Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Nu är det ju dock så att det inte alls bara är "spelets avlopp" som köper sex utan alla möjliga sorters män. Där faller det resonemanget till stor del.
Det gör egentligen inte vilka sorts män som håller på med det. Män med stor aptit, deprimerade loners, osv.
Hedonistiska män med stor aptit i livet, som kan erövra kvinnor, kan ju dessutom vara desto roligare för den prostituerade att handskas med. Så det hela blir mindre tragiskt och mer en rolig och lättsam trip för alla involverade.
I Sverige är det ju en jävla patetisk samhällsdebatt där allt handlar om hur synd det är om olika grupper och alla ska producera snyfthistorier. Människor vill tillslut leva, och olika saker innefattas i vad det innebär att leva för olika människor.
Hedonisten får tillslut betala dyrt för sitt leverne också, medan moralisten som gör allt till moralfrågor inte ens vet vad det innebär att leva. Det är inte upp till mig att avgöra vem som har rätt eller fel i dessa frågor, var och en ska få begå de misstag som de senare får betala för, ifall det nu inte är så att individen som "syndar" går emot någon annan människas vilja i sitt agerande.
Jag köper nu själv inte sex, även ifall jag varit i flertalet stripklubbar (ifall det nu räknas som något). Däremot så experimenterar jag som fan med psykedeliska droger, något som staten också vill lägga sig i. Det är väl inte upp till någon annan än mig själv hur jag vill experimentera med mitt liv? Tänker inte gå och fråga staten eller moralister om lov, tänker bara köpa detskit just jag behöver och leva livet efter egna moraliska kompass och inte statens kompass.