2019-10-27, 05:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast de finns de som uppfattat LW som precis det motsatta... "Jag vill..." utan att lyssna eller ta vidare hänsyn till andra. Det framskymtar ju till viss del i hennes egna reflektioner för många år sedan när hon skrev i familjebloggen eller vad hon kallade den.

Jag tror inte pastorns rykte som sådant skulle blivit skämt av lättklädda bilder som jämförelse till förhållandet i sig med den gifta mannen hon vigt. En människa syndar knappast i att ta sig ut som hon skapades, det är kanske nesligt men knappast något som kan fördömas, för det måste väl till en aktiv handling som man har möjlighet att välja att utföra eller avstå där något valbart alternativ då är fel.

Den tillrättalagda bilden av LW som några (företrädelsevis kvinnliga) medlemmar försöker tuta i tråden stämmer väldigt illa om hur LW uppfattades av dom som inte hycklar.

Postat strax efter mordet 2018-05-23, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Kan säga att jag har jobbat nära LW. Någon mer egotrippad och speedad person får man leta efter.

Citat:
Ursprungligen postat av songline
Vad kan du berätta mer utan att avslöja vem du är?

Citat:
Totalt ointresserad av andra människor. Aldrig dialog utan bara monolog, om du förstår..

Citat:
Absolut ej jobbstressad, mer adhd/manisk, men sen samtidigt behov att vara ”duktig”/präktig.

Citat:
Kan bara säga att det fanns ju en anledning att hon slutade som pastor, alldeles för slarvig och vimsig.
Citat:
Snarare ett ointresse av andra människor, otroligt självupptagen och ”duktig”...

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, BO var inte en sådan som räddade vilsna själar eller bortsprungna katter. Den information jag har är att hon hade ett stort fokus på sig själv och hade svårt att hantera situationer där hon inte fick sin vilja igenom.

Citat:
Stämmer! Ställde sällan frågor/ var nyfiken på andra människor. Fullt fokus på sig själv och sina bedrifter!

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I min enfald har jag trott att folk här har
förmåga att tänka ett steg längre.
Att hennes ev ”brister” som pastor, mamma, dotter, exfru... tyder på en
mycket självisk, självupptagen och kanske
narcissistisk person.
Och att det kan ha bidragit till ett motiv
för mördaren. Sådana människor kan
driva vem som helst till vansinne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-27 kl. 05:27.
Citera
2019-10-27, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Den tillrättalagda bilden av LW som några (företrädelsevis kvinnliga) medlemmar försöker tuta i tråden stämmer väldigt illa om hur LW uppfattades av dom som inte hycklar.

Detta visar att alla kan inte älska alla! Vi har alla olika uppfattningar om personer vi umgås med vilket är fullt normalt som jag ser det. Alla har sina för/nackdelar... gällde så klart även LW.

Den "tillrättalagda bilden av LW som några (företrädelsevis kvinnliga) medlemmar försöker tuta i tråden stämmer väldigt illa om hur LW uppfattades av dom som inte hycklar"...

Vilken bild tänker du på... och vilka tråddeltagare? Är det någon som sagt att LW inte hade några fel och brister? Visa dessa inlägg är du snäll!
Citera
2019-10-27, 06:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ett barn vaknar och upptäcker att LW inte står att finna, dörren står på glänt... ringer till pappan för att hen är orolig. Pappan kommer och blir orolig liksom barnet. Båda misstänker att allt inte står rätt till och ringer polisen som kommer dit. Tiden går och alla blir alltmer oroade och misstänker att något är väldigt fel.
Polisen börjar misstänka detsamma och kollar om det finns något på LW sedan tidigare och ser anmälningar hon har gjort mot SD och bestämmer sig för att prata med honom. Polisen skulle väl ha gjort tjänstefel om SD inte blev hörd den morgonen.

Hade LW:s polisanmälningar gällt HD så hade nog hon varit den första som polisen vänt sig till för en pratstund?

Jag misstänker att utredarna inte "låste sig" till att SD skulle vara bestämd GM från början (vilket du gjorde i tråden).

Att polisen ändrade brottsrubr tror jag inte hade med UW att göra, det var nog pga de hade möjlighet att ta till fler möjligheter för att göra husis mm när de började misstänka att LW inte höll sig borta frivilligt.

