Citat:
Fast de finns de som uppfattat LW som precis det motsatta... "Jag vill..." utan att lyssna eller ta vidare hänsyn till andra. Det framskymtar ju till viss del i hennes egna reflektioner för många år sedan när hon skrev i familjebloggen eller vad hon kallade den.
Jag tror inte pastorns rykte som sådant skulle blivit skämt av lättklädda bilder som jämförelse till förhållandet i sig med den gifta mannen hon vigt. En människa syndar knappast i att ta sig ut som hon skapades, det är kanske nesligt men knappast något som kan fördömas, för det måste väl till en aktiv handling som man har möjlighet att välja att utföra eller avstå där något valbart alternativ då är fel.
Jag tror inte pastorns rykte som sådant skulle blivit skämt av lättklädda bilder som jämförelse till förhållandet i sig med den gifta mannen hon vigt. En människa syndar knappast i att ta sig ut som hon skapades, det är kanske nesligt men knappast något som kan fördömas, för det måste väl till en aktiv handling som man har möjlighet att välja att utföra eller avstå där något valbart alternativ då är fel.
Den tillrättalagda bilden av LW som några (företrädelsevis kvinnliga) medlemmar försöker tuta i tråden stämmer väldigt illa om hur LW uppfattades av dom som inte hycklar.
Postat strax efter mordet 2018-05-23, 11:25
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
I min enfald har jag trott att folk här har
förmåga att tänka ett steg längre.
Att hennes ev ”brister” som pastor, mamma, dotter, exfru... tyder på en
mycket självisk, självupptagen och kanske
narcissistisk person.
Och att det kan ha bidragit till ett motiv
för mördaren. Sådana människor kan
driva vem som helst till vansinne.
förmåga att tänka ett steg längre.
Att hennes ev ”brister” som pastor, mamma, dotter, exfru... tyder på en
mycket självisk, självupptagen och kanske
narcissistisk person.
Och att det kan ha bidragit till ett motiv
för mördaren. Sådana människor kan
driva vem som helst till vansinne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-27 kl. 05:27.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-27 kl. 05:27.