är sex i båda fallen.

2) Sen vill de flesta inte ha sex med bara sin partner för resten av livet. Därför är det bra att det finns bordeller.
Citera
2019-10-28, 22:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu är det ett litet fåtal män som sysslar med sexköp är inte direkt någon större andel män som köper sex i Tyskland trots att det både är lagligt och lättillgängligt.

De som önskar dig kvartersbordell får det att framstå som om män i Tyskland går på bordell likt engelsmän går till puben

Det är ungefär 25 % tyska män och omkring 35 % spanska män som köper sex. Så visst köper många män sex om de får välja.
Citera
2019-10-28, 22:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Joo... fast det är ju kvinnornas fel att sexköp är olagligt i Sverige...

Jag tänker på vad enkelt det varit om sexköp varit lagligt i Sverige. Finns säkert snygga student tjejer som vill sälja sex som man mycket lättare kunnat hitta om det varit lagligt...

Kunnat kolla varför just den tjejen säljer sex. Är hon desperat? Gör hon det för att det är roligt?

Kunnat bli stamkund hos någon favvohora på nära håll. Smidigt och enkelt. Minimala kring kostnader.

Ett ligg bara en bussresa bort.. om det varit lagligt, alltså.

Skulle du väl kunna göra även om det är olagligt, om du hittar någon. Händer ändå inget i detta tandalösa land, lite böter på sin höjd.
Kör du ut någon i skogen som inte är med på det blir det betydligt värre konsekvenser samt att du förstör en annan människas liv. Dessutom lär inte upplevelsen bli särskilt trevlig.

Kan du förklara exakt vad du menar med att det är kvinnors fel att sexköp är förbjudet?
Citera
2019-10-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vilken betydelselös liten tramsa du är. Rasist, nazist- och kvinnohatarkortet är det ingen vettig människa som bryr sig om längre. Totalt tandlöst. Det är inte 1998 nu, det är 2019.

Förklara gärna mer begåvat (retoriskt) vad du menar med "Rasist, nazist- och kvinnohatarkortet"?

Du kan nog inte. Sätter faktiskt 1000kr på att du inte är förmögen till att höja din retorik en nivå, trots att den är på snäppet under Elaine Ekswärds.
Citera
2019-10-28, 23:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Varför bekymrar det dig så mycket över hur andra samtyckande och vuxna ordnar sitt sexliv? Det är ju inte riktigt friskt. Låt folk knulla ifred för helvete! Vill du själv gå i kloster så gör det, jag bryr mig inte.

Jag bryr mig om mycket som inte rör mig själv, så det är ingenting specifikt just gällande sexköp.

Jag bryr mig om gängkriminaliteten i Malmö, om deb disfunktionella skolan, om att det finns psykopater likt Peder Madsen m.fl som ränner runt på gatorna.
Prostitition är bara en sak bland all misär som finns.
Citera
2019-10-28, 23:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är ungefär 25 % tyska män och omkring 35 % spanska män som köper sex. Så visst köper många män sex om de får välja.

Majoriteten gör det ändå inte. 25% är 1/4. Det är inte norm direkt.
Citera
2019-10-28, 23:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag bryr mig om mycket som inte rör mig själv, så det är ingenting specifikt just gällande sexköp.

Jag bryr mig om gängkriminaliteten i Malmö, om deb disfunktionella skolan, om att det finns psykopater likt Peder Madsen m.fl som ränner runt på gatorna.
Prostitition är bara en sak bland all misär som finns.

Jag kan fortfarande inte förstå varför du förfasas över manlig sexualitet. Har du suttit instängd på kammaren hela livet? Alla vuxna kvinnor måste väl begripa att män gärna har snabba knull med unga snygga tjejer utan att behöva veta ett dugg om henne? Har du inte rört dig i utelivet och haft kul? Flickstackare.
Citera
2019-10-28, 23:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Komiskt när en judehatande och kvinnohatande domedagsskräckpredikant talar om hysteri.

Jag väntar med spänning på THE DAY, när helvetet fryser till is och alla svenska kvinnor kommer stå på kö för att sälja sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in