Om du inte förstår att ändringen av brottsrubricering har med UW,s utpekande av SD att göra har du lite knackig slutledingsförmåga kissetofsen. Då polisanmälan om all form av våld alltid leder till socialas inblandning då barn finns med i bilden är det otvivelaktigt så att både UW och NW visste om fulknullandet mellan fd frun/mamma och grannen SD.

Det är väl inte så trångsynt att tro att det redan tidigare fanns ett visst agg från fd mannen UW att älskaren SD njöt av att sätta på hans fd fru. Något säger mig att UW hade full fokus på SD genom uppdateringar från NW redan innan LW försvann gissar jag.

Att LW,s fria livsstil och umgänge med företrädelsevis män kanske inte var något hastigt påkommet vid utträdet från församlingen utan kanske var orsaken till detsamma kan man kanske misstänkta?

Nu ska S-J köra ett biceps/bröstpass. Ciao!
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-27 kl. 06:44.
Citera
2019-10-27, 06:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Detta visar att alla kan inte älska alla! Vi har alla olika uppfattningar om personer vi umgås med vilket är fullt normalt som jag ser det. Alla har sina för/nackdelar... gällde så klart även LW.

Den "tillrättalagda bilden av LW som några (företrädelsevis kvinnliga) medlemmar försöker tuta i tråden stämmer väldigt illa om hur LW uppfattades av dom som inte hycklar"...

Vilken bild tänker du på... och vilka tråddeltagare? Är det någon som sagt att LW inte hade några fel och brister? Visa dessa inlägg är du snäll!

Snoris kommenterade, eller kanske kompletterade, då han fyllde i exempel som kommentar till mitt inlägg till Reviews.
Du får backa på citeringarna.
Reviews uppfattar LW som lyhörd och uppmärksam på andra och spekulerar i att SD skulle ha utpressat LW som skulle ha sänt nakenbilder till SD för att hon var förälskad. Varpå jag invände att en del har sagt precis det motsatta om LW.

Detta utifrån ett inlägg från Reviews om att ingen skulle stå ut med SD, att alla med normal människokännedom typ skulle tycka illa om honom.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-27 kl. 06:46.
Citera
2019-10-27, 07:14
Medlem
Citat:
Snoris kommenterade, eller kanske kompletterade, då han fyllde i exempel som kommentar till mitt inlägg till Reviews.
Reviews uppfattar LW som lyhörd och uppmärksam på andra och spekulerar i att SD skulle ha utpressat LW som skulle ha sänt nakenbilder till SD för att hon var förälskad. Varpå jag invände att en del har sagt precis det motsatta om LW.

Detta utifrån ett inlägg från Reviews om att ingen skulle stå ut med SD, att alla med normal människokännedom typ skulle tycka illa om honom.
Vadå backa på citeringarna... S-J la till en massa inlägg från postare som hade med LW att göra...

Det var dessa jag kommenterade och konstaterade att alla kan inte älska alla...

Låt du snoris svara för sig själv... vilket han iof väljer att inte göra utan som vanligt hittar på en massa nedsättande namn på sina medskribenter och väljer att inte svara i normal ton och inte vill förklara sig.
Citera
2019-10-27, 07:29
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:

Så resonerar människor som hyser agg. Det någon kallar kreativitet kallar en annan maniskt. Samma egenskaper kan uppfattas helt olika beroende på vilken utgångspunkt man har. Det finns ingen sann berättelse om någon person. Tycker man illa om någon får man bekräftelse på att hen är narcissistisk, självupptagen och speedad när man är med den personen. Om man tycker om samma person kan man uppleva hen som levande, kreativ och närvarande.

Jag kan se att L*na gjorde ett mycket levande intryck på vissa, men gick andra på nerverna. Adolfina, liksom du själv, ingår/ingick knappast i L*nas fanclub. So what!?

Det intressanta här är väl hur drivkraften ser ut hos de som ältar negativa beskrivningar av henne?

Jag uppfattar det som att trådens syfte är: Vad hände egentligen? inte Vilken är den sanna bilden av L*na? Det finns ingen sann bild. Du kommer förmodligen inte plötsligt att börja kvittra varma beskrivningar om henne. Men samtidigt finns det nog ingen som har missat vad du tycker.
Citera
2019-10-27, 09:00
Medlem
Citat:
Om du inte förstår att ändringen av brottsrubricering har med UW,s utpekande av SD att göra har du lite knackig slutledingsförmåga kissetofsen. Då polisanmälan om all form av våld alltid leder till socialas inblandning då barn finns med i bilden är det otvivelaktigt så att både UW och NW visste om fulknullandet mellan fd frun/mamma och grannen SD.

