Citat:
Vi får inte glömma att han är sjuk. Jag tror inte att han har någon koll på det här med att göra anspråk på något. Jag menar, han vill ju även ha tillbaka munskyddet. Förmodligen vill han ha sin cykel, mobil och såna saker och för enkelhetens skull gör han anspråk på allt som anses vara hans. Jag tror inte att han vill spara något som en trofé, neej, han är inte den typen. Han kanske inte ville ha något alls men fick rådet att göra anspråk på sina saker.
Jag tror jag svarade en annan skribent , när jag skrev ordet kärlek. Jag hade glömt bort tidigare prat om homosex eller bisex.
Jag tror att han ville ha tillbaka sin cykel, hjälm m.m , däremot så att någon skulle ge ett råd att göra anspråk på alla saker som han köpt för mordet, det tror jag absolut inte på.
Poliserna förklarar väldigt tydligt allt för honom och de vill att han ska förstå vad de menar.
Hans cykel, hjälm m.m gör han inte anspråk på..det är ju hans ägodelar.
Han säger ju att han tänkte på Peter först och främst och förklara att det kunde bli så att det kunde komma fram ett motiv om han mördade Peter. Sen vill han inte prata mer det.
Jag tror att han vet motivet och att det var Peter som var nr 1 på listan. Han vill inte säga det, för han blir generad.
Så för min del tror jag att det bla handlar om att Peter fick bättre betyg eller så var han kär i Peter och fick ett Nej. Han ville ju mörda någon eftersom han suttit och tittat på dessa sjuka videos. Det är så svårt att veta hur...så jag får hoppas att ett motiv kommer fram till slut.
Om han kommer ut nån gång så kommer han att mörda igen och inte göra samma misstag, trots sin ungdom så hade han planerat det ganska bra. Nästa gång kommer han att byta strumpor och inte stoppa blodiga strumpor i skorna.