Det är väl inte så trångsynt att tro att det redan tidigare fanns ett visst agg från fd mannen UW att älskaren SD njöt av att sätta på hans fd fru. Något säger mig att UW hade full fokus på SD genom uppdateringar från NW redan innan LW försvann gissar jag.

Att LW,s fria livsstil och umgänge med företrädelsevis män kanske inte var något hastigt påkommet vid utträdet från församlingen utan kanske var orsaken till detsamma kan man kanske misstänkta?

Nu ska S-J köra ett biceps/bröstpass. Ciao!

Har du skrivit inlägg i stressat tillstånd igen eller upplever du njutning när du väljer att kalla Tufsankatt för "kissetofsen"?

Har du insyn i hur det gick till när LW upptäcktes försvunnen eftersom du tjatar om att UW är den som sett till att polisen fick upp ögonen för SD? Sistnämnda var ju anmäld 2 ggr tidigare och har tydligen menat att polisen gjorde rätt som först misstänkte honom. Sen finns det trådskrivare som berättat att SD "hjälpte" till som att ringa runt m m. Någon skrev att han även tog sig till hennes hem för att en son hade ringt honom. Utan insyn kan väl ingen ha annat än teorier, men du är väldigt bestämd över att närstående med flit skulle ha misslett polisen?
Senast redigerad av Ulanna 2019-10-27 kl. 09:03.
Citera
2019-10-27, 09:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Alldeles rätt. Vänder mig mot Revievs mfl, s fantasifulla Starlet noveller om LW,s person som inte har något med fallet att skaffa .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-27 kl. 09:40.
Citera
2019-10-27, 09:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Har du skrivit inlägg i stressat tillstånd igen eller upplever du njutning när du väljer att kalla Tufsankatt för "kissetofsen"?

Har du insyn i hur det gick till när LW upptäcktes försvunnen eftersom du tjatar om att UW är den som sett till att polisen fick upp ögonen för SD? Sistnämnda var ju anmäld 2 ggr tidigare och har tydligen menat att polisen gjorde rätt som först misstänkte honom. Sen finns det trådskrivare som berättat att SD "hjälpte" till som att ringa runt m m. Någon skrev att han även tog sig till hennes hem för att en son hade ringt honom. Utan insyn kan väl ingen ha annat än teorier, men du är väldigt bestämd över att närstående med flit skulle ha misslett polisen?

Rätt. Är väldigt bestämd om att det var dom första förhören med UW på plats i LW , bostad på tisdagsmorgonen. Anledningen till mitt tjat är att det går inte in hos bla, dig.

Med flit är en grov (ska inte skriva medveten för så gemen är du väl inte?) fultolkning avsedd att förvränga vad jag skrivit.
Inte vackert gjort Ulanna.

F.ö.v r, så faller hela skulden för tunneldyket på utredarna och inte alls på UW och &. Att inte kunna hålla distans från upprörda anhöriga är oprofessionellt polisarbete.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-27 kl. 09:33.
Citera
2019-10-27, 09:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det finns ofta ett mer eller mindre tydligt underliggande hot i det mesta han skriver - och även i bif. bilder/bildtexter. - Det vi inte känner till betr. vissa personrelationer mm kan vi inte utläsa; detta är endast åtkomligt för berörda personer.

Samtidigt är det dubbelbottnade också ett sätt att gardera sig; att i trängt läge ha ryggen fri: Ett mycket fegt beteende som successivt verkar ha utökats med diverse ironiska eller hånfulla kommentarer. - Ingen ska riktigt veta var man har honom (bäst att hålla sig vän med honom, annars vet man aldrig vad som kan hända...).

Att anmäla för ofredande och misshandel torde ha varit ett oförlåtligt brott i SD:s ögon, dvs anmäla honom; världens bästa person, alla kategorier. - Det här med att han skulle ha låg självkänsla tror jag inte man behöver ta så hårt på... Det han inte har skaffar han sig eller ser till att kompensera på olika sätt. Han älskar sig själv över allt annat, och har du en annan åsikt får du på käften.

Intressant att du fick honom att ta bort nedräkningen vid sitt Will Attend för ett event! - Eftersom detta också diskuterats i tråden ville han förmodligen tona ned en för honom känslig del av diskussionen. Det visar också att han är "följsam", dvs är beredd att när som helst kohandla under förutsättning att det gynnar hans intressen.Nej, men kanske en upplysning om att det som finns i påsen kan ha flera användningsområden (kan knappt se att det är ett bygellås; hur länge fanns bilden kvar?).Helt medvetet. - Det är samma sten som i den här loggen.:
https://coord.info/GLZJCQ0E
Han fick nästan gömma sig bakom stenen för att samtidigt kunna pricka in såväl en del av sig själv som de utvalda bokstäverna. - Symboliskt: En gravsten över både L och hennes MGM..? - Eller också var han bara ute efter vilka reaktioner han skulle få på bilden, alt. är han inte riktigt klok...

Tack för allt jobb du lägger ner på att gräva fram intressant material och dina läsvärda analayser.
Honan och du har gjort ett mastodontjobb.

Just det här fega passiv-aggressiva sättet, som verkar vara hans signum, är inte lätt att handskas med. Blanda det med några skopor ”trams och pajaseri” och några skopor ”hysteriskt skämtande om sig själv” så får man fram en sörja som gör att man inte riktigt vet om man blir hånad, kränkt eller ej. Det är ett bra sätt att kunna framstå som hotfull utan att det går att bevisa.

Jag är säker på att många personer under årens lopp har gjort denna erfarenhet av att det var svårt att veta var hade honom och detta i kombination med hans långa ”frigång” efter mordet har nog gjort att det finns några som velat men valt att avstå att dela sina iakttagelser i tråden i rädsla för att bli identifierade av av SD. Som sedan visat prov på just detta: att själv eller via bulvaner luska och försöka identifiera postare i tråden. Även inom GC har det kanske funnits fler som velat dela med sig av sina tankar eller erfarenheter men inte vågat riskera att outa sig pga hans spaltmeter av inlägg med snyggt inblandade russin av hån och elakheter. Det är säkert många som upplevt att det var bäst att hålla sig väl med honom. I see you....

SD är en riktigt obehaglig person och jag förstår hans fd kollega när denne skrev att han fann honom obehaglig och att det var något som var fel.

Citat 2018-05-22, 10:03
Ursprungligen postat av isakn
”Ja, jag har arbetat med honom. Är ett par år sedan nu. Han hade en sådan där lite halvskum blick. Lurig, med ett milt leende på läpparna. Många uppfattade nog honom som lite underfundig och "skojig kille". Hans sätt att skämta och prata om sig själv var liksom hysteriskt. Och jag uppfattade också att han tog sig själv på väldigt stort allvar. Jag fick alltid obehagskänslor när han var i närheten. Något var fel. När jag läste här i tråden om att L var intresserad av geocaching och hennes ålder då dök Ste*ans namn upp i huvudet direkt. Jag bara visste att det var han. En mycket obehaglig känsla när hans namn sedan faktiskt dök upp.”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-10-27, 10:00
Medlem
Citat:
Alldeles rätt. Vänder mig mot Revievs mfl, s fantasifulla Starlet noveller runt LW,s person som inte har något med fallet att skaffa .

Lena var en underbar människa, hon var mycket omtyckt av sina riktiga vänner och hon var dessutom en hjälpsam person som alltid ställde upp när hon kunde och hade tid.

Ingen [samhällsmedborgare skall ta lagen i egna händer och bringa livet om annan, [vilken's aggressivitet uppstått mot.

Mördaren är den enda som begått en illasinnad och felaktig handling och skall sålunda straffas vid åtal med kännbara påföljder för sin begångna gärning.

Ingenting annat är att tillägga till ovan skrivet.

Mvh @JokerMannen
Citera
2019-10-27, 10:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Då ca, 100 personer anmäls försvunna i Örebro varje år så kan man nog utgå från att patrullen som åkte på försvinnandet av LW en tidig tisdagsmorgon inte var erfarna poliser.
Vore intressant att förhöra dom konstaplarna.

När Springare och andra i ledande befattningar blev varse om det allvarliga ärendet så började karusellen med att klampa in på varandras specialitet irra omkring med hundar utom nära hemmet där den knappt kallnade kroppen låg mm mm.

Den mediala cirkusen där alla skyller på alla icke att förglömma.

Det är inte utan att man kommer att tänka på Holmér- röran som sabbade Palmeutredningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-27 